/spanien/barcelona/forum/8675.aspx/spanien/barcelona/forum/8675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-12 17:40
Barca B spelar hemma mot Xerex klockan 18.00.

Startelvan;

Masip, Balliu, Lombán, Planas, Grimaldo, Gustavo Ledes, Lobato, Luis Alberto, Kiko, Araujo och Deulofeu.

Sergi Roberto lär saknas en hel del på mittfältet.
Förstår inte varför Espinosa inte får chansen i stället.

Stream finns på sidan i länktips.
GUAAARDO
2013-01-12 17:27
Till målvakts posten: Vi kommer aldrig att få Neuer, han kommer inte lämna Bayern München. Jag tycker vi ska sattsa på Courtios eller Ter Stegen. Den sist nämda är en grym målvakt och kallas för den nya Neuer i Tyskland.

Från Arsenal forum.

Tittar på (Basel v Bayern München 0-3) 40 min spelad, må gud hjälpa er mot dom fan vad bra dom är! Dom har spelat otroligt bra under hela hösten och endast släppt in 7 mål i Bundesliga. Det gör ni väll på 2 veckor haha skoja :). Förra veckan spelade Schalke och Bayern en träningsmatch i Dubai och det slutade med 0-5 till Baverianerna, ni fick spö av dom två gånger haha. Nej skämt åt sido, Barcelona eller Bayern kammer hem CL och vi kommer stå i La Ligas skugga ett tag framöver suuuuck.

Haha vilken kille, men han kan sin sak!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-12 17:22
Om valdes inte förlänger, vilket är det givna förstavalet, hoppas jag på stegen! Spännande målvakt som kan bli otroligt bra med tanke på att han bör peaka om 10 år..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-12 16:15
Inte De Gea bara, han verkar ju kissa på sig så fort det kommer ett långskott. Neuer och Guaita är ju riktigt bra även om jag hellre hade sett en mer spännande värvning, typ ter Stegen eller Perín.
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-01-12 15:45
"Goalkeepers Barcelona are keeping an eye on: De Gea (Man United), Stekelenburg (Roma), Neuer (Bayern Munich), Guaita (Valencia) [md]"
Skulle sitta riktigt fint med Neur i kassen! Vad tycker ni?
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 14:54
R10 Gaúcho (Barcelona) Jag hoppas också att thiago blir inbytt i andra halvlek. Den killen är riktigt oberäknelig, du vet aldrig vad han ska hitta på. Han är en fröjd att skåda, efter Messi och iniesta så är han bäst i Barcelona på att ta sig förbi motståndare. Vilket är väldigt bra då Messi och iniesta är bäst i världen på det :-)
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-12 14:26
Min elva:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Alba
Busquets
Xavi - Cesc
Pedro - Messi - Iniesta

Jag hade velat se Iniesta som ytter i denna match och inte som mittfältare. Han passar bra i den positionen och jag älskar hur han driver boll längst med linjen på kortsidan utav plan för att sedan hitta in bollen mot Messi. Tycker även att han och Alba har ett väldigt bra samspel med varandra.
När andra halvlek startar (om vi leder matchen) skulle jag vilje se ett byte mellan Xavi och Thiago. Den killen slutar aldrig imponera på mig, hade mer än gärna velat se han oftare i lite större matcher som denna.
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 13:53
AGM (Barcelona) Vi har såna lyxproblem i anfallet och mittfältet. Känns som att vi har ett oändligt antal kombinationer att använda oss av. Puyol borde vila, räcker med en match i veckan för honom och jag tror inte att han klagar över det. Jag har inte så mycket emot Song faktiskt. Jag tror att han presterar bäst högre upp då han kan löpa i djupled oftare och använda sin styrka. Självklart så är han inte i närheten av Busi som Pivote. Jag har inget emot att han är hos oss så länge han inte klagar över speltiden och sånt. Han verkar trivas, alla bilder man ser med honom så verkar han allting så glad och nöjd :-) Tror inte att han på allvar trodde att han skulle konkurrera om en startplats i mittfältet:P
Barcelona koeman92
2013-01-12 13:51
Denna startelva skulle jag vilja se mot Málaga:

Valdes
Alves Piqué Mascherano Alba
Sergio
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa

Cesc är skadebenägen och jag tror att det bästa vore att vila honom imorgon samtidigt som jag vill se våran gamla anfallstrio igen. Jag tycker att det är på tiden att Villa får en riktig chans nu efter allt bänkande.
Sen kan vi ha denna elva i cupmötet:

Pinto
Montoya Puyol Piqué Adriano
Song
Thiago Cesc
Alexis Messi Iniesta

Tufft spelschema! Men det positiva med det här ändå är att med så här många matcher kan ju nästan alla våra spelare få chansen. En spelare utvecklas ju trots allt med speltid?
Och på tal om det tycker jag även att Bartra ska få chansen i returmötet i cupen. Det vore synd att bara slösa en sådan juveltalang som Bartra.
Barcelona AGM
2013-01-12 13:29
LeoMessi

Håller med dig om vänsterkanten. Den är klockren just nu och därför ska vi inte ändra på något som funkar utmärkt. Sry Villa men din tid kommer snart.

Anledningen till att jag tog med Mascherano i startelvan är för att Puyol inte orkar spela 2 matcher i veckan. Onödigt och få skador nu när det är så många matcher. Lika bra och rotera.

Har tröttnat på Song faktiskt. Känns allmänt klumpig och passar inte in i vårt spelsystem. Sälj honom i sommar, flytta upp Mascherano som backup till Busquets och värva in en ny mittback som startar bredvid Pique.
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 13:14
AGM (Barcelona) Vi måste plocka bort Isco ur matchen då mycket redan vunnet. Dom har bra försvar men dom är inte det målgladaste laget i ligan direkt. Spelar vi som vi har gjort så tror jag inte att Malaga kommer att kunna hålla nollan spec länge. Den elvan du mönstrade är den jag vill se. Även om jag skulle vilja se villa starta så tror jag att vi är bättre med iniesta på kanten och Fabregas i mittfältet. Vår vänsterkant är dödlig med iniesta och Alba där :-)
Barcelona AGM
2013-01-12 12:56
LeoMessi

Jag tror inte det blir en "walk in the park". Malaga har gjort det bra och Isco är den farligaste spelaren i deras lag. Men spelar vi som vi gjort de senaste matcherna så blir det nog inga problem. 3p är det endast som gäller.

Min startelva ser ut så här.

Valdes
Alves Pique Mascherano Alba
Xavi Busquets Cesc
Pedro Messi Iniesta

Egentligen vill jag få in Thiago i startelvan med tanke på vilken match han gjorde senast. Men Både Xavi och Busquets vilade senaste matchen samt att trion längst fram också gjorde det. Så den ända isåfall som möjligtvis skulle kunna sitta på bänken är Cesc.
Barcelona LeoMessi
2013-01-12 12:32
Hur tror ni matchen mot Malaga kommer att bli? Hade en dröm att Messi sträckte sig och skulle inte få spela på flera månader haha och det var en mardröm enligt mig
Barcelona Stoichkov~
2013-01-12 10:56
Del Bosque: "A coach can't be constantly angry".

Jag undrar vem han syftar på? Del Bosque säger också att tränaren ska sätta ribban och vara ett gott exempel. Alldeles riktigt. Om Mourinho visar att det går för sig att ständig klaga. Att peta en assisterande tränare i ögat och att inte visa respekt, vad förväntar man sig sen av Ramos och Pepe?
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-01-12 10:14
Idag tappar Real Madrid poäng pga Real saknar, Ronaldo som är avstängd, Pepe borta skadad, Ramos som är avstängd i 5 matcher. Iker är ju dålig för Adan är "bättre" och detta är källor från Mourinho hahahaha. Jag tror så här efter imorgon så lär vi vara 18-19 poäng före Real.
Barcelona Criff -Llourinho
2013-01-12 08:43
Hahaha! Nu har Mourinho börjar ge sig på fansen också :P
Han är verkligen helt lost den mannen.
Tänk om vi skulle få höra att Tito sparkat en supporter som ville ta en bild med honom i röven?
Skrattretande, men helt ok i huvudstadsklubben :P
Bayernföralltid
2013-01-12 05:13
Barca
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-12 03:22
Hetfield

Det fanns förra säsongen och i inledningen av denna ett par aspekter i sitt spel som han behövde förbättra; där kortpassningsspelet och rörelsen med boll, dvs själva bollkontrollen. Dessa två aspekter har utvecklats enormt mycket på bara 4 månader och han är numera alltså given i startelvan och bidrar med saker och ting som varken Xavi eller Iniesta kan göra.

Jag trodde efter förra säsongens debacle att vi var som bäst med två renodlade yttrar på kanterna istället för ytterligare en mittfältare, men ack så fel jag hade.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-12 03:07
Sååå jaaaa ;)
Barcelona Hetfield
2013-01-12 02:23
Jag måste säga att det är helt underbart att se Fabregas spela, han lyser verkligen av självförtroende. Det är en helt underbar spelare.

Han har inte samma graciösa spelstil som de andra mittfältarna, men han väger upp det med att vara lika effektiv som ett lejon. Han missar sällan och är nyttig.
Barcelona AndreD
2013-01-12 01:31
Den som igår skrev att Jose Canas var klar för Swansea får gå en kurs i källkritik
Barcelona Thiagooo
2013-01-11 23:02
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/01/11/barca-talangen-med-anbud-fran-premier-league/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Barcelona Barca King -
2013-01-11 22:49
Valdes vet att hans bästa år är nu för en målvakt och vill ha en saftig kontrakt. De må älska Barca men business är bara business. Vamos Valdes! till du blir 38 i Barca! Vår egen Vander Val :p
Barcelona dagreatone
2013-01-11 22:46
Lite humor i länken, från Balon D'or.
Barcelona Stoichkov~
2013-01-11 22:17
@AndreD:

Nej, det är långt från avgjort men det ska mycket till för att Barca ska tappa den. Glappet är för stort men det återstår alldeles för många poäng för att man ska konstatera den den är avgjord.
Tror dock att Mourinho & company har redan gett upp. Deras fokus ligger nu att på vinna Champions League och Cupen.

Feb-mars/april kommer att bli spännande månader. Tänk er att vi kanske ser Barca möta Real Madrid i Cupen i två gånger och i Champions League + ligamatchen. Det hade varit mycket spännande!
Barcelona AndreD
2013-01-11 22:10
100% AntiMadridista

Nej det är den inte
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-11 19:40
@Federer:

Är mycket medveten om vart Al Jazeera kommer ifrån, syftade på den japanska reklamen med ansiktskrämen där han också pratar japanska.
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-01-11 19:13
Ligan ÄR redan avgjord! :)

@AGM:
Barcelona Federer
2013-01-11 18:58
@Vampíro - Ànims Tito:

Al Jazeera är en arabisk(Qatar) kanal och inte japansk.
Real Madrid BB-Barceloneta
2013-01-11 18:46
Det känns verkligen som att Valdés på allvar funderar över sin framtid. Efter att Zubi igår berättade att de höll en dialog med Valdes och hans agent angående en kontraktsförlängning så har först Valdes agent Carvajal gått ut och dementerat det och nu har även Valdés uttalat sig vi sin facebooksida. Det han skriver är att han fortfarande inte bestämt sig om sin framtid och att allt som hittills sagts endast är spekulationer. Efter hans uttalanden de senaste dagarna så ser jag en försäljning i sommar som långt ifrån otrolig.
Annons: