/spanien/barcelona/forum/8674.aspx/spanien/barcelona/forum/8674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zakiz
2012-10-24 21:20
Såja Dortmund!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
Golazooo
Barcelona Andresito
Golazooo
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
haha Pepe din fete jävel
Barcelona koeman92
2012-10-24 21:19
Fin dykning där av Pepe! :)
Barcelona The Reporter
2012-10-24 21:18
En på Real forum heter !Forzan #10 Barca 0-2 Hercules"

Ska jag då heta Forzan #10 Alcorcon - Real Madrid 4-0" Hahah
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-24 21:13
Fyfan vad jag älskar Dortmunds spel. Hög press, och sedan spelar de en blanding mellan vår tiki taka och Reals tuta och kör. Riktigt roligt att se på.
AndreD - General Pardon
2012-10-24 21:06
Khedira skadad
2012-10-24 20:49
ok, tack för svar. Googlade runt och enligt Marca så har Ramos t.o.m. tackat Iker för rösten via twitter. Intressant från Casillas håll, det bäddar onekligen för spänningar i Madridlägret. Tycker att han har visat att han inte direkt gillar Ronaldo flertalet gånger nu och han gör ju inte jobbet enkelt för Mou, och om det är någon som har storheten - och intelligensen - att stå emot de båda så är det Casillas. Heja Iker!
Barcelona Vampíro
2012-10-24 20:47
Ser fram emot att se Isco och Eliseu springa hål genom det föredetta topplaget Milan.
Barcelona tarrak
2012-10-24 20:41
elbraco

Det är bara obekräftade tidningsspekulationer, men Real Madrids suppor... förlåt, jag menar Ronaldos fanboys, missar inte chansen att ösa skit över sin lagkapten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-24 20:39
elbraco

Tror inte ens det är bekräftat. Det är bara ett rykte om att Casillas röstat på Ramos som etta.
2012-10-24 20:35
jag har missat Balon dOr grejen helt, hur vet man vem Iker har röstat på? Har den listan redan släppts?
Barcelona koeman92
2012-10-24 20:24
Är det något fel på Niva?? Han låter som att han har drabbats av vattkoppor och slemhosta samtidigt...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-24 19:08
Arsenal-Schalke är ett annat intressant möte för övrigt. Arsenal är alltid av någon anledning så otroligt starka i gruppspelet, och jag tror de vinner även här och därmed i stort sett spelar sig själva till ett slutspel redan nu samt ett starkt grepp om förstaplatsen, som är så enormt viktig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-24 19:02
Intressant möte idag. Malaga mot Milan. Det först nämnda laget lär vinna i slutändan och med spelare som Joaquin och Isco kommer Milan att svettas rejält å andra sidan får vi inte glömma att Milano klubben har rutinen från spel i CL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-24 19:00
För att byta ämne lite så är det härliga matcher idag. Tror nog att det är idag som vi får se hur det kommer se ut i dödens grupp de tre sista omgångarna. City måste vinna, annars är man i princip borta, kan man väl nästan påstå. De förlorade mot Real och fick kryss hemma mot Dortmund, dags att vinna för dem nu.

Dortmund-Real är en otroligt spännande match där jag tror det det blir en jämn tillställining. Vi lär få se en match mellan ett lag med världsstjärnor på varje position utan någon tydlig spelidé och ett lag som visserligen har några riktigt duktiga spelare men ändå är byggt på en enorm laganda med en skicklig tränare. Eftersom matchen spelas i Tyskland tror jag Dortmund har en bra chans, de kan också gå för vinst i den här matchen då man oavsett vad kommer att ha City på lika många poäng vid värsta scenariot. Men det kan i princip sluta hur som helst.

Málaga-Milan är en annan match som lär bli rolig. Málaga har två raka segrar och kan i och med en vinst idag koppla ett bra grepp om gruppen. Milan kryssade mot Anderlecht men segern mot Zenit i slutminuterna har gett andrum för dem. Kryss är egentligen ok för båda lagen, med tanke på att Zenit fortfarande står på 0 inspelade poäng och Anderlecht inte lär bli något lag som kömpar för avancemang in i det sista. Men visst hade det varit kul om Málaga tvålade dit italienarna?
Barcelona socccerfan1
2012-10-24 18:42
frodo.

tror att det bara är dessa fans från Sverige, okunniga pojkar som tycker att ronaldo är snygg.. ne men.. allvar.

Att dem tar hans och mou's sida är otroligt, speciellt med tanken på att mou lämnar till sommaren likså ronaldo.. då kommer dem känna sig sjukt duma.

ni läste det här först! :)
Barcelona koeman92
2012-10-24 18:35
Word Frodo! Inte ens jag, som har levt i Spanien i över 6 år, kunde ha sagt det bättre!
Barcelona Frodo
2012-10-24 18:33
Det är nya tider i Real. Alla som inte rättar sig efter Mou och Penaldo blir sågade vid fotknölarna. Sen ska man komma ihåg att alla madridistas inte tänker som råttorna på Puertan. Där är man snarare fanboys till Penaldo och inte till Real Madrid. Madridistas i Spanien bryr sig nog inte lika mycket om guldbollen som kloakfolket gör.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-24 18:29
!Sergio_ Busquets!

Det känns som det absolut mest logiska valet han kan göra. Antar att han inte vill rösta på någon i Barca, och i Portugal finns det ingen som bör vara i närheten så då känns Casillas som det bästa valet. Annars vet jag inte vem det blir, säkerligen Özil, Di María eller någon annan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-24 18:26
Det är såhär det blir när man köper upp världsstjärnor från alla möjliga klubbar. Risk för splittringar och små fighter i truppen när Casillas endast gör något så litet som att rösta på en lagkamrat som han uppenbarligen tycker är bäst, "felet" han gör är att det inte är Ronaldo som får rösten. Nu har vi gjort sådana här jämförelser flera gånger men jag kan inte låta bli att tänka på hur Barcafansen, dvs vi skulle reagerat om Puyol röstade på Piqué. Det skulle nog aldrig hända då Casillas nog ville att en spanjor och Realspelare som skulle vinna, alltså Ramos eller Alonso, och i Barca hade då nog Iniesta eller Xavi fått rösten. Hur som helst hade det aldrig blivit ett lika stort liv härinne, det är jag nästan säker på. Jag skulle aldrig ifrågasätta Puyols åsikter om vem som är bäst, egentligen har alla spelare rätten att tycka vem de vill men spelare som Puyol och Casillas förtjänar extra respekt, så mycket som de gjort för sina klubbar.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-10-24 18:20
Om jag var Ronaldo så skulle jag rösta på Casillas. Det hade varit ett smart drag för hans rykte, dessutom skulle han tystna en massa folk som inte gillar hans personlighet. Då antar jag att det inte är något personligt bråk emellan dessa. Om någon i Real ska få "världen bästa" titeln (Ronaldo ej inräknad) så är det Casillas och inte Ramos.

Fast Ronaldo är nog för stolt för att göra något sånt.
Barcelona Bernie
2012-10-24 18:08
Gabriel fick sin dröm uppfylld idag, mest glad blev han när Leo dök upp. Tito vart han inte lika glad åt. :-P
Barcelona den närkingska älgen
2012-10-24 18:07
el flaco

För att inte tala om hela "Ronaldo känner sig inte älskad i Madrid"-historien. Börjar mer och mer tro att om det här stämmer har Iker en baktanke med det.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-24 17:42
Problematiken med att Iker lägger sin röst på Ramos har mer att göra med att det blåser liv i alla rykten om att Ramos och Iker ska ha haft beef med Mou under säsongsinledningen och även tidigare år. Medierna i Spanien tolkar detta som att Iker vägrar att följa portugisens linje att göra kampanj för C. Ronaldo och istället försvarar en lagkamrat som har haft duster med tränaren.

Därmed blir det så pass infekterad och gesten kan misstolkas även om det nu skulle vara så att Casillas inte har intentionen att jävlas med Mourinho och istället verkligen tror att Sergio Ramos har varit bäst under 2012. Detta hade t.ex. inte skett i Barcelona om någon landslagskapten hade valt att inte rösta på Messi som nr.1 då det finns några splittringar och dylikt.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-24 17:42
Barca o Mort!

Det är sant att Caballero är en bra målvakt han med, men enligt mig är Ochoa är snäppet vassare. Han är strålande att se på när han flyger som Superman.
Barcelona Barca numero 1
2012-10-24 17:40
¡Barca! - Crèma Catalana

Vad snackar du om? Jag går inte ens in på puertan!
Du måste nog ha blandat ihop mig med någon annan!

återigen till min fråga!

Tjenare alla Cúles!

Jag vet att jag kanske är lite sen med detta, men vet någon något om prisutdelningarna i La Liga förra säsongen?
Som Tex.

*Årets Lag
*Årets Spelare
*Årets Tränare
*Årets målvakt, försvarare, mittfältare, anfallare, ynglig osv.

Jag har kollat upp det på Google och allt möjligt men hittar ingenting!

Skulle vara mycket tacksam för svar!!

Visca el Barca!!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-10-24 17:23
Förstår inte vad som är problemet för maränger när det gäller Ikers röst på Ramos.
Mittbacken vann ligan, vann EM och hade cojones nog att i alla fall lägga en straff i semifinalen i CL. Maränger har lovordat Ramos hela året och skulle det vara så konstigt om en världsback vann guldbollen?

Om inte annat så markerar han också som kapten för Real och landslaget att han tycker att laget är viktigare än jaget (Ronaldo). Kudos till honom.

Men nu får det väl ändå vara nog med snack kring detta.
Barcelona Barca o Mort!
2012-10-24 17:23
" Hur visste jag vem han va då undrar många säkert ? jo, jag spelade FIFA 06 och spelade karriärläget med Club América i Mexikanska ligan. Han var rena monstret i buren"
Kom igen han har varit känd i många år bland fotbollsälskare, inget okänt namn. Sen javisst han räddar snygga räddningar ibland men är allt för ojämn. Om du tycker Valdes gör för mycket tabbar se gärna många matcher med Ochoa. Willy Caballero är bättre =P
Annons: