/spanien/barcelona/forum/8668.aspx/spanien/barcelona/forum/8668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2012-08-23 12:29
Och angående laguppställning ikväll så tror jag att Pinto kommer stå. Vi spelar ju ändå i egenskap av cupvinnare - och cupen är Pintos arena.
Barcelona petersays
2012-08-23 12:27
Ja alltså när det gäller mittbackspositionen ser jag inga problem alls med spelare som är kring 35, så jag hoppas Puyol fortsätter flera år till! En slug gubbdjävel som läser spelet bra och har en grym passningsfot, vad mer kan man önska?
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-23 11:52
Puyols kontrakt går ut nästa år och nu skriver MD att klubben håller på att förhandla fram en förlängning till 2015.

Jag känner att så länge Puyi håller sig i bra form och tar hand om sin kropp får han fortsätta så länge han vill. Jagkänner att han har tillräckligt med insikt för att säga stopp den dagen han inte håller.
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-23 10:32
Ton

Skön läsning, gillar Birro men samtidigt stört mig på hans kritik mot Barca som endast grundat sig i avundsjuka. Skönt att han insett och påstår det vi alla vetat i snart 3-4 år ;)
Barcelona Rambla~
2012-08-23 10:08
Säsongens första Revista de La Liga från Sky Sports i HD720p.

Obs! Part 6 i länktips.

Part 1-5

http://www.embedupload.com/?d=5RILCMKMHQ
http://www.embedupload.com/?d=1HCVQMGVGZ
http://www.embedupload.com/?d=8SZHRGKYKA
http://www.embedupload.com/?d=1OAJRKQJMV
http://www.embedupload.com/?d=8URWA3F4UO
Barcelona Ton
2012-08-23 09:59
Birro ger Barca beröm??!!!
Barcelona I.Cuenca
2012-08-23 09:35
Sport.es,,, har lagt upp lagen inför ikväll.

Men detta är ju inte till 100% säkert,,
Länktips: www.sport.es/es/
Barcelona Deulofeu
2012-08-23 09:05
Hoppas verkligen Sanchez startar till vänster ikväll så han ger Arbeloa en tuff kväll.Det vore det logiska då jag anser Pedro vara lite vassare i defensiven och således alltså passar spela mot Marcelon/Coentrao(MOurinhos gullegris i stormatcher och lilla Marionett som gör allt Mourinho vill tex trycker ned Messis huvud efter en närkamp)

Riktigt svårt med att ta ut en 11 idag.Ska man spela Puyul/Mascherao ska Fabregas eller Pedro starta?

Kul att det finns alternativ.

I Real är det väl bara ett frågetecken det är om HIgge startar vilket jag tror han gör samt kampen om vänsterbacken men det troliga är ju Coentrao då han är vassare bakåt.
Barcelona Deulofeu
2012-08-23 08:50
Vi har idag möjlighet att gå upp jämsides med Madrid när det gäller segra i el classico nämligen 87 stycken.

Messi har även han chansen att gå upp och bli den barcaspelare som gjort mest mål mot Madrid om han nätar minst 1 mål.Gör han två är han ensam på toppen.

Så tråkigt att matchen visas på tv4sport extra bara!

Kollade just tablån förut skulle den visas på c+hd också men så verkar inte längre vara fallet.

Kommer tyvärr vara med och sponsra den nya kanalen.Det finns inte på kartan att streama en match som denna.
Barcelona I.Cuenca
2012-08-23 08:36
@Deulofeu:

Mourinho:s prat är ett tecken på osäkerhet,, ett sådant snack är tydliga tecken på att personen i fråga känner sig i underläge.
Barcelona Deulofeu
2012-08-23 08:33
Songs första träningspass men andra glädjeämnen också Thiago står och nöter passar samt att Abidal iförd jeanshorts även han är med och leker lite.

Helt underbart och idag är det dags att försöka lägga grunden för ännu en titel i supercupen möjligen den fjärde raka.

Mourinho verkar ju inte speciellt intresserad och säger att han mer än gärna förlorar titeln och vinner la liga istället.

Vilanova kontrar med att en titel är en titel.Jag förstår Mourinho han har ju aldrig vunnit titeln eftersom de mött Barca varje gång så han måste gardera sig.

Ungefär som copa del rey när den vann av Madrid då var det stort men när Barca vann den var det inget...

Vill verkligen se bästa laget spelarna som är i form ska spela inget snack eller konstiga uttagningar.Ser fram emot en match i världsklass där de största spelarna fins med både i Barca och Real .
Barcelona I.Cuenca
2012-08-23 07:11
God morgon:-) Nu sitter man på tåget på väg till arbetet men det är Ingen vanlig tur och det är heller ingen vanlig dag:-) Idag är det dags att tvåla till de små från madrid. Visca Barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Keite
2012-08-23 04:36
Den här artikeln har fastnat i mitt huve så varje gång jag tänker på Song tänker jag på den här roliga historien :P
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-23 03:30
Hade inte Zlatan kommit till Barcelona så hade la-liga fotfarande visats på TV4 sport.
SoN_Un
2012-08-23 03:13
jag har comhem. beställde hem kanalen fick den på mindre än 1 timme. kostar 39 kr i månaden, ganska värt faktist.
Barcelona Nesto
2012-08-23 01:02
Det stod innan att matchen skulle gå på c sport hd men antar att den bara går på TV4 sport xtra nu?
Isf har jag en fråga och kanske ett tips, kan man ringa och köpa xtra kanalen, typ 80kr?, för att sedan inom 14 dagar ändra sig?
Alltså ångerrätt. Frågan är ju bara om man hinner få kanalen.
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-23 00:51
Fyfan, Alecis gjorde mål i båda matcherna mot Real!

Grymt ju, start för han imorrn hoppas jag iaf
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-23 00:48
Han får gärna göra så imorgon!
Lillmessa
2012-08-23 00:46
Tycker Pinto är asgrym när han väl eskalerar med sina galna räddningar och sånt.. Hoppas faktiskt att han står imorgon, det gör det hela ännu mer roligare att se på :)
Barcelonistas
2012-08-23 00:24
Pinto får mig alltid att små le lite när han står i mål. Haha ibland lyckas han med saker som ingen annan kan! :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-22 23:03
Men snälla det räcker nu inte Pinto mot Real imorn, va fan.. Jag gillar han väldigt mycket men han ska absolut inte stå mot Real, varje gång någon i Real tar skott och Pinto står så får jag nästan ont i magen. Han är mycket bra på straffar, men Valdes ska stå!!! Förra året stod Valdes de här matcherna och han borde göra det imorgon också. Sen är det jävlig kul och se att Tito tar den här titeln så seriöst.
Barcelona Grimaldo
2012-08-22 22:46
Såg nyss Málaga vinna med 2-0 mot Panathinaikos. Isco, vilken spelare! Snurrade upp det grekiska försvaret flera gånger och gav en underbar assist till Eliseu. Skulle verkligen inte ha något emot en värvning inom ett par år!
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-22 22:37
Song's första träning med Barcelona.
Barcelona I.Cuenca
2012-08-22 22:25
@L.A.M Nr 10:

Sant:-) och jag vet att Alba fixar det.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-22 22:15
Vilanova: "Pinto or Valdes will play? We will decide that tomorrow." #fcblive

Har en känsla om Pinto.

Vilanova: "Mourinho saying there's no hegemony of Barça because no 2CL in a row? Some teams don't even need titles to be remembered."

Vilanova: "Mourinho saying Super Cup is the least important trophy? For me, a trophy is a trophy."

Kung! Kung! Haha. Grymma svar där av Tito.
Barcelona The Reporter
2012-08-22 22:11
Song, who was accompanied by Cesc Fàbregas, got a first hand experience of what it’s like to feature in a Barça training session. The ‘rondo’ was among one of the main drills in today’s session, and the player got taste of what it means to participate in a rondo with the likes of Xavi, Iniesta, Messi and Cesc.

Hahah !
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-08-22 22:10
Eden Wizard ligger bakom allt i anfallsväg för Chelsea just nu, bokstavligen.
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-22 22:10
Essienesque

Mjo visst har de släppt endel nyckelspelare men de har kvar en massa bra. Defensiven ser riktigt vass ut, sen mittfältet och anfallet är också bra. Deras akilles är Maresca imo.
Hade varit kul att se JDS tillsammans med Isco, Toulalan, Eliseu/Duda på mittfältet om Pellegrini väljer att fortsätta med Joaquin uppe med Fabrice.

Hoppas bara de håller i returen, grekerna har riktigt grym publik och brukar höja sitt spel ordentligt på hemmaplan.

EDIT: Såg ni annars Eliseu's mål? Fifan vilket förspel på det, Isco och Joaquin. Påminner om passningen Tello slog senast.
Barcelona Essienesque
2012-08-22 21:47
Malaga påväg med ena foten i CL.. bra gjort med tanke på vilka spelare de har släppt i sommar.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-22 21:45
Vilanova: "Song will adapt quickly. We have a very good squad. I'd have liked that Keita would have stayed, but this is a competitive squad"

Det låter som att man inte riktigt fick den truppen man ville pga Keita lämnade. Och det stämmer nog. Vi hade säkert haft en ännu starkare trupp om han hade stannat kvar. Visserligen har vi fått en direkt bättre ersättare (i mina ögon) men det blev på bekostnad av att en mittback aldrig köptes in. Med Keita i laget hade vi fått in en klassback också.
Lite tråkigt! Men är ganska nöjd ändå. Känns bra att ha Song i laget och så kanske Bartra får lite mer speltid i och med detta.
Annons: