/spanien/barcelona/forum/8659.aspx/spanien/barcelona/forum/8659.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-08-22 21:17
Haha, ingen aning. :)
Coach pep.
2012-08-22 21:07
Ronaldinho10yElfenomeno9

Jag såg det, underbart. Vem är ungdjäveln? ;D
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-08-22 21:01
Coach pep.

Wow!

Ta en titt på minut 03:37, nya Ronaldinho?
Coach pep.
2012-08-22 20:33
Kom just över den här videon (länktips) på våra u12or och jag blev helt förbryllad över hur dessa ungar spelar. Jag rekommenderar er att ta en titt. Trots deras låga ålder är det uppenbart att de ingjutit den höga pressen, lagarbetet och osjälviskheten som A-laget använder. Det som är mest fantastiskt är ändå snabbheten i tanken som dessa barn och hur de genast uppfattar var det finns tillgängliga lagkamrater spelandes one touch passningar.

Det är inte konstigt att det varje år kommer fram en eller två världsklass lirare från La Masia, inrättningen är verkligen en stor grej för Barca. Man förstår varför journalister och tränare blir så imponerade när de ser våra ungdomslag spela.

Det är en underbar fotbollsfilosofi vi har "patent" på. Kommer aldrig förespråka någon annan typ av fotboll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-22 20:21
I.Cuenca

Jo, såklart. Men det här är hans första stora prov i Barcatröjan. El Clasico är världens största match med världens två bästa lag(typ).
Barcelona I.Cuenca
2012-08-22 20:08
@L.A.M Nr 10:

Så du tycker inte att Alba redan satts på prov?
Då han var EM:s bästa ytterback:-)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-22 19:49
Ska bli kul att se hur Alba presterar imorgon. Hans första El Clasico, det är en tuff match för alla nya spelare hur bra de än är. Imorgon får vi se om han redan nu är en av världens bästa ytterbackar, eller om han inte riktigt är på den nivån än. Visst, han var bra mot Sociedad men det här blir hans första riktigt svåra test.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-22 19:33
Jag tycker att senaste matchen mot Real var vi rätt vilsna.. Först så var taktiken 3-4-3 och så starta Tello och Thiago matchen medans vi hade Pedro och Sanchez på bänken på grund av skador tex.. Vi hade knappt några chanser på grund av vi var så dåligt balanserade, ingen visste vad de skulle göra och det var absolut inte många rörelser från vår sida. Det påminde om de sista El-Clasico matcherna under Rijkard. Visst Özil slår en underbar boll till Ronaldo, men ärligt talat jag blev nästan rädd av att se hur avståndet var mellan backarna och hur långt bort mittfältet var från backlinjen. Imorgon vill jag se ett mycket bättre spel och ingen jävla 3-4-3 (jag är allergisk mot den). Men nu har vi Pedro och Sanchez som kan starta och så har vi fått en underbar spelare vid namn Jordi Alba. Han var riktigt bra mot Socidad och var väldigt delaktig i spelet, han har sköna instick också och han måste vara lika bra imorgon om vi ska vinna. Jag vill se Sanchez ta många djupledslöpningar för att dra i sär backlinjen, de har inte de snabbaste backarna direkt även om Marcelo Och Ramos är väldigt bra spelare . VISCA BARCA!
SoN_Un
2012-08-22 19:19
Alexis är en start spelare... men jag hoppas han börjar ta för sig mer den här säsongen. utnyttja hans snabbhet och dribblingar mer....har inte sett nåt av hans finter än. har följt han en längre tid nu i landslaget. ibland showar han. o det saknas lite i dagens barca, överstegsfinter ja ni fattar nåt i den stilen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-22 19:10
Håller med addeh om Alexis och tycker samtidigt folk är lite för optimistiska när man tror att Villa ska gå in från start imorgon. Enligt mig står det då mellan Pedro och Cesc om platsen i anfallet. Fördelen med Cesc är att man får ett mer spelskickligt lag som kan tiki taka sig igenom Madridförsvaret. Nackdelen är att det riskerar att bli lite väl statiskt, förra säsongen såg det väldigt trån och segt ut ibland när vi spelade med både Cesc, Messi, Xavi och Iniesta. Med Pedro får vi bättre bredd och ett rakare anfallsspel. Men då måste Pedro förbättra väldigt mycket i sitt spel, speciellt bollbehandligen och timingen.
Barcelona El Príncipe Thiago
2012-08-22 18:53
Håller helt klart med dig Addeh! Alexis går enligt mig före alla andra anfallare i form (om nu inte Villa skulle hitta tillbaka till den absoluta toppformen dvs.)

Han är en av få spelare vi har i dagens trupp som verkligen kan bryta det där mönstret vi lätt kommer in i. Jag både tror och hoppas att han slår igenom ytterliggare i år och vågar utmana och göra det han är bäst på, än mer. För gör han det, så har vi fått ännu en dimension i spelet som är såå viktigt för att kunna överraska motståndaren.
Barcelona ViscaBarca1899
2012-08-22 18:47
Hej undrar om ni vet vart man kan köpa billiga biljetter till returen av supercupen
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-08-22 18:29
Tycker många här inne underskattar Alexis. i mina ögon är han självskriven nummer två i anfallet och den som var allra bäst i fjol tillsammans med Messi. Av anfallarna, det vill säga. Att han startar imorgon ser jag som en självklarhet.

Nu är det så klart svårt att se hur Tito ser på saker och ting, men jag tvivlar på att han inte ser det jag gör i Alexis. Förmodligen ännu mer.

Villa spelade mycket mot Sampdoria. Han får nog, i bästa fall, nöja sig med ett inhopp.
Barcelona koeman92
2012-08-22 18:20
Tja!
Jag är i Barcelona nu, har precis köpt barcas hemmatröja till den här säsongen och förbereder inför min första Barca match på Camp Nou plats imorgon. :)

Jag börjar med att skriva ner elvan jag vill se imorgon:

Valdes
Alves Puyol Piqué Alba
Busquets
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa

Imorgon skulle jag verkligen se Villa. Har verkligen saknat killen! Den enda renodlade anfallaren vi har, har grymma precisionsskott och giftiga djupledslöpningar och brukar sätta de flesta chanserna han får. Och ja, jag vet att han har varit borta i ca 8 månader men han är inte den första storspelaren att ha en långtidsskada och sen komma tillbaka starkt. Jag är säker på att han vet hur tuff matchen kommer att vara och vad han har för krav på sig och att han kommer att göra bra ifrån sig.

Aja, nu ska jag till Ramblan (den riktiga, hehe :P) och äta middag med min familj!
Nu får man väl hoppas på det bästa imorgon! Tippar 2-0 till oss.

Bona nit!
Barcelona påfågeln
2012-08-22 17:51
Real kommer nog backa hem imorgon, för att sedan försöka avgöra på Bernabeu. Givetvis försöker de kontra till sig något mål, men de kommer knappast bjuda på någon sprudlande offensiv. Fast vad vet man, förra supercupen gav ju många mål, så kanske även denna. Hoppas att de flyttar upp och försöker möta Barca med ett offensivt spel, som de spelade mot Valencia så kan jag inte se att det blir något annat än en Barcelona-seger isåfall.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-22 17:13
Imorgon vill jag se Pique från start. Vår bäste mittback när allt stämmer och den ende med en längd värd namnet. Kan behövas mot Reals ganska storvuxna lag. Han var bra mot Sociedad och jag tycker man borde fortsätta låta honom spela sig till storformen.. att få tillbaka Pique i toppform vore G U L D värt.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-22 16:50
Iniesta kommer inte spela på kanten längre under Tito.. Så det kan du stryka
Barcelona The Reporter
2012-08-22 16:28
Fyfan om Tello får starta imon, kommer nog aldrig hända men man vet aldrig när det gäller Barca.

Hoppas att Ini lirar innemitt imorgon och inte ute till kanten.

Där uppe vill jag personligen sen Cesc ihop med Alexis och Messi.

Vamos !
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-22 16:23
@EL Corazon - King of Barcelona:

Det hade varit riktigt kul att se Tello, speciellt om Real måste flytta upp slutet av matchen och vi får kontringslägen.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-08-22 16:13
Barcelona pay Arsenal now 3.9M for the transfer of Alex Song. The same amount will be paid each six months during the coming two years.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-22 16:08
L.A.M Nr 10 (Barcelona) Enligt mig är Puyol alltid given mot madrid även när han inte är i form då han behövs med sitt ledarskap. Håller med dig om Pique/Mascherano. Svårt att avgöra vem som är bäst lämpad för imorgon. Alba och Alves givnar på respektive ytterback. Ser gärna att Adriano hoppar in i andra. Mittfältet känns också givet. Medan Pedro och Alexis känns hetast just nu. Villa borde få komma in runt 60min oavsett hur matchen utvecklar sig. Skulle också gärna se att Tello byttes in för att se om hur han klarar av den allra högsta nivån.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-22 15:56
El Clasico imorgon. Fan vad man längtar. Eftersom vi har hemmaplan finns inget annat än vinst. Vi leder ligan redan och Real har börjat knackigt.

Det finns ett par frågetecken i startelvan. I försvaret är ytterbackarna givna medan i mitten finns det tre val. Puyol är tillbaka och i form, enligt mig ska han spela. Då återstår en fråga. Mascherano eller Pique? Det är svårt, Masken har presterat oerhört bra men Pique behövs med sitt passningsspel och sin längd.
I anfallet tror jag inte Villa är redo att starta mot Madrid än. Då är frågan om vi ska ha två ena yttrar i Alexis och Pedro eller peta in Cesc någonstans. Mittfältet känns givet.

Vad tycker ni?
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-22 14:37
Spektakulär bytesffär i Milano. Cassano till Inter och Pazzini till Milan. De rödsvarta lägger ca 7milj emellan!
Barcelona Pep, The Creator
2012-08-22 14:30
Fan, då blir att streama. Finns det inte att köpa en match på TV4play? Sitter på jobbet och kan inte kolla.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-08-22 13:57
Men för i helvete. Då var det klart att TV4Sport Xtra sänder el Clásico-matcherna. Streama el Clásico? Herregud.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-22 13:20
According to the Portuguese of Valencia, Joao Pereira, Soldado's goal was legal and therefore bad annulled. Valencia defender said he received a message from his land-Portugal-which confirmed it. "They sent me messages and even in Portugal say the goal was legal, but there is nothing to do, the party's over." sport.es Det är inte ens skumt längre, inga ärliga misstag längre. Alla vet att förbundet gör allt i sin makt för att madrid minimera madrids poängförluster. Det börjar bli fuc*in irriterande. Ingen kommer hjälpa oss vi måste vinna alla matcher på egen hand.
Barcelona påfågeln
2012-08-22 12:50
Okej, löjligt av FIFA där också isf. Jag håller med dej, men önskar att förbundet kunde vara mera flexibelt, ibland är det faktiskt okej att blunda för sådana saker, vad jag vet fick inte ens Balotelli böter med Why always me-tröjan, fast jag har inte undersökt saken närmare, men märkte ingen artikel om det, normalt så förstoras sånt upp.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-22 12:09
påfågeln/

Jag säger inte det var fel av förbundet att inte bötfälla Ramos för sin fina gest till Puerta. Menar bara att det är brist på konsekvens. Sen när det gäller Iniesta så kan man läsa i den artikeln jag länkade att FIFA bötfällde det spanska förbundet med 1444 euros för tröjan där han hyllade Jarque.
Barcelona påfågeln
2012-08-22 11:51
Dåligt exempel med Ramos, även om det visar att förbundet iaf har någon, liten känsla. Det finns faktiskt fall där man väljer att se genom fingrarna. Vore ju som om FIFA skulle ha straffat Iniesta för Dani Jarque-tröjan...
Barcelona Barcadinho.
2012-08-22 11:39
@el Flaco - Loco-Motive:

Jag tror att det har blivit strängare instruktioner på de senaste två säsongerna.
Det tillåts inget numera till skillnad från tidigare år.
Annons: