/spanien/barcelona/forum/8653.aspx/spanien/barcelona/forum/8653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-12-23 21:27
@Barca King -:

Ohh va trött man blir på inskränkta fans! Ta av dig glasögonen så ser du att Robert hade rätt, Gamez drar på en spark fullt medvetet när han är på väg ner. Ska man vara Realfan bara för verkligheten inte går ihop med dina fantasier? Ja, Pepe är ett svin och förtjänade kort, men det Gamez gjordr är lätt värt ett.rött. God jul på dig
Barcelona B-Guden
2012-12-23 21:23
@enkos:

Låt media köra med sitt Kalender år snack, man räknar mål på en säsong, inte kalender år, det är bara löjligt., samma med Messis Rekord
Barcelona enkos
2012-12-23 21:06
Barcelona har slagit Reals gamla rekord i antal gjorda mål per kalenderår som man hade på 119 mål.
Barcelona med sina 3 igår gjorde 120 !!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-23 20:21
Tråkigt om Cuenca lånas ut tycker jag. Har längtat efter att se honom i Barcatröjan igen och dessutom är jag rädd att han, som de flesta andra utlånade, aldrig kommer tillbaka. Å andra sidan kan han få mer speltidi Valencia vilket han är i behov av. Vi får väl se...

God Jul på er allesammans!
Barcelona B-Guden
2012-12-23 20:15
Vi har redan vunnit ligan, enda chansen för nåt av Madrid lagen att hänga på är ifall Messi Xavi Iniesta Cecs bli skadade.

Men vi är Barcelona vi nöjer oss inte med en Liga titel vare sig vi slår Reals mål och poängrekord så kan vi inte va nöjd med en liga titel.
Vi ska även ha Copa del rey och CL
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-23 19:54
Jag har länge sagt att vi inte ska ta ut något i förskott men efter igår måste man ju säga att det ska väldigt väldigt mycket till för att vi inte ska vinna ligan säsongen 12/13. Vårt spel ser så otroligt stabilt ut, visst var första halvlek igår inget att hänga i julgranen men vi tar ändå tre säkra poäng som aldrig kändes hotade bortsett från några minuter efter Valldolids reducering. Men som sagt, Tito har infört en otrolig stabilitet, visst har han förändrat spelet lite grann, men knappast nämnvärt, därmed har han lyckats pränta in en enorm vinnarmentalitet i laget.

Faktum är att uppehållet kommer ganska olägligt, vi har nått toppformen och Real Madrid tappar poäng lite här och där. Jag tror att de kommer komma tillbaka starkare och mer motiverade efter julen samtidigt som vi kanske kommer slappna av lite, vilket kan leda till ett par poängtapp. Just därför ser jag inte ligan som avgjord helt än, när det har gått ett par månader av vårsäsongen lär vi se mönstret, om vi behåller vår fantastiska form och det fortsätter vara kaos i Madrid så vinner vi ligan, men har vi tappat poäng några gånger redan i februari och skillnaden är ner mot 8-12 poäng så ska vi inte ta ut något i förskott. Om inte annat lär allt avgöras i El Clásico.

Sen får vi naturligtvis inte glömma Atlético, men det ska mycket till för att de ska haka på toppstriden. När de under hösten endast var några poäng efter kunde man inte räkna ut dem, men nu är de ändå 9p efter och det lär bli mer, båda matcherna mot de två giganterna har de helt enkelt inte räckt till. De får nog kämpa för andraplatsen beroende på hur Real Madrid ser ut i vår.
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 19:49
S91 (Barcelona) Haha ja deras försvar är överlägsen la ligas! Men när ett engelskt lag mosar ett annat lag så är det för att dom har skitbra anfall men i när Barca gör det så handlar det om dåligt försvara och inget annat:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S91
2012-12-23 18:50
Oj då, Chel$ki tycks krossa Aston Villa i "den jämna ligan" PL. Hm, nu kanske de har en chans att ta sig förbi kvartsfinal i EL, hihi :D
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-12-23 18:26
Först och främst vill jag tacka både Daniel Olsson och Samuel (S91) för att de tog sig tid och skrev både införrapporten och nu också matchrapporten till Valladolid-FC Barcelona (Det var inte deras uppgift).

Vi på redaktionen hade planerat vem som skulle skriva och missade helt enkelt ha någon som skrev istället. Ber JÄTTEMYCKT om ursäkt för det som hände.

Annars har det generellt sett bra ut på sidan under de senaste månaderna. Jag vet att vi borde bli ännu bättre och vi jobbar på det. Har fått många ansökningar om nya skribenter och 2-3 av dessa kommer att ansluta sig till redaktionen.

Vill bara be alla om överseende med det som har hänt och lovar att vi kommer att bli ännu bättre efter julen.

God Jul på er alla och hoppas ni njuter av vårt lags fantastiska spel :)

Ha det bra!!
Barcelona AGM
2012-12-23 18:07
Nu när man faktiskt tänker efter lite så var det så jävla idiotiskt av oss att inte värva T.Silva. Han hade exakt allt vi sökte hos en försvarare samtidigt Mascherano kunde vara backup till Busquets.

I mina ögon hade vårat trupp varit perfekt om detta hade hänt. Just nu känns det inte som att det finns riktigt heta mittbackar som klubbarna släpper.
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2012-12-23 17:53
Cuenca has accepted Valencia offer to join them on loan for rest of season. Valencia also want buy option. Barcelona didn't yet decide. [as]
Att låna ut honom är perfekt!! Men efter säsongen ska han tillbaka! Vi kommer ha nytta av honom.
Barcelona petersays
2012-12-23 17:49
Precis vad alla andra säger. Han har fått hård kritik under hösten och Benitez har väl mer eller mindre klargjort att man kommer spela honom som central mittfältare framöver.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-12-23 17:34
@AGM:

Duktig spelare MEN. Spelar idag som mittfältare i Chelsea eftersom han är för osäker som mittback. I Barcelona behöver man vara betydligt säkrare som mittback än i Chelsea, så att Luiz skulle spela mittback i vårt lag hade nog inte varit så bra. Som mittfältare hade han aldrig tagit plats i vårt lag heller.

Som sagt, bra spelare men fel spelartyp för Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 17:34
AGM (Barcelona) Om jag ska vara ärlig så vill jag inte ha honom i Barcelona. Visst han är snabb och teknisk för att vara back men jag tycker att går bort sig väldigt ofta samtidigt som hans positionsspel inte är det bästa. Vi kan lika gärna spela mascherano eller bartra.
Barcelona AGM
2012-12-23 17:30
Som jag skrev igår så ville jag ha Luiz till Barca. Nu gör han även mål. Skulle tillsammans med Pique bilda det starkaste mittbacksparet utan tvekan. Sen har han ju puyol "håret" och även aggresiv likt Puyol som jag gillar hos honom. Han är även brasse och alla brassar har bra fötter så han skulle passa in i Barca pricken över i:t
Barcelona petersays
2012-12-23 17:27
Pepes grej i går var väl inte så mycket att tjafsa om egentligen. Visst, en eftersläng, men inte av hans vanliga kaliber. Kalrt det är vidrigt, men vi har sett Barca-spelare göra liknande saker också (t.ex. Messi om jag inte minns fel).

Kan ingen hitta klipp på när Ramos rycker Sanchez i håret istället? Där snackar vi riktigt vidrigt agerande!
Barcelona petersays
2012-12-23 17:24
"En rolig sak bara till alla där ute om Casillas petting: "

Diskuterar vi Casillas sexvanor nu eller? :P
Barcelona Robért
2012-12-23 16:33
Det här är en icke-diskussion. Jag är inte smyg-madridista, jag ogillar Pepe starkt och Gamez är den som i mina ögon gör mest fel i just den situationen. Det enda jag kan säga till Real Madrids "fördel" är att det är synd att de är så dåliga i år eftersom det tar bort spänningen från ligan totalt. Räknar inte med att Atletico kommer vara i närheten av Barca när säsongen summeras
Barcelona Okkapokka
2012-12-23 16:28
Lol, Robert är en smyg madridista? Varför? Syns väl hur tydligt som helst att det är Gamez som startar det hela. Är naturligt att man reagerar tillbaks även om det inte är det smartaste (Pepe är ju inte känd för att vara smart i och för sig) att reagera sådär på en fotbollsplan. Båda gör fel, men Gamez gör "mer" fel om man ska utse något sådant. Ett rött kort till båda hade varit passande.
Barcelona Barca King -
2012-12-23 15:54
Robert du är en smyg Madridista. Sen att du gillar Pepe syns genom dina välskrivna ord. Försvara han och förbättra hans image i UFC PUERTA. Tror du att man börjar bry sig om Pepe och tänker... mmmmmm Så sant, det va inte den gode pepes fel! Back du puerta robert. peace
Barcelona Zamboza
2012-12-23 15:32
Stackars Florentino Perez hade ingen aning om att Casillas skulle bänkas. Han fick reda på det framför kamerorna(länk).
Barcelona Robért
2012-12-23 15:29
Barca King: Ta ett steg tillbaka och försök se objektivt på situationen. Din inställning säger mer om ditt hat mot Pepe än något annat och ditt svar till mig säger mycket om din inställning till att diskutera saker. Min syn på situationen är att Pepe hamnar i en svår situation och faktiskt i första läget löser det ganska bra genom att flytta på bollen en bit, varpå Gamez försöker ta bollen i förstaläget, misslyckas, och sedan ramlar båda. På vägen ner sparkar Gamez till Pepe då bollen är utom räckhåll. Pepe svarar med att sparka tillbaka. I mina ögon är Gamez den största syndaren i situationen och hade kunnat få rött för sin eftersläng. Pepe borde likaså fått rött för sin spark.

Annars är jag fullt medveten om vilken vidrig spelare Pepe är (en snabb youtube-sökning räcker för att inse det) och jag hoppas både för fotbollens, finlirarnas och Real Madrids del att han lämnar fotbollen. Han är nog den spelare jag ogillar mest av ALLA just nu, men kom igen, i den situationen hade många spelare sparkat tillbaka.
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 15:20
Cedqvist (Barcelona) Undrar jag också. Såg inte matchen så jag vill gärna se vad som hände. Men självklart var han tvungen att bli utvisad och vi tappar en 4-1 ledning. Vet inte om det är försvaret som suger hårt eller om spelarna tappar motivation så fort motståndaren gör mål.
Barcelona Cedqvist
2012-12-23 15:16
Någon som vet varför Oier fick psykbryt i B-laget igår?
Barcelona Cedqvist
2012-12-23 15:13
@Robért:

Pepe gör som många stelfrusna mittbackar i ett sånt läge, eftersom bollen INTE går ut över linjen börjar han luta sig tillbaka mot anfallaren som flyttar sig varvid Pepe som vanligt drar med sig honom ner. Sparken som Pepe får är ett försök att nå bollen precis i fallet av Gamez, men han träffar bara Pepes ben. Pepes spark är en eftersläng då den sker utanför spelet efter avblåsning.

Nu blev det frispark och varning, en halvbra domare hade kanske köpt Pepes fall och gett honom frisparken men sedan visat ut honom (precis som gårdagens domare var på väg att göra innan han ångrade sig, kolla domarens kroppspråk innan och efter han pratar med Málaga-spelarna). En bra domare hade gett frisparken i förstaläget till Málaga och sedan visat ut Pepe. Inte ens domarna kunde rädda sönderfallet igår...

Det mest intressanta nu är att se hur mycket skit realsupportrarna kan ta från "The Special One" innan man lynchar honom. Hoppas har följer pengar någon annanstans och att man rensar ut rötäggen som Pepe, Coentrão och Khedira och börjar spela fotboll igen...
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 15:01
Michu kvitterar för Swansea:-) Jobbigt för Anglofiler att inse att alla spelare som dominerar i PL är fostrade i la liga:P
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 14:54
Någon som vet om någon matchrapport kommer att läggas upp idag?
Barcelona MQUC
2012-12-23 14:46
LionelMessi#10 // Nej det hade ingen tränare kunnat göra i fina blaugrana utan åtgärder :)

God Jul alla Barca vänner.
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-23 14:41

En rolig sak bara till alla där ute om Casillas uteblivna startplats:

Nu borde ju Valdes fira sin startplats i landslaget? Eller blir det Adan som tar den platsen?

Har absolut noll förståelse för de blåsta Madridfans som försvarar Mourinho helt seriöst.

Han får Valdano kickad.
Bryter kontakten med Zidane efter en konflikt.
Bråkar med Özil,Ramos och nu Casillas.
Petar Casillas för Adan.
Petar andra tränare i ögonen.
Ställer till med psykopatiska bråk i El Clasico så att t.ex Casillas och Xavi slutar prata ett tag. ( Som alltid varit vänner sen 17 års ålder )

16 p efter 17 matcher ( rekord? )

Tror nog jag missat mycket också men orkar inte skriva en bok nu.

Hade någon tränare fått gå såhär långt i Barca?
Barcelona Barca King -
2012-12-23 14:25
Pepe är ett svin som förtjänar att bli svinnigt behandlat. Han har sig själv att skylla ochom andra vill ge tillbaka även om det är han som grisade först eller inte.

Jag har ingen empati för den äcklet. Hur han armbåga Pique i förra säsongens Super cup. Eller när han stämpla Messi.Minns ni inte när han kallade Andres för filmare.

Sen att Robert kommer här och säger att vi ska förstå SVINET är utom denna galaxen.
Annons: