/spanien/barcelona/forum/8650.aspx/spanien/barcelona/forum/8650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-08-26 23:57
Har sagt det enda sedan Fabregas kom. Den värsta mixen av de alla är Busi-Fabregas-Iniesta

Både Iniesta och Fabregas är offensiva mittfältare, ingen av de kan vara den styrande mittfältspositionen som Xavi och Thiago vill ha.

Det är ännu ett bevis på någonting som inte borde upprepas.
Song-Busquets-Fabregas kommer nog vara intressant där Fabregas är offensiv mittfältare, Busquets kör volante och Song defeniv mittfältare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Vad rolig Johanna va!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MVP - 2011
Vet inte om ni lagt märke till det men vår egen tränare fick rött kort idag? Han är ju avstängd mot Valencia isåfall.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-26 23:51
Gabriel

Fabregas är en av ett par spelare i Barca som inte riktigt har hittat rätt och kan känna sig trygg i sin roll i laget. Han har själv varit inne på det faktiskt. Inte för att han är usel och inte tillför något. Absolut inte! Cesc kan göra helt magiska matcher (det är ju en fantastisk spelare), men han kan också försvinna helt ur matchbilden.
Egentligen är det väl tränarnas uppgift att få honom att känna sig mer bekväm i sin position och vad han ska göra på planen... det vore guld med en Fabregas på en ständigt hög nivå likt Xavi/Iniesta.
Barcelona LeoMessi
2012-08-26 23:50
Tycker att Fabregas var usel på mittfältet idag. Men sen så var inte iniesta bättre heller. Tycker att Fabregas gör helt okej ifrån som mittfältare annars men han växlar position hela tiden och hinner inte bli bekväm på någon av dom. I Arsenal hade han samma roll som özil har i real, dvs som offensiv spets som ska slå den sista passningen. Inte en sån som styr mittfältet.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-26 23:45
Vem har firat?
Jag njuter bara av tabelläget. Man får väl passa på när man kan! Tror ingen här inne tror något är avgjort på långa vägar.
Barcelona Gabriel
2012-08-26 23:43
Även om Pepe är ett riktigt scumbag så måste man förstå hans betydelse för Madrids defensiv. Faktum är att Albiol är ljusår från Pepe, han är rakt ut sagt dålig. Madrids defensiv och deras ordinarie mittlås med Ramos - Pepe är bättre än vårat. Tycker inte alls att vår defensiv känns speciellt säker ut. Puyol och Pique känns yra och verkar inte ha ett dugg koll på vad de håller på med. Den säkraste mittbacken vi har just nu är enligt mig Mascherano, något som måste ses som aningen ironiskt med tanke på att han egentligen inte spelar i den positionen.

Hur som helst så är det skönt att vi ligger 5 poäng före, men om vi ska fortsätta att rada upp vinster så måste defensiven bli bättre, annars kommer vi att tappa mer än i en match.

Angående Tello, han har sia kvalitéer, det visade han mot R. Sociedad. Men att starta honom i en av våra svåraste borta matcher är inte speciellt smart. Personligen är jag inte helt såld på honom, tycker hans enda riktiga bra egenskap är att han är snabb. Sen måste jag säga att jag tycker att Fabregas rakt ut sagt är dålig. Han är helt urusel faktiskt.

Han är en poäng spelare, inget mer, och I'm sorry men för mig räcker inte det. Jag förväntar mig otroligt mycket mer från honom. Vi spelare så mycket sämre med honom på plan. True facts!
AndreD - General pardon
2012-08-26 23:43
Shanghai - SHOOT ME $12

Eller Pedro.
Raffe Alcantara
2012-08-26 23:39
Getafe slår oss också ska ni se, fira ej än
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-26 23:37
Sluta och fira allt kan vändas för våran del. Jag litar inte Barca. Mot Osasuna skulle vi förlora matchen om vi inte hade Messi i laget.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-26 23:29
LAM

Ja, det känns fördjävla gott just nu. Men som du säger, det gäller att göra en bra match på onsdag också. Små marginaler kan avgöra mycket, vilket vi såg senast på Camp Nou. Vore väldigt surt om det skulle hindra oss från att ta hem titeln i slutändan. En seger i supercupen och allt känns makalöst bra...

Men jag faktiskt gladeligen bytt ut den titeln mot 5p försprång i ligan. Man myser vid tanken att vi redan har ryckt och glömmer nästan bort "frustrationen" över resultatet i torsdags. Supercopan är trots allt en Kalle Anka-turnering när allt kommer kring - även om man såklart vill vinna den när man fått vittring :)
Barcelona DANI ALVES
2012-08-26 23:27
Namn: RM King Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2012-08-26 23:08
Säg aldrig, ALDRIG att Özil är bättre än Iniesta, även om man gärna vill det så inbillar man bara sig själv stort( och nej ta inte upp eran onödiga statistik).
Samma gäller Ronaldo och Messi.

Jaha, så de krävs att real ska förlora en bortamatch mot getafe för att inse det..
Barcelona barca_style
2012-08-26 23:27
Kommande liga matcher där risken finns att vi tappar poäng.

FC Barcelona - Valencia

Getafe - FC Barcelona

FC Barcelona - Granada C.F

Sevilla - FC Barcelona.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-26 23:24
Kom ihåg att vi möter Getafe i jornada 4
Barcelona barca de Corazon
2012-08-26 23:21
varför skulle jag skojja
Barcelona Rambla~
2012-08-26 23:18
Direkt rött kort ger automatisk avstängning i nästa tävlingsmatch oavsett vilken turnering det rör sig om. Ja, såvida man inte överklagar det vilket vi alla vet kommer ske. Hinner inte kommittén samlas kan de vara så fula att de skjuter upp en eventuell avstängning. Visst kan man jubla över Madrids förlust men att nu börja fira ligan är bara korkat. Speciellt med tanke på hur nära vi själva var att tappa poäng. Det lär hända mycket bara under hösten.
Barcelona zick9
2012-08-26 23:18
Orkar inte med Barca-haters. Alla sociala medier går ut med att vi är UEFALONA pga ett offsidemål.

Ska de inte lägga ut Messis två frilägen som felaktigt blåstes av för offside? Eller Soldados "mål" förra omgången? Eller kanske länken i länktips.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-08-26 23:15
Inget är avgört absolut för tidgt och säga det men Real har tappat väldigt dyrbara poäng och vi har vunnit en av säsongens svåraste matcher. Det blev helt enkelt mycket lättare för oss att vinna ligan det vågar jag påstå!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-26 23:14
Man mår bra just nu, minst sagt. 5 poäng före Real när vi också redan mött Osasuna. Vi spelade sjukt bra mot Real Sociedad och Real Madrid. Säga vad man vill om dagens match, men det är en av ligans absolut tuffaste matcher, i alla fall för oss. Real Madrid hemma, på Bernabéu, Valencia borta och Athletic borta är de matcher jag kan komma på är större risk för poängtapp. Trots det vann vi.

Bara att blicka framåt mot onsdag. Real har börjat uselt men man ska inte underskatta dem. Det kommer bli otroligt svårt, är vi inte på topp och missar chanserna så lär de sätta en hörna och vinna titeln. Det handlar om små marginaler, vilket betyder att det krävs 100 % inställning.
Raffe Alcantara
2012-08-26 23:13
@barca de Corazon:

skojar du med mig?
Barcelona barca de Corazon
2012-08-26 23:12
kung alexis sanchez
Barcelona Andresito
2012-08-26 23:10
Visst kan det vara kul att läsa Real-forumet nu. Men ni ska veta att det inte är mycket bättre härinne när vi tappat poäng.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-26 23:10
@barca löver:

Ja det gör det. Därför man fortfarande grämer sig lite över Valdes tabbe. Vi hade mer eller mindre avgjort redan annars!
BARCA-més que un club
2012-08-26 23:08
HAHA de KAOWZ I REAL forumet kolla denna som någon skrev där inne

Alla sög, men vad gör Arbeloa, Albiol? De suger fan """ ! Irriterande Özil SÄMST. Ronaldo SÄMST, DI MARIA KAN DRA, CALLEJON PLATSAR INTE, Bajs byten av Mou, kan också sticka.

Skitlag, får miljoner i veckan, pengar som gör länder som Rwanda och Kongo rika. Özils fu@@
Min när han gör fel.

RAMOS BÄST.

3

LOL DÖR AV FLABB.
2012-08-26 23:07
Det är först när vi ligger 14 poäng före som vi kan fira. Av de ursprungliga 12 poängen i början av ligan fick Real 7. Vinner de nästa två matcher har de samma facit.

Då firade vi. Det hela slutade med att de vann ligan med 100 poäng. Stay humble people.

--------------------------------

Osasuna avklarat. Fan vad skönt!
2012-08-26 23:07
Det är först när vi ligger 14 poäng före som vi kan fira. Av de ursprungliga 12 poängen i början av ligan fick Real 7. Vinner de nästa två matcher har de samma facit.

Då firade vi. Det hela slutade med att de vann ligan med 100 poäng. Stay humble people.

--------------------------------

Osasuna avklarat. Fan vad skönt!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-26 23:06
Reals talanger 2 - 1 Reals a-lag. Muchas Gracias Getafe!!
barca löver
2012-08-26 23:06
gäller bortamål i supercupen?
2012-08-26 23:05
Supercupen har ingenting med ligan att göra. Förra året fick Marcelo rött kort men fick ändå spela i ligaöppningen.
Barcelona DM1982
2012-08-26 23:03
mirzaculé (Barcelona) 2012-08-26 22:52 får coentrao vara med på onsdag? Han fick rött kort och då ska han inte få vara med. Vi får se om Tito får vara med, han blev också utvisad.
Annons: