/spanien/barcelona/forum/8649.aspx/spanien/barcelona/forum/8649.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-28 00:03
Filipe Luiz, atleticos duktiga vänsterback. Minns ni hur nära han var Barca för ett par år sedan? Nu är jag visserligen nöjd med de spelare vi har på den positionen, men jag kan fortfarande tycka det är lite synd att man aldrig fick hit honom på den tiden. Gillar brassen skarpt och har alltid gjort. Inte minst under åren i Depor! En väldigt hypotetisk fråga, men ni minns Filipe-såpan och har koll på spelaren - om ni bara fick välja en affär som går i hamn: Filipe till Barca 2009/2010 eller jordi Alba 2012 - vilken hade ni isåfall valt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-08-27 23:58
Jag kan väl tycka att skillnaden hittills endast varit marginell gentemot Guardiolas tre första säsonger, alltså bortsett från den senaste där vi pga skadebekymmer inte kunde spela med anfallare i just anfallet, utan fick nöja oss med Iniesta och Cesc. 08/09, 09/10 och 10/11 spelade vi i mitt tycke sevärt rakare, bredare och något snabbare än föregående säsong, så i jämförelse med säsongsinledning i år kan jag som sagt endast se marginella skillnader. Väldigt få matcher har dock spelats så än kan man nog inte bilda sig en uppfattning baserad på empiri, även om jag som ni självfallet ser att Tito gärna spelar like rakare, snabbare och använder renodlade yttrar i förhållande till hur Pep valde att spela.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-08-27 23:51
Efter att ha följt Barcelona med stor passion sedan 1999 ska jag nu ÄNTLIGEN uppleva en match live i helgen då vi tar emot Valencia, kan inte någon spola tiden ett par dagar tack!!!

Sitter och tänker på alla goda minnen klubben gett mig och vilka spelarprofiler, var tvungen att göra en topp-10 lista med spelare som för mig betytt extra mycket under dessa år:

1. Lionel Messi
2. Ronaldinho
3. Carles Puyol
4. Xavi Hernandes
5. Rivaldo
6. Andres Iniesta
7. Pep Guardiola
8. Samuel Etoo
9. Luis Enrique
10. Patrick Kluivert

Finns så många många fler dock...gör gärna en egen lista
Barcelona Hetfield
2012-08-27 23:25
Skillnaden är stor, om man har följt Guardiola så ser man det tydligt. Så fort mittfältarna får bollen så drar yttrarna isär motståndaren.

Det är mycket rakare. När Guardiola tränade så gick allt igenom mittfältarna, man var tvungen att bygga upp spelet där och försöka passa sig igenom allt.
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-27 23:20
Hetfield/1.70

En grej som jag reagerat på är att spelarna nu söker den lite längre, rakare bollen i djupled oftare än under Guardiola. Ett bra exempel på det är ju när Mascherano hittar Pedro vilket ledde till 1-1 mot Real i onsdags.

Under förra säsongen var Guardiolas "posession-tänk" såpass starkt att det kändes som att spelarna kunde stå och rulla runt bara för sakens skull. Tito har breddat spelet, gjord det rakare och lite effektivare.

Jag är väldigt imponerad av Vilanova så här långt. Taktiskt slipad, lyckas motivera spelarna och får med sig resultaten.
Barcelona puttesor
2012-08-27 23:19
Tja!
Kan hålla med om att spelet ser rakare ut vilket jag tycker är klockrent. Då vi har snabba spelare där framme och då dessa har möjlighet att ta sig förbi sin försvarare bör vi spela rakare så vi kommer till fler lägen snabbare.

Annars tycker jag denna 11:a är den vi borde lira med för tillfället:

Valdes
Alves Pique, Macherano, Alba
Busquets
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa

5 poäng är alltid 5 poäng!
Barcelona LeoMessi
2012-08-27 23:19
Fan vad jag älskar falcao! Hoppas Atletico lyckas hålla kvar honom för halva england och PSG kommer att försöka köpa honom.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-27 23:04
Hetfield

Håller med. Tito har kommit med små justeringar som jag gillar. Framförallt det lite rakare spelet emellanåt. Sen gillar jag också att han verkar våga ta tag i eventuella problem i tid. Som igår t.ex! Genom lite otippade och ganska tidiga byten lyckades man vända på steken.

Hoppas bara det inte är tillfälligheter utan att det verkligen är förändringar från Titos sida.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 23:02
Hetfield

Tycker spelet ser ganska likadant nu. Första säsongen speciellt med Pep spelade vi mycket rakare och skapade chanser i varje anfall. För varje säsong kontrollerade vi matcherna mer och mer, vilket kanske gick till överdrift i fjol. Den stora skillnaden i laget tycker jag är hungern om man kollar på de första matcherna. Vi var i underläge förra säsongen på Reyno De Navarra också, men den här säsongen lyckades vi vända och vinna. Laget kämpar mycket bättre.
Barcelona papillon
2012-08-27 22:58
zick9: Iniesta blev trots allt EM's bästa spelare genom att spela vänsterytter. Men föredrar honom i mitten.
Barcelona zick9
2012-08-27 22:44
@FCB~:

Tror att det bara är ligamatcher.
Barcelona Ibillay
2012-08-27 22:44
Denne Falcao asså....vilket mål! Vilken tiger!! Alexis borde lära sig några saker av han
Barcelona Hetfield
2012-08-27 22:43
Hur mycket jag än gillar Guardiola, så föredrar jag nästan Titos sätt att spela fotboll. Det är mycket rakare, och man använder kanterna.

Det jag däremot föredrog med Guardiola var att laget kunde dra ner tempot och låta spelarna få andas ut, det märktes igår att det är skillnad. Lite mer lugn i laget behövs.
srki.
2012-08-27 22:41
Måste säga att jag tror definitivt modric kommer kunna hjälpa Real spela mer effektivt och med en spelide. Han är en riktig lagspelare och kommer säkerligen tillföra mycket till deras mittfält. Det intressanta är ifall mourinho förstår hur han ska använda sig utav honom. Har faktiskt sett honom live på White hart lane och han är verkligen en fröjd att skåda. Och det gör verkligen ont i mig att han gick till Madrid eftersom jag är kroat och på ett sätt så hoppas jag verkligen att han lyckas stort. Tycker att la liga har blivit en profil rikare i och med hans ankomst.
Barcelona Siempre Barça
2012-08-27 22:34
1.7-ligan Det bara tidsfråga innan Modric kysser reals klubbmärke.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-27 22:17
Här har vi Realfansens nya kelgris, i all sin prakt!
Barcelona Siempre Barça
2012-08-27 22:08
Bra match på tv just nu mellan A Madrid och Bilbao.
Barcelona FCB~
2012-08-27 21:50
zick9

Aha , Är han avstängd på el clasico eller någon annan match i ligan ?
Isåfall vem ersätter han?
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-27 21:41
Almunia (Watford, ex-Arsenal): "Alex Song is a wall, he's fantastic at robbing balls. If that's his role, he'll triumph at Barça." [cope]

Hoppas också Tito spelar honom i den rollen. På mittfältet helt enkelt, både som defensiv bollvinnare/bollfördelare och tvåvägspelare. Mittback kan han vara när det krisar! Bartra måste bara gå före där. Vi kan ha stor nytta av båda spelarna om de får lira där de är som bäst!
Barcelona zick9
2012-08-27 21:40
Dubbelpost... Fan vad det händer ofta här på SF.
Barcelona zick9
2012-08-27 21:40
FCB

För att han skrek på domaren, något som bara Mourinho får göra.
Barcelona påfågeln
2012-08-27 21:39
Han blev utvisad i matchen mot Osasuna..
Barcelona FCB~
2012-08-27 21:38
Varför är tito avstängd ?
Barcelona påfågeln
2012-08-27 21:36
Tito är inte avstängd i el clasico, det lät som att han skulle missa en eller två ligamatcher, troligtvis två, men Barca kan överklaga tills på onsdag.
Barcelona zick9
2012-08-27 21:22
@xoro international:

Spelat för mycket FIFA? Iniesta är hästlängder sämre på kanten än i mitten, Alexis är ingen central anfallare och Pedro borde gå före honom dessutom. Det funkar heller inte med endast 3 backar. Och Busquets är dålig som back.

Haha ;D
SoN_Un
2012-08-27 21:12
är tito avstängd?
Barcelona Walee
2012-08-27 21:08
Får hoppas att Luca blir en flopp för han är jäävligt bra..
SoN_Un
2012-08-27 21:01
en fråga bara. är tito avstängd mot real?
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-27 20:30
xoro international

Spännande ? Ja

Realtiskt ? Nej
Barcelona xoro international
2012-08-27 20:21
---------------valdes------------- -----pique---bousquet ---macherano -----------------song-------------------- -----------xavi------cesc--------- --Alves---------Messi--------iniesta----- ----------------Alexis---------------- Min dröm elva mot real Madrid Spännande?
Annons: