/spanien/barcelona/forum/8648.aspx/spanien/barcelona/forum/8648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2012-08-24 00:46
Trots att man tippade 3-2 på förhand, vilket i princip betyder att jag förväntade mig en kaotisk match spelmässigt, så känns det här en aning surt.

Total dominans, riktigt bra spelat av Barca men ändå lyckas man bjuda de på ett mål som inte bara satte vinsten i fara utan även gav motståndarlaget en större möjlighet att komma in i matchen igen i returmötet. Eftersmak så det skriker om det.

Allt som allt så var det alltså en förvånansvärt bra och tillfredsställande insats av laget, trots den sura eftersmaken.
Barcelona Meessii10
2012-08-24 00:46
Smogen

Valdes suger ofta i luftrummet? Hur tänker du där då? Bara idag vann han 4-5 luftdueller jag som själv är målvakt aldrig trodde han skulle hunnit upp till.
Barcelonistas
2012-08-24 00:45
Coach Pep

Precis vi tappar flera dimensioner i spelet när Iniesta spelar ute på kanten.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-24 00:42
Arger är jag! En veckas ovisshet istället för ett kanonläge, endast pga ren djävla klantighet från vår sida. Orkar inte vara positiv. Kanske imorgon. Natti
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zamboza
2012-08-24 00:41
Nu har vi utjämnat i antalet segrar i inbördes möten i el clasico, 87 segrar var. Det hade varit för bra om vi gick om dem nästa vecka, även om oavgjort räcker. En tanke som slog mig är att vi spelar alltid ett riskfyllt fotboll och ju skickligare motståndare ju farligare är det för oss. Det är en orsak till varför real gjort rätt enkla mål på oss, även om vi i slutändan stått som segrare.
Barcelona Smogen
2012-08-24 00:41
Rambla~

Kom igen nu, visst har Valdes räddat oss ibland, men du måste också fundera på vad det krävs av en målvakt i Barcelona. Ett sådant här misstag i ett El Clasico är inte ok. Dessutom är det knappast första gången han gör ett misstag, inte ens i ett clasico.

Valdes är fantstisk i 1 mot 1 och med passningar. MEN han gör alldeles för många misstag och dessutom suger han ofta i luftrummet.
Coach pep.
2012-08-24 00:40
@Barcelonistas:

Du är inte ensam. Iniesta gjorde helt sjuka saker den här matchen och överglänste till och med Messi. Det är vad som händer när han får sin fria roll på mittfältet. Tacka Tito för det!
Barcelona lellefs
2012-08-24 00:40
Ojojoj vad kul det är med El Clasico, och framförallt att vinna såklart!! :D

Att Valdes tabbar sig, strunt i det, det är charmigt, det är barca att målvakten börjar dribbla vid 3-1 ledning mot "det stora laget från madrid" eller äcklerna som jag kallar dom hemma! Kung Victor!

MYCKET SPÄNNANDE MED PIQUE: idag tog han i varannat anfall upp bollen och fyllde på och hamnade som en 9a där fram, Tito som har hittat på nåt måtro, mycket spännande, och under tiden gick Sergio B ner och tog hans plats, läste spelet perfekt och bröt bollen vid eventuella problem.. Mycket kul att se..

Vi släpper in på slarv, först markering på hörnan sen valdes lilla "dans på linan"

Visca Barca y Visca Catalunya!!

Vill inte se en enda som hatar på Valdes, släng ut han/hon direkt isf!!!!
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2012-08-24 00:39
Another point of view för alla oss som sörjer valdes tabbe;

När ronaldo gör 1-0 tidigt i andra, hade ni inte tagit 3-2vinst då? det allra värsta av allt är att FC Barcelona är så sjukt bra så dom har nog till och med råd med en sån tabbe mot real madrid.
Barcelonistas
Ronaldinho10yElfenomeno9

Haha måste vara det dummaste jag hört, hur får du ihop det?

Blir det 0-0 på Bernabeu så går ju fan inte Real Vidare, hur fuck tänker du?.
Barcelona LeoMessi
Tycker att försvaret skötte sig galant. Hörnan kan vi inte klandra dom För. Dom är i snitt 10 cm längre än barcaspelarna. Andra målet är inte försvarstabbe utan en målvaktstabbe. Vi gick från att ha ett väldigt bra utgångsläge till ett betydligt tuffare.
Barcelona Frodo
Iniesta är alltid bra i stora matcher. Mästerlig spelare.

Vi måste börja gå mer direkt på mål. Det lallas runt alldeles för mycket ibland. Mascheranos assist till Pedro visar det. Vi har kvicka löpvilliga anfallare men bollarna måste komma oftare.

Synd att vi släpper in 2 billiga mål när vi är så överlägsna. På något sätt är det typiskt Barca och har alltid varit det. Man kan ha hur mycket momentum som helst men sen kommer ändå kallduschen. Barcas största problem är att man alldeles för ofta slappnar av. 3-1 vinsten hemma mot Arsenal och matchen mot Chelsea i våras var likadana. Man har tid och ytor men man väljer att dra ner på tempot istället för att döda matchen på en gång.
Barcelona Guardiola_Pep
2012-08-24 00:38
nej haha borta mål gäller endast om det totalaresultate blir oavgjort :)@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Barcelona Guardiola_Pep
2012-08-24 00:38
eller mot villareal!! fyfan va galen den vaa!!!
Barcelonistas
2012-08-24 00:37
Asså var det bara jag som kom när Iniesta magiskt servera Xavi 3-1?!

Matchens lirare Iniesta utan tvekan!.
Hutch
Real har dock fortfarande pressen på sig och måste vinna hemma på Bernabeu. Jag tror stenhårt på att vi fixar det där borta. Synd att man får avsluta kvällen med en skvätt besvikelse trots vinst. Och Messi borde faktiskt gjort mål där i slutet. Frustrerande frustrerande......

Ronaldinho10yElfenomeno9

Det laget som gör flest mål på dessa två möten är det laget som vinner:)

Barcelonistas

Mycket vacker assist av Don Andres. Han gör en fin match.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Blir det 0-0 på SB vinner vi då? Eller är det Real som har fördel iom att dem gjorde 2 bortamål?
Barcelona Jugador
2012-08-24 00:36
Ja vad ska man säga? Offensivt sett skötte sig laget väldigt bra och förde hela matchen. Ett nickmål på hörna där Busquets helt missar markeringen och Valdés' märkliga ingrip är dock bara slarvigt
Barcelona Guardiola_Pep
2012-08-24 00:36
kom ihåg hans friläges räddning mot ibra förra året!
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-24 00:35
Är faktiskt nöjd med matchen, bortsett från Valdes tavla såkart. Spelmässigt jättebra. Mycket rakare spel och ständiga hot i djupled främst från Pedro. Xavi, Iniesta och Pique helt fantastiska.

Borde varit 4-1, men istället är det 3-2 och hyffsat öppen match inför nästa vecka.
Raffe Alcantara
2012-08-24 00:35
@Barcelonistas:

Försvarsspelet var det väl inte något fel på, ofarliga framåt Real.
Busquets ofokus vid 0-1 och Valdes kastar in 3-2 nästan bokstavligen
Barcelona Rambla~
2012-08-24 00:34
Ronaldinho10yElfenomeno9 Nej jag har inte glömt. Bryr mig knappast om det nu, vi vann den matchen ändå. Du tycks däremot ha glömt alla gånger Vakdes räddat oss genom åren.
Barcelona Guardiola_Pep
2012-08-24 00:33
försvaret är inte så kasst som ni försöker få det till! dem kom knappt igenom oss o dem skapade INGEN farlig möjlighet! låt mej påminna er att ena målet var ett mål från hörna som alla lag kan få i sig speciellt kortare lag t,ex VI, andra målet var en tabbe så kom igen gubbar överdriv inte nu! snälla :)
Barcelona Andresito
@barca löver:

Jo visst, den finns ju också där. Kanske var fel av mig att säga flera år. Men dessa är hursomhelst inga skäl för att vi ska köpa in en ny målvakt.
Barcelona Zamboza
Jag är precis som många här förbannad på Valdes, men ändå glad över att vi slår real och visar dem vart skåpet ska stå. Dessutom var det ett år sist vi slog dem på CN med samma siffror. Dessutom har real det mycket svårare mot oss på SB. där pressen på dem är enorm. På CN är dem alltid lite mer avslappnade och dem vet att dem inte behöver föra spelet. Vi har helt klart en liten fördel inför returen. Matchens lirare för mig var Iniesta följt av Xavi. Messi måste dock höja sig. Ett stort grattis till Tito också för segern.
Barcelona Unicef
Vi slår dom på alla plan!!! När dom gjorde 1-0 fick man ju Chelsea vibbar, vi skapar mycket men ligger under, vi vänder. 0-1 till 3-1 och spelar ut dom totalt!!! Har 2 riktigt bra lägen till 4-1, men Marängerna är nu segervissa.., Ha ha ha :))
Barcelona papillon
Fan va surt det känns trots vinst!
Barcelona Siempre Barça
2012-08-24 00:32
kuksugare
Coach pep.
2012-08-24 00:31
Jag tycker att Valdes borde varit beredd att slänga sig på Ronaldos nick som resulterade i 1-0 till Madrid. Det var som om han chansade att försvararna skulle nicka bort den och sedan blev förvånad när Ronaldo fick in nicken. Jag kan ju ha fel, det går snabbt och Valdes kanske inte uppfattade Ronaldo, men så som jag upplevde det var det ett misstag av Valdes.

Hans balja i slutet förlåter jag dock honom för. Vi är det enda laget i världen där målvakten också måste delta i passningsspelet och Valdes gör bara sin plikt. Han vet att han är bäst i världen på fötterna, annars hade han tjongat iväg bollen från första början. Tabben är något både vi och han bör glömma direkt då den inte har någon som helst relevans med hur bra Valdes är som målvakt. Det var ett hjärnsläpp och en engångsföreteelse. Tyvärr så kommer detta dra ner hans anseende i alla fall, han kommer dömas efter den här tabben hela säsongen ut som alltid är fallet med Valdes. Men där ligger också hans styrka, han påverkas inte av sådant här tack vare sitt fenomenala psyke.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-08-24 00:31
Rambla~

Inte första gången han gör något sånt.

Redan glömt passningen han slog till di maria då dem gjorde mål på 20s?
Annons: