/spanien/barcelona/forum/8644.aspx/spanien/barcelona/forum/8644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-27 21:41
Almunia (Watford, ex-Arsenal): "Alex Song is a wall, he's fantastic at robbing balls. If that's his role, he'll triumph at Barça." [cope]

Hoppas också Tito spelar honom i den rollen. På mittfältet helt enkelt, både som defensiv bollvinnare/bollfördelare och tvåvägspelare. Mittback kan han vara när det krisar! Bartra måste bara gå före där. Vi kan ha stor nytta av båda spelarna om de får lira där de är som bäst!
Barcelona zick9
2012-08-27 21:40
Dubbelpost... Fan vad det händer ofta här på SF.
Barcelona zick9
2012-08-27 21:40
FCB

För att han skrek på domaren, något som bara Mourinho får göra.
Barcelona påfågeln
2012-08-27 21:39
Han blev utvisad i matchen mot Osasuna..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB~
2012-08-27 21:38
Varför är tito avstängd ?
Barcelona påfågeln
2012-08-27 21:36
Tito är inte avstängd i el clasico, det lät som att han skulle missa en eller två ligamatcher, troligtvis två, men Barca kan överklaga tills på onsdag.
Barcelona zick9
2012-08-27 21:22
@xoro international:

Spelat för mycket FIFA? Iniesta är hästlängder sämre på kanten än i mitten, Alexis är ingen central anfallare och Pedro borde gå före honom dessutom. Det funkar heller inte med endast 3 backar. Och Busquets är dålig som back.

Haha ;D
SoN_Un
2012-08-27 21:12
är tito avstängd?
Barcelona Walee
2012-08-27 21:08
Får hoppas att Luca blir en flopp för han är jäävligt bra..
SoN_Un
2012-08-27 21:01
en fråga bara. är tito avstängd mot real?
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-27 20:30
xoro international

Spännande ? Ja

Realtiskt ? Nej
Barcelona xoro international
2012-08-27 20:21
---------------valdes------------- -----pique---bousquet ---macherano -----------------song-------------------- -----------xavi------cesc--------- --Alves---------Messi--------iniesta----- ----------------Alexis---------------- Min dröm elva mot real Madrid Spännande?
Barcelona xoro international
2012-08-27 20:15
Vill se pinto i mål
Barcelona petersays
2012-08-27 20:06
Alla siffror var från Wikipedia så ni vet. Jag tänkte att det säkert jämnar ut sig med lite variabler som inte redovisats här och där. Det är ju inte alltid som siffrorna blir konfirmerade från klubbarnas håll heller.

Och varför C Ronaldo eller Kaka inte är med är helt enkelt för att vi snackar om nuläget, och jag tyckte det var högst onödigt att gräva så otroligt långt bak i tiden.

Vissa fattade iaf kontentan av det hela. Hoppas att diskussionen är överspelad.

Kan istället bjuda på dagens roligaste från Chelseasidan cfcnet.co.uk, efter en lång diskussion om hur man ska uttala Azpilicueta:

"As for our new right back, what a talent we have acquired here. Azpilicueta or ‘Dave’ as he has been humorously named by some of the Chelsea supporters who struggle to pronounce his real name, will be an instant hit. This young Spaniard has so much potential and is another one who looks more mature than his actual age."
Barcelona Baronen
2012-08-27 19:18
Är Cuenca skadad? Han är en bätte fotbollspelare än Tello.
s.eto
2012-08-27 18:35
@Barca o Mort!:

Goal.com skriver 34m pund också. Så jag tror du sett fel
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-08-27 18:34
Det är väl flera spelare på den bilden som fortfarande är aktiva. Toni Calvo spelar ju i Bulgarien och Víctor Vázquez spelar i Club Brugge.

Helt sjukt egentligen när man tänker efter, normalt brukar det vara en max två spelare per årskull som blir proffs, här var det halva laget.

Lionel Messi (FC Barcelona)
Gerard Pique (United och Barsa)
Cesc Fabregas (Arsenal och Barsa)
Toni Calvo (Aris, Levski)
Victor Vasquez (Barsa, Brugge)
Víctor Sánchez (Xerez, Getafe, Neuchâtel)
Marc Valiente (Sevilla, Valladolid)

nån mer som jag glömt?
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-27 18:17
EL Corazon - King of Barcelona Jag är ganska säker på att det är Marc Valiente, lagkapten i den framgångsrika "generation 87". Han kom aldrig upp på A-lags nivå i Barcelona men har dock gjort hela 90 matcher i Barcelonas B-lag.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-27 18:06
Någon som vet vem som står mellan Pique och Fabregas? Tycker mig känna igen honom.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-27 18:05
Sen är det väl också Victor Sanchez på nedre raden trea från höger
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-27 17:56
Cesc är ju tvåa från höger på den övre raden. Härlig bild!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 17:53
DM1982

Man ser Piqué där, skitlätt att känna igen.
Barcelona NoGo™
2012-08-27 17:49
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Japp det är det. Han fick en allvarlig kindsbensfraktur.
Barcelona DM1982
2012-08-27 17:49
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Jäpp, det är Messi. Han hade också skadad ansiktet. Känner du igen någon annan på bilden?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-27 17:46
Är det Messi? Varför behövden han spela med mask?
Barcelona DM1982
2012-08-27 17:41
Puyol har spelat med mask förut. Han lånade ut den till en kille som behövde den. Kan ni se vem?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 17:31
Éluc

Angående vänsterbacksplatsen vill jag också väldigt gärna ha Alba där. Som du säger så behövs han i offensiven. Dock tror jag Tito måste ha sina anledningar, och startar han med Adriano litar jag på honom. Jag tror inte Tito litar mer på brassens defensiv, det är nog mer att Adriano var med hela försäsongen och är i form, medan Alba spelat ett EM och OS. Sedan är han fortfarande relativt ny och det är trots allt ett El Clasico vi pratar om, kanske vill Tito inte spela han i en sådan viktig och svår match när han ännu inte anpassat sig till laget riktigt än? Likt Cesc så är han från Barcelona och har spelat i landslaget vilket gör det enklare att komma in i laget, men det tar fortfarande tid.

I anfallet kan jag inte se Villa starta än. Han är inte i fysisk form än, men det är inte bara det. Jag tror folk tenderar att överskatta hans betydelse för laget och hur stor skillnad han kommer göra när han börjar starta matcher. Visst, är han i form blir han en stor tillgång men det kommer ta ett tag. Han gjorde mål mot Sociedad men igår tyckte jag han var väldigt osynlig i sitt inhopp. Det är såklart normalt då han varit borta så länge, men då kan man heller inte kräva att han startar mot Real.
Alexis är inte heller i form, det har vi sett de två senaste matcherna. Jag tror han är lite seg såhär efter sommaren. Han kommer säkert komma i form när han spelat mer, men just på onsdag är det en sådan viktig match så jag tycker han ska börja på bänken. Vilket betyder att Cesc startar. Ge han en fri roll där han får löpa mycket på djupet, ha Messi brevid och Pedro på någon av kanterna. Det kommer bli bra. Sen får vi inte glömma Tello, Tito har visat att han likt Pep inte tvekar på att starta med ynglingen. Även i viktiga och tuffa matcher, som El Clasico i våras och igår. Men hoppas han börjar på bänken på onsdag, han kan bli en bra inhoppare i slutet när vi får mycket ytor, som när han kom in direkt efter 2-1 på Camp Nou.
Barcelona B-Guden
2012-08-27 17:29
Éluc

Jag tycker Adriano är ett säkrare kort, han är bättre i kortpassningsspelet och defensiven och mer självsäker i sin roll.
Barcelona Pep, The Creator
2012-08-27 17:26
Éluc Men och andra sidan så gjorde Adriano en helt sjukt bra match förra torsdagen mot Real.
Barcelona Éluc
2012-08-27 17:06
L.A.M Nr 10

Hade han inte en mask för några år sedan? Kommer ihåg att han under ett El Clásico även hade på sig den. Känns dock för mig självklart att Javier Mascherano ska starta matchen då han dels vilades under helgens match, men också i nuläget är vår stabilaste mittback. Med Puyol skadad känns det dessutom onödigt att riskera något. Låt han vila under dem två kommande matcherna och sedan även under landslagsuppehållet så ska han nog kunna komma tillbaka i gott slag.

Satt och funderade lite innan om hur startelvan mot Real kan komma att se ut, och två positioner känns väl inte helt självklara, i alla fall för mig. Pedro känns, i och med att han fick starta på bänken mot Osasuna, samt hans väldigt fina inhopp given i startelvan. Frågan är då vem som fullbordar trion tillsammans med honom och Messi? Alexis är väl i bättre fysisk form än Villa, som kanske inte än är hundraprocentig, men gällande hans formkurva finns det en del frågor att besvara. Han har hittills under säsongen inte övertygat någon. Jag tror dock ändå på chilenaren från start och det vore nog ändå det bästa.

Vad som dock är betydligt mer ovisst är vår vänsterbackssituation i nuläget. Alba fick starta första matchen mot Real Sociedad, Adriano andra i klassikerna och nu senast var det återigen Alba från start. Får vi se samma mönster fortsätta och Adriano då från start mot Real? Jag är väldigt i kluven i frågan eftersom Albas offensiva kvalitéer, speciellt i inläggsspelet och kombinationsspelet är klart vassare än brassens. Samtidigt känns det som att Tito litar mer på Adrianos defensiv än spanjorens. Kanske lite för tidigt på säsongen för att dra några slutsatser ännu, men jag har i alla fall fått dessa vibbar. Själv hoppas jag innerligt på Alba från start, då vi verkligen saknade kreativitet och fart på vänsterkanten i förra mötet, eftersom Alexis knappast kom någon vart heller. Dessutom har vi sedan tidigare fått bevittna vad Iniesta och Albas kombinationsspel kan göra med motståndarförsvar.
Annons: