/spanien/barcelona/forum/8641.aspx/spanien/barcelona/forum/8641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jax12
2012-08-29 11:39
Någon som vet om man kan se el clasico ikväll från en smartphone utan att behöva ladda ner massa program och i sådant fall från vilken sida.

Kommer tyvärr jobba ikväll, så skulle vara oerhört tacksam om någon kunde länka någon sida eller så.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-29 11:08
Tycker vi ska köra som följande: Valdes Alves Pique Masch alba Xavi Busi Iniesta Pedro Messi Villa Byt ut Villa mot Alexis i andra.. Garanterad vinst
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-29 11:02
Rambla/

Supercupen får ändå en större dimension och betydelse när det handlar om en Clásico. Som du säger, ingen vill förlora en sån prestigemöte och ännu mindre på hemmaplan och riskera få se ärkerivalen fira i sin egen bakgård.

Riktigt kul att höra Stoichkovs uttalanden när han blev intervjuad på Bernabéu efter finalsegern. "Att vinna cupen här i Madrid är 'collonuts', härligt!" .P
Barcelona Rambla~
2012-08-29 10:52
Supercopa är en skittitel, alla vet om det. Det är knappast så att något av lagen kommer att vara knäckta över en förlust lång tid framöver. Snarare är det vinnaren som kommer att glädjas någon dag och sen går man vidare.

Fast det spelar ingen roll, både Madrid och Barca vill inget hellre än att trycka till rivalen oavsett vad titeln är värd. Är det något Florentino vill undvika så är det att få uppleva Barcelona fira och ta emot en pokal på deras hemmaplan. :P
Barcelona Deulofeu
2012-08-29 10:43
Özil man vinner inga titlar i början av säsongen...

Mou jag förlorar gärna supercupen om jag vinner ligan...

Det var säkert därför han vilade Coentrao samt Khedira i senaste ligamatchen?
2012-08-29 10:43
Rambla & Deulofeu/

När det gäller JDS så tror jag fortfarande på honom och vill verkligen se honom lyckas, men på senaste tiden börjar jag tvivla på vad som vore bäst för honom.

Det som talar emot honom är att jag tror inte att hoppa in och få spela 15 minuter i slutet av varje match hade hjälpt honom då han inte är den spelartypen som kan bryta mönsret, likt en Thiago eller för den delen en Iniesta när han slog igenom för flera år sen.

Och i dagsläget får han inte ens spela en kvart, det är nästan alltid uppe på läktaren som hans position är. Väldigt synd då, precis som du, Rambla, är inne på så måste man älska den passionen och viljan att spela för Barcelona som Jonathan har.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-29 10:41
Haha! Ikväll kommer våran kapten att se ut som leahterface från skräckfilmen Texas Chainsaw Massacre. Älskar Puyi!
Barcelona Deulofeu
2012-08-29 10:38
Rambla~

Av de klubbar som är intresserade av Afellay är det bästa alternativet jag hoppas verkligen på det.

Schale spelar cl och har en av europas mest lovande spelare i Draxler så jag hoppas verkligen vi kan få till detta.

Skulle passa honom perfekt med ett år i Tyskland böljande spel där han kommer göra en del mål och få spela hoppas.
Barcelona Rambla~
2012-08-29 10:38
The last time Barcelona lost at Real Madrid's Santiago Bernabeu stadium was 1573 days ago #fcblive #elclasico 4-1, May 2008 [via md]

Haha, senaste förlusten är el Pasillo-matchen 2008. :P
Barcelona Rambla~
2012-08-29 10:36
Jag gillar också Jonas envishet och den kärlek han visar för klubben. Jag bryr heller inte om alla som säger att han är kass bla bla. Han är helt okej enligt mig och kan fortfarande utvecklas.

Jag vet att el Flaco håller med mig här. :P
Barcelona Deulofeu
2012-08-29 10:36
el Flaco - Loco-Motive

Tänk dig själv att som spelare i att ha möjligheten att sänka Real rejält det måste kännas fint speciellt för Valdes,Pique,Busquets,Iniesta,Xavi,Pedro och Messi.Givetvis också för Puyul och Fabregas som troligen sitter på bänken.

De kan ju verkligen ge dem en törn som de kanske inte repar sig från?

5 poäng efter i ligan och eventuellt se Barcaspelarna fira på sin egen hemmaplan.Det kommer brinna hos Marcelo,Özil och Mourinho om jag får som jag vill...
Barcelona Rambla~
2012-08-29 10:33
Barcelona had a total deal with Tottenham on the loan of Ibrahim Afellay, but the player has now asked to join German club Schalke. [terra]
Barcelona Deulofeu
2012-08-29 10:33
el Flaco - Loco-Motive

Vi har verkligen ingen bra erfarenhet av utlåningar.Jag kan inte minnas att vi sålt en enda spelare som vi lånat ut.

Hur mycket vi än säljer Afellay för kommer vi gå plus han kostade 30 milj bara därför kan det vara lika bra och göra det nu.

Han var visserligen skadad nästan hela förra året och en utlåning skulle höja hans marknadsvärde en del.Men barca kan ju inte säla spelare till bra priser de är sämst i världen på det.

Afellay kommer aldrig mer spela för oss eftersom Deulofeu garanterat flyttas upp nästa år något annat finns inte på kartan.Så vad ska han göra hos oss?

Samma sak med Fontas egentligen tror han att läget är bättre nästa år då Abidal och Muniesa förhoppningsvis är tillbaka samt att Bartra dp vuxit i kostymen rejält.

Finns det möjlighet så sälj.

Jag gillar Jonathans envishet och hans kärlek till klubben men den går lite långt va? S.Roberto gör en lysande försäsong och Jonathan sina sämsta matcher hittils så han ligger nog tom efter honom nu som är första reserv till våra fyra ess på mitten.

Han borde faktiskt flytta med för hans karriärs skull.Han har säkert lärt sig av brorsan men han borde inte haft så bråttom med att flyttas upp.Han borde spela i b-laget istället för Illie de är ju jämnåriga.
2012-08-29 10:31
Hoppas de här scenerna upprepas ikväll och man får höra hymnen på Bernabéu.
2012-08-29 10:25
Jag skulle inte bry mig om klubben gör sig av med Afellay. Däremot förstår jag inte mig på syftet med en utlåning. Bara sälj honom rakt av och försök tjäna lite cash på en sån deal.
Barcelona Deulofeu
2012-08-29 10:25
Valdes----------Casillas-----------R
Alves------------Arbeloa---------------B
Mascherano---Pablo--------------R
Pique------------Ramos------------R
Alba-------------Marcelo-----------R
Busquets------Khedira-----------------B
Xavi-------------Xabi---------------------B
Iniesta----------Ozil----------------------B
Pedro-----------HIguain------------R
Alexis----------De Maria----------------B
Messi----------Ronaldo-----------------B

En objektiv bedömning på de spelare jag tror startar som jag tycker är bäst.
R = Real
B= Barca

Som kollektiv slår vi dom lätt men på pappret är det väldigt jämt.De har bättre försvar med Casillas i spetsen.Vi har klart bättre mittfält.Anfallet är ganska jämt men där tar vi dem tack vare Di Maria.

PÅ bänken har vi Fabbe och Villa Real har Modric och Benz ganska jämt där med.

Vad tycker ni?

Real måste gå framåt eller kommer Mou försöka att hålla 0-0 och räkna med en hörna eller fast situation?

Jag hoppas verkligen Barca anfaller med huvudet och håller i bollen och avslutar så det inte blir kontringar.

Åkte själv ur cupen igår tack vare en billig straff i sista minuten så jag hoppas de spelar med huvudet ikväll.Real kommer vara som blodhundar det kan bli deras tredje raka förlust med Mou.The only one.
Barcelona Deulofeu
2012-08-29 10:11
Bàckis / f.d GerardPiqué3

Ingen dålig 11 fördelen med den är att Madrid kan få svårt att få tag i bollen nackdelen är att inte mycket hotar i djupled jag anser personligen att Alexis ska starta matchen.Jag vill även se Alba från start istället för Adriano.

Häftigt ifall Modric debuterar ikväll
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-29 09:39
Frågan är hur Tito gör ikväll, vågar han ställa upp med Alba och Alves på ytterbacksplatserna eller gör han likt förra veckan draget att sätta Alba på bänken å ta in Adriano för att spela mer safe?

Vad tror ni ? Real kommer ju antagligen köra gasen i botten framåt från avspark, dom måste ju vinna ! Min elva :

---------Valdes---------------
Alves-Pique-Mascherano-Adriano
---------Sergio---------------
----Xavi-------Iniesta--------
----------Cesc----------------
----Messi--------Pedro---------
Barcelona Mido
2012-08-29 09:36
Modric å Pepe är med i truppen mot oss ikväll. Ett rykte som snurrar att Man U är intresserade av vår kära Sergio B hhhh låter lustigt men men
Coach pep.
2012-08-29 03:53
Kommer sticka i ögonen att se Bojan i Milantröja men samtidigt så är det en trygg miljö där han äntligen kommer att få spela center på permanent basis, och vi vet ju vad som hände när han fick göra det senast för typ 300 år sedan under Rijkaard och i ungdomsakademierna.

Jag tror Milan fansen kommer få sig en rejäl överraskning. Hoppas vi kan plocka hem honom sen i bästa skick.

Grande Bojan vi älskar dig!
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-08-29 02:35
''Håll ögonen på : Messi, Iniesta och talangen Morata på bänken.''

Fick mig ett gott skratt! Syftar naturligtvis på ''...och talangen Morata på bänken.''

**

Pepe har fått en dotter, förresten. Tycker faktiskt synd om henne. :/
Barcelona DaniAlves
2012-08-28 23:52
Jag åker ner till Barcelona tidigt imorn, skulle uppskatta ifall någon kunde tipsa ett bra ställe man kan kolla på el clasico? vi är ett grabbgäng. Helst centralt då vi bor i Gotic som ligger typ 10 min från La Rambla.. ?

Tack på förhand!
Barcelona Rambla~
2012-08-28 23:35
@El Kaiser de Michoacán:

Hm, jag var övetygad om att han gick till Villarreal. Det var i alla fall väldigt nära då.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-08-28 23:32
Rambla/

Enligt Pol Ballestes twitter (se länk) så tillhör han Malaga:

"Pol Ballesté López
@Balleste1
Official twitter. Portero del #MálagaCF // Goalkeeper for #MálagaCF. 22-8-1995. Instagram: Balleste1"
Barcelona Criff -Llourinho
2012-08-28 23:25
Fii fan! Som Udinese spelarna måste störa sig på sin egen medspelare :P Alla la perfekta straffar förutom en, han la en a la pirlo och misslyckades totalt. Så Udinese är ute ur CL. Så surt!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-28 23:21
Ramlba

Valdés, Pinto.
Alves. Montoya, Puyol, Piqué, Mascherano, Adriano, Alba, Bartra, Fontàs, Muniesa.
Xavi, Sergio, Iniesta, Cesc, Thiago, JDS, Song.
Messi, Alexis, Pedro, Afellay, Villa, Cuenca, Tello.

Det är 26 spelare. Vi har 10 backar vilket är för mycket, speciellt när både Busquets och Song kan gå ner där vid behov(kris). Eftersom Muniesa är borta så länge räcker det med att sälja Fontàs, då har vi 8 backar kvar. På mitten lär inte JDS få så mycket speltid. Jag gillar honom men bäst för honom själv att gå till tex Sevilla för att få spela. Då har vi 6 mittfältare. I anfallet kan Afellay lämna, då har vi 6 anfallare.

Detta blir då 22 spelare i en trupp, vilket jag tycker är perfekt. Det betyder att vi sett till förra säsongen har fått in Song, Alba, Montoya, Bartra, Tello(även om han spelade en del i A-laget ifjol) och Muniesa(skadad minst halva säsongen). Och vi har sålt Afellay, Fontàs och Keita, där det bara var Keita som fick mycket speltid och var viktig för laget. Vi har den här säsongen, även om vi säljer dessa tre spelare, en bredare trupp än Peps säsonger. Jag tycker det är onödigt att ha kvar spelare som Afellay och Fontàs när de kommer spela 5-6 matcher. Sen kanske vi inte ens hinner sälja dessa spelare, jag tror på att Afellay lämnar men med de andra två är jag tveksam. Lägg också till att Muniesa och möjligen Abidal kommer tillbaka efter nyår.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-28 23:18
Tycker också det är frustrerande att se truppen tunnas ut, men det där var lite lågt...Tito <3
Barcelona Éluc
2012-08-28 23:14
Rambla~

Afellay, Dos Santos och Fontás fyller ju ingen funktion i laget. Vi har alltså 22 spelare i truppen, inklusive Tello men exklusive Abidal och Muniesa. Dessutom kan spelare som Deulofeu, Sergi Roberto och Rafinha säkerligen rotera i dem lättare matcherna och avlasta en del spelare. Jag ser verkligen inte syftet i att ha fler än 22-23 spelare i truppen. Vi har oavsett vad bättre bredd än förra säsongen i mitt tycke.
Barcelona Ibillay
2012-08-28 23:09
Sätt in Song imon i mitten så att han kan radera bort Modric. Om Modric ska spela dvs.

42 miljoner euro...Perez måste vart riktig skraj efter Getafe-förlusten...
Barcelona Rambla~
2012-08-28 23:02
Dra åt h-e Tito. Ska du göra dig av med alla spelare? Han är väl inte nöjd förrän det bara är 11 spelare på planen och 3 på bänken kvar. Vi klarar oss med 14 spelare hela säsongen. Vi kör med samma lag hela tiden och samma avbytare. :P
Annons: