/spanien/barcelona/forum/8639.aspx/spanien/barcelona/forum/8639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-08-25 02:31
För er som vill se matchen i efterhand.

Mini-clasico i morgon. Underbart!
Barcelona Mido
2012-08-25 01:54
Här en sida, dom sänder all sport :) http://livetv.ru/en/
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ibillay
2012-08-25 01:53
Lillmessa Jo , jag känner till sidan. Men segunda matcher brukar vara svåra att hitta, brukar vara få streamlänkar. Därför skulle det vara bra om alla lägger upp länkar på det de hittar
Lillmessa
2012-08-25 01:21
Älskar denna :D
Lillmessa
2012-08-25 01:13
Ibillay -

Här har du en sida som man kanske kan kolla matchen på, alternativen lär vara en del men tror dock inte att kvaliten kommer vara den bästa då matchen är i andra divisionen, men det funkar nog ändå :)

Se länktips!
Länktips: www.wiziwig.tv/
Barcelona Ibillay
2012-08-25 00:53
gGabbar och tjejer, detskulle vara Nice om alla delar med sig stream till mini klassikern så man kan få ett stort urval och få bästa kvalitet....alla hjälper åt hehe
Barcelona Éluc
2012-08-25 00:10
Nu lär väl även Grimaldo få en plats i startelvan eftersom Planas är avstängd? Ska även blir intressant att se huruvida Eusebio fortsätter med samma trio där framme som mot Almería eller om Araujo kommer inte istället för någon.

Oier
Balliu Sergi Gómez Lombán Grimaldo
Espinosa Illie Sergi Roberto
Deulofeu Rafinha Dongou

Synd att Edgar Le inte är tillgänglig för spel än. Lombán kan ju inte ha övertygat speciellt många efter förra veckans debacle.
Atlético addeh
2012-08-25 00:05
Viktigt att Sergi Roberto är med i truppen som möter Real Madrid Castilla. Han kommer behövas. Dessutom har ju Song anslutit nu och Roberto hade troligtvis inte fått någon plats på bänken mot Osasuna ändå.

Lär i ärlighetens namn vara mer motiverande att spela ett mini-Clásico än en bortamatch mot Osasuna med A-laget. Nästan i alla fall.
Barcelona Gabriel
2012-08-24 23:30
Angående filmningar så har åtminstone inte jag något större problem med att man faller relativt enkelt så länge som kontakt faktiskt finns, bara det inte är extremt överdrivet. Dessutom gör precis varenda fotbollsspelare på jordklotet det där idag så att försöka få det till ett fenomen som enbart Busquets sysslar med är bara skitsnack. Busquets har fått en negativt stämpel på sig som filmare, kanske med all rätt vad vet jag, efter Motta-incidenten. Men öppnar man ögonen lite bredare så inser man vilken sjukt otroligt bra fotbollsspelare han är, och att han faktiskt inte filmar, slänger sig, eller överdriver mer än någon annan.

Jag vet flera spelare i Madrid laget som håller på exakt samma saker. Marcelo, Ramos igår mot just Busquets i en närkamp, Ronaldo, Di Maria, snälla... alla gör det. Vad jag däremot inte supportar är rena filmningar som Alexis börjat hålla på med. Sånt tycker jag är vidrigt och hoppas innerligt att han slutar upp med så snabbt som möjligt. Det där är Di Maria och Ronaldo filmningar - inte "slänga sig enkelt efter närkontakt" ala Busquets "filmningar".

Jag vet inte, kanske är jag ute och cyklar vad gäller den moraliska rättvisan men det är åtminstone så jag ser på saken. Det är en skillnad, om än en marginell sådan enligt vissa.
Barcelona Mido
2012-08-24 23:29
FCB~ Japp det är det på ons på kanal TV4 sport xtra
Barcelona Mido
2012-08-24 23:29
FCB~ Japp det är det på ons på kanal TV4 sport xtra
Barcelona Andrés8
2012-08-24 23:21
Grabbar jag skulle behöva lite hjälp av er ang. biljetter till Barca-Real, första mötet i ligan. Inne på Barcas hemsida kan man ju köpa biljetter men varje gång jag trycker på "Buy Ticket" så får jag fram ett felmeddelande.... Vet att det är stort tryck, svårt att få tag på dom osv osv men när/hur/var får man tag på dom?

Barcelona ALEX SONG
2012-08-24 22:55
Thiagooo Oier, Masip, Balliu, Goméz, Ilie, Lombán, Deulofeu, Espinosa, Roberto, Rafinha, Patric, Kiko, Lobato, Agostinho Ca, Ledes, Araujo, Grimaldo och Dongou.
Barcelona FCB~
2012-08-24 22:53
Är det Tv4 Sport Extra nästa vecka också som kommer sända matchen barca-real ?
Barcelona Larsson1333
2012-08-24 22:48
Petersays

Att håna Valdes ett flertalet gånger, att försöka skämta till det om Xavi osv.

Stort plus för dom situationerna ja, men ändå, varför ens försöka göra sig rolig, när han, precis som Frodo säger, gör sig själv till en idiot bara? Fotboll för mig handlar om sporten i sig, inte om att driva med andra, håna osv.
Barcelona petersays
2012-08-24 22:40
Fortfarande milsvida bättre än "Akta er för Madridismon" och allt tjafs om vita korsriddare som kommit från den redaktionen de senaste säsongerna.

http://www.svenskafans.com/spanien/realmadrid/306149.aspx
http://www.svenskafans.com/spanien/realmadrid/282025.aspx
Barcelona Thiagooo
2012-08-24 22:34
Har barca b truppen till morgondagens mini el clasico kommit?, hoppas sergi roberto är med o krossar castilla.
Barcelona Frodo
2012-08-24 22:30
petersays

Han försökte med en massa "roliga" pikar men framställde sig istället som en idiot.
Barcelona petersays
2012-08-24 22:23
@Larsson1333:

Tycker det var en ganska bra och varierad matchrapport. Vad finns att gnälla på? Han skriver ju bra om Barcelonas spel, och tjafsar inte om offsidesituationen eller straffen.
Barcelona petersays
2012-08-24 22:22
Chelsea värvar på friskt! Victor Moses och Azpilicueta idag. Hazard, Oscar, Marin tidigare i somras. Sedan tidigare sillys spelare som David Luiz, Mata, Ramires och Cahill. Lägg till det unga talanger som Romeu, Curtois, Sturridge, Kakuta och Bertrand.

Ska bli riktigt kul att se hur startelvan kan se ut om 2-3 år.
Barcelona Larsson1333
2012-08-24 22:21
Seriöst, han som skrivit Reals matchrapport efter gårdagens match borde ju inte få skriva ett skit mer.

Hur ska man kunna hålla en seriös nivå på forumet om inte ens skribenterna kan skriva en artikel utan att håna, såga och försöka göra sig roliga på andras bekostnad.

Kanske varit uppe tidigare, missade det isåfall, ej varit aktiv under dagen.
Barcelona Deulofeu
2012-08-24 22:20
Rambla sorry för sent svar.Länken är ju namnet på personen jag svarade på innan ditt inlägg.

Ryktet finns på
Länktips: fichajes.net
Barcelona Golden Barca
2012-08-24 21:59
Världens för dagen bäste fotbollsspelare heter Andres Iniesta.
Barcelona oxfilé
2012-08-24 20:37
Så jäkla sant så jag inte vet vad jag ska säga.
Lillmessa
2012-08-24 20:29
Egentligen, bortsett från att Busquets då och då faller som ett löv, så spelar han nåt så fruktansvärt bra. Älskar hur han hanterar en boll, hur han hittar spelare och hans blick för spelet. Han kan LÄTT läsa vilken spelare som helst och kan bryta bollen från vem som när han väl får chansen. Tycker många har gått miste om vad för sorts spelare han egentligen är då de tycker att han filmar hela tiden, men ser man honom från en annan vinkel så lär man få veta hur bra han är, vår Busquets.

Titta på klippet och njut för att vi har en spelare av hans kaliber!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-24 19:33
Xavi: "Winning Ballon d'Or? As a kid, I didn't dream about winning it, but about winning the CL, or a Super Cup. I prefer team trophies."

Kung Xavi.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-24 19:33
Blaugrana91

Modric är en fantastisk spelare men gör man sig samtidigt av med Sahin och ev. Kaka, är det ens en förbättring för Real? Om jag ska vara ärlig var jag mer orolig förra sommaren när de fyndade Sahin. Det kändes som en klockren värvning på förhand. En fantastisk spelare som borde kunnat tillföra betydligt mer än vad han gjort, eller om ni så vill, tillåtits göra i Real...Så att Modric skulle vara någon frälsare som ska tillföra ytterligare en dimension tror jag inte. Det är i alla fall högst osäkert. Som sagt, se hur det gick för Sahin, Sneijder m.fl. Och då hade de ändå mindre press på sig på förhand.

Om man ska fortsätta tjata lite till om Nuri Sahin, så hoppas för hans egen skull att den klubb han hamnar i får en option att köpa loss honom efter lånet. Han förtjänar så mycket bättre. Tror han skulle kunna bli en stjärna i en klubb som Liverpool eller Arsenal.
Barcelona Riiio!!
2012-08-24 18:44
Alves tunnel på Ronaldo bara efter någon minut igår oj oj oj haha
Barcelona Mido
2012-08-24 18:43
Abidal skrev på Facebook att han inom snar framtid börjar träna med laget!! Vilken nyhet dagens bästa :)
Barcelona Mido
2012-08-24 18:35
Så vad känner jag dagen efter matchen?? Ilska, glädje, mittemellan??? Vet faktiskt inte!! Men en känsla har jag haft sen igår å d e tryggheten... Vi e tillbaka på allvar, alla spelare e friska å enormt hungriga, jag bryr inte så mkt om vi förlorar cupen bara om vi visar vilja blod å svett å d va d som saknades under guardiolas sista år... D va ett misstag att vi vann inte ligan/ cl men i år finns d inte plats för såna misstag
Annons: