/spanien/barcelona/forum/8638.aspx/spanien/barcelona/forum/8638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-26 21:50
Måste tyvärr hålla med om Alexis. Tycker han är ruskigt ojämn, och hans toppar kommer väldigt sällan dessutom. Samtidigt som hans dippar gör honom till en korpenspelare. Tycker dock ändå vi ska ha tålamod med honom, det är en klasspelare vilket vi sätt i Italien men han får tyvärr inte ut det.

Pedro känns given brevid Messi på onsdag. Sedan är det Alexis, Villa och Cesc som kämpar om den sista platsen. Jag föredrar Cesc mot Madrid då vi ska ha kontroll över matchen, och med Cesc på topp förbättras vårt passningsspel och vår spelskicklighet rejält. Han spelade inte bra idag men jag tycker det är solklart sedan tidigare att han inte ska spela istället för Xavi. Han klarar inte kortpassningsspelet och tempot, hur konstigt det än låter. Idag var heller inte Iniesta på topp och vårt mittfält såg väldigt mediokert ut. Men, Cesc spelar som sagt bättre i en friare roll, där han får ta löpningar och slå de agörande passningarna.
Barcelona Barclasico
2012-08-26 21:46
Såg inte matchen , var Alexis bra i matchen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona xoro international
2012-08-26 21:45
Coach pep. (Barcelona) : kritiken mot sanchez känns patetiska , självklart har han spelat dåligt men du kan inte ta ifrån honom hotet han skapar genom att bara vara på planen , han har alltid hård bevakning på sig och i och med detta så öppnar han spelen för de andra spelarna . Skulle dom för en sekund tappa markeringen på alexis så ere kört så dom har alltid honom som klister . Att han missa lägen mot chelsea ? Självklart :) men vi förlora 11 mot 10 så kritiken borde väll gälla alla och inte bara specifik just Alexis . Jag tycker att Coach pep. (Barcelona) ska skicka in en video på sig själv när han spelar fotboll så kan vi i detta forum analysera Coach pep. (Barcelona) fotbolls talanger och teknik för jag tror att vi har missat en oslipat diamant då menar jag inte sanchez utan våran käre forums hatare Coach pep. (Barcelona) .
Barcelona papillon
2012-08-26 21:44
Stämmer det att Osasuna fick rött kort i samband med 1-1 målet?
Coach pep.
2012-08-26 21:39
Tello gör så gott han kan efter sina förutsättningar. Men Alexis gör inte mycket rätt han. Han är världens kvickaste spelare men ändå klumpig med bollen, passar fel, försvinner ut matchen m.m.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-26 21:38
Förvänta er inte att Real ska tappa poäng ikväll, det är inte jul varje dag och deras "derbyn" är som träningsmatcher :P
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-26 21:31
Ccoqch pep

Du menar väl Tello och inte alexis
Barcelona Blaugrana91
2012-08-26 21:30
Som sagt underbar seger, dock spelade vi verkligen inte bra.

Men tycker att vissa här bör lugna sig lite med krtiken mot laget och Tito.
Vi mötte idag Osasuna och som alla vet har vi alltid problem med dem borta, förra året förlorade vi med 3-2. Nu vann vi allafall, efter mycket om och men.

Vi spelade fantastiskt mot Real för bara några dagar sen, folk kan inte förvänta sig att spelet ska vara exakt lika bra varje match, och främst inte i tuffa bortamatcher som denna. Huvudsaken var att vi vann och att vi allafall kämpade till sista sekund för att vända matchen. Något som skiljer sig jämfört mot förra säsongen är motivationen, det syns tydligt. Ligger vi under så kämpar vi oss tillbaka, sytes mot Real och idag.

Som sagt vi hade match för bara några dar sen, man kan inte förvänta sig att spelet ska vara exakt lika bra och inte i en sån här match.

Gällande kritiken mot Sanchez så håller jag med, men jag anser att han bör spela på vänsterknaten, dem gånger han har imponerat har nästan alltid varit på just vänsterkanten.

Tello är duktig, men ser honom mer som en spelare att kasta in under andra halvlek än att starta matcher. Han är guld värd när motståndarna börjar tröttna.

Pedro förtjänar beröm, han har verkligen imponerat hittils. Given startplats har han numera brevid Messi.
Upp till Sanchez och Villa att kämpa om den tredje.

Hur som helst superskönt med 3 poäng, främst när Real antagligen kommer få gratispoäng av Getafe som alltid.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-08-26 21:30
Coach pep.

Nu är du lite taskig mot Alexis för att jag tycker att han gjorde en godkänd match men Tello kan du säga mig vad han gjorde för rätt den här matchen? Tello borde fanimej inte starta någon match för Barca så är det bara! Säg ttill om någon hittar bilder på Tellos och Messis friläge!
Barcelona Mäktiga Messi
2012-08-26 21:28
Tack kung messias för att du rädda oss återigen från dödssynden . vi ska inte behöva förlora såna matcher o mot sånt motstånd o det visade kungen Messi
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-26 21:25
Och på tal om inget så blev Tito utvisad idag. Hans allra första i sin blott andra ligamatch som huvudtränare. Välkommen till hetluften, Tito. :)
Coach pep.
2012-08-26 21:24
Jobbig match. Iniesta och Fabregas oförmögna att styra upp spelet. Fabregas såg ut som en vilsen höna och Iniesta blandar och ger. Ena matchen bäst i världen och andra går han ner sig markant, som vanligt.

Sen vill jag aldrig se Alexis gå före Pedro igen. Jag har varit irriterad på Alexis sedan han skickade ut oss ur CL genom sina missade frilägen mot Chelsea. Det hjälper inte att han fortsätter spela som en sopa.

Nåväl, vi tar 3p mot ett svårt lag på bortaplan vilket är motsatsen av vad vi brukade göra förra säsongen.
2012-08-26 21:22
Någon som kan länka Tellos och Messi friläge i första halvlek som dömdes offside felaktigt?

Barcelona Rambla~
Lama hoppar i full fart in i Puyol och sätter en armbåge i ansiktet på honom. Får han ens en varning? Nej självklart inte, för han hade ju redan en varning och det överfallet hade inneburit rött kort.

Pique däremot går upp och nickar på en hörna med en ganska så lindrig armbåge på motståndaren får självklart gult kort. Varför i helvete kan inte domarna vara konsekventa i sin bedöming? Fy fan vad förbannd jag blir på sådant.

För att inte glömma de flertalet horribla offsideavblåsningar, bla mot Messi på slutet, de viftade för. Pajasdomare hela jävla högen.
Någon som kan länka Tellos och Messi friläge i första halvlek som dömdes offside felaktigt?

Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-26 21:20
Man måste så klart nämna Messi efter en sådan här dag. Förra säsongen var han väldigt blek i bortamatchen mot Osasuna och även i många andra bortamatcher där vi tappade poäng så därför var det kul att se honom kliva fram ikväll.

Påminner mycket om mötet från Peps debutsäsong där vi också låg under på Reyno de Navarra och då var det även Messi som gjorde skillnaden och gav oss alla tre poäng. Även om jag är långt ifrån nöjd med spelet idag är det så klart skönt med en seger i en väldigt komplicerad bortamatch.
Barcelona Barcadinho.
2012-08-26 21:20
Tre poäng men herregud vilket uselt spel. Ingen får godkänt, från Valdes till de på topp eller ytterbackarna eller Iniesta eller Fabregas. Ingen.
Shit att man ska vara jäkla orolig varje gång bollen närmar sig vårt straffområde. Mittlåset Puyol+Pique känns så ostabila. Lite surt att klubben inte lyckats få upp en ordenlig lösning i backlinjen.

Och hela fotbollsupplevelsen från Canal + och kamerateamet. Så trist. Det var nästan lika bra att den här finska kommentatorn som plötsligt dök upp skulle fortsätta hela matchen, även om jag inte förstår finska. Den svenska kunde ingenting.
Och kameran var så statiskt. Jäkla vilken skillnad mot Bundesliga. Dortmund sist var en fröjd vad det gäller kameran.

Och nu ett "derby" a la Madrid. Skojar dem. Massa med tomma stolar.
Barcelona mirzaculé
2012-08-26 21:19
Någon som följer Getafe - Real? Özil gjorde nog årets miss precis!
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-26 21:17
Mina sömnpiller är slut och jag ska upp tidigt imorgon, tur så hittade jag en stream till Reals match!
Barcelona Messidinho_10
2012-08-26 21:16
Ge Messi Balon D'or direkt!!! Det är så given som det nånsin kan bli. Det finns ingen i närheten av honom. Alla andra är ljusår efter denna varelse. Ett hån mot fotbollen annars!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-26 21:15
Vilken fucking skön seger. Vi spelade stora delar av matchen som en påse skit och när vi fick igång spelet så missade vi chanserna vi fick. Osasuna gjorde det, som vanligt, otroligt bra och jag undrar hur de varje gång kan göra så sjukt perfekta matcher mot oss hemma på El Sadar. Aja, med tanke på allt detta var det ännu skönare med en seger. Det var väl inga spelare som gjorde en toppenmatch direkt, men man måste ju nämna att Messi vid en rätt så dålig match sett till de skyhöga kraven på argentinaren ändå smäller dit två mål och avgör matchen. Tycker även Pedro gör ett piggt inhopp.

Iniesta slarvade enligt mig väldigt mycket för att vara just Iniesta. Det var kanske ett konstigt drag att byta ut vampyren men faktum är att han inte hade en bra dag på jobbet. Mottagningarna, passningarna och skotten bland annat inte på topp. Alexis fortsätter att se väldigt blek ut. Däremot var det bra förarbete på kvitteringen. Både Alba och Dani Alves tycker jag såg pigga ut, där Alba gjorde en fin assist till Messi i slutet. Tycker den aspekten av vårat spel, att båda ytterbackarna fyller på, ser riktigt intressant ut och kommer ge oss en till dimension i spelet.

Sen ska man komma ihåg att det är sådana här matcher som man vinner ligatitlar på. Real spelade otroligt trist och dåligt i många tuffa bortamatcher men gick trots det oftast ifrån den med vinst. Rayo, Getafe och Valencia för att nämna några. Otroligt viktigt att ta tre poäng trots att spelet inteklickar fullt ut.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-26 21:14
Vilken fucking skön seger. Vi spelade stora delar av matchen som en påse skit och när vi fick igång spelet så missade vi chanserna vi fick. Osasuna gjorde det, som vanligt, otroligt bra och jag undrar hur de varje gång kan göra så sjukt perfekta matcher mot oss hemma på El Sadar. Aja, med tanke på allt detta var det ännu skönare med en seger. Det var väl inga spelare som gjorde en toppenmatch direkt, men man måste ju nämna att Messi vid en rätt så dålig match sett till de skyhöga kraven på argentinaren ändå smäller dit två mål och avgör matchen. Tycker även Pedro gör ett piggt inhopp.

Iniesta slarvade enligt mig väldigt mycket för att vara just Iniesta. Det var kanske ett konstigt drag att byta ut vampyren men faktum är att han inte hade en bra dag på jobbet. Mottagningarna, passningarna och skotten bland annat inte på topp. Alexis fortsätter att se väldigt blek ut. Däremot var det bra förarbete på kvitteringen. Både Alba och Dani Alves tycker jag såg pigga ut, där Alba gjorde en fin assist till Messi i slutet. Tycker den aspekten av vårat spel, att båda ytterbackarna fyller på, ser riktigt intressant ut och kommer ge oss en till dimension i spelet.

Sen ska man komma ihåg att det är sådana här matcher som man vinner ligatitlar på. Real spelade otroligt trist och dåligt i många tuffa bortamatcher men gick trots det oftast ifrån den med vinst. Rayo, Getafe och Valencia för att nämna några. Otroligt viktigt att ta tre poäng trots att spelet inteklickar fullt ut.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-08-26 21:13
Sir Alex Ferguson sade inför säsongen '' I år kommer Messi explodera och göra mer mer ,ål än någonsin och sjukare saker'' Aja det återstår och se i slutet av säsongen men man kan ju inte förneka att det ser ljust ut läget förtillfället. 4 mål på 2 matcher i ligan dessutom 1 mål i super cupen!
Barcelona Thiagooo
2012-08-26 21:13
Tacka tito och messi för vinsten!, varför spelar inte riverola för bologna just nu, han är ju inte ens uttagen, är han så dålig?
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-26 21:10
Inte alls någon bra match från vår sida. En liten reaktion efter två matcher där vi presterat bländande fotboll, kanske?
Desto viktigare då att vi vänder matchen och tar med oss alla tre poängen hem! Det är just sådana här typer av matcher man vinner ligan på. Otroligt viktigt och skönt. Nu tror jag denna matchen innebär en positiv boost för oss istället för tvärtom!

För övrigt diggar jag att Tito faktiskt tog tag i saker och ting i tid, genom sina byten. Bör man ge honom cred för fingertoppkänsla eller ska man endast tacka Messi? ;)

Barcelonistas
2012-08-26 21:09
Kaljic Mannen behöver jag ens gå in på era matcher i ligan föra säsongen? :) Haha Snacka om att lida av selektivt minne, kanske just därför han är så ultra kåt i Hitler?
Barcelonistas
Kaljic Mannen behöver jag ens gå in på era matcher i ligan föra säsongen? :) Haha Snacka om att lida av selektivt minne, kanske just därför han är så ultra kåt i Hitler?
Barcelona Blaugrana91
Vad fan är det för feö på SF, omöjligt att skriva.
Barcelonistas
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2012-08-26 21:08
Skönt.

Fast jag skippar Getafe - Räliga Madrid. Risken är att jag somnar ...
Annons: