/spanien/barcelona/forum/8637.aspx/spanien/barcelona/forum/8637.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-25 20:36
Streams.

Spanish fotball streamen fungerar riktigt bra för min del, hittills. Dock så behövs programmet sopcast.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-25 20:31
Éluc Håller med dig om Espinosa, hade gärna sett honom från start. I övrigt så tycker jag det är kul att Grimaldo startar, visserligen väntat men det ska ändå bli kul och se honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-08-25 20:24
Perfekt startelva. Hade dock gärna velat se Javi Espinosa istället för Lobato.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-25 20:14
Mourinho: "Someone talked about focusing on the academy the other day, but he won a CL with Koeman, Romario, Stoichkov and Laudrup."

Värst vad du var kunnig herr Mourinho. En sak bara. Romario var inte med i Barcelonas trupp när dom vann sin första CL titel. Han värvades två år efter.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-25 20:14
@FCBmasia: Alineació Barça B:Oier,Balliu,S.Gomez,Ilie,Lombán,Deulofeu,S.Roberto,Rafinha,Lobato,Dongou i Grimaldo #fcblive Startelvan för B-laget i kvällens mini Clasico
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-25 19:34
¡Barca! - Crèma Catalana

Uppe i Anfall. Målvakten ska ju vakta sin bur.
Barcelona oxfilé
2012-08-25 19:30
Då var det bekräftat. Sahin till Liverpool på lån.
Barcelona LeoMessi
2012-08-25 19:19
Det går bra för köpelaget Chelsea.
Barcelona grande jw
2012-08-25 19:09
"Barcelona är redo att betala 330 miljoner för David Luiz"... Haha snälla nån... Det skall dock påpekas att det är Daily Express som skriver detta till att börja med. Men varför i helvete skulle Barca vara redo att betala 330 miljoner för Luiz när man inte ens övervägde Thiago Silva som är hästlängder bättre och kostade 365 mille för PSG. Ett stort skämt!

Di Matteo is adamant that Chelsea will not cave in to the notorious pressure of Barcelona’s pursuit of their players, as Arsenal have been forced to do so many times in recent years when they have seen stars such as Emmanuel Petit, Marc Overmars, Thierry Henry, Cesc Fabregas and now Alex Song all depart for the Nou Camp.

Verkar som att Barca börjar få ryktet att man försöker sno varenda bra spelare från PL... snarare PL som tar varenda bra spelare från klubbarna i La Liga :)
Barcelona Golden Barca
2012-08-25 18:49
Tror man på det som står i svensk press om FC Barcelona. Då är man enligt mig bra dum.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-25 17:50
Tydligen har chelsea läxat upp barca.. ... ..
Barcelona barca show
2012-08-25 17:21
någon som kan någon app till android där man kan kolla på filmer eller ladda ner.
2012-08-25 17:17
Dubbel
2012-08-25 17:17
Där uppe?
2012-08-25 17:03
Jag tänker alltid vad gör målvakten där uppe när jag ser på Ligue 1
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-25 16:39
@addeh:

Jag räknade faktiskt inte med Tello eftersom han inte tillhör A-laget ännu. Men visst, även om A-truppen är ganska få till antalet, kommer Tito kunna använda fler spelare än så. Vissa väldigt frekvent dessutom. Tello och Sergi Roberto är väl så nära ett A-kontrakt man kan komma. Även Deulofeu/Rafinha kommer få mer minuter i år, kontra fjolåret.

Även om jag tjatar om Afellay och verkligen vill att han ska stanna, måste jag säga att jag är ännu gladare att Tello blir kvar.
Jag hade mina tvivel under sommaren, men han har på senare tid visat att han fortfarande kan ge oss en hel del. Att den formen han hade i våras inte var någon slag tillfälligt överpresterande från hans sida.
Och faktum är att Tello ger oss otroligt mycket. Man kan tycka att han har sina brister. Han är inte lika komplett som många andra talanger vi har fått fram - men djävligt bra på det han kan, så att säga... det finns inte särskilt många spelare som honom. Inte i stora fotbollsvärlden och framförallt inte i Barca. Han kan, med sin speed och rakhet, ge oss nya möjligheter ute på planen. Dels på egen hand genom att gå på genombrott, men även i själva spelet har man kunnat utnyttja hans egenskaper för mer variation. Det händer alltid saker med Tello på planen.

En annan intressant grej är hans utvecklingskurva. Den har pekat spikrakt uppåt de senaste åren. Det var inte längesen man satt och smågillade Tello i Barca B, men aldrig trodde han var kapabel att nå A-laget. Nu får man ut minst lika mycket av hans bra sidor där som man fick i Barca B då. Kan han bara fortsätta utvecklas, och framförallt bli mer klinisk framför mål, tror jag han kan bli minst lika viktig på sikt. Trots konkurrensen.

Vill avslutningsvis bara förtydliga: med att "fortsätta utvecklas" menar jag inte att bli en komplett spelare. Utan typ förbättra avsluten och få mer rutin.
Vi har så gott om kompletta spelare som smälter in perfekt i mönstret. Tello är en skön kontrast till det, på ett bra och positivt sätt.
Barcelona grande jw
2012-08-25 16:03
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Självklart är Afellays vilja och kämpaglöd någonting att beundra som supporter. Men jag får ändå vibbar av att han inte är en del av framtidens barca. Det hade varit lite skillnad om man hade haft den diskussionen kring Tello som nyss fyllde 21, än Afellay som blir 27 nästa år.

Framtiden är alltid svår att sia om men i mina ögon har vi många hungriga spelare som kan flyttas upp de kommande åren, som lätt går före Afellay. Att han verkligen vill lyckas i Barca kan man ju förstå men ibland måste man man även vara realistisk. Finns det verkligen en plats för honom?

Just nu, skulle jag vilja säga att han med liten marginal tar sig in i A-truppen. Men Tito har tydligt visat att Tello är den han valt att satsa på av de två, och då är Afellay helt plötsligt ganska långt borta från att få den speltid han förtjänar.

Då är frågan mer vad som är bäst för klubben.. och hur man smartast kan göra en bra affär. Något vi inte är särskilt bra på annars..
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-25 15:53
Puyol frilla Vm
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-08-25 15:42
ALEX SONG

Nej, det var hans lagkamrater i landslaget som snackade om att klippa av honom håret om man vann VM men han vägrade.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-25 15:25
Om han själv bara vill gå på lån så är det bara att respektera det och det bevisar bara att killen verkligen vill visa upp sig och lyckas i Barca i framtiden. Det måste man bara älska som supporter! :)
Barcelona grande jw
2012-08-25 15:18
Mundo Deportivo skriver att Afellay fått erbjudande från 3 engelska klubbar varav en klubb spelar CL. Afellay vill dock endast lämna på lån, alltså ingen försäjlning.

Vet inte riktigt vad jag tycker är bäst. Lån eller försäljning. I mina ögon hade han platsat i startelvan och kunnat göra riktigt bra ifrån sig i många PL-klubbar så frågan är om det är bäst att försöka få en bra summa nu eller avvakta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-25 15:15
Haha Swansea är verkligen PL:s roligaste lag att titta på. Målrikt varje match och alla är små, snabba, tekniska. Och Laudrop verkar ha gjort de ännu bättre som lag!
Barcelona grande jw
2012-08-25 15:07
ALEX SONG

Kommer A L D R I G att hända :-)
Barcelona ALEX SONG
2012-08-25 14:47
En Fråga, har Puyol inte sagt att han skulle klippa håret om Spanien vann VM för två år sen?
Atlético addeh
2012-08-25 14:44
1.70

Hehe, fel igen. Utan Abidal är i 22 man i truppen. Med honom 23. Större trupp än vi haft på otroligt länge. Och då finns dessutom spelare som Sergi Roberto, Rafinha & Deulofeu att fylla på.

Ja, jag räknar Tello som en A-lagspelare. Finns ingen anledning att inte göra.
Barcelona ALEX SONG
2012-08-25 14:14
Michu målskytt för Swansea igen
Barcelona DM1982
2012-08-25 14:09
Unicef (Barcelona) Barca b får inte vara med i cupen.
Barcelona Unicef
2012-08-25 13:48
Någon som vet om Barca-B har möjligheten att delta i Cdr?
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-25 13:43
addeh

Ja, det beror ju lite på hur man räknar. Jag räknar inte med Abidal ännu. Då är vi på 21 man om samtliga tre av Afellay, JDS och Fontas lämnar. (erkänner, räknade fel innan. Glömde dock varken Thiago eller Cuenca)

Men om man ska tolka Titos uttalande från idag så kommer inte alla tre att lämna. Man har uppenbarligen inte bestämt sig för vem ännu och det är väl därför man väljer att utesluta alla tre tillsvidare.
Ur ett sportsligt perspektiv vore det bästa att låta Afellay stanna. Men jag tror dessvärre det blir han som får lämna, då han nog har flest intressanta erbjudanden på bordet och att Jonathan/Fontas verkar vettskrämda för att ens lånas ut... men vi får se. Om jag får välja lånar vi ut Jonathan till Sevilla.
2012-08-25 13:24
Okej

Thiago spelklar mot Real? Eller Valencia?
Annons: