/spanien/barcelona/forum/8634.aspx/spanien/barcelona/forum/8634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-28 16:39
Har någon koll på vart man och om man kan streama NextGen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zick9
2012-08-28 16:05
@s.eto:

Barcelona squad cost:

Victor Valdes - €0
Jose Pinto - €0.5 million
Daniel Alves - €32 million
Martin Montoya - €0
Gerard Pique - €6 million
Carles Puyol - €0
Javier Mascherano - €24 million
Marc Bartra - €0
Andreu Fontas - €0
Marc Muniesa - €0
Jordi Alba - €14 million
Adriano Correia - €13.5 million
Sergio Busquets - €0
Alex Song - €19 million
Jonathan dos Santos - €0
Xavi Hernandez - €0
Andres Iniesta - €0
Thiago Alcantara - €0
Cesc Fabregas - €40 million
Lionel Messi - €0
Alexis Sanchez - €36 million
David Villa - €40 million
Pedro Rodriguez - €0
Isaac Cuenca - €0
Ibrahim Afellay - €3 million
Tito Vilanova - €0

Total cost: €244 million

Real Madrid squad cost:

Iker Casillas - €0
Antonio Adan - €0
Alvaro Arbeloa - €4 million
Sergio Ramos - €27 million
Pepe - €30 million
Raul Albiol - €15 million
Raphael Varane - €10 million
Ricardo Carvalho - €8 million
Marcelo Vieira - €6 million
Fabio Coentrao - €30 million
Sami Khedira - €10 million
Xabi Alonso - €30 million
Lassana Diarra - €20 million
Esteban Granero - €4 million
Mesut Ozil - €10 million
Ricardo Kaka - €65 million
Cristiano Ronaldo - €96 million
Angel di Maria - €36 million
Jose Callejon - €5 million
Karim Benzema - €35 million
Gonzalo Higuain - €10 million
Jose Mourinho - €8 million

Total Cost: €451 million

Och då är Modric ej inräknad.

Barcelona Deulofeu
2012-08-28 15:53
Perfekt Myrran tack.

Jag tillhör ju en av de riktiga nördarna som sett Xavi när han fortfarande spelade i Barca B live ett antal gånger nästan så man skäms faktiskt...

Han Luis Garcia och Mario hade rätt kul ihop på den tiden...Tom tvingat med gamla flickvänner att stå och hänga utanför gamla la masia ha ha.
Barcelona Deulofeu
2012-08-28 15:50
Rambla~

När det gäller små trupper på typ 22 spelare eller som i vårat fall 20 spelare har vi ju möjligheter att använda vårt b-lag.

Det viktiga är bara att tränaren vågar göra det.Jag väntar fortfarande på att få se Montoya samt Bartra denna säsongen.

Vi har ersättare till sågott som alla positioner i b-laget och de får kontinuerlig speltid och är i matchform.

Jag ser hellre att vi slänger in tex en Deulofeu som får starta en match eller hoppa än att Afellay får välbehövliga minuter.

Deulofeu har spelat två matcher och är igång Afellay har suttit på läktaren alla matcher hittils.

Jag tycker det är bättre med en liten trupp där alla är igång och på tårna.

Sedan är det givetvis ett rejält tapp när det gäller kunnandet mellan de båda lagen.Det ger också energi åt ungdomarna som dessutom ofta får träna med sina idoler.

Till detta är det även möjligt för oss att värva bra talanger som då känner att ungdomarna ofta får chansen i a-laget och att steget inte är så långt bort.

Kolla värvningarna till b-laget i år bara Araujo,Agostinho Ca samt Edgar Le tror de alla kommer få ett par minuter med a-laget snart.

Barcelona Myrran
2012-08-28 15:44
Deulofeu

Den här personen lägger ofta upp saker om ungdomarna i klubben. Mycket som är läsvärt.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-28 15:27
BARCA-més que un club

Barca
City
Juve
München
Barcelona Ibillay
2012-08-28 15:14
Bojan är alltså klar för Milan på lån !
BARCA-més que un club
2012-08-28 15:13
Torsdag 30/8 är det dags för CL lottningen

17:45 Champions League: Gruppspelslottning
På Viasat Fotboll och Fotboll HD

Någon stream som visar LOttningen kanske ?

Blir spännande och se var vi hamnar och med vem :)
Barcelona Rambla~
2012-08-28 14:58
Om Afellay, Fontas och JDS drar har vi 22st spelare i A-truppen. Där har jag då räknat in både Abidal och Cuenca? Alltså 20 spelare i dagsläget eftersom ingen vet när framför allt Abidal är tillbaka, om han ens kommer tillbaka.

Jävla skit alltså, jag blir så förbannat trött på detta eviga liten trupp-tjafset som både Pep och Tito verkar ha snöat in sig på. Det håller inte i längden att köra runt på så små trupper. Det man gör är att man chansar på att skadorna inte ska komma. Vilket de alltid gör. :P
Barcelona Deulofeu
2012-08-28 14:53
MissyaPep

Madrid må vara mycket men inte vår lillebror tack och lov...en sådan tycker man ju om.

De har ju uträttat lite mer än oss som klubb när det gäller titlar också om man räknar från början det gör dom så gärna...
Barcelona Deulofeu
2012-08-28 14:51
Vad sägs om Afellay till Schalke?

De har ju en av europas största mittfältstalanger "nya Ballack" sådana spelare producerar inte la masia på löpande band direkt.

Lyckas vi trolla bort honom dit kanske vi har en bra sits när han ska säljas om ett par år.Dessutom spelar ju polaren Huntelaar där samt att tyska ligan är tokoffensiv oche verkligen på uppgång.Varför inte?

Eller Tottenham?

Då betalar Madrid en del av kakan(fyndigt va) tack vare MOdric pengarna...vi får se det börjar röra på sig såhär på slutet.

Undra vilken övergång som kommer smälla högst såhär i slutet kanske Hulk?

Inte till oss alltså...
Barcelona MissyaPep
2012-08-28 14:45
Jag hoppas vi leker ut lillebror imorgon och att kameran visar mous ansikte när han blir sur :D ren njutning!
Barcelona Deulofeu
2012-08-28 14:36
Myrran

Tackar för infon om målvakterna det är ju toppen låter som en stortalangg denna Ondoa.

Måste kolla upp honom mer.Vet du något mer om honom?
Barcelona Deulofeu
2012-08-28 14:35
Myrran

Tackar för infon om målvakterna det är ju toppen låter som en stortalangg denna Ondoa.

Måste kolla upp honom mer.Vet du något mer om honom?
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-28 14:26
el soap

Såg det nu. My bad!
Barcelona Rambla~
2012-08-28 14:21
1.70

Klubbar som Milan försöker låna spelare som Kaka gratis samtidigt som de vill att Madrid betalar lönen. De kör fulspel som vanligt. Inte ens Madrid var så korkade, tvärtom, de krävde en försäljning annars fick det vara.

Liverpool lånar Sahin under ett år för 5m pund, i euro blir det minst 8m, samtidigt som de betalar 70% av hans lön.

Varför ska vi låna ut en klasspelare gratis för? Jag antar att Barca får vara med om betala delar av lönen i det priset.

När det gäller Fontas var det knappast så att Southampton ville låna honom för €6m. Det handlar nog snarare om den försäljning.
Barcelona Rambla~
2012-08-28 14:20
Milan har tydligen kontaktat Barca angående om att få lov att låna Bojan från Roma. Eftersom Barca har kvar sin köpoption på honom. Usch, stackars Bojan. Kommer bli svårt och smälta att se honom springa omkring i den klubben. :/
Barcelona Myrran
2012-08-28 13:53
Pol Balleste har blivit ifrån sprungen av Ondoa (född 95/96) i ungdomslaget. En målvakt från Kamerun som är med och spelar för Juvelin A i nextgenseries.

"Goal Keepers:
Fabrice Ondoa (16) and Sergi Tienda (18) will be the goal keepers for Juvenil A, with the talented Cameroon youngster Ondoa as first choice. Tienda was part of the Juvenil A setup last year, so expect him to get some game time too. " - @youngcules
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-28 13:48
valdez är köng. tills han lägger skorna på hyllan kommer hittar vi en grym talang.
Barcelona El Soap
2012-08-28 13:20
den närkingska älgen

Nu var det väl 6 milj euro för att låna Afellay, medan det var 6 milj euro för att köpa Fontás.
Barcelona ALEX SONG
2012-08-28 13:15
1.70-ligan (Barcelona) Tror att Livetpool betalade 5 mil för att låna Sahin
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-28 13:14
Barcelona El Soap
2012-08-28 13:13
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Marc-Andre ter Stegen heter han, och han är väldigt ung (född 92) och har debuterat i landslaget. Har för dålig koll på vad han är för typ av målvakt och liknande, men talang, det är han.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-28 13:12
Ramla 6milj för att låna ut en spelare? Är jag helt off eller är inte det väldigt ovanligt! Vore ju kanon om någon klubb gick med på det.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-08-28 13:07
Pol Balleste är väl den målvakt det talas mest om i ungdomslagen.
Född -95 och redan en stor personlighet.

Frågan är dock om han kommer att fortsätta utvecklas, och framför allt om han kommer vara redo redan om 4-5 år.

Klubben har ju tydligt uppmärksammat "problemet" precis som Deulofeu skriver, då de hade planer på att signa Andrade redan förra sommaren.

Har för mig att det ska finnas en rätt stor talang i Mönchengladbach, någon som har mer koll på detta?
Barcelona Myrran
2012-08-28 12:41
Southampton are trying to sign Barcelona centre back Andreu Fontas (22). The English club would have made a bid worth 6M. [the national]

Inte för att vara sån men detta skulle iaf jag ta alla sju dagar i veckan. 6m för Fontas är ett bra pris, 22 åring som knappt spelat i a-laget. Dock tror jag inte det är sant :/
Barcelona Rambla~
2012-08-28 12:37
Klubben kommer att begära €6m för en säsongs utlåning av Afellay.

ÄNTLIGEN! Det var fan på tiden man lär sig hur det ska gå till när spelare lånas ut eller säljs. Ta tex Sahin, Liverpool får pynta £5m och betala 70% av hans lön. Varför tror ni Arsenal backade? Wenger var för snål. :P

Bojan till Milan? Åh herregud, är han helt dum i huvudet? Vad fan ska han i den klubben och göra? Om han nu inte är startspelare i Roma och vill ha mer speltid. Då går man väl för helvete inte till Milan som har typ femtioelva anfallare i truppen. Tror han verkligen på mer speltid där? Det var så gott som klart med Malaga. Där hade han fått speltid. Självklart ska pinsamma Milan blanda sig med sina lånansökningar över hela Europa. :P
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-28 11:56
Katalano / Deulofeu

Jag ifrågasatte/besvarade inte hans kommentar, skrev bara min åsikt kring vissas tvekan kring Valdés efter senaste Clasicot.

Att lösa en ny stormålvakt i tid, och att inte stå där utan en dagen Valdés lägger av håller jag helt och hållet med om !
Barcelona Katalano
2012-08-28 11:55
koeman92

Jag tror inte de kommer släppa någon av dem i första taget. Möjligtvis när de bestämt vilken av dem de ska satsa på för framtiden. Jag tycker vi ska leta bland mindre lag som inte kommer kräva multum för en spelare som inte slagit igenom
Barcelona koeman92
2012-08-28 11:49
@Katalano:

Vad tycker ni om Cortois? Är väl ett bra alternativ som målvakt? grym målvaktstalang med grymma reflexer och med stor potencial att bli en stjärnmålvakt i framtiden. Dessutom har ju Chelsea redan köpt en brasiliansk målvaktstalang som lär kräva speltid i framtiden och då ser jag det svårt för Cortois att ta en plats i Chelseas trupp.
Annons: