/spanien/barcelona/forum/8633.aspx/spanien/barcelona/forum/8633.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2012-08-27 17:49
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Japp det är det. Han fick en allvarlig kindsbensfraktur.
Barcelona DM1982
2012-08-27 17:49
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Jäpp, det är Messi. Han hade också skadad ansiktet. Känner du igen någon annan på bilden?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-27 17:46
Är det Messi? Varför behövden han spela med mask?
Barcelona DM1982
2012-08-27 17:41
Puyol har spelat med mask förut. Han lånade ut den till en kille som behövde den. Kan ni se vem?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 17:31
Éluc

Angående vänsterbacksplatsen vill jag också väldigt gärna ha Alba där. Som du säger så behövs han i offensiven. Dock tror jag Tito måste ha sina anledningar, och startar han med Adriano litar jag på honom. Jag tror inte Tito litar mer på brassens defensiv, det är nog mer att Adriano var med hela försäsongen och är i form, medan Alba spelat ett EM och OS. Sedan är han fortfarande relativt ny och det är trots allt ett El Clasico vi pratar om, kanske vill Tito inte spela han i en sådan viktig och svår match när han ännu inte anpassat sig till laget riktigt än? Likt Cesc så är han från Barcelona och har spelat i landslaget vilket gör det enklare att komma in i laget, men det tar fortfarande tid.

I anfallet kan jag inte se Villa starta än. Han är inte i fysisk form än, men det är inte bara det. Jag tror folk tenderar att överskatta hans betydelse för laget och hur stor skillnad han kommer göra när han börjar starta matcher. Visst, är han i form blir han en stor tillgång men det kommer ta ett tag. Han gjorde mål mot Sociedad men igår tyckte jag han var väldigt osynlig i sitt inhopp. Det är såklart normalt då han varit borta så länge, men då kan man heller inte kräva att han startar mot Real.
Alexis är inte heller i form, det har vi sett de två senaste matcherna. Jag tror han är lite seg såhär efter sommaren. Han kommer säkert komma i form när han spelat mer, men just på onsdag är det en sådan viktig match så jag tycker han ska börja på bänken. Vilket betyder att Cesc startar. Ge han en fri roll där han får löpa mycket på djupet, ha Messi brevid och Pedro på någon av kanterna. Det kommer bli bra. Sen får vi inte glömma Tello, Tito har visat att han likt Pep inte tvekar på att starta med ynglingen. Även i viktiga och tuffa matcher, som El Clasico i våras och igår. Men hoppas han börjar på bänken på onsdag, han kan bli en bra inhoppare i slutet när vi får mycket ytor, som när han kom in direkt efter 2-1 på Camp Nou.
Barcelona B-Guden
2012-08-27 17:29
Éluc

Jag tycker Adriano är ett säkrare kort, han är bättre i kortpassningsspelet och defensiven och mer självsäker i sin roll.
Barcelona Pep, The Creator
2012-08-27 17:26
Éluc Men och andra sidan så gjorde Adriano en helt sjukt bra match förra torsdagen mot Real.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-08-27 17:06
L.A.M Nr 10

Hade han inte en mask för några år sedan? Kommer ihåg att han under ett El Clásico även hade på sig den. Känns dock för mig självklart att Javier Mascherano ska starta matchen då han dels vilades under helgens match, men också i nuläget är vår stabilaste mittback. Med Puyol skadad känns det dessutom onödigt att riskera något. Låt han vila under dem två kommande matcherna och sedan även under landslagsuppehållet så ska han nog kunna komma tillbaka i gott slag.

Satt och funderade lite innan om hur startelvan mot Real kan komma att se ut, och två positioner känns väl inte helt självklara, i alla fall för mig. Pedro känns, i och med att han fick starta på bänken mot Osasuna, samt hans väldigt fina inhopp given i startelvan. Frågan är då vem som fullbordar trion tillsammans med honom och Messi? Alexis är väl i bättre fysisk form än Villa, som kanske inte än är hundraprocentig, men gällande hans formkurva finns det en del frågor att besvara. Han har hittills under säsongen inte övertygat någon. Jag tror dock ändå på chilenaren från start och det vore nog ändå det bästa.

Vad som dock är betydligt mer ovisst är vår vänsterbackssituation i nuläget. Alba fick starta första matchen mot Real Sociedad, Adriano andra i klassikerna och nu senast var det återigen Alba från start. Får vi se samma mönster fortsätta och Adriano då från start mot Real? Jag är väldigt i kluven i frågan eftersom Albas offensiva kvalitéer, speciellt i inläggsspelet och kombinationsspelet är klart vassare än brassens. Samtidigt känns det som att Tito litar mer på Adrianos defensiv än spanjorens. Kanske lite för tidigt på säsongen för att dra några slutsatser ännu, men jag har i alla fall fått dessa vibbar. Själv hoppas jag innerligt på Alba från start, då vi verkligen saknade kreativitet och fart på vänsterkanten i förra mötet, eftersom Alexis knappast kom någon vart heller. Dessutom har vi sedan tidigare fått bevittna vad Iniesta och Albas kombinationsspel kan göra med motståndarförsvar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 16:49
Carles Puyol, who yesterday broke his right cheekbone could possibly play against Real Madrid on Wednesday wearing a mask. #fcblive [sport]

Haha, skulle vara så typiskt kung Puyol. Sen kan jag tycka det är onödigt att riskera någonting. Vi startade ändå med Mascherano senast, och han känns otroligt säker som mittback. Så det bästa vore att starta med Piqué och Masken på onsdag och låta El Capitáno vila upp sig.
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-27 16:47
s.eto

Tror ändå hans poäng blev klar, han räknade flera barca spelare med pund också så det jämnar ut sig lite.

LionelMessiTheHandOfGod

Nej för han kom 2009. Samma år som Zlatan kom, det var ingen billig affär det heller.
Barcelona påfågeln
2012-08-27 16:46
Det petersays räknade ihop var ju bara en snabb räkning och ett exempel på att Barca knappast är någon drömklubb när det gäller transfers, poängen är att man inte ska vara så snabb med att kritisera andra. Men som han också säger, Barca har sålt för en del pengar också, Yaya bringade in en hel del pengar och även förlustaffärer har man fått en del tillbaka på, Zlatan visserligen väldigt dåligt betalt, men något jag också tycker man ska komma ihåg är att vi fick tillbaka 15 av 25 miljoner för Chyg, vilket får sägas vara godkänt. Caceres, Keirrson och Henrique däremot..,
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 16:44
s.eto

Läste att han gick för 27 miljoner pund, vilket är 35 miljoner euro.

Tycker det är en duktig spelare Real Madrid köper, även om han känns något överflödig. I 4-2-3-1 vet jag faktiskt inte var han ska spela. Han ersätter inte Alonso, knappast Özil eller Di María heller. Byter man ut Khedira mot kroaten blir det på tok för obalanserat. Jag kan bara tänka mig ett 4-3-3 med Modric, Khedira och Alonso. Men då måste ändå någon av de offensiva spelarna få liva åt sidan. På vilket sätt man än får in Modric i startelvan på känns det sämre än tidigare. Vilket betyder att han nog får agera rotationsspelare. För 35 miljoner euro.
LionelMessiTheHandOfGod
2012-08-27 16:44

Vilken skojare han tog inte med Ronaldo som kosta mer än hela Getafes startelva ..
s.eto
2012-08-27 16:34
@petersays:

Dom summorna stämmer ju inte riktigt. Före det första har du lagt på extra på Barcelonas transfer och tagit bort pengar från Reals. Ett exempel, Modric kostade 35m pund vilket är ca 45m EURO.

källa:http://uk.eurosport.yahoo.com/news/spurs-agree-modric-deal-real-madrid-082657588.html

Innan du börjar räkna så kanske du ska kolla up transfer summorna? Bara ett tips
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-08-27 16:12
Real har gjort 2 mål i 2 matcher. Messi 4.
Barcelona petersays
2012-08-27 16:10
@Carles Puyol - 1899:

Vad är att vara ärlig? Att erkänna att du har rätt?
Och sedan när föll Real tungt? När dom utklassade oss i ligan förra året? Vilken "kris" befinner dom sig i? För du tror väl inte på allvar att dom köper Modric enkom för att vi vann första mötet i supercupen (och släppte in minst ett mål för mycket)? Eller för att man inte vunnit de två första ligamatcherna? Modric har uppenbarligen ingått i Madrids planer länge och han skulle egentligen lämnat Spurs redan förra sommaren om han fått välja själv.

Att Barcelona däremot har en grym akademi, och verkligen ger sina unga spelare chansen - det är hur hedervärt som helst. Och Madrid värvar på tok för mycket utifrån samtidigt som deras talanger går på lån eller säljs. Det är en sak. Men det gör inte din kommentar mindre dum när du skäller om att vi värvar så jäkla rätt och hedervärt medan Madrid gör fel och är vidriga när dom gör säsongens första värvning. Tänk igenom, och läs igenom, innan du postar. Det finns alldeles för många exempel på pengar i sjön från vår egen sida med. Zlatan, Hleb, Villa, Chyg, Caceres, Henrique, Fabregas. Sahin, Canales, Altintop, Coentrao. Same, same but different.

Barcelonas transfers:
2010: €71,5M (Mascherano, Villa, Adriano, Afellay)
2011: €60M (Fabregas, Sanches)
2012: €33M (Alba, Song)

Summa: €164,5M (8 spelare)

Reals transfers:
2010: €74,5M (Di Maria, Canales, Leon, Khedira, Carvalho, Özil)
2011: €55M (Coentrao, Varane, Callejon, Sahin)
2012: €30M (Modric)

Summa: €159,5M (11 spelare, varav flera gått på lån)

Sedan säljer vi i högre grad spelare och drar in pengar där, i alla fall de tre senaste åren. Men ditt resonemang är fortfarande helt uppåt väggarna.
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-27 16:08
Carles Puyol - 1899

Varför kallar du han idiot och snackar om vilka matcher du varit på och att du älskar klubben? Han sa aldrig något om att du inte älskar barca och aldrig sett en match. Känns som penismätning lite där.

Barca har värvat för nästan lika mycket som Real senaste åren så vi har inte så jättemycket att säga tyvärr. Chygrinsky heter han backen du inte kom på. Lägg till där Fabregas, Villa, Zlatan osv listan kan göras lång.

Visst marrängerna köpte lite mer än oss den säsongen de köpte C.R och Kaka men annars har det varit ganska jämnt tycker jag. Iår värvade väl inte en enda t ex innan Modric?
Barcelona BB-Barceloneta
2012-08-27 16:07
Bara för att slänga in en liten snabb kommentar om Modric värvningen så måste jag säga att det är en riktigt bra spelare, inte bland topp 5 centrala mittfältare i världen kanske men jag skulle nog säga topp 10 om han når sin topp. Kort och gott så är det en spelartyp som real enligt mig saknar, en som likt Xavi styr spelet centralt. Till er som jämför han med Özil så förstår jag inte riktigt hur ni menar då Modric enligt mig brukar ligga betydligt djupare i banan än Özil. Vem Modric kommer peta vet jag inte, jag tror han främst konkurrerar med Alonso och Kehdira men jag har svårt att se Mourinho peta Alonso samtidigt som Kehdira känns viktig för balansen. Lite överflödigt med Modric tycker jag faktiskt det känns som, men en klasspelare är det.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-27 16:02
Va vänta nu.. Ska Tito bli avstängd två matcher?? Mou sa horunge förra året men inte fan fick han avstängning....
AndreD - General pardon
2012-08-27 15:53
Den klubben verkar gilla Barcafans.
Barcelona påfågeln
2012-08-27 15:19
Arsenal slutade trea i PL och behöver inte kvala. Chelsea tog Tottenhams plats men behöver inte kvala då de är regerande mästare.
Barcelona malique
2012-08-27 15:17
Ronaldinho alltså hehe, han ska alltid överraska , fotbollsguden!
Barcelona Eto'09
2012-08-27 15:17
En fråga bara. vad hände med arsenals kval i CL??

tack påfågeln
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-27 14:54
L.A.M Nr 10 (Barcelona) Allvar hur kunde Tito få två matchers avstängning what! MouMadrid äger hela Spanska förbundet så vi lär inte se Tito på plan och agera i två matcher tro mig. Håller med dig om att det är bara Real som lyckas komma undan. Domarna är sämst i Spanien tråkigt för ligan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 14:41
Official: Barcelona will appeal against Vilanova's red card yesterday. He could be suspended for two Liga games. Decision Wednesday #fcblive

Lär väl knappast gå igenom. Bara Real som kan överklaga så och lyckas.
2012-08-27 14:38
Katalano (Barcelona) Visst behöver han inte vara tränare men kul hade de varit om han kunde lära våra ungdomar olika finter och sorts teknik hade varit fantastisk.
Barcelona Katalano
2012-08-27 14:26
Carles Puyol - 1899

Ronaldinho är min favoritspelare genom alla tider, men han är inte tränarmaterial för Barca. Han har helt fel personlighet för att fostra våra ungdomar. Att däremot finnas med som något slags extratränare för tekniska övningar skulle vara ett alternativ.
2012-08-27 14:06
Ronaldinho fortsätter att göra sjuka mål och shit vad jag saknar honom i Barca :). Han gav Barca nytt hopp och nya mål framöver men vill bara att han ska inom snar framtid att han ska träna Barcelona B när han har lagt skorna på hyllan. En dröm om han tog över Barca B.
2012-08-27 13:58
petersays (Barcelona) Är du hög eller. Mår du bra eller för du verkar vara helt dum i huvet. Jämför aldrig med Barcelona värvningar med Real för att Real värvar mkt mer än oss och med din dumma kommentar gör att alla marängerna får oss att se dumma ut. Vem fan tror du att du är och kommer hit och kallar mig för enögd din dumma fan. Jag var nyligen i Barcelona såg Matchen som slutade 3-2. Jag älskar Barcelona väldigt mkt. Jag kritiserar Barca med värvningar också ex, Zlatan, han Ukrainsk back kan inte hans namn för han var så dålig så man glömmer fort hans namn. Två historiens sämsta värvningar som Barca har gjort. Du verkar inte förstå, när Real faller tungt så sticker dem och värvar klass spelare, Ronaldo, Özil, mm. När Barca faller tungt så köper dem en eller två spelare endast för att fylla ytan som saknas. Skillnaden är att Real köper en hel trupp men inte Barca. Så kom inte hit din dumma kommentar. Va hellre ärlig än att klaga på Barca värvningar.
Barcelona grande jw
2012-08-27 13:57
Här:
Annons: