/spanien/barcelona/forum/8623.aspx/spanien/barcelona/forum/8623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca455
2012-08-30 12:15
vart är song planerad att spela?
Barcelona Mido
2012-08-30 11:47
Hur ofta spelar man ut ett lag med 10 spelare ju som niva skrev idag bara Barcelona. Kan hålla med att första 30 var nej nej nej typ men andra halvleken var alla grymma men målen saknades tyvärr. När man spelar i Madrid då ska man hålla bollen inom laget dem första 30 som den matchen när Ronaldo jagade bollen ensam å blev förbannad. Ronaldos klack å messis mål/ pass till alba var kvällens höjdpunkter. Grattis Madrid å hard luck Barca. Mot nya segrar inshallah :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Damido
2012-08-30 11:38
4-4 slut resultat och 3 av de insläppta målen var grova misstag från vår sida som inte ska få hända på denna nivå.

Man ska inte gräva ner sig för mycket.

Bra är väl ändå att dessa misstag uppkom i början av säsongen så Tito har tid att tänka igenom och göra ändringar till det bättre.

Hoppas alla spelare rycker upp sig til Valencia matchen!
Barcelona Damido
2012-08-30 11:38
4-4 slut resultat och 3 av de insläppta målen var grova misstag från vår sida som inte ska få hända på denna nivå.

Man ska inte gräva ner sig för mycket.

Bra är väl ändå att dessa misstag uppkom i början av säsongen så Tito har tid att tänka igenom och göra ändringar till det bättre.

Hoppas alla spelare rycker upp sig til Valencia matchen!
Gizma
2012-08-30 11:37
Enko: kortpassningar.
Barcelona enko
2012-08-30 11:36
Intressant statistik om Alex Song, Under sitt inhopp så gjorde han alla passningar rätt, alltså 18 av 18.
Barcelona B-Guden
2012-08-30 11:27
Låt Real Jubbla över deras seger, vi förlorar en skit turnering som alltid är tung att förlora mot Real, Men vi förlorar på en regel, bortamålsregeln som jag tycker är skit. Speciellt vid oavgjorda tillfällen ex när vi slår ut chelsea trots 0-0- sen 1-1 inte rättvist

Sen får vi ju inte glömma att vi bjöd dom på 2,5 mål Valdes i första Mascherano nu, och även valdes och pique agerar uselt vi Ronaldos mål den här matchen
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-30 10:59
Förresten, hur skönt var det inte att trots förlusten endå se spelarna i respektive lag krama om varandra utan tjafs och bråk, och att Barcelona sedan stod kvar som gentlemän och bevittnade prisutdelningen. Med tanke på alla oroligheter och bråk som stört det senaste årens Clasicón känner iaf jag att det är skönt att man som för några år sedan igår spelade, tackade och skötte matchen med respekt !
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-30 10:46
Smogen

Tänkte skrivit något liknande tidigare, men du gjorde det åt mig.

Kan man inte stå rakryggad och stötta laget i motgång så skall man fan inte heller sitta å jubla å leka supporter när det går bra.
Barcelona Smogen
2012-08-30 10:38
Hur kan folk här inne säga att Tito ska avgå? Det är sådana patetiskt löjliga uttalanden att jag skäms för att ens läsa här inne. Började ni följa Barcelona igår? Skulle Pep avgått efter sina första två ligamatcher? Skulle Rijkaard avgått efter sina första ligamatcher? Och Tito förlorar EN match mot Real på Bernabeu med 2-1 med 10man och folk tycker han ska avgå? WTF! Ska han säga till Valdes innan match, "jo, ge intr bort bollen till några Realspelare idag, och förresten, Masken, du kan väl träffa bollen när du försöker sparka på den?" Hade vi inte haft ett gäng individuella misstag hade vi vunnit det här dubbelmötet med 4-1. Snälla sluta skäm ut er med att kräva allas avgång efter en sådan här match.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-30 10:30
Dessutom är jag inte förvånad varför Cesc inte fick hoppa in igår. Han har varit dålig under dessa inledande matcher. Ser inte vad han hade kunnat bidra med igår.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-30 10:26
Säga vad man vill om betydelsen av Supercupen, men det gör alltid ont att förlora en Clásico. Trots det var det skönt att se att det inte blev några bråk under detta dubbelmöte. Äntligen kan vi ställas mot Madrid utan att matchen ska behöva sluta med beef, det bådar gott inför los Clásicos i ligan framöver.

Angående förlusten är det bara att konstatera att vi fick betala ett högt pris för våra individuella misstag under de två mötena. Annars tycker jag inte det är befogat att tvivla på Titos projekt. Vi har fortfarande börjat bra i ligan och spelmässigt har man fått intrycket att det går framåt.

Barcelona Deulofeu
2012-08-30 10:21
Walee

Kände av lite skadekänning säkert någon lättare form av muskelbristning som ifall den förvärras kan orsaka flera månaders frånvaro.

Läkarteamet har sagt att känner man av något ska man inte spela med tanke på vår trupps storlek är det sunt.Vi har inte råd med långa spelarskador.Eller hur Rambla.

Song kommer dessvärre inte bli bättre än Yaya hur man än vrider och vänder på det är han en av de bästa vi haft.Song har en bra bit upp till den nivån men närmar han sig blir jag mer än nöjd.

Han inledde bra igår kul.Dags för Fabregas att ta sig i kragen snart är Thiago tillbaka och han har knappast blivit sämre.

Kom på en sak till igår som var positivt Pedro var riktigt vass.

Barcelona Walee
2012-08-30 10:14
Någon som vet varför Alves inte lira igår ??
Barcelona xoro international
2012-08-30 09:38
Jag som chilenare måste hålla med om kritiken mot Alexis , han går inte att känna igen alls , hans spel är inte alls som den Alexis som vi är vana att se . Den kvicke och målfarlige tekniske sanchez har total försvunnit i Barcelona . Han kanske inte alls trivs med spelsystemet men nått är fel på el niño maravilla . Vad som är felet vet bara han , vi upplever nu en stor krigares fall
2012-08-30 09:28
Walee (Barcelona): yaya hade suttit fint men song king kong blir minst lika bra eller bättre
2012-08-30 09:26
Deulofeu (Barcelona): song blir en attraktion
Barcelona Walee
2012-08-30 09:26
Damn tänk er en Yaya igår hade vart nyttig !!
2012-08-30 09:25
Diar Iniesta Shekha (Barcelona): vf?
Barcelona Deulofeu
2012-08-30 09:25
Det känns alltid helt tomt när man förlorat speciellt mot Madrid,speciellt med Mourinhoe som coach.

Trots att vi förlorar så blir man lite stolt över spelarnas beteende efter matchen så sportsligt.

VI försökte verkligen matchen igenom det var mycket som var emot oss.

Jag tar med mig en del positiva saker från matchen

Sportsligheten av våra spelare
Montoyas inhopp
Song såg minsann inte vilsen ut
Messis frispark från 30 meter på Casillas
Jordi Alba är inte bara snabb han är grym med bollen också

Skönt att vi leder ligan med 5 poäng nu får vi se till att vinna mot Valencia så ser det riktigt bra ut igen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-30 09:24
@xoro international:

Är du full på riktigt?
2012-08-30 09:01
Godmorgon alla cules hur mår ni idag? Lite kort om gårdagen från min synvinkel . Först och främst måste jag som god fotboll älskare gratulera marängerna för ytligare en titel , grattis . Nå till själva matchen : själv känner jag att vi var steget efter i dem flesta situationer och vi blev rent sagt utspelade men med viss kontroll . Dom må har vunnit matchen 11 mot 10 men vi släppte in målen med 11 man . Det kändes som en horribelt insats av våra spelare och många här inne är besviken på adriano men killen fick nya direktiver strax innan match om att spela höger back vilket visa sig senare vara ett felaktig beslut med facit i hand. Xavi kändes som en nonchalant spelare då i vissa situationer inte alls hängde med i tempot när real la sin höga växel . Nu är vi inte längre laget som alla vill slå nu är vi laget som går att slå . Messi försökte , pedro försökte alla försökte men real var numret större och när vi väll fick in våran spel så ledde det till ingenstans bara samma glada visa ,sidletsSpel !. D funkar inte längre mot svåra motstånd vi ska spela fullfart framåt hädanefter . Tito bör enligt mig ställa sin roll för förfogande för andra managers spel idéer , i min menig så tycker jag att han ska avgå och låta pep eller bielsa ta över ansvaret . Pep we need u . Alex song? D lilla han visa var att här har vi en startspelare , som jag tidigare sagt så e bousquets dagar som given startspelare räknade , song är precis d vi behöver bakom xavi som blivit allt mer slöare än sina guld dagar . Song song song han spelar som king kong. Han känns som en monster . Nästa classico e vi redo . Många säger att supercupen inte e så viktigt d håller jag med om men att förlora en classico oavsett vad som står på spel så är det inte asseptabel . Aja ha d bra dax att svälja stoltheten i jobbet nu och skylla på att vi var 10 mot 11
Barcelona Abirey
2012-08-30 08:29
Adriano hade startat 1 match tidigare som högerback i barcatröjan. Det var mot Hercules i den hemska matchen.
Barcelona petersays
2012-08-30 08:19
Jag tyckte att Song såg ganska klumpig och yvig ut i rörelserna igår. Svårt att inte jämföra med Modric som bara gled fram över planen. Sedan är det ju inte tänkt att dom ska ha samma roll - men jag tyckte att man såg att Song inte hade den nivå av magi i fötterna som jag tycker att en Barcaspelare ska ha - den snygga framspelningen till Messi till trots.
Barcelona enko
2012-08-30 08:19
Vilken idiotisk uppställning av Tito, ingen Alves i laget och så spelar man med så många anfallare. Adriano borde inte ens startat om ja, på vänsterkant och inte höger. Sen borde Barca spelat med Iniesta längst framme och inte Sanchez.. denna cup skänkes till real helt onödigt
4-2-1-3 borde tito testa ibland mot mer offensiva lag och speciellt borta,
valdez
alves-pique-puyol-alba
song-busquets
Xavi
Pedro - Messi . Iniesta
Barcelona fiskfot
2012-08-30 07:45
Jag såg bara första halvlek och den var inte rolig med barcaögon sett. Dock glädjer det mig att dom verkar ha gjort en fantastiskt bra andra halvlek. Sen har jag bara en sak att säga ronaldos klack över pique vid 2-0 målet: världsklass!! Säga vad man vill om ronaldo och hans agerande ibland men att förneka att han är världsklass det är bara fånigt.
Barcelona grande jw
2012-08-30 04:27
Första 30 idag gjorde riktigt ont att se. Jag vet inte vad det var men halva laget såg helt drogat ut. Försvarspelet ska vi inte ens tala om, vare sig Alves skadade sig precis innan matchstart eller inte så ska det inte bli så otroligt kaosartat bara för att en spelare tvingas utgå.

Nu är det lätt att säga såhär med facit i hand, men seriöst. Har Adriano någonsin i hela sitt liv spelat högerback innan? Och om inte, varför sätter man in han mot Real på Bernabeu där han ska tampas med C.R på sin högerkant? Det fattar väl vilken idiot som helst att det kommer gå åt helvete när vi ligger med backlinjen så högt som vi gör. Särskilt när backlinjen består av en Pique som tappat fotbollsglädjen, en otroligt seg mittfältare och ett nyförvärv i Alba som knappt kommit in i spelet än,

Visst att vi sätter in mittfältare som mittbackar och ändrar runt lite hur som helst men ibland får det vara någon måtta. Tito borde spelat Montoya som var den enda neutrala högerbacken vi hade med oss. För om inte Montoya nu ska få speltid när Alves är borta så förstår jag inte heller vad Tello gör inne på plan i dessa stormatcher. I anfallet har ju vi åtminstone lite valmöjligheter men ändå ska Tello in som är världens största risk med sitt ojämna spel.. Lysande ena kvarten och totalt oduglig nästa timmen. Fungerar verkligen inte på denna nivån.

Och på tal om nivå. Otroligt sorgligt att man faktiskt börjar inse att Alexis, som förövrigt kostade oss mer än 300 mille, nuförtiden konkurrerar i startelvan med en medioker junior i Tello. Någonting har gått väldigt fel med Alexis, och jag hoppas innerligt att han hittar självförtroendet snart, för det ser verkligen inte bra ut just nu.

Att vi leder ligan tycker jag inte är någon större tröst än sådan här dag. Säsongen är LÅNG, och frågetecknen är väldigt många. Kan skriva här ett A4 egentligen. Nu är fokus på Valencia där en vinst är otroligt viktig nu för att behålla den fina sviten i ligan inför det välbehövliga landslagsuppehållet
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-30 04:04
Real inte fan inte så bra men problemet är att Barca var urusla och Barca backarna gjorde dagen lätt för marängerna. Så jävla bra är fan inte Real. Stör mig på att Alonsos fula spel men han kommer undan hela tiden, samma sak händer varje möte med Real. Real gör inte mål med egna anfall utan det är Barca backarna som gör assister åt äckliga marängerna. Hade Barca gjort en bra match så hade Real inte hjort 1 mål de kan jag lova er. Låt Real fira denna Kalle anka titel sen tar vi hem ligan då får dem se På skratt äckel Real. Spelar så förbannad fult och det är klart att man blir rädd när man möter Real för man riskerar att bli skadad. Man ser tydligt att Barca spelarna är rädda för vem fan vill bli skadad. Vill bara få tyst på Real och hela deras skit klubb. När Barca förlorar så skakar dem hand med Real men när Real förlorar så skyller dem på domarna. En vanlig dag på jobbet är vad man kan kalla det ( Linjedomaren). Tito kommer inte ge upp tro mig och han kommer slakta Real nästa gång.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-30 03:44
Vet ni vem som har flest assist i Real Madrid den här säsongen? Barcelona spelarna.

Visst, det är bra att ha en spelare som Tello mot ett lag som Zaragoza på hemmaplan. Men att slänga in honom mot Real Madrid borta när man har Villa på bänken är bara fel. Jag vill inte klandra Tello allt för mycket, han har ju trots allt visat i dom tidigare svåra matcherna att han inte är något att hänga i julgranen men ändå envisas man med att slänga in honom.

Vad gör Mascherano vid första målet? Istället för att springa mot bollen så tar han den svåra vägen och försöker ta ner den i fart. Jag tycker att Mascherano var en duktig mittback förra året eftersom han oftast gick upp och bröt motståndarnas anfall tidigt. Som sagt, han var duktig förra året och jag hoppas att han kommer upp till samma nivå den här säsongen.

Pique har inlett den här säsongen mycket bra (iofs så har man bara spelat fyra matcher) darför blev jag besviken när han underpresterade och bjöd Real Madrid på deras andra mål. Även Valdes kunde ha agerat bättre.

Vi behöver en ny mittback, kanske inte en som går in i startelvan direkt men vi behöver ändå en som kan peta Mascherano eller Pique eller Puyol för den delen i några matcher för att hitta motivationen om dom agerar som Barcelonas mittbackar gjorde idag.

Adriano var också helt bedrövlig idag.

Våra spelare framåt gjorde en ok isats (alla förutom Tello och Alexis som har varit riktig dålig i båda matcherna mot Real Madrid. Även om han fick kliva av tidigt den härgången) Dom gjorde vad dom kunde, men det var svårt när Barcelona släppte in mål varje gång som Real Madrid skickade upp bollen.

Tänk om vi hade gjort mål på våra chanser i det första mötet? Då hade den matchen slutat 5-1 och Real Madrid hade aldrig kunnat komma tillbaka. Men istället bränner Messi ett friläge och i anfallet efter gör Real Madrid 3-2 efter en bjudning av Valdes.

Jag tror inte att den här förlusten kommer påverka Tito och spelarna så mycket, jag tror tvärtom. Det kommer göra laget ännu hungrigare och dom kanske inser att dom måste börja prestera bättre om dom vill vinna några titlar.

Just det. Jag har hört att det är - 5 i Madrid. Stämmer det?
Barcelona II Barça II
2012-08-30 03:29
Varför kom Tello in istället för Villa? Jag förstår inte, gillar Tello men hade det inte varit bättre och slänga i en erfaren målskytt sista tio? Om nu Villa inte klarar av att spela tio-femton minuter, vad gör han då på bänken? Njaa Tito, det är mycket som inte stämmer i spelet just nu. Visst leder vi ligan med fem poäng men det beror mest på att vi hade tur sist och att Real inte har vaknat än. Jag slutar inte heller överraskas av vår värvnings tänk. Vi köper Alba, det förstår men köpet av Song (ja, en underbar spelare som gjorde det bra igår) förstår jag inte. Vi har SEX mittfältare i laget som slåss om tre platser, med Song har vi nu SJU centrala mittfältare. För vi har väll inte glömt bort Thiago som var strålande förra säsongen? Detta när vi är i behov av en mittback så det skriker om det!! Hursomhelst så har säsongen bara börjat och köpet av Song kanske visar sig vara klockrent.
Annons: