/spanien/barcelona/forum/8621.aspx/spanien/barcelona/forum/8621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S91
2012-08-27 00:37
Grym match Depor utför, hämtat upp 3-1 borta mot självaste Valencia...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 00:37
Kul att Rayo av alla lag är de enda förutom oss som tagit sex poäng. Roligt med uppstickare, som Betis förra säsongen. Det var roligt, fem av fem segrar i början.
Barcelona grande jw
2012-08-27 00:36
"Desto bättre gick det för Alexis, som var bäst i Barcelona för kvällen och en av få ljusglimtar i matchen. Den ängslighet som Alexis ofta har visat upp var som bortblåst och chilenaren utmanade friskt med ett härligt självförtroende. Förutom Iniesta, som blixtrade till stundtals, var det egentligen bara Alexis som utgjorde ett hot för Osasuna som försvarade sig bra"

Går Henrik Johansson på droger eller är det Barcelonas-forumets egna El Pasillo som har dykt upp från ingenstans och hyllar spelarna till skyarna trots att dom varit sjukt dåliga?
Barcelona MQUC
2012-08-27 00:31
Bästelona / jag har inga motiveringar till awards förutom 2 mål av kungen då, annars va det skönt med 3 poäng trots inte allt för bra spel och avslut, jag lämnas endå med tanken, ska vi inte värva en renodlad mittback av högsta klass? godnatt
Barcelona Bästelona
2012-08-27 00:21
Kvällens Awards ? :(
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-27 00:20
Han som skrev rapporten driver han? Alexis var klart sämst på plan idag
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 00:18
Läste senaste artikeln och blev chockad när jag läste att Alexis var en av matchens bästa idag. Själv tycker jag han mest såg ut som en vilsen ekorre, precis som mot Madrid. Han gjorde det bra vid 1-1-målet men annars var det knappast en bra insats av chilenaren.

Sen var det en otroligt bra skriven och läsvärd artikel i övrigt. Jag vill inte låta för hård, men tycker bara den kommentaren var väldigt skum.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 00:10
Jag tror nog de flesta kan hålla med om att Cesc är bättre som släpande anfallare/tia/falsk nia. Jag hade hopp om att han skulle prestera som mittfältare men det har jag gett upp sen en tid tillbaka nu. Han ska spela där framme och göra mål och assist.

Kommer ni ihåg hur bra han var förra hösten? Mål på löpande band och fina framspelningar. Löpte smart, fick bollen både på djupet och på inlägg där han gjorde flera nickmål, bland annat avgjorde han El Clasico på det sättet. Det är så jag vill att han ska spela, problemet är att vi inte har råd med att en mittfältare tar så mycket löpningar offensivt. I och med vårt bollinehav behöver vi mittfältare som Xavi, Iniesta och Thiago, spelskickliga spelare som gillar att fördela bollarna längre ner i planen.Visst gillar både Don Andrés och Thiago att dribbla ibland och ta sig närmare målet, men inte som Cesc som är som bäst när han får spendera mestadels av tiden brevid Messi.

Jag hoppas även Tito inser detta och börjar starta honom tillsamans med Xavi och Iniesta istället för på någon av dessa tvås bekostnad. Jag tycker det är fel att säga att han är urusel, det handlar om att vi använder honom helt fel. Pep spelade honom högt upp i planen i höstas, det gick jättebra. Sedan gick det fel i våras. Cesc själv har sagt att han försökte spela som Xavi och Iniesta, vilket jag hoppas både han och Tito inser är fel väg att gå. Man måste inse att det är en annan spelartyp, när man gjort det så kan vi börja att använda hans styrkor, som vi kan ha stor nytta av. Jag tror många förväntade sig att han skulle bli Xavis efterträdare när han anlände, och därför är så oerhört besvikna.
Barcelona Bästelona
2012-08-27 00:10
Utan att överdriva, jag älskar tröjorna, bland de snyggaste bortaställen vi har haft på många många år.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-27 00:09
Dom är ju fula.. Tequila sunrise tröjorna då
Lillmessa
2012-08-27 00:09
Popcorn och Real Madrids forum, kvällen är räddad!
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-27 00:08
asså vilken idiot. ekwall frågar johanna, varför blev det som det blev?(getafe - madrid) vad svarar bruden? joooo,,,aaaaa man känner inte igen de. punkt slut. hahhahahah. man märker hur tyst alla blir tills hutdafeld och resten tar över lite. det är ännu värre med henne i canal plus. jens o de andra pratar och hon står tyst som en idiot. ge lite taktiska direktiv ge oss något fyfaan!! saknar KÅÅÅMARK LÄTT. DE HADE EN SÅDAN.KEMIIIIII.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan Puyi
2012-08-27 00:05
Har hon fel eller? Tröjorna är gräsliga och vi bör också ta skämten med ett uppgivet skratt. Att försvara de är bara löjligt.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-08-27 00:05
Bästelona

De är de fulaste jag någonsin sett. Helt ärligt, hemma stället är väl inte så farliga men vårt bortaställ liknar en ny version av Solero glass.

1.70-ligan

Jag vill ha den kombinationen inte för dess defensiva styrka utan för den snabba omställningen anfallen kommer få. Song och Fabregas är spelare som slår den djupt vertikalt på ett tillslag. Busquets är en spelare som vänder en hel arena med en fint och hittar OTROLIGT fina vertikala passningar ibland.

Det kommer bli ett annorlunda Barcelona, med mindre tiki taka ja, men det kommer chocka motståndare precis som 4-2-4 gjorde 2009/2010.

Samt blir det möjligt då Busquets har tålamodet som krävs för att spela som volante. Han är van vid att vänta till det perfekta tillfället i sin roll som defensiv mittfältare. Något som Fabregas inte varit på 6-7 år.
Barcelona Éluc
2012-08-27 00:01
Although club didn't yet announce for how long Puyol will have to recover from his broken cheekbone, he could be out for 3 to 4 weeks. [tv3]

Skönt i alla fall att vi har ett 2 veckors uppehåll ganska så snart. Piqué och Javier Mascherano är ju ändå i mitt tycke det bästa mittlåset för tillfället.
Barcelona papillon
2012-08-27 00:00
Bästelona: Skärp dig nu! Dom är inte så speciellt fina men vem bryr sig. Väx upp eller gå och lägg dig!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-27 00:00
Barcetia

Sa det tidigare idag, är också sugen på att se den mittfältskombinationen. Stark såväl offensivt som defensivt. Kan vara något att testa mot fysiskt motstånd om inte annat.
Barcelona Bästelona
2012-08-26 23:58
Horan kan suga min kuk- ''barcas tröjorna borde vara dem fulaste''
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-08-26 23:57
Har sagt det enda sedan Fabregas kom. Den värsta mixen av de alla är Busi-Fabregas-Iniesta

Både Iniesta och Fabregas är offensiva mittfältare, ingen av de kan vara den styrande mittfältspositionen som Xavi och Thiago vill ha.

Det är ännu ett bevis på någonting som inte borde upprepas.
Song-Busquets-Fabregas kommer nog vara intressant där Fabregas är offensiv mittfältare, Busquets kör volante och Song defeniv mittfältare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Vad rolig Johanna va!
Barcelona MVP - 2011
Vet inte om ni lagt märke till det men vår egen tränare fick rött kort idag? Han är ju avstängd mot Valencia isåfall.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-26 23:51
Gabriel

Fabregas är en av ett par spelare i Barca som inte riktigt har hittat rätt och kan känna sig trygg i sin roll i laget. Han har själv varit inne på det faktiskt. Inte för att han är usel och inte tillför något. Absolut inte! Cesc kan göra helt magiska matcher (det är ju en fantastisk spelare), men han kan också försvinna helt ur matchbilden.
Egentligen är det väl tränarnas uppgift att få honom att känna sig mer bekväm i sin position och vad han ska göra på planen... det vore guld med en Fabregas på en ständigt hög nivå likt Xavi/Iniesta.
Barcelona LeoMessi
2012-08-26 23:50
Tycker att Fabregas var usel på mittfältet idag. Men sen så var inte iniesta bättre heller. Tycker att Fabregas gör helt okej ifrån som mittfältare annars men han växlar position hela tiden och hinner inte bli bekväm på någon av dom. I Arsenal hade han samma roll som özil har i real, dvs som offensiv spets som ska slå den sista passningen. Inte en sån som styr mittfältet.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-26 23:45
Vem har firat?
Jag njuter bara av tabelläget. Man får väl passa på när man kan! Tror ingen här inne tror något är avgjort på långa vägar.
Barcelona Gabriel
2012-08-26 23:43
Även om Pepe är ett riktigt scumbag så måste man förstå hans betydelse för Madrids defensiv. Faktum är att Albiol är ljusår från Pepe, han är rakt ut sagt dålig. Madrids defensiv och deras ordinarie mittlås med Ramos - Pepe är bättre än vårat. Tycker inte alls att vår defensiv känns speciellt säker ut. Puyol och Pique känns yra och verkar inte ha ett dugg koll på vad de håller på med. Den säkraste mittbacken vi har just nu är enligt mig Mascherano, något som måste ses som aningen ironiskt med tanke på att han egentligen inte spelar i den positionen.

Hur som helst så är det skönt att vi ligger 5 poäng före, men om vi ska fortsätta att rada upp vinster så måste defensiven bli bättre, annars kommer vi att tappa mer än i en match.

Angående Tello, han har sia kvalitéer, det visade han mot R. Sociedad. Men att starta honom i en av våra svåraste borta matcher är inte speciellt smart. Personligen är jag inte helt såld på honom, tycker hans enda riktiga bra egenskap är att han är snabb. Sen måste jag säga att jag tycker att Fabregas rakt ut sagt är dålig. Han är helt urusel faktiskt.

Han är en poäng spelare, inget mer, och I'm sorry men för mig räcker inte det. Jag förväntar mig otroligt mycket mer från honom. Vi spelare så mycket sämre med honom på plan. True facts!
AndreD - General pardon
2012-08-26 23:43
Shanghai - SHOOT ME $12

Eller Pedro.
Raffe Alcantara
2012-08-26 23:39
Getafe slår oss också ska ni se, fira ej än
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-26 23:37
Sluta och fira allt kan vändas för våran del. Jag litar inte Barca. Mot Osasuna skulle vi förlora matchen om vi inte hade Messi i laget.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-26 23:29
LAM

Ja, det känns fördjävla gott just nu. Men som du säger, det gäller att göra en bra match på onsdag också. Små marginaler kan avgöra mycket, vilket vi såg senast på Camp Nou. Vore väldigt surt om det skulle hindra oss från att ta hem titeln i slutändan. En seger i supercupen och allt känns makalöst bra...

Men jag faktiskt gladeligen bytt ut den titeln mot 5p försprång i ligan. Man myser vid tanken att vi redan har ryckt och glömmer nästan bort "frustrationen" över resultatet i torsdags. Supercopan är trots allt en Kalle Anka-turnering när allt kommer kring - även om man såklart vill vinna den när man fått vittring :)
Barcelona DANI ALVES
2012-08-26 23:27
Namn: RM King Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2012-08-26 23:08
Säg aldrig, ALDRIG att Özil är bättre än Iniesta, även om man gärna vill det så inbillar man bara sig själv stort( och nej ta inte upp eran onödiga statistik).
Samma gäller Ronaldo och Messi.

Jaha, så de krävs att real ska förlora en bortamatch mot getafe för att inse det..
Annons: