/spanien/barcelona/forum/8620.aspx/spanien/barcelona/forum/8620.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - General pardon
2012-08-27 15:53
Den klubben verkar gilla Barcafans.
Barcelona påfågeln
2012-08-27 15:19
Arsenal slutade trea i PL och behöver inte kvala. Chelsea tog Tottenhams plats men behöver inte kvala då de är regerande mästare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona malique
2012-08-27 15:17
Ronaldinho alltså hehe, han ska alltid överraska , fotbollsguden!
Barcelona Eto'09
2012-08-27 15:17
En fråga bara. vad hände med arsenals kval i CL??

tack påfågeln
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-27 14:54
L.A.M Nr 10 (Barcelona) Allvar hur kunde Tito få två matchers avstängning what! MouMadrid äger hela Spanska förbundet så vi lär inte se Tito på plan och agera i två matcher tro mig. Håller med dig om att det är bara Real som lyckas komma undan. Domarna är sämst i Spanien tråkigt för ligan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-27 14:41
Official: Barcelona will appeal against Vilanova's red card yesterday. He could be suspended for two Liga games. Decision Wednesday #fcblive

Lär väl knappast gå igenom. Bara Real som kan överklaga så och lyckas.
2012-08-27 14:38
Katalano (Barcelona) Visst behöver han inte vara tränare men kul hade de varit om han kunde lära våra ungdomar olika finter och sorts teknik hade varit fantastisk.
Barcelona Katalano
2012-08-27 14:26
Carles Puyol - 1899

Ronaldinho är min favoritspelare genom alla tider, men han är inte tränarmaterial för Barca. Han har helt fel personlighet för att fostra våra ungdomar. Att däremot finnas med som något slags extratränare för tekniska övningar skulle vara ett alternativ.
2012-08-27 14:06
Ronaldinho fortsätter att göra sjuka mål och shit vad jag saknar honom i Barca :). Han gav Barca nytt hopp och nya mål framöver men vill bara att han ska inom snar framtid att han ska träna Barcelona B när han har lagt skorna på hyllan. En dröm om han tog över Barca B.
2012-08-27 13:58
petersays (Barcelona) Är du hög eller. Mår du bra eller för du verkar vara helt dum i huvet. Jämför aldrig med Barcelona värvningar med Real för att Real värvar mkt mer än oss och med din dumma kommentar gör att alla marängerna får oss att se dumma ut. Vem fan tror du att du är och kommer hit och kallar mig för enögd din dumma fan. Jag var nyligen i Barcelona såg Matchen som slutade 3-2. Jag älskar Barcelona väldigt mkt. Jag kritiserar Barca med värvningar också ex, Zlatan, han Ukrainsk back kan inte hans namn för han var så dålig så man glömmer fort hans namn. Två historiens sämsta värvningar som Barca har gjort. Du verkar inte förstå, när Real faller tungt så sticker dem och värvar klass spelare, Ronaldo, Özil, mm. När Barca faller tungt så köper dem en eller två spelare endast för att fylla ytan som saknas. Skillnaden är att Real köper en hel trupp men inte Barca. Så kom inte hit din dumma kommentar. Va hellre ärlig än att klaga på Barca värvningar.
Barcelona grande jw
2012-08-27 13:57
Här:
Barcelona grande jw
2012-08-27 13:55
På tal om något så mycket roligare än Modric: Ronaldinho visade gammal barca-form inatt när han lekte med Cruzerio :)

Edit: glömde länken
Barcelona Rambla~
2012-08-27 13:37
Jag håller med petersays här. Varje gång Barca eller Madrid värvar någon spelare är det alltid några från antingen det ena eller andra lägret som på förhand ska döma ut en dyr värvning innan spelaren ens gjort ett träningspass med klubben.

Det är nästan så man kan misstänka att rivalerna är lite bittra och avundsjuka när det andra laget värvar en spelare. Modric är en riktigt bra spelare, som har Cruyff som stor idol och som alltid gillat Barcelona. Fast när det kommer till kritan så lägger spelare som Modric sådant åt sidan när de får chansen att spela för en klubb som Real Madrid eller Barcelona. Vi såg ju bara hur Özil knappast låg sömnlös över att ha hållt på Barca när han skulle skriva på för Real Madrid.

Det är ju bara kul att en så bra och sevärd spelare kommer till la Liga. Även om jag misstänker att det kan bli svårt med balansen i laget om han ska in i startelvan. Fast säsongen är lång, spelare blir skadade eller är ur form (se bara nu på tex Özil) så han kommer nog att tillföra en hel del till Real Madrid.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-27 13:34
Idag så fyller jag år, men redan igår så gav Getafe mig en mycket bra present i förskott. Fy fan vad gött.

Angående Barca så ville jag slita av mig håret efter dom första 45 minuterna (även en bit in på den andra). Men vi löste det till slut och nu är vi 5 poäng före Real Madrid.
Barcelona oxfilé
2012-08-27 13:29
Grym värvning av Madrid. Precis vad de behövde. Synd om Kaká och Sahin dock.
Barcelona petersays
2012-08-27 13:10
@Carles Puyol - 1899:

Men shit. Med såna idiotkommentarer förstår man ju maränger som dömer ut oss Barca-fans som enögda. Jag vet inte ens var jag ska börja.. Barca spenderar precis lika mycket pengar, och det är vi som har något att bevisa denna säsong - efter att ha slappat i ligaspelet och underpreseterat i CL. Jag avskyr Real, nåt så fruktansvärt, och njuter storskaligt av att se dom förlora - men man ska fan se till att sopa framför egen dörr innan man börjar klaga. Vi har spenderat åtskilligt på spelare som Villa, Fabregas m.fl. Fabregas kostade ungefär lika mycket som Modric - vad är det som gör att du kan kritisera Reals värvning men inte vår egen?
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-27 13:04
Formerar Mou om mittfältet & anfallet från 4-2-3-1 till 4-3-3 och med mitt/anfall såhär :

Modric-Xabi Alonso-Özil

Di Maria-Benzema-Ronaldo

Kan det nog blir rätt bra :S
Barcelona Messidinho_10
2012-08-27 12:58
Modric är mycket bättre än Özil! Kolla bara vad han har presterat i ett skit lag som spurs.. Real har gjort helt klart en förstärkning, men det kommer inte räcka. För Vår trupp är galet bra den här säsongen!!
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-08-27 12:57
Real har ingen spelare som Modric, vem han petar vet jag inte men att han kommer tillföra något nytt åt laget är jag väldigt säker på. En smart värvning på förhand.
Barcelona malique
2012-08-27 12:46
Modric är en kopia av özil så jag fattar inte värvningen, båda kommer knappt kunna spela tillsammans.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-27 12:43
Madrid är fortfarande en mycket slagkraftig lag med eller utan modric. Det visade de verkligen förra säsongen när de körde över alla lag som ingenting. Jag tror däremot att det är viljan som saknas där. De har gjort allt som dem ville sedan pellegrini anställdes för 4 år sedan. Vinna över Barca och ta en ligatitel, de försökte sig på detta i 4 år! Fjärde gången gillt eller tredje?:p Det är klart att de inte känner den hungern längre. Medans i Barca har man sin egen skugg att jaga som motiverar en. Jag tror på fler poängtapp från madrids sida. Med champions league runt hörnan och med alla hungriga lag ute i Europa, kommer de få det svårt med den mentaliteten.
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-27 12:23
Modric är ingen dålig värvning, men han känns faktiskt lite väl högt rankad av vissa, hur bra är han egentligen? När han varit på sin topp i Spurs har han hållit världsklass, men vad har han preserat? Inte överdrivet mycket, känns som att det kan komma att skära sig lite på Reals mittfält. Vem skall han peta, Özil? Inte en chans, och någon ytter är han heller inte.

Barcelona 1.70-ligan
2012-08-27 11:54
Fyndade Sahin* menar jag såklart. Iphone...
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-27 11:53
Modric är en bra spelare men inte såå bra. Det finns ett gäng kreativa mittfältare jag rankar högre. Däribland cesc, som enligt mig var viktigare för Arsenal än modric var för Spurs. Tycker man har betalar överpris, sett till hur mycket jag tror han kommer tillföra. Sen återstår det väl att se hur han presterar men jag var mer orolig på förhand förra sommaren, när real funkade Sahin!
2012-08-27 11:43
Enligt goal.com betalar Real Madrid 33,2 miljoner pund, ungefär 350 miljoner kronor, för Modric. Spelaren själv väntas få en veckolön på 1,2 miljoner kronor. Återigen Tror Real att man kan köpa sig från krisen. Real ät fan plastlag för Real har inget egen spelidé och när det går tungt för dem så köper dem spelare herre Gud. Dem iär som Football manager. Vart ska detta sluta och sjukast av allt var får dem pengar ifrån med tanken på att dem är sjukt skyldiga olika banker i Spanien men ändå så får dem låna igen. Real har rasat rejält och klubben är så desperat att vinna mot just Barca så dem gör vad som helst, Köpa spelare är lösning för Reals del detta enligt Madridfansen. Barca kommer äta upp Real denna säsong tro mig och vänta ska ni se va Real kommet bli slaktade av Barca. Vamos Barca.
Barcelona Deulofeu
2012-08-27 11:32
Tycker Modric påminner mycket om när vi värvade Fabbe.

En bra spelare som tillför mycket men inte kommer få plats i en startelva.

Kul för la liga dock.En sämre Iniesta kopia kan man säga nu har Real två Özil och Modric båda cules ha ja.
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2012-08-27 11:08
Real Madrid tror att verkligheten är som football manager.
Barcelona >The Reporter<
2012-08-27 11:01
Vi ska inte fira, det har gått två matcher och 5 poäng är knappt ett försprång. Ligan lär inte avgöras förens de 5 sista matcherna. Vi kommer också tappa en hel del poäng
Atlético addeh
2012-08-27 11:00
Jag tycker Luka Modric är väldigt överskattat. Han är bra, ibland, men är inte på den absolut högsta nivån bland Europas mittfältare. Jag håller Valencias Éver Banega betydlgit högre, jag hade på allvar blivit orolig om Madrid värvat honom. Det här? Känns som ännu en desperat lösning.

För övrigt är det vansinnigt kul att Madrid kan gå fjärde segerlösa matchen om vi spelar oavgjort eller vinner på torsdag.
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-27 10:58
Men vad i helvete är det här? Spurs blir i princip Reals farmarklubb?
Annons: