/spanien/barcelona/forum/862.aspx/spanien/barcelona/forum/862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona wallmannen
2016-04-13 23:19
Mascherano legend.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona enkos
2016-04-13 23:19
Är förstås ledsen över uttåget men inte så förkrossad som vid viktiga förlust eftersom jag nu slipper att bli förnedrade av Real eller Bayern i en semifinal. Spelarna är helt slut och utmattade att de inte orkar med matcher var tredje dag . Detta kan snarare positivt att helt fokusera på ligan och samla kraft för finalen mot Sevilla.
Vlom
2016-04-13 23:18
Om någon är intresserad, så kan jag göra ett klipp på straffsituationen som blev rånad så att ni kan dela länken till folk som kallar oss UEFAlona och dylikt...
Barcelona Smogen
Nu lär ju Lucho högst troligen sitta kvar även nästa säsong. Men OM han skulle lämna, vilken (möjlig) tränare skulle ni vilja tog över?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
Lyssna på Mascherano om domarna och jämför det mot åsnan Felipe Luis. Lyssna och lär din råtta.
Barcelona Andreas-
Masken gör som Alba o skyller inte på domaren. Vi är fotboll!
Barcelona Tiki-Taka
7 finaler kvar, 6 i ligan och cupfinalen! Bara att ge järnet nu!
Barcelona LennyRomario
2016-04-13 23:15
@El Conejo:

Så talar fan en värdig man. Respekt.
Barcelona jefecito
2016-04-13 23:15
Arda in igen, förstår inte bytet. Även fast han tillförde lite mer idag än han gjort innan så hade en reducering varit närmare om Rakitic varit kvar på plan
Barcelona Nemesis 10
2016-04-13 23:13
Laget såg slut kört ut efter landslagsuppehållet, speciellt MSN som måste åka jorden runt för att lira med sina landsmän. Vi har haft en transferban och spelat väldigt många matcher denna säsong, vi har inga värdiga ersättare på bänken, våran backlinje är tyvärr inte så stabil som den borde vara. Det hade varit ett mirakel om vi hade tagit ännu en CL titel med dom förutsättningarna, lägg på att vi även har haft två tuffa lottningar där våra spelare inte har kunnat slappna av en ända minut. Det finns inte en chans i världen att något lag hade kunna vinna CL med dom förutsättningarna men det är väl bara att skylla på ledningen? Speciellt för transferbannen. Vi har varit otroligt bortskämda dom senaste 10 åren vilket har lett till att kraven har blivit helt sjuka, vi har både ligan och cupen att spela för och lyckas vi ta dom 2 titlarna så är säsongen fortfarande godkänd helt klart. You win some you lose some, but you live to fight another day. Nu hoppas vi att Pep tar hem det här så att fotbollen får segra!! Visca Barca i med och motgång!!
El Conejo
2016-04-13 23:10
Alba: "No penalty given for Atletico handball ? Referee made a mistake, but we can't blame him for not qualifying."

Skillnaden på vinnare och förlorare. Chelsea kommer troligtvis fortsätta tjata på handen trotts att det har gått 7 år. Underbart att älska en klubb som Barca.
Barcelona Smogen
2016-04-13 23:09
Vill ni bli lite lite mer irriterade så rekomenderar jag er att läsa Aftonbladets artikel om matchen. Låter som att Atletico var överlägsna trots att barca hade mest boll, flest hörnor, flest skott på mål och flest målchanser. Det låter också som att det var Barca som var det lag som spelade klart fulast, samt som pricken över i så ignoreras naturligtvis helt den solklara straff Barca skulle haft.
Barcelona Pichinchax2
2016-04-13 23:08
Hallå vänner,

Jag var bara tvungen att registrera mig nu och äntligen ta del av tankar och funderingar.

Uttåget ur CL ikväll svider verkligen. Som ingen har kunnat undgå så har verkligen formen dippat de senaste tiden och för tillfället ser spelet riktigt illa ut.

Sett över två matcher så får man dock medge att atletico är värdiga vinnare.
Barcelona Milian_J
Jag vill bara säga att dom som säger att Iniesta skulle har åkt ut har fel. Reglerna säger annat. Jag ( utbildad ) och 3 av mina domar vänner säger gult och straff som det blev. Domaren idag har 400 mer utbildningar än mig och dömer lika. En världsdomare ska tilläggas. Nu ska jag försöka sova om jag kan. Så arg och besviken jag är.
Barcelona Rambla~
Junta Nej absolut, sett till insatsen över 2 matcher kan ingen culé hävda att det är oförtjänt att Barca åker ut och samtidigt se sig i spegeln. Det är inte det jag hävdar, menar bara att den fotbollen som Atlético står för aldrig kommer dominera andra topplag i det långa loppet. De måste grisa, spela fult över gränsen, maska, ha tur och be till högre makter att domarna inte ska varna dem, grina i pressen för att sätta press på domarteamet inför en retur i CL osv. Se bara hur barcaspelare får gula kort och efter hur många förseelser, jämför det sen hur mycket skit atletispelarna kommer undan med? Är det rättvisa? Bedöms man lika i för "lagen"? Jag anser inte det. Visst, jag må vara bitter, mycket beror nog säkert på vilket sätt Barca har gått ner sig de senaste veckorna. Det är verkligen frapperande.
Barcelona coach pep-
2016-04-13 23:07
@A good coach is everything!:

Förlåt, men vad har Suarez inte bevisat? Selektivt minne?
Barcelona Barcelona ViV
Har medgångskidsen svurit färdigt nu och gått och lagt sig?

Trist att vi dyker upp med denna form i helt fel läge av säsongen.
Över två matcher är Atletico det bättre laget så hatten av.

Jag har bara en sak jag irriterar mig över och det är att Messi, du MÅSTE släppa den där frisparken i slutet till Neymar. Då hade vi med stor sannolikhet haft en reducering och förlängning. Förstår inte varför han hela tiden ska ta frispark där Neymar är bättre lämpad, makalöst.

I övrigt precis samma bleka Barca vi sett i de senaste 5-6 matcherna.
Nu när vi åkte ut tror jag vi kniper ihop ligan utan problem och sedan är det väl bara att hoppas på Cupen så är det ändå en OK säsong.

Atletico, ja - mest troligt är det laget som kommer få lyfta pokalen.

Win, loose or tie - Barca till I die.

Godnatt!
Barcelona Vampíro
Bara en sak, jag vet att det finns mycket yngre folk här inne men försök åtminstone ha lite perspektiv när ni kritiserar. Allt är inte svart eller vitt här i världen så bara för att det inte gick vägen ikväll betyder det inte att LE är kass och att Messi alltid är sämst och att Iniesta suger(blasphemy) osv. Konstruktiv kritik folks. Vampíro out... precis som Barça från CL, get it? Yeah aaaaalright.
REM-HIM-MSN
2016-04-13 23:06
@Barca4life98:

Med den ledning som vi har just nu så kommer vi troligtvis förnya kontrakten med Mathieu och Adriano och kalla det för två nya spelarvärvningar!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-13 23:05
@El Conejo:

Så fort det kommer lite motgångar så börjar allt skitsnack, Neymars facit talar för sig själv. Dåliga matcher händer och Messi och Neymar kommer att kliva fram i andra toppmatcher istället. Synd bara som sagt att deras svacka kommer just i den här perioden när de annars är som bäst.
Barcelona Barca4life98
2016-04-13 23:04
Vi förlorade matchen på Camp Nou. Där kunde vi ha dödat den här matchen. Angående sommarn, en ny playmaker behövs, en mittback och en ytterback. In; Denis Suarez, Marquinhos, Verratti/Pogba, Llorente/Iborra (vi behöver någon förutom Pique som kan vinna bollar i luften när vi ligger under) Ut; Arda, Vermaelen, Bartra, Munir, Sandro, Douglas, Dani Alves, Adriano
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-13 23:04
Grejen med Ney och Suarez är att dem har allt i världen att bevisa speciellt Ney! Att göra mål när det behövs som mest ! Messi har tyvärr inte ett skit att bevisa. Snubben blir trött på framgång förståligt 5 guldbollar !
Barcelona Andreas-
2016-04-13 23:03
Alltså, hur kan folk försvara Neymar? Han gör det aldrig när det behövs. Hans två kassar mot Bayern borta förra säsongen är ju katastrof. Dem målen skulle kommit i första matchen, det Messi gjorde. Om Neymar är tillräckligt bra för oss i viktiga matcher när vi behöver det är fortfarande ett stort frågetecken.
Barcelona coach pep-
2016-04-13 23:01
@El Conejo:

Yep, har sagt det hela tiden. Griezmann dödade Barca ensam och Neymar lyckas med ingenting. Klasskillnad på dom två ungtupparna.
Barcelona enkos
2016-04-13 23:01
Bara att gratulera Simeone till överlägset seger mot en naiv och barnslig LE.
LE visade återigen att han bara levde på dansande MSN men när de inte är på humör så är inte LE någon tränare.
Barcelona yeezus
2016-04-13 23:00
@El Conejo:

Håller verkligen inte med, nätat mot samtliga storlag vi mött. Det rättfärdigar inte hans insats ikväll dock, då han var urusel likt resten av laget.
Barcelona son of pep
2016-04-13 23:00
macherano, iniesta, busi och Roberto. resten var usla. suarez försökte, men sånt räcker inte för cl.
Barcelona Vampíro
2016-04-13 22:59
Ett skadedrabbat FC Bayern spelade ikväll kvartsfinal i CL med Lewa, Götze, Coman och Bernat på bänken Barça hade å andra sidan har Douglas och Arda. Där har vi skillnaden, vi hade en usel tajming med formen där vi såg ut som århundradets lag i höstas för att sen gå rakt in i väggen nu med en svag trupp dessutom. Tänker inte ropa om massa spelarförsäljningar etc. utan jag har fullt förtroende för Luis Enrique synd dock att han blev fuckad av ledningen i vintras.
Barcelona Acrobat
2016-04-13 22:59
Det är oerhört svagt att inte kunna skapa fler målchanser när man har så många bra offensiva spelare. Visst är Atletico starka defensivt, men ändå... Straffsituationen var solklar, men domaren vågade inte döma straff pga pressen efter allt snack inför matchen. Ibland har man tur med domslut och ibland inte. Den här gången hade vi det inte och så är det bara. Någon som vågar satsa en hundring på att Real lottas mot City i semifinal?
Barcelona enkos
2016-04-13 22:58
Att inte förlora 39 matcher och vara odödliga till detta vi ser senaste 5 matcher är en ren och skär kollaps historien inte sett tidigare.
Annons: