/spanien/barcelona/forum/8615.aspx/spanien/barcelona/forum/8615.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MVP - 2011
2012-10-07 21:50
@Pique y Puyol:

Förlåt men Busi endast 3? Du såg nog förra el clasico i repris :P
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-07 21:48
Betyg på spelarna 1-5

Valdes 1
Alves 1
Montoya 3.5
Mascherano 2
Adriano 1
Alba 4
Xavi 4
Cesc 1
Busquets 4
Iniesta 5
Messi 5
Pedro 3

Top 3: Messi, Ronaldo, Alba
Matchens lirare: Messi
Barcelona Jónathan
Raffe Alcantara/ Alexis gjorde bra inhopp, och Alba var topp tre på plan. Vad är ditt problem? Klart vi skulle värvat en mittback, men klagar du på nyförvärven så kan du inte sett Albas match!? Måste även säga att Adriano gjorde det ganska bra med tanke på förutsättningarna, förutom när han upphävde offsiden vid 2-2 målet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
Vilken skillnad det blir med Iniesta på mitten, Cesc har spelat upp sig men Iniesta SKA spela där!

Busquets man of the match!
Barcelona Barcelona!!
2012-10-07 21:47
Smogen
Hela backlinjen saknas inte, bara tre fjärdedelar? Alba ser jag iallafall som ordinarie?
Fais
FaaaaaaaaaanI Monyoyas och Pedros chanser dääär.

Såg ni andra målet real gjorde. Masken försökte ställa offside och Adriano bah??? Vad ska du, Vi måste vinna tillbacka bollen.

Men vilken rolig Match ändå.
Barcelona El Soap
Grymt bra av laget, förutom en period i första, men i andra hade Real inte mycket. Synd att matchen inte var fem minuter till, då hade vi antagligen vunnit.

Att spela 2-2 mot ett ordinarie Real Madrid utan det ordinarie mittbacksparet, med en mittfältare och en ytterback som mittbackar, det är fan en bragd.

Man njuter av att kolla på Busquets, vilken spelare!
Barcelona Siempre Barça
2012-10-07 21:46
Matchens lirare är Don andre iniesta
Barcelona barca_joe
Montoya var riktigt bra enligt mig!
Barcelona Smogen
Domaren gjorde som spanska domare ofta gör - blandar och ger. Men det var starkt av honom att inte blåsa när Pepe svandyker vid 1-1. Många domare skulle lätt blåsa i det läget.
ragnarök
Underhållande match och viktigt att Real inte fick knappa in. Jag hade hoppats på att Villa fick lite speltid men icke. Härligt att Messi sätter ytterligare en frispark och Ronaldo blir avund.
Barcelonistas
2012-10-07 21:45
Är nöjd med spelet och hur vi utför den dock lite surt med resultatet. Men samtidigt återigen vill jag påpeka att Alves-Pique-Puyol-Abidal en hel backlinje saknades under denna match!.

8 poäng före Real Madrid och lite spelare som kommer tillbaks från skador så kan detta bli en väldigt bra säsong!.
Barcelona Jugador
I vanliga fall är en poäng inget vidare på hemmaplan, men med tanke på frånvarande backlinje så kunde det ha blivit värre, tycker dock lite synd om anfallet som får slita och gör det bra medans backlinjen klantar sig gång på gång. Men men... Underbar publik på plats ikväll förövrigt.
Barcelona Barcelona!!
Jag är nöjd med oavgjort, Real Madrid hade pressen på sig att vinna, vi höll vårt avstånd till dom i tabellen. Det viktigaste inför denna matchen var att inte förlora, nu är läget oförändrat. Synd att inte ribbskottet gick in dock...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-07 21:44
Jag är så jävla stolt över grabbarna. Tänk om det var Leo Messi som fick Pedros chans i slutet. Hur hade det slutat då?

Vart fan var David Villa? Hur kan man inte utnyttja ett sådant kort? Tänk för i helvete. Hur som helst var det en fantastisk match. El Clásico levde upp till namnet.

Glöm inte bort att vi var riktigt bra utan Pique och Puyol i backlinjen och en renodlad anfallare i David Villa!
Barcelona rob.BARCA
alla ni som va så negativa innan förresten, ät balle...
Barcelona Rambla~ el chico dorado
Jag är jävligt stolt över alla spelare. De gjorde det bra med tanke på hur förutsättningarna såg ut. Lite besviken på att inte Villa fick komma in men man kan inte få allt. Fortfarande 8p. Vem hade trott för någon månad sen att Barca skulle klara av Madrid med Mascherano och Adriano som mittbackar? Det finns bara inte. :P
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2012-10-07 21:43
Synd att vi blir straffade så stenhårt för 2 försvarsmisstag och en tappad boll på mittplan. Men vad kunde man förvänta sig? Det är El Clásico.
Barcelona Smogen
2012-10-07 21:42
Med tanke på att hela backlinjen saknas så är jag rätt nöjd med oavgjot. Hade något sagt innan säsongen att vi skulle leda med 8 poäng efter första clasicot så hade vi nog alla varit rätt nöjda. Men visst, 11 poäng hade varit klart bättre. :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-10-07 21:42
På förhand hade jag varit riktigt nöjd med oavgjort....men med tanke på hur vi tog över mer och mer är man lite besviken, hur som helst är 1 pinne inte illa!

Matchens lirare idag: Busquets, Alba, Messi
Barcelona rob.BARCA
2012-10-07 21:41
hade vi haft ordinarie backlinje så hade vi nog vunnit, bra spel ändå. tycker vi ska vara glada att vi inte behövde ha denna försvarslinje på sb!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
+++ Busquets
++Messi
+Pedro & Jordi Alba

domarn får fem minus.

Vi borde ha vunnit men jag är nöjd med ett kryss. Glöm inte att vi spelade med ett riktigt dåligt försvar idag. Tänk:

Alves(eller kanske hellre Montoya om man dömer från den här matchen, riktigt lockande inhopp)Pique - Puyol och Alba eller Abidal. Och så en Sergio Busquets som DOMINERADE mittfältet idag. Då hade vi haft lekstuga.
AndreD - General Pardon
Denna matchen borde ha vunnits
Barcelonistas
Real Madrid vart var era omställningar ikväll? Vårat så kallade "korpen" försvar gjorde det helt okej.

Alves-Pique-Puyol-Abidal

Hade vi haft dessa herrar i försvaret så vet jag allvarligt talat inte vad som hade hänt med Real Madrid haha!.
Barcelona Xavi#6
Nöjd ändå sett till hur nervös man var innan utan ordinarie mittbackar. Montoya oj oj oj vad skönt det hade varit. Aja fortfarande 8 men ledningen ni lär er väl läxan nu? Viktigt med en renodlad mittback.
Wena
Helt sjuk att en spelar som alonso kan vara kvar på planen.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2012-10-07 21:40
Synd att slarv låter ronalda kvittera, med tanke på hur försvaret såg ut så är resultatet ok. Men jag tycker Villa borde ha fått åtminstone 15min
Barcelona NoGo™
Jävla synd att vi inte kunde vinna, med riktiga backar hade vi gjort det! Vi förtjänade bättre.
Barcelona Barca4eva
Kunde fan ha blivit 3 poäng idag men men..
Barcelona Walee
Cesc borde ha gått ut tidigare dålig insats av honom..
Annons: