/spanien/barcelona/forum/8614.aspx/spanien/barcelona/forum/8614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2012-08-31 00:29
Barca-nist.

Jag håller med dig.. Men i Zlatans fall får man ändå förstå att det kom en del "Zlatanistas". Det var trots allt en av Sveriges absolut största profiler som kom till vår klubb i sommarens största transfer. Klart det strömmar in en hel del folk här då när det är ett SVENSKT forum. Det var ju utan tvekan en händelse utöver det vanliga i svensk fotboll. Zlatan har man lite medkänsla till..

Men en diva i C.R som de flesta inte har den minsta koppling till. Lite skillnad där när halva puertan hade kunnat döda för honom och för att han ska vinna alla sina hjältepriser.
Barcelona petersays
2012-08-31 00:25
Vi kan istället diskutera dagens transfers - kul att QPR lockat till sig Granero och Julio Cesar. Julio Cesar i QPR - vem fan hade kunnat gissa det?
Barcelona petersays
2012-08-31 00:20
Jaha, senaste sidans inlägg handlar alltså om huruvida någon från puertan är pantad eller ej. Givande diskussion!

"Öh öh, kolla den här idioten jag letade upp på ett annat forum. Kolla vad han säger!"

Vore ju en sak att bemöta diskussioner som uppstår här - men att sitta och leta upp saker att irritera sig över, ja då finns det nog bättre saker att lägga tiden på. Typ lägga patiens, ta en promenad, göra en ostmacka, zappa på tv:n eller gå och diska :P
Barcelona Barca-nist
2012-08-30 23:53
grande jw

vi hade minst sagt 50% snorvalpar här också som skrek zlatan varje steg han tog tills han flyttade!
Tränare och spelare av olika status kommer och går men klubben består, folket som följer fotbollen som groupies är bara tragiska!
Barcelona Barca-nist
2012-08-30 23:39
Gerard Piqué:

Grattis till Athletic och Levante till deras klassificering för Europa League!
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-08-30 23:11
Älskar den här bilden!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-30 23:09
Länktips. En väldigt insatt Arsenalsupporter delar sina tankar kring försäljningarna av RVP och Song. 7.25 in i klippet börjar han prata om Alexandre, och det var mycket fint han hade att säga! Enligt honom svider den förlusten mer än Van Persie, trots att den senare gick till en rival i England. Kul att höra en gunner som även efter Song har lämnat kan klara av att erkänna han betydelse för Arsenal och vilken bra spelare det är.
Jag kan bara instämma i vad han säger. Det är samma bild som jag fått av honom utifrån de matcher jag sett med Arsenal på senare år.
Barcelona grande jw
2012-08-30 23:08
Ni som sitter här och skriver om alla på Puertan.

Ni tycks ha glömt av varför typ 75 % av varför snorungarna hänger där från första början. Det är medgångssupporters som håller på Cristiano Ronaldo i första hand, och därefter har börjat "hålla" på Real. Det är väl klart som fan att det sticker i deras ögon när deras lilla guldgosse inte får vinna några priser. Klart det är tröttsamt för alla CR-fanboys när våra spelare år efter år "står i vägen" för honom :-)

Personligen tycker jag det var grymt kul att Iniesta fick priset. Jag tror Messi själv unnar honom det väldigt mycket.
Wena
2012-08-30 23:01
Tycker faktiskt synd om den där Kaljic. Han bör söka hjälp
Barcelona MissyaPep
2012-08-30 22:55
Pep var/är bättre än mouh. Iniesta är bättre än alla mittfältare real haft i sin historia. Messi är flera klasser bättre än cristina och barca är världens bästa klubb!
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - General pardon
2012-08-30 22:47
Haahahhaaha denna var faktiskt rolig
Barcelona NoGo™
2012-08-30 22:45
Haha Pique :P

Tw Pique: "Congratulations to the journalist who represented Spain and who did NOT vote for Andres Iniesta! #welldoneson"

note: the spanish journalist who voted was francisco justicia from madrid paper marca, who always claim to support the spanish cause

Vem röstade han på undrar ni?

note: the spanish journalist voted for ronaldo #fcblive
Barcelona papillon
2012-08-30 22:43
Herregud varför ger ni vissa personer från puertan så mycket luft genom att nämna dom vid deras namn? Ignorera dom bara!
Vitlök till alla
2012-08-30 22:38
Haha den där Kaljshit har allvarliga problem.
Barcelona ViscaBarca1899
2012-08-30 22:31
Hae beställt en tröja från hemsidan. Jag undrar om någon med erfarenhet vet hur lång tid det tar eller hur paketet levereras
Barcelona Xavi#6
2012-08-30 22:16
Cules, Gå inte in på puertan om i stör er vi kommer aldrig få deras erkännande.
Ett exempel vi kan hylla de efter en vinst men om vi vinner så blir vi anklagade för fusk. Våra spelare gratulerar deras spelare efter en vinst men gör deras spelare detsamma? Nej, De är som deras spelare och som deras i*iot tränare.
Glöm detta nu idag njuter vi för Iniesta.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-30 22:13
Diar Iniesta Shekha (Barcelona) Kloka ord och du har ju rätt men man orkar fan inte med idioter som Kaljic. Killen har säker haft en svår uppväxt och han har det jobbigt. Fuck Kaljic seriöst. Varför är inte Kaljic med i Galan för han borde få pris som Årets idiot. Tack för mig.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-08-30 22:01
Kaljic borde bli stand upp-komiker
LionelMessiTheHandOfGod
2012-08-30 21:45

Helt ärligt vem har haft en bättre säsong prestationsmässigt? Mellan Messi & Ronaldo?

Messi gör 50 mål i ligan, 14 i CL fram till kvartsfinal, åker ut i semi. Gör 73 mål på en säsong vilket är rekord genom tiderna och rekord i Ligan, CL. Killen har ingen respekt för fotbollen, han har verkligen våldtagit den ordentligt.

Ronaldo gör 46 mål, vinner ligan och avgör på camp nou när han behöver runda målvakten enkelt. 8 mål i CL. 60 på hela säsongen.

Ska man rösta prestationsmässigt då tar Messi det med hästlängder. Ska man rösta efter titlar då varför vann inte Sneijder som tog trippeln plus sitt Holland till VM final 2010?

Messi är och har varit bättre än Ronaldo sedan 2009 tyvärr.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-30 21:41
Carles Puyol - 1899
Varför blir du arg på denna pajas? Varför vill du slå honom? Vad tjänar du på det? Skit i vad de säger och det här gäller er andra också :P Liksom vem fan bryr sig om vad de tycker? Vadå hade ni förväntat er att ni skulle få deras erkännande eller? Ta det som ett skät. Jag skiter fulltständigt i vad de på Puertan tycker förutom en kille vid Namn Armin Nagi, då vi är vänner privat och han skriver på deras redaktion. Jag kollar typ aldrig in i puertan men jag kan brukar läsa hans artiklar. Som sagt, det är bara roligt. Förstår inte varför NI ska bli arga. De flesta av minna vänner tycker att det var rättvisst och att Iniesta är bäst i världen och vissa av de är Milan och United fan.. En Real-fan sa samma sak till och med som jag känner. Jag är överlycklig för Iniestas skull och jag hoppas han får Ballon Door också. FUCK Kaljic och resten av idioterna i Puertan!!!!!
Barcelona tikitaka
2012-08-30 21:35
Tja culers, en liten fråga bara. Priset som vår lille prins Iniesta tog hem idag, var det samma pris som Messi vunnit de tre senaste åren eller detta är något annat?

Ballon d'or vinnaren brukar väll utses någon gång i december månad?

Tack på förhand!
Barcelona LeoMessi
2012-08-30 21:20
Kaljic måste ha blivit straffknullad av någon culé för en massa år sedan.
Barcelona LeoMessi
2012-08-30 21:19
Kaljic måste ha blivit straffknullad av någon culé för en massa år sedan.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-08-30 21:11
Man kan inte göra annat än att tycka synd om puertagrabbarna. Uppenbarligen så har dom varken kunskapen eller speluppfattningen att uppskatta en sån fantastisk fotbollsspelare som Iniesta!
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-30 21:11
Iniesta Zidane
Coach pep.
2012-08-30 21:10
"Iniesta spelar i världens mest anfallsglada klubb och han mäktar med att endast göra ca 10-20 poäng på en säsong."

Snacka om djup analys, snubben förtjänar nobelpriset. Nej, det är skrämmande hur mycket fotbollsdyslexi det finns bland fans. Vad fan får man ut av att kolla på fotboll om man inte kan se Iniestas storhet? Att nedvärdera honom bara för att han inte gör så mycket poäng är som att säga att Gomez är bättre än Xavi bara för han gör mer mål. Iniestas roll i Barca är huvudsakligen att ge understöd och kontrollera spelet med sin intelligens och sin bollkontroll som är bland det mest delikata som skådats.

Özil spelar mer direkt, är mer aggressiv runt boxen och har en större roll i Madrids anfall. Statistik är generellt missvisande och att jämföra Barcas spelare med Reals blir ännu mer missvisande eftersom det är två motsatta filosofier.
2012-08-30 21:05
I.Kaljic [F.d. FGKoM] (Real Madrid) 2012-08-30 20:53 Hur tänkte dom som röstade på Iniesta? Jo något så här: han är så trevlig och ödmjuk, han förtjänar att vinna detta pris, trots att han är flera snäpp bakom både Ronaldo och Messi... Den som på allvar tycker att Iniesta gör en bättre säsong än Ronaldo bör uppsöka närmaste sjukhus. Snacka om ett skämt. Messi lika många röster som Ronaldo, jojo... -------------------------------------------------- Kaljic Slår till igen. Hur kan man vara så förbannad dum i huvet. Man blir så arg så man vill bara slå sönder Kaljic helt sjukt. Skit samma pallar fan inte slösa mer tid på dumma åsnan Kaljic.
Barcelona DM1982
2012-08-30 21:01
Official: Thiago, who had a shinbone injury, has been given the medical green light #fcblive

Äntligen, lite Thiago-magi nu.
Barcelona ALEX SONG
2012-08-30 20:57
AIK vinner borta mot CSKA med 0-2 och är klar för Europa league
2012-08-30 20:56
Tittar man noga på Reals forum så bör man knappt analysera för hela bunten är pantade i huvet. Dem lider av någon sjukdom tror jag. Allt med Real är bra enligt dem. Man slutar aldrig förvånas. Den dagen Real vinner med 5-0 över Barca i modern tid så kan dem komma och snacka vilket lag som är Bäst. Hade Ronaldo vunnit idag så hade jag fan slutat kolla på fotboll. Han kan aldrig erkänna att han är sämre än just Messi. Man kan fan inte vara Bäst hela tiden för någon gång blir man besegrad av den bäste Messi. Ödmjukhet och gemenskap kommer förre allt. Allt Ronaldo snackade om att han och hans lag besegrade Barca och vann ligan så jävla mkt Ego det finns i Ronaldo. Snackar mest om sig själv hela tiden, säger bara en sak, gå och byt frisyr Ronaldo.
Annons: