/spanien/barcelona/forum/8613.aspx/spanien/barcelona/forum/8613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2012-08-30 00:31
Coach pep.

Är du seriös eller? Fan man blir mer sur över det där inlägget än förlusten ikväll....

Kul att sen Peps tid så alla 3 gånger vi förlorat El Clasico så har Adriano varit från start...
Barcelona Éluc
Även Montoya gör ett fint inhopp med tanke hur situationen var. Inte lätt för en yngling att gå in och göra en sådan solid insats som han gör. Det finns trots allt en del positiva aspekter att ta med från den här matchen. Jag kände dock på mig redan förra veckan att 3-2-målet kostade oss titeln. Nu siktar vi mot Valencia och håller 5 poängs-avståndet ned till Real!
Barcelona S91
Jag känner igen matchbilden från en viss semifinal. Samma krampaktiga spel med en man mindre (vänsterbacken utvisad, även om han spelade som HB). Likheterna är slående, med en skillnad. Denna gång räckte det inte.

Jag hoppas innerligt att förbättringar i spelet sker omgående, främst när det gäller det defensiva. Den defensiva tryggheten som fanns för ca 2-4 år sedan är som bortblåst. Förbättras detta så är mycket vunnet.

(För er som inte förstod vilken match jag jämförde med i början så syftade jag på Semfinal 2 i CL 08/09.)
Barcelona Mido
Dom ser ut som om dom vann CL hhhh d e skit cup men grattis ni förtjänade d
Postat via SvenskaFans-appen
Hutch
Mascherano

Förutom misstaget vid Ronaldos mål gör Pique inga större bloopers. Snarare räddade han oss vid ett flertal lägen. Samma med Mascherano. De spelar bägge bra ikväll.
Barcelona NoGo™
Bra andra halvlek och med bättre avslut så kunde vi fått nått mål där men men. Mot nya tag på söndag, 3 nya poäng är det som gäller.

Bra debut av Song också, det lilla man fick se. Ser framemot mer.
Coach pep.
2012-08-30 00:30
Starkt av Masch att resa sig så som han gjorde efter sin tabbe. Spelade ju fullkomligt fenomenalt efter det. Man of the match!
Barcelona Unicef
Klart Madrid fansen ska va glad över vinsten!! De skulle jag oxå va om någon tappade en vinstlott i min brevlåda ;)) Jag blev då miljonär och förtjäna de lika precis lika mycket som dom förtjäna pokalen idag!!!
Barcelona Éluc
Vi gör en bättre andra halvlek än Real, men vi hade redan innan förlorat matchen efter Adriano, Piqué och Mascheranos tabbar i första halvlek. I andra är dock mittlåset, och Piqué i synnerhet väldigt bra. Alex Song gör en väldigt fin insats med sitt inhopp och Pedro visar återigen varför han ska vara given i anfallet. Det är oundvikligt att Real får så många ytor när vi är en man mindre och måste gå för 2-2.
Barcelona Rambla~
Jag läste någonstans att Xabi Alonso är den enda spelaren i Madrid barcaspelarna inte riktigt slutit fred med i landslaget tack vare sitt många gånger vårdslösa spel i dessa möten i el clasico. Nu förstår jag dem bättre.
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-30 00:29
@Corazon:

Softa mannen ;)
Hutch
Higuain är helt värdelös på att avsluta. Han kunde avgjort matchen många gånger. Han löper starkt och smart men sumpar när det gäller. Han är inte giftig för fem öre..
Barcelona Barcelona10Messi
FC Barcelona nästa säsong: Neymar, Messi, Pedro Xavi, Sergio, Iniesta Alba, Pique, Hummels, Dani Valdes Yaaaaiiks!! :P
Barcelona Josep Guardiola
Mycket stolt över Barca i andra halvlek, inte arg alls faktiskt!
Barcelona Mascherano
Bort med Pique in med Hummel! Pique så jävla slö och seg. Visar inget hjärta!
Barcelona Corazon
2012-08-30 00:28
Ursäkta min ilska men ligan å cl kan s min k just nu
Barcelona barca de Corazon
jag e fan nöjd med song debut
Barcelona Blaugrana91
Vi får helt enkelt gratulera Real, dem var bättre idag.
Men fattar inte hur vi kunde vara så dåliga i inledningen av matchen? Vad hände där egentligen? Trots allt så kom vi in i matchen och var ju ganska nära en kvittering ett par gånger.

Men tråkigt att vi inte lyckades avgöra på Camp Nou, Real var utspelade hela matchen och 4-1 hade gjort att vi vunnit med resultatet idag.
Tråkigt att småsaker ska avgöra, men men så är det.
Barcelona DM1982
2012-08-30 00:27
Alex Song gjorde en mycket stabil insats och verkade lugn fast det böljade fram och tillbaka som värsta knattematchen. Känns som om vi kan mycket nytta av honom.
Barcelona Barca-nist
Rättvist vinst för Real men Herregud va domaren tillåter den fula spelet till Reals fördel!!
Tamt spel av Barca, Valdes( di maria målet) försvaret får ta på sig förlusten!

Xabi Alonso och Ramos förtjänade rött kort men framför allt Xabi är populär i spanien och domarna straffar aldrig hans fula spel.

tråkigt för barcas del men nyttigt till viktigare matcher.

Visca el barca
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
Nu kör vi vidare mot ligatiteln.
Barcelona LeoMessi
2012-08-30 00:26
vi har gett dom 3 gratismål och dom förtjänade att vinna idag. Det går aldrig mer än 10 min innan real gör mål och det för att vi är inkapabla till att försvara. Grattis till alla realfans. Vi lyckades streta emot ganska bra med 10 man på plan och vi hade våra lägen att göra mål. Idag var det inte valdes fel. Fanns inte mycket han kunde göra åt dessa två mål idag.
Barcelona Pilmá Balletti
Synd bara att våra misstag kostade oss matchen, men en riktigt bra andra halvlek trots en man mindre nästan hela matchen,
Vi var riktigt nä'ra ett par gånger, Pedros, Albas, Montoyas och Mesista chans i sista sekund, men Grattis Real!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
solklart rött kort på adriano, sluta säga något annat. hade bara valdes inte tabbat sig första mötet så hade vi vunnit
Barcelona Vamos Blaugrana
Är väldigt nöjd med prestationen idag efter utvisningen, nämn ett lag i världen som håller sig trogna till sin filosofi och spelar fotboll? Första gången under alla mina år som supporter där jag är stolt över en förlust.

Vi har 5 poängs försprång i ligan det är bara att skifta fokus, vi vann superC förra året och vi alla vet som vann ligan i slutet.
Barcelona Rambla~
Lol, de har tryckt upp tröjor för segern i Supercopan. Wow alltså. :P
Barcelona barca show
In med hummels. vi behöver en back. hur kunde han ta in tello istället för villa eller cesc för fan. men skitsamma förlust. men nu får man nog vara ärlig o säga att xavi var rejält dålig idag och underpresterade ordentligt och att valdes trots ronaldos mål är matchens spelare
Barcelona barca455
real var grymma faktiskt :) grattis till dom :) men ja mår dåligt av första målet och missarna .... spec i slutet
Barcelona Grimaldo
En positiv sak är att vi spelade bra med en man mindre i andra halvlek.

Alex song... Bara att se honom de få minuter han fick så kunde man se vilken spelare han är! Istället så kan vi blicka fram mot ligan där vi leder med 5 poäng!:)
Barcelona MessiyoyO 10
2012-08-30 00:25
Måste våga trycka upp laget mycket tidigare i sådana lägen! Varför vänta? Vad mer har vi att förlora? Bara se vad som händer när vi spela rakt, snabbt och ut på kanterna. Det hjälper sällan att skapa en sådan press med några minuter kvar.
Annons: