/spanien/barcelona/forum/8612.aspx/spanien/barcelona/forum/8612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fiskfot
2012-08-30 07:45
Jag såg bara första halvlek och den var inte rolig med barcaögon sett. Dock glädjer det mig att dom verkar ha gjort en fantastiskt bra andra halvlek. Sen har jag bara en sak att säga ronaldos klack över pique vid 2-0 målet: världsklass!! Säga vad man vill om ronaldo och hans agerande ibland men att förneka att han är världsklass det är bara fånigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2012-08-30 04:27
Första 30 idag gjorde riktigt ont att se. Jag vet inte vad det var men halva laget såg helt drogat ut. Försvarspelet ska vi inte ens tala om, vare sig Alves skadade sig precis innan matchstart eller inte så ska det inte bli så otroligt kaosartat bara för att en spelare tvingas utgå.

Nu är det lätt att säga såhär med facit i hand, men seriöst. Har Adriano någonsin i hela sitt liv spelat högerback innan? Och om inte, varför sätter man in han mot Real på Bernabeu där han ska tampas med C.R på sin högerkant? Det fattar väl vilken idiot som helst att det kommer gå åt helvete när vi ligger med backlinjen så högt som vi gör. Särskilt när backlinjen består av en Pique som tappat fotbollsglädjen, en otroligt seg mittfältare och ett nyförvärv i Alba som knappt kommit in i spelet än,

Visst att vi sätter in mittfältare som mittbackar och ändrar runt lite hur som helst men ibland får det vara någon måtta. Tito borde spelat Montoya som var den enda neutrala högerbacken vi hade med oss. För om inte Montoya nu ska få speltid när Alves är borta så förstår jag inte heller vad Tello gör inne på plan i dessa stormatcher. I anfallet har ju vi åtminstone lite valmöjligheter men ändå ska Tello in som är världens största risk med sitt ojämna spel.. Lysande ena kvarten och totalt oduglig nästa timmen. Fungerar verkligen inte på denna nivån.

Och på tal om nivå. Otroligt sorgligt att man faktiskt börjar inse att Alexis, som förövrigt kostade oss mer än 300 mille, nuförtiden konkurrerar i startelvan med en medioker junior i Tello. Någonting har gått väldigt fel med Alexis, och jag hoppas innerligt att han hittar självförtroendet snart, för det ser verkligen inte bra ut just nu.

Att vi leder ligan tycker jag inte är någon större tröst än sådan här dag. Säsongen är LÅNG, och frågetecknen är väldigt många. Kan skriva här ett A4 egentligen. Nu är fokus på Valencia där en vinst är otroligt viktig nu för att behålla den fina sviten i ligan inför det välbehövliga landslagsuppehållet
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-30 04:04
Real inte fan inte så bra men problemet är att Barca var urusla och Barca backarna gjorde dagen lätt för marängerna. Så jävla bra är fan inte Real. Stör mig på att Alonsos fula spel men han kommer undan hela tiden, samma sak händer varje möte med Real. Real gör inte mål med egna anfall utan det är Barca backarna som gör assister åt äckliga marängerna. Hade Barca gjort en bra match så hade Real inte hjort 1 mål de kan jag lova er. Låt Real fira denna Kalle anka titel sen tar vi hem ligan då får dem se På skratt äckel Real. Spelar så förbannad fult och det är klart att man blir rädd när man möter Real för man riskerar att bli skadad. Man ser tydligt att Barca spelarna är rädda för vem fan vill bli skadad. Vill bara få tyst på Real och hela deras skit klubb. När Barca förlorar så skakar dem hand med Real men när Real förlorar så skyller dem på domarna. En vanlig dag på jobbet är vad man kan kalla det ( Linjedomaren). Tito kommer inte ge upp tro mig och han kommer slakta Real nästa gång.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-30 03:44
Vet ni vem som har flest assist i Real Madrid den här säsongen? Barcelona spelarna.

Visst, det är bra att ha en spelare som Tello mot ett lag som Zaragoza på hemmaplan. Men att slänga in honom mot Real Madrid borta när man har Villa på bänken är bara fel. Jag vill inte klandra Tello allt för mycket, han har ju trots allt visat i dom tidigare svåra matcherna att han inte är något att hänga i julgranen men ändå envisas man med att slänga in honom.

Vad gör Mascherano vid första målet? Istället för att springa mot bollen så tar han den svåra vägen och försöker ta ner den i fart. Jag tycker att Mascherano var en duktig mittback förra året eftersom han oftast gick upp och bröt motståndarnas anfall tidigt. Som sagt, han var duktig förra året och jag hoppas att han kommer upp till samma nivå den här säsongen.

Pique har inlett den här säsongen mycket bra (iofs så har man bara spelat fyra matcher) darför blev jag besviken när han underpresterade och bjöd Real Madrid på deras andra mål. Även Valdes kunde ha agerat bättre.

Vi behöver en ny mittback, kanske inte en som går in i startelvan direkt men vi behöver ändå en som kan peta Mascherano eller Pique eller Puyol för den delen i några matcher för att hitta motivationen om dom agerar som Barcelonas mittbackar gjorde idag.

Adriano var också helt bedrövlig idag.

Våra spelare framåt gjorde en ok isats (alla förutom Tello och Alexis som har varit riktig dålig i båda matcherna mot Real Madrid. Även om han fick kliva av tidigt den härgången) Dom gjorde vad dom kunde, men det var svårt när Barcelona släppte in mål varje gång som Real Madrid skickade upp bollen.

Tänk om vi hade gjort mål på våra chanser i det första mötet? Då hade den matchen slutat 5-1 och Real Madrid hade aldrig kunnat komma tillbaka. Men istället bränner Messi ett friläge och i anfallet efter gör Real Madrid 3-2 efter en bjudning av Valdes.

Jag tror inte att den här förlusten kommer påverka Tito och spelarna så mycket, jag tror tvärtom. Det kommer göra laget ännu hungrigare och dom kanske inser att dom måste börja prestera bättre om dom vill vinna några titlar.

Just det. Jag har hört att det är - 5 i Madrid. Stämmer det?
Barcelona II Barça II
2012-08-30 03:29
Varför kom Tello in istället för Villa? Jag förstår inte, gillar Tello men hade det inte varit bättre och slänga i en erfaren målskytt sista tio? Om nu Villa inte klarar av att spela tio-femton minuter, vad gör han då på bänken? Njaa Tito, det är mycket som inte stämmer i spelet just nu. Visst leder vi ligan med fem poäng men det beror mest på att vi hade tur sist och att Real inte har vaknat än. Jag slutar inte heller överraskas av vår värvnings tänk. Vi köper Alba, det förstår men köpet av Song (ja, en underbar spelare som gjorde det bra igår) förstår jag inte. Vi har SEX mittfältare i laget som slåss om tre platser, med Song har vi nu SJU centrala mittfältare. För vi har väll inte glömt bort Thiago som var strålande förra säsongen? Detta när vi är i behov av en mittback så det skriker om det!! Hursomhelst så har säsongen bara börjat och köpet av Song kanske visar sig vara klockrent.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-08-30 03:19
Dags att blicka framåt. Ingen kommer ändå komma ihåg den matchen. ;) Glöm inte vem som leder ligan!

CL-lottning imorgon. Tänkte skriva ner seedningsgrupperna och sedan kan man väl göra sin drömlottning osv.(Om ni nu vill)

Pot 1: Barcelona, Real Madrid, FC Porto, Arsenal, Bayern Munchen, AC Milan, Manchester United och Chelsea

Pot 2: Valencia, Benfica, Shakthar Donetsk, Zenit, Schalke 04, Manchester City, Sporting Braga och Dinamo Kiev

Pot 3: Olympiakos, Ajax, Anderlecht, Juventus,Spartak Moskva, PSG, Lille, Galatasaray

Pot 4: Celtic, Borussia Dortmund, BATE, Dinamo Zagreb, Cluj, Malaga, Montpellier och FC Nordsjælland.

Personligen vill jag att vi ställs mot bra motstånd. Inga Cluj, Anderlecht eller Dinamo Kiev(med all respekt)

Drömlottning: Barcelona, Benfica, Juventus och Dortmund. Hade vart skitroliga matcher, 3 lag som spelar offensivt och fin fotboll.

Tippar på att Real får Cluj, Braga och Olympiakos.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-30 03:01
KLOCKRENT SKRIVET AV MOHAMED AHMED!!!!!!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-08-30 02:51
Det var bittert att förlora, men det här var en glorifierad vänskapsmatch. Vi ligger fem poäng före Madrid och har ett bra utgångsläge i ligan.

Messis leende när han kramar om Casillias säger det mesta om vikten av den här matchen.
Barcelona B-Guden
2012-08-30 02:07
Jag tror song kan bli succe fin passningsfot bra fysik, och bara 24 år vänta 2-3 år så tror jag han kan vara en riktig viktig kugge i Barca
Barcelona Barca4eva
2012-08-30 01:59
@Siempre Barça:

Såg ut att ha en fin passningsfot, inga missade passningar, och helt okej rörelse.
Han gjorde det han kunde, helt enkelt. Vill gärna se mer.
Barcelona Walee
2012-08-30 01:39
Göt så jävla ont att de City fick Kun för 4 mille mer än vad vi fick för Alexis.. Klass skillnad på spelarna utan tvekan..
Peshmerge - AS9
2012-08-30 01:38
Vad var meningen med att värva Song? Alltså hade inte en mittback varit mycket bättre att värva än en Song? Ska han komma som Keitas ersättare? eller ska han komma för att Busquet ska inte spela allt för många matcher för att få vila några matcher?

Nej! En mittback och Masken som kan spela på Busquets plats då och då skulle sitta mycket bättre. Men jag vet inte vad styrelsen tänker ibland.

-värvat: en vänsterback: Alba- Jo han ersätter Abidal. Ok, det var bra!
-värvat: en mittfälltare: Song- varför? vettefan!!! värma bänken?!?!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-08-30 01:35
Märker att Puertan skriver om mig. Då jag är bannad därifrån så får jag väl svara dom här. Jag har redan förklarat för er angående mina känslor för Real som klubb. Enda anledning jag förr förblindades av Real var pga Raul. Trots er vetskap inne på Puertan ska ni brist på annat ta upp det. Jag är inte en Madridista som er i Puertan eftersom jag inte hatar Barcelona. Har och kommer nog alltid vara en Raulista. Det stämmer Hombre att jag är en fan av Benzema och tycker Lass är en duktig spelare. De som reagerar på det jag skrev här idag inne på Puertan är exakt samma personer som vet vad jag tycker om Real.

Ja, Hombre, din kära Higuain sög och den andra vars nick jag ej minns denna är för dig, ja, även Avatar-Eye-Özil sög idag. :=)
Barcelona Siempre Barça
2012-08-30 01:34
Vad säger ni om songs debut?? Jag tycker han gjorde helt okej insatts nära assist till messi, och mycket bra kombination med Xavi och iniesta.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-08-30 01:32
blaugrana håller med! har aldrig tyckt att han har varit en bra mittback.
Barcelona Messidinho_10
2012-08-30 01:32
Lite oroande att Fabregas inte alls fick komma ikväll. Undra om det är nåt allvarligt mellan honom och Tito?? För han såg inte direkt glad ut på bänken...
Blaugrana1990
2012-08-30 01:25
Den personen som hädanefter hävdar att Javier Mascherano är en bra mittback och borde spela som mittback är inte fotbollskunnig.

Detta är nu officiellt.
Barcelona Sersari
2012-08-30 01:22
Vad i helvete är grejen med att vi ska släppa in tidiga mål VARJE gång vi möter Real? Hur kan man inte har gjort något åt det här? Hur kan det inte gå 15 minuter innan vi släpper in ett mål varje gång? Och varje gång så är det våra egna idiotmisstag och inte deras kreativitet som gör målen.

Jag har aldrig sett en så dålig insats av Barcelonas backlinje, hur i helvete har en mittback inte inhandlats inför den här säsongen? Det är något alla som följer Barcelona efterlyst hur jävla länge som helst nu.

Vårt behov av en mittback med klass syntes tydligt redan förra säsongen och alla vet om att vi behöver en mittback. Ändå står vi här utan en ny mittback. Igen. Det är så dåligt att det inte finns. Fan vad dåligt!

Första 30 minuterna var bland det sjukaste jag sett, det är inte ens korpenklass på backlinjen. Att Madrid inte ledde första halvlek med 5-1 är helt otroligt. Jag tror dom flesta av marängerna känner likadant, om det var någon match dom skulle vinna med stora siffror så var det den ikväll.

Det är bara att tacka för deras ineffektivitet.

Jag är otroligt glad över att resultatet bara slutade 2-1 och andra halvlek visar att med 10 man är vi fortfarande ett hot mot Madrid, om Adriano inte hade gjort bort sig så grovt hade vi fortfarande haft en chans att vända resultatet till vår fördel.

Nej, den här matchen måste Tito sitta ner och analysera jävligt ordentligt med hela laget.

Domaren var ett jävla äckel idag, hur fan kan han tillåta rugbyspel på planen? Idiotjäveln Alonso var ju ute efter att skada folk(speciellt Messi) och han får fortsätta göra det under hela jäkla matchen. Bögjävel.

Summering:

1:a halvlek, speciellt första 30 min, är det värsta jag sett sedan firma Pep/Tito tog över laget.

2:a halvlek, vi är fortfarande världens bästa lag. Trots en man mindre kunde det med lite tur varit vi som lyfte pokalen.

Jag ska inte säga att jag är stolt över grabbarna idag, för det är jag inte. Det är en oacceptabel insats sett till hela matchen.

Jag är däremot stolt över att vara culé, oavsett vinst eller förlust.

Nu reser vi oss upp tillsammans.

Visça Fútbol Club Barcelona!!!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-08-30 01:22
Är det bara jag som vill ha en svår grupp imorgon? Ge oss City och PSG vad fan! Är trött på kalla och tråkiga matcher borta i Vitryssland.

Det må vara enklare mot sämre lag men jag föredrar en tuff grupp så får vi en chans direkt att slå möjligtvis en eller två titelkandidater redan i gruppspelet.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-30 01:17
Imorn är det iaf CL-lottning. Och vi kan få typ PSG och City i vår grupp:P Sen får vi se vem som blir Europas bästa spelare.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-30 01:11
Största problemet med kvällens match va att vi inte alls va förberedda mentalt. Det va precis som OSASUNA matchen. Bara för att vi är Barca betyder det inte att alla lag backar hem och låter oss ta hand om bollen.

Det stör mig som mest när laget inte kämpar. Vi lider av HYBRIS just nu. De åren med pep kände inte Barca sig som världens bästa lag. De sprang dem där extra centimeterna.

Jag minns till exempel 5-0 matchen när PUYOL TRYCKTE UT RONALDO OCH FICK APPLÅDER AV FANSEN. Hur varje självuppoffrande insats höjde lagmoralen. Dessutom Hur vi pressade ihjäl de och laget bara njöt i eufori. Idag går man med samma JAG ÄR BÄST INSTÄLLNING som real brukade göra.

Det jag alltid har sagt är att FÖRLORA MEN MED VÄRDIGHETEN I BEHÅLL, KÄMPA, SPRING OCH KRIGA. Förlora inte som en idiot.

Alexis problem är inte att han inte är den spelaren som han va i Udinese. Det är snarare så att i Udinese och chile räknar man med en sån spelare att göra det där lilla extra. Precis som vi gör med messi, xavi och iniesta. De får de flesta bollarna. Om vi hade haft Alexis i laget i ett liknande roll då skulle han växa med uppgiften. Om vi ville ha en spelare som ska springa i djupet och bredda kunde vi lika gärna ta HULK. Som är en bättre målskytt.

Real hade något att bevisa för sig men det behöver inte betyda något. Deras vilja kan sjunka lika lätt igen.
Barcelona ViscaBarca1899
2012-08-30 01:10
Vad har hänt med Alves?? Hängde inte med
Barcelona fiskfot
2012-08-30 01:10
@ronaldinho jr. Därför att matcher mot real är många gånger mer fysiska och innehåller mycket fulare spel än en träningsmatch mot sampdoria. Chansen att något skulle hända med villa är mycket större i en sådan här match. Särskilt med pepe på planen.
Barcelona Rambla~
2012-08-30 01:07
Äh, vi vet alla vad Alexis kan. Försök ha lite tålamod med honom. Det är tuff konkurrens bland anfallarna nu. Andra säsongen brukar alltid vara lite svåare för en ny spelare, det brukar komma en reaktion. Dessutom så tycker jag att Barcas spelsätt passar honom rätt illa då han verkar vara en bra kontringsspelare. Problemet är att Barca kontrar väldigt sällan.

Som sagt, försök ha lite tålamod med Alexis. Jag är övertygad om att han kommer visa sin rätta klass tids nog.

Nu, god natt!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-08-30 01:06
Rambla~, instämmer. Betydligt stabilare än Adriano defensivt samtidigt som han har offensiva spetskunskaper. Man får hoppas Barcelona vågar satsa på honom. Han har åtminstone ljus framtid om Barcelona gör det.
Barcelona MessiyoyO 10
2012-08-30 01:05
Sanchez har väldigt mycket mer i sig. Han var en helt Annan spelare i udinesse. En spelare med självförtroende. Om han ens vågar göra en del av de grejerna han gjorde i sin förra klubb så är jag helt säker på att han kommer ta en ordinarie plats. Men tiden börjar rinna iväg. Nu eller aldrig känns det som. Han har en sjuk teknik och snabbhet....!
Barcelona Rambla~
2012-08-30 01:04
Rivaldo_gudarnas gud

Nja, jag tycker nog att Reina har gått ner sig ganska så mycket de senaste två säsongerna. Annars håller jag med om det mesta i det du skrev.
Barcelona Andrés V
2012-08-30 01:04
Börjar nästan tycka synd om A.Sanchez, man vill ju verkligen att han ska lyckas men det känns som att han lirar utan självförtroende, man kan se då och då hur nervös han är när han får bollen. Tror han verkligen känner pressen på att lyckas vilken gör att allting bara blir pannkaka.

Sen har han blivit en riktig filmare vilket är riktigt synd, ställ dig upp och kämpa pöjk!
Barcelona Rambla~
2012-08-30 01:02
Jag gillade Montoya i kväll. Oavsett vad ni tycker om hans prestation så står det i alla fall klart att han har både ballar och ett stort hjärta. En riktigt krigare. Det är fan inte lätt att som nykomling och yngling komma in vid värsta pressen och när laget är nere på 10 man.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-08-30 01:02
Såna här matcher händer inte ofta. Vi har vunnit 3 raka spanska supercuper innan denna, vem fan talar om det idag? Låt dom fira sin titel men både dom och vi kommer gå ifrån detta dubbelmöte med den överhängande känslan om hur mycket starkare Barca är. Real är ett grymt lag det vet vi. Men dom hade inte kommit nånstanns om det inte vore för pojklags tabbarna från adriano, valdes och marcherano. Dom
Gör inte många såna här plattmatcher under sina karriärer. Nu hade vi oturen att dom kom mot Madrid å då förlorar vi. As simple as that! Jag har mycket lättare att svälja när ett bättre spelande real slår oss. Men här ger vi bort matchen genom nonchalans så till den grad att vi inte kan reparera det sen. Det blir ruskigt uppnbart hur mycket Puyol saknas i en sån här match. Det funkar inte att ha ådåa alternativ på mittbacken. March å Batra håller inte när det storma I i jakt på sakho och mbiwa snarast tack! Skulle va härligt att se Reina återända till Katalonien inför nästa säsong dessutom. Valdes är inte dålig men Reina är snäppet vassare om ni frågar mig. Och man ska alltid sikta på att utveckla laget.

Ps: någon annan som såg mourinhos ldje skutt efter slutsignalen? Å den här matchen va betydelse lös? Citerao" du är mer fejk än monopol pengar" patetiskt,
Annons: