/spanien/barcelona/forum/861.aspx/spanien/barcelona/forum/861.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-04-16 17:59
Samper tydligen borta resten av säsongen enligt MD. De dåliga nyheterna fortsätter att ramla in, vilken skitvecka det har har visat sig vara.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-04-16 17:57
Är otroligt imponerad av Real som också spelar matcher var tredje dag men kör inte på halvfart utan maler ner från minut 1 till 93. Krossade Getafe borta med 5-1 och Ronaldo vägrar vila trots stor ledning utan kör och gör ännu ett mål på övertid. Tror inte det funnits en spelare som gjort fler mål på övertid som han gjort Killen är aldrig trött och den vilja och hunger gör honom enastående. .
Imorgon får vi se om den knockade Barca kan resa sig upp från golvet.
Barcelona Rambla~
2016-04-16 17:50
Både Chelsea och ManU är intresserade av Marquinhos, han värderas till £40m enligt brittiska Daily Telegraph. PSG lär föredra ett byte om de beslutar sig för att låta 21-åringen lämna. Är han verkligen fortfarande bara 21 år? Den värvningen kan vi nog glömma, alldeles för mycket pengar om det där är nära sanningen. Vi får satsa på någon billigare som han fransmannen i Villarreal även om han ännu inte är en färdig produkt. Inga äldre och snart-slut-på-karriären värvningar tack. Vi vill inte ha Demichelis tex.
Barcelona Rambla~
2016-04-16 17:40
Kan vi äntligen bli av med detta Getafe?
Barcelona Yellow cake
2016-04-16 17:36
Vad skulle ni vilja se för eventuella värvningar och försäljningar till nästa säsong?
Barcelona DM1982
2016-04-16 17:28
[QUOTE=Gabriel]Det är klart som fan att Champions League titeln väger mer än ligan. Det är Champions League som alla de största klubbarna drömmer om att vinna i säsongsinledningen. Däremot är inte alltid en CL vinst ett bevis på att just det laget skulle vara världens bästa lag. Ska man vara det ska man helst vinna både ligan och Champions League, åtminstone enligt mig. Men att hamna typ 3 som Real Madrid gjorde sist de vann eller 8 som Chelsea gjorde när de vann visar mer på vilka tillfälligheter som spelar in gällande Champions League. [/QUOTE] Det är olika, för mig är ligan alltid först. Sedan kommer CL och sist cupen (och annat som klubblagsvm. Ligan är ett bevis på att laget kan prestera under den längsta perioden. Jag glädjs mest av ligan.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-04-16 17:24
[QUOTE=Yellow cake]Fan vad jag störde mig på Diego Godin, han är en riktigt bra mittback och det han gör är väl, så länge han ligger på rätt sida gränsen, ok antar jag. Men att han ska vara med händerna i ansiktet på Neymar vid minst tre tillfällen under matchen, jag kan verkligen inte ta det när nån ska klappa en på kinden lite för hårt. Sen när Suarez eller nån annan ger honom ett tjuvnyp så gnäller han som tusan. Hatar sånna spelare, ta en smäll isf så behåller du lite av respekten. [/QUOTE] Godin är ett ärkesvin. Han kör fult hela tiden men när han får en liten smäll grinar han som en unge som inte fått godis. Irriterade mig på när han klappade till Neymar. Filipe Luis är en till riktig äcklig jävel. Men alla lag har väl ett par sånna, Suarez och Alba är Barcas, man älskar dom när dom spelar i ens lag och tvärtom när dom är motståndare. Det är en del av sporten och det gör den lite kryddigare.
Barcelona Reymar
2016-04-16 17:19
Hoppas fansen på Camp Nou imorgon visar sitt missnöje! Spelet dom visat upp på sistone är oacceptabelt, ingen vilja eller glädje. Dom kan lika gärna skicka Messi till semester för han bidrar med nol, latare spelare har jag nog aldrig sett han får Özil att framstå som en jävla maratonlöpare.
Barcelona Yellow cake
2016-04-16 17:08
Fan vad jag störde mig på Diego Godin, han är en riktigt bra mittback och det han gör är väl, så länge han ligger på rätt sida gränsen, ok antar jag. Men att han ska vara med händerna i ansiktet på Neymar vid minst tre tillfällen under matchen, jag kan verkligen inte ta det när nån ska klappa en på kinden lite för hårt. Sen när Suarez eller nån annan ger honom ett tjuvnyp så gnäller han som tusan. Hatar sånna spelare, ta en smäll isf så behåller du lite av respekten.
Barcelona Yellow cake
2016-04-16 17:00
@Yellow cake:

Barcelona Yellow cake
2016-04-16 16:58
Barcelona grande jw
2016-04-16 16:58
Jag tror morgondagen kommer ge svar på många frågor. Lyckas vi vända den negativa trenden imorgon och hitta lite spelglädje igen så tror jag vi bör ha god chans att hålla undan. Ser det lika knackigt ut imorgon så är jag väldigt oroad inför våra kommande bortamatcher. Redan på onsdag har vi match igen mot Deportivo som vi haft en del problem stundtals. 2 nyckelmatcher i mina ögon.

Spelar vi någorlunda hyffsat matcherna efter de så ska det vara god chans på full pott. Betis, Granada, Gijon, Espanyol på hemmaplan. Det är inga matcher vi ska tappa poäng i varesig Messi lunkar runt på plan eller inte.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-16 16:52
Fast egentligen i ligan är det bara El Clasico-förlusten som svider för mig den senaste månaden. Jag menar, sen när har vi haft det lätt borta mot Villarreal och Sociedad i ligan? Atletico och Real förlora sin match borta mot Villarreal, vi kryssa. Sociedad behöver jag inte säga mer än att vi inte vunnit där sen 2007. Mardrömssarena. Real KOMMER tappa poäng borta mot Sociedad snart också, helt övertygad om det. Vad som stör mig mer är poängtappet hemma mot Deportivo. Såna matcher vi ska vinna varje säsong!
Barcelona Yellow cake
2016-04-16 16:48
Så kallade experter sitter bara och säger saker som ska sägas. Förra året var det ingen i CL-studion som trodde Barca skulle ta CL-bucklan, Bayern och Real låg hela tiden före i deras ranking. Då toppade Barca formen i precis rätt läge, i år tappade Barca den vid fel tidpunkt. Jag är lite orolig för säsongsavslutningen, det går att dra paralleller till förra året där Real var i Barcas situation. Vändningen kom i just el Clasicot då också..
Barcelona Barcelonistas
2016-04-16 16:42
Chelsea ? - ? Manchester City 18:30 senare idag också.
Barcelona Fuerza
2016-04-16 16:42
Vi gav Atletico och Real en injektion tack vare fyra pissiga matcher på raken efter landslagsuppehållet. Motivation slår klass - återigen.
xXKonan
2016-04-16 16:40
Och nu gjorde Isco 2-0 mot Getafe....

Vore inget annat än slöseri med tid att kolla på den matchen som sagt.
xXKonan
2016-04-16 16:39
Och där gjorde Benzema gjorde 1-0 mål mot Getafe.
Barcelona Gabriel
2016-04-16 16:32
Det är klart som fan att Champions League titeln väger mer än ligan. Det är Champions League som alla de största klubbarna drömmer om att vinna i säsongsinledningen. Däremot är inte alltid en CL vinst ett bevis på att just det laget skulle vara världens bästa lag. Ska man vara det ska man helst vinna både ligan och Champions League, åtminstone enligt mig. Men att hamna typ 3 som Real Madrid gjorde sist de vann eller 8 som Chelsea gjorde när de vann visar mer på vilka tillfälligheter som spelar in gällande Champions League.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-16 16:18
xXKonan - med tanke på hur mediokra Real är just i år så tror jag Getafe har rätt så bra chanser att lyckas störa dom. Sen om det räcker till poäng det återstår att se men tror inte Real får det lätt. Borta matcherna har inte varit något som Real varit så bra på den här säsongen heller. Getafe får se upp med Reals omställningar.
xXKonan
2016-04-16 15:59
Är det bara jag som kommer att skippa se när Getafe lägger sig för Real Madrid?
Barcelona A good coach is everything!
2016-04-16 15:59
Sluta komma med en massa ursäkter ni e fucking skämmiga Vi har vart sämst senaste 4 veckorna exakt därför är vi inte i semifinal.. Så som vi spela mot Atletico hade vi utan stress också säkert förlora mot vilket motstånd som helst i CL.. Du kan inte ha spelare som går på plan i CL och tro att er kvalité ska ta er vidare. Man måste ha en spelidé och mönstra bästa elvan. LE har tyvärr inte lyckas med det taktiska eller motivations biten för som vi spela hade stoke tagit ut oss.
Barcelona Acrobat
2016-04-16 15:29
Alla vet till exempel att City är betydligt sämre än Barcelona. Ändå är City i semifinal i CL. Det säger ju en del om att tillfälligheter styr. Real har ju haft enklast möjliga lottning hela vägen. Att de är i semifinal och troligtvis även når final säger egentligen inte ett skit! Att man däremot ligger trea i ligan säger väldigt mycket!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-16 14:36
Mike79 - bara en 10 åring skulle hävda att Chelsea 2012 var Europas bästa lag... finns nog ingen som tar dig seriös när du påstår att det mest ovärdiga laget 2012 var Europas bästa lag...
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-16 14:36
Man behöver inte va bästa laget i EU för att vinna CL. MED tur och flyt så kan du vinna CL, se bara på Inter, Chelsea och Real. De är tuffare att vinna ligan än CL.
Barcelona Mike79
2016-04-16 14:31
Barcelonistas "Njut av dina likes nu" Och där tackar jag för mig du får diskutera med någon i din egen ålder/IQ nivå.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-16 14:20
Mike79 - vrf är Inter med på den listan? Du säger att dom är med på listan för att du tycker vi var så mycket bättre. Såg du ens semifinalerna mot Chelsea 2012? Mot Inter var vi det bättre laget, men mot Chelsea 2012 var det spel mot ett mål. Chelseas 2012 vinst var ett mirakel hur du inte kan se det är skumt. Dom hamnade på en 7de plats i pl tror jag tom också.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-16 14:16
Mike79 - fotbollen fungerar inte så den spelmässiga delen är så otroligt viktig när man ska bedöma vilket lag som är världens bästa lag. Även om Inter vann Cl 2010 så var dom inte bäst i världen, vi var fortfarande bäst i världen fram till semifinalerna där vi tom va de bättre laget. Du kan inte ta bort 7-8 månaders fotboll där vi varit absolut bäst i världen för att sen blunda för det och ge de epitetet till ett lag som inte ens varit nära i det spelmässiga och gå enbart på ett dubbelmöte som handlar om tur och tillfälligheter.Du underskattar den spelmässiga delen enormt finns en anledning till att Pep Guardiolas Barcelona ses som ett av historiens bästa lag tom det bästa genom tiderna av väldigt många. Ska man gå på sättet du tänker på så kan vi ju sätta ditt Chelsea 2012 som ett av historiens bästa lag också?

Det bästa laget vinner inte alltid så har det varit i fotbollen genom alla tider. Chelseas 2012 vinst ansens idag som ett mirakel och det tycker nästan alla. Finns ingen som tycker att Chelsea 2012 var det bästa laget i Europa förutom du.

Det bästa laget vinner i princip alltid ligan det handlar inte om tur elr tillfälligheter på samma sätt som det gör i Cl.
Barcelona Mike79
2016-04-16 13:59
Kröjff Tänker inte diskutera teknikaliteter med dig men förstår du verkligen inte vad jag menar? Att Inter "made my list" beror väl på att jag är färgad och fortfarande bitter över förlusten då jag tycker att vi var det bättre laget, men det är just det som är min poäng, oavsett vad så är Inter Champions Leauge mästarna 2010 sen kan jag och andra Barcelona fans tycka att "vi" var det bättre laget men nu repeterar jag mig själv bara. Och nej, en liga titel väger absolut inte lila mycket som en Champions Leauge titel, varken ekonomisk eller prestigemässigt.
Barcelona Kröjff
2016-04-16 13:35
Mike79 I konsekvensens namn kan jag inte se annat än att det är rent "skitsnack" från din sida, att i sammanhanget sätta "kanske" framför Inters fullkomligt obestridliga seger i Champions League 2010. För vad är i dina ögon egentligen skillnaden mellan att som Chelsea FC vinna över Bayern M 2012 och som Inter göra detsamma 2010? Varför reservationen "kanske"? I all synnerhet som Inter faktiskt vann finalen med 2-0, emedan Europas enligt din egen tvärsäkra "logik" absolut bästa lag två år senare i kraft av sin seger, nämligen Chelsea, behövde få finalen till förlängning och sen en straffläggning innan man efter många om och men kunna avgöra vilket av klubbarna som var värdiga titeln ifråga. Som sagt: "Skitsnack".
Annons: