/spanien/barcelona/forum/8605.aspx/spanien/barcelona/forum/8605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culliford
2012-09-02 18:51
RvP hattrick för United, skaplig inledning i sitt nya lag.
Barcelona grande jw
2012-09-02 18:27
Forumet är fan under all kritik. Det är så sjukt jävla segt...
Barcelona grande jw
2012-09-02 18:19
Goal Kiko Femenia.. Vasst avslut!!
Barcelona LeoMessi
2012-09-02 18:16
Rafinha och Roberto äger i mittfältet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2012-09-02 18:13
Här är en stream som funkar men fullskärm blir bedrövligt dålig kvalle.
Barcelona grande jw
2012-09-02 18:11
Barca B lineup: Oier, Balliu, Lomban, Planas, Grimaldo, Ilie, Sergi Roberto, Rafinha, Kiko, Lobato, Arauj

Deulofeu och Dongou sitter på bänken. Om någon hittar någon fin stream så länka gärna här. Kollar på bet365 men liten ruta..
Barcelona Shaappaa
2012-09-02 18:07
Någon som har bra stream till Barca B matchen ?
Barcelona Thiagooo
2012-09-02 17:44
Hur startar barca b ikväll??
Barcelona grande jw
2012-09-02 17:41
Folk som förespråkar att Messi ska flytta ut på kanten till förmån för en ny striker, året efter att Messi slår nytt rekord i antal gjorda mål NÅGONSIN måste vara totalt dumma i huvudet. 77 jävla mål på EN säsong och han ska flytta ut på kanten? Herregud jag finner inga ord.

Det enda vi behöver är två kvalificerade spelare till höger och vänster om Messi som sätter sina lägen. För Messi på sin position är så nära perfektion man kan komma i vårat spelsystem. Han gör mer mål än någon annan någonsin gjort och dessutom spelar han fram till otroligt många.
Kommer Neymar i vinter eller nästa sommar så kan vi gå runt på Neymar Alexis Pedro Villa (Tello) som yttrar kring Messi och då lär ingen här lipa mer. Just nu tycker jag inte problemet är Messi, det är ju att våra yttrar är under all kritik formmässigt. Villa påväg tillbaks dock så det kan bara bli bättre och om Alexis form går uppåt så kommer dessa två defintivt kunna avlasta Messi i målskyttet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-02 17:31
Petersays

Innan du förolämpar vår tränare ännu mer så kanske du borde sätta dig in i Barcas system lite mer.

När Eto'o spelade var Messi till höger och där gjorde han mindre mål, Ronaldinho var stjärnan och när Pep kom till Barca började Messi visa all sin potential som anfallare i mitten.

Det du kallar kvalificerad skitsnack, är rena sanningen! Falcao i Barca har gett oss en annan "Zlatan" och dessutom har inte Falcao det som behövs för att spela på någon annan position. Det enda alternativet kommer vara att ha Messi som högeranfallare och det är det dummast valet Tito kan göra.

Falcao är en bra målskytt, men Messi är bättre! Messi är bättre målskytt, bättre bollmottagare, bättre passningsspelare, bättre på att skapa egna lägen och lägen åt andra, bättre playmaker. Det enda Falcao är bättre på är huvudspelet.
Barcelona B-Guden
2012-09-02 16:55
@Amo0227:

en vanlig striker i barca gör ca 30 mål per säsong, messi gör 77 mål och har gjort över 47 mål varje säsong de senaste 4 säsongerna, han ska absolut inte flyttas ut, jag förstår inte hur det skulle gynna laget ?
Jag är väldigt glad att inte ni styr klubben för då hade vi inte ens varit kvar i högsta divisionen
Barcelona Amo0227
2012-09-02 16:51
Hur många matcher måste ni se innan ni inser att vi behöver en renodlad striker!
Messis prestationer i all ära , men är det så att laget gynnas utav att ha en striker i mitten så får fan messi flytta ut på kanten! Han är fortfarande bäst även om han får hålla ut lite till vänster! Och jag är inne på samma spår som petersays jävla skitsnack av Tito !
Barcelona B-Guden
2012-09-02 16:15
@petersays:

"Men i Barcelona skulle vi behöva ändra om vårt spelsystem för att han ska passa in, avslutar han."

Vi spelar med en falsk nia och inte en striker varav tolkar vi det rätt att han ska lira på kanten ifall han kommer hit, eftersom du kallar Tito jubelidiot när han inte passar inte i vårt spelsystem som är med en falsk nia.
Barcelona Zamboza
2012-09-02 16:01
@petersays:

Du tror väl inte att Messi kommer bli av med sin roll som falsk nia? Om Zlatan offrades så kommer Falcao också bli det.
Barcelona Essienesque
2012-09-02 16:00
petersays

Men hallå, lägg ihop 1 + 1. Säger Tito att de skulle behöva ändra på sitt spel för att värva Falcao betyder det att Messi inte är aktuell till att flytta ut på en kant igen.

Messi är centerforward i vårt system och en värvning av Falcao skulle inte ändra på det. Eftersom Falcao inte kan värvas som en backup är det väl glasklart att han inte passar in i vårt lag då vi redan har vår centerforward.
Barcelona Mascherano
2012-09-02 15:58
petersays
Haha dom kan inte läsa:P
Barcelona petersays
2012-09-02 15:57
Hur läser folk här inne? Vem i helvete har sagt något om att använda Falcao på en kant?
Barcelona Vampíro
2012-09-02 15:57
Fan vad bra Santi Cazorla är, spelar med båda fötterna och dominerar på Arsenals mittfält. Kan mycket väl bli årets köp i PL.
Barcelona petersays
2012-09-02 15:56
@Zamboza:

Var ser du att jag vill ha Falcao på kanten? Han ska hålla till i mitten, där Eto'o var, där Villa oftast är och där vi nu ibland tvingas spela med Fabregas.
Barcelona LeoMessi
2012-09-02 15:56
petersays Tycker att Tito har rätt där. Falcao är världens bästa på sin position och det skulle vara idiotisk att använda honom som kantspelare. Det skulle bara vara slöseri,
Barcelona Zamboza
2012-09-02 15:43
@petersays:

Du tror väl inte på fullaste allvar att Falcao ska lira på vänster eller högerkanten? Etoo och Villa är flexibla spelare, medans Falcao knappt skulle få ut nåt på kanten. Han skulle bara underprestera, så Tito har helt rätt.
Barcelona petersays
2012-09-02 15:32
@Mascherano:

Vilket kvalificerat skitsnack av Tito! Hur menar han att t.ex. David Villa passar in så jäkla bra, eller hur Eto'o var helt outstanding - medan Falcao inte skulle passa in? Jubelidiot!

Edit: Alltså man får väl anta att tränaren för världens bästa fotbollslag har ett bättre öga för taktik och strategi än mig. Jag ser då verkligen ingen anledning till att Falcaos spelstil inte skulle harmonisera med Barcelonas - och jag kan inte låta bli att tycka att Titos uttalande är lite arrogant, särskilt från en tränare som har ALLT att bevisa.

Och om han menar att vi skulle tvingas lägga om spelidén till ett något rakare spel med fler avslut, som under tiden med Eto'o på topp, så skulle jag tycka att det lät som en väldigt bra idé! Falcao är ju knappast någon Fernando Llorente som man matar långbollar på. Han gör snarare enormt farliga djupledslöpningar, har en målnäsa som Eto'o under sina bästa år, kombinerat med en fysik som påminner om maskiner som Carlos Tevez - och är även riktigt farlig på huvudet. Jag ser honom helt enkelt som en väldigt komplett forward. Och att säga att det inte finns plats för en sådan i laget känns förmätet - och som ett billigt försvar för att bemöta stormen av upprörda kommentarer som undrar var i helvete Barcelonas agenter höll hus med Falcao slog in strut på strut i Portugal.
Barcelona B-Guden
2012-09-02 15:13
Gör Valencia 2 mål eller mer idag boys ? 4,4 gånger pengarna på det.
Bör man slå till ?
Barcelona Mascherano
2012-09-02 15:10
Vilanova: "Radamel Falcao passar inte in i Barcelona"

- Vissa storklubbar borde ha värvat honom när de hade chansen, men lät honom komma undan. Men i Barcelona skulle vi behöva ändra om vårt spelsystem för att han ska passa in, avslutar han.
Barcelona Barca Barca
2012-09-02 15:08
Jag tycker det är så otroligt roligt och kolla på lag som försöker spela fotboll tiki taka ala barca men som misslyckas brutalt med det. Liverpool behöver ungefär 20 års träning för att få in det spelet.
Barcelona Danne - Culé - 26
2012-09-02 14:58
Tello en bra målskytt?!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-09-02 14:29
Stream till Liverpool-Arsenal om någon vill se. Hoppas på en grym match!

Kom igen nu Pool!
Atlético addeh
2012-09-02 14:10
Ber om ursäkt för att den senaste artikeln ser så kladdig ut. Blev tydligen så illa när man skrev direkt från mobilen.

Håller med er som står på Tellos sida i diskussionen mellan honom och Afellay. Tello har spetskvaliteer, är en bättre målskytt och dessutom fortfarande väldigt ung. Att han även är fostrad i klubben gjorde nog inte valet svårare. För övrigt troe jag det aldrig var något val, åtminstone inte just mellan dem. Tito sa själv att Tello alltid ingått i hans planer. Han har även spelat samtliga fyra officiella matcher hittills och verkar vara lite av en favorit hos Vilanova. Kan mycket väl starta ikväll.

Jag ställer mig snarare frågan hur det blir med Cuenca när han kommer tillbaka. Som nummer sex i rangordningen lär han inte få särskilt mycket speltid. Men det är santidigt svårt att veta vad Tito ser i Cuenca och hans potential. Med Deulofeu lurandes bakom blir det knappast enklare.
Barcelona Gio Style
2012-09-02 12:37
@B-Guden:

Skulle just förklara läget men du gjorde det så fint.
Alla borde väl förstå att en Affellay som är 27 år har inte speciellt mkt mer att hämta, han ska vara på sin peak i denna stund.

Match mot Valencia idag, äntligen är man ledigt från jobbet dessutom!
Är supertaggad inför den här matchen, mer än inför supercopan.

Dags att steppa upp boys!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-02 11:50
Cuule * Thiago Alcantara 

Han har fått grönt ljus. Har en broder som heter Rafael. Född i Italien. Position HM och HY.
Annons: