/spanien/barcelona/forum/8600.aspx/spanien/barcelona/forum/8600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona joninho_90
2012-08-31 20:14
@Bästelona:

Den håller på att laddas upp nu, men jag ska iväg nu så håll utkik så får du svar när jag är hemma igen runt 23-00 :)
Barcelona Josep Guardiola
2012-08-31 19:46
@xoro international:

Jo det sägs nämligen att Neymar är klar :)
Barcelona Bästelona
2012-08-31 19:32
Joninho_90 , lägg gärna upp cl finalen från 2006 :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona xoro international
2012-08-31 19:21
Ska Barca inte köpa nån idag
Barcelona joninho_90
2012-08-31 19:00
Förresten jag har även en hel del gamla minnesvärda hela matcher. Då är det många matcher mot Real samt många storvinster mot bl.a. Atletico, Bayern, Lyon osv. Har även CL-finalen 2006 med Henrik Strömblad och Glenn Hysén och vinsten mot Milan i CL när Dinho gör sitt magiska mål på slutet med samma kommentatorer. Så hojta till så kan jag nog ladda upp :)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-08-31 18:44
Har letat o letat efter Messis prestation i onsdags men hittar icke. Någon som har hittat nåt?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 17:54
Kom på en sak. Jag har trott att Tito verkar vilja köra Cesc mycket på mitten, vilket han mestadels gjort såhär i början av säsongen, och med Song som backup till Sergio fast som också kan spela längre upp. Om nu JDS blir kvar, vad skulle ni tycka om mexikanen som backup till Sergio istället, och så spelar man Song på de två andra mittfältsplatserna. Dvs som Keita spelade åren 08-11, förutom sista säsongen då han spelade mestadels pivote. Sen använder man alltså Cesc i anfallet, där jag anser han vara bra mycket bättre än i Xavis roll, där vi ofta får problem när vi startar på det sättet.
På det här sättet blir Song mer än renodlad ersättare till Keita, han kan spela på alla mittfältspositioner men det är framförallt spelartypen som blir viktig. Cesc får spela som falsk nia där han gjorde det otroligt bra i höstas. Sen får JDS avlasta Busquets lite då och då. Är det någon riktig stormatch som Busquets är skadad eller avstängd i kan man ju såklart också spela Song där.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 17:44
Siempre Barca

Inget som det ser ut just nu. Hoppas verkligen vi kan låna ut/sälja båda två innan midnatt. Fontàs har fyra spelare före sig, och i tuffa matcher säkerligen några till. JDS får antingen konkurrera med både Busquets och Song eller Xavi, Iniesta, Cesc och Thiago. Blir otroligt tufft. Bättre att lånas ut då.
Barcelona Siempre Barça
2012-08-31 17:39
Vad händer med fontas och dos Santos??
Barcelona Barcadinho.
2012-08-31 17:27
Bra klubb för Afe, men det är förmodligen början av slutet på hans tid i klubben. Det är ytterst sällan att utlånade spelare från Barca kommer tillbaka i truppen.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-31 17:26
måste vara glädje dödaren. togummi tuggaren bendtner.
Barcelona Barcadinho.
2012-08-31 17:25
Bra klubb för Afe, men det är förmodligen början av slutet på hans tid i klubben. Det är ytterst sällan att utlånade spelare från Barca kommer tillbaka i truppen.
Barcelona Capitan Puyi
2012-08-31 17:24
Juventus har precis gjort årets värvning. Tänker inte säga vem, ni får leta själva. Mycket roligare på det sättet. :P
Barcelona Le Messi the king
2012-08-31 16:58
Afellay valde rätt klubb, tillsammans med Hunteelar så kommer dom bli extra starka och Schalke är också med i cl, ska bli underbart att se Afellay spela i cl!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 16:42
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 16:41
1.70-ligan

Jo, det är sant. Det har hänt så mycket sista halvtimmen bara, därför man nästan glömde Afellay som blev klar för ett par timmar sedan. Håller för övrigt med dig av valet av klubb, känns klockrent. Härligt lag som spelar i en offensiv och rolig liga. Bra för Afellay att komma dit, men han kan också höja laget ett snäpp.
SoN_Un
2012-08-31 16:41
varför pratar dom inte om la liga aftonbladet? silly season sändning?
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-31 16:31
@L.A.M Nr 10:

Afellay är ju klar för Schalke på lån. Barca-relaterat i allra högsta grad ;)
Även om jag ville att han skulle stanna tycker jag Schalke känns som ett klockrent val om han nu skulle lånas ut - vilket man också kan tycka är konstigt, att man inte sålde honom när det fanns så mycket intressanter. Men Ibi vill nog inte ge upp drömmen om att lyckas i Barca. Kanske känner klubben likadant. Det ska bli spännande att följa honom i år.
Barcelona Titooo
2012-08-31 16:30
Barca o Mort!

Det vill jag också se. Hade varit mycket intressant. Jag menar Jonathan har ändå inte så stor chans på att få lite speltid hos oss. I Mallorca hade han nog platsat. Där kan han säkert styra mittfältet samtidigt som sin bror kör på kanten i anfallet.
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-31 16:04
Barcelonito

Sant han har ganska hög lön, dock inget marrängerna brukar vara rädda för att betala.

Hade ju varit kul att se en Reunion med dos santos bröderna i Mallorca eller vad säger ni?
Barcelona joninho_90
2012-08-31 16:03
Tja! Jag var inne i min externa hårddisk och rensade lite, då jag plötsligt hittade min mapp med alla barcavideos på över 50GB. En massa flashbacks från säsongen 05-06 och framåt. Men en skön video måste ni se! Det är från CL finalen 09 och olika kommentarorer, helt galna haha!

Se länktips!
2012-08-31 15:59
Och dom kallar oss lögnare,filmare!!!!!!
2012-08-31 15:46
Håll ögonen på sånt kommer hända många gånger för Real har ju köpt domaren!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 15:45
Undra vad Real håller på med. Maicon till City för ynka 4 miljoner Euro och Real sitter och kollar på med Álvaro Arbeloa som given i startelvan. Fast frågan är vilken nivå Maicon ligger på. Det var ett tag sedan han presterade på allra högsta nivå. Trippelsäsongen var han o Dani världens två överlägset bästa högerbackar, nu har han gått ner rejält. Men fortfarande, hade varit bra för Real att ha honom då hans ofdfensiv är ljusår före Arbeloas. Alltid bra med konkurrens, och för sådär lite pengar? Man sitter ju och ler hur dumma de känns där i Madrid.
Barcelona koeman92
2012-08-31 15:43
@Rambla~:

Nej det är bättre! Nu slipper man alla irriterande maränger som kommer hit och börjar tjafsa!

Dock hoppas jag att avstängningen inte kommer att vara för alltid.
Barcelonistas
2012-08-31 15:37
Känns fortfarande lite tungt efter nederlaget mot Real Madrid. Dock blir det ett rejält plåster på såret när man vet att vi ligger 5 poäng före Real Madrid :). Vår första halvlek var katastrofal, där vi i stort sett ger bort 2 mål på Bernabeu. I andra spelar vi upp oss och för och kontrollerar hela matchen faktiskt med 10 man borta mot Real Madrid!. Det tyder på vilken klass det finns i det här laget. 3/4 halvlekar så är Barcelona det bättre laget, och 3 utav målen som vi släpper in är misstag från våran sida. Vi har ett grepp om liga titeln helt klart, och i Cl så är vi fortfarande laget att slå. Försvaret måste dock förbättras om vi ska gå hela vägen, offensivt sett ser set bra ut.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-31 15:36
Sista dagen av transferfönstret är alltid lika intressant. Men hittils inget Barcarelaterat. Förhoppningsvis är Fontàs klar för Zaragoza och JDS för någon annan klubb när vi summerar dagen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-31 15:28
Barca o Mort!

Kaka sägs vara i England just nu, men kan lika gärna vara skitsnack.

Tror inte Mourinho vill ha kvar Kaka, han tar inte ens med honom till matchtrupperna mer. Kaka lär alla lag slippa även om han stannar i Madrid tydligen :)

Maicon till Real över 2 år hade kostat laget ca. 200 miljoner med lön osv. Tror inte Real var mer intresserade än City.

Vi slipper även Javi Garcia i Benfica. Han drar också till City!
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-31 15:25
Maicon för €4.2m ? Varför i helvete slog inte Real till eller är dom verkligen nöjda med sopan Arbeloa som bara kan spela fult?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-31 15:24
Bra twitterlänk! Följer transfermarknaden direkt.

Maicon klar för City! Priset är futtiga 42 miljoner kronor!
Annons: