/spanien/barcelona/forum/8597.aspx/spanien/barcelona/forum/8597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-08 22:22
För er som inte såg Messi igår natt. Har tyvärr inte hittat bättre o längre video än så länge men denna får väl duga.
Barcelona Deulofeu
2012-09-08 21:57
Väntar alltid för länge...

Jag kan inte argumentera mot dig det du skriver stämmer ; )

Vi vill alla samma sak men jag tycker att det sker på ett sätt som inte är optimalt med en ledare som inte agerar bra anser jag.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-09-08 21:44
Angående Dongou har han precis påbörjat den första av de tre obligatoriska faserna som innebär att han ska anpassa sig till det professionella planet, få lite speltid men i övrigt inte ha så höga krav på sig.

Varje fas beräknas ta cirka 6-9 månader, och kan också förlängas om spelaren flyttats upp som väldigt ung.

Deulofeu gick igenom de första två faserna (den andra innebär att spelaren ska mogna, bidra till laget och förstå sin roll) på rekordtid. Det återspeglas rätt mycket i hans attityd... utan att döma honom.

Den sista fasen innebär att spelaren ska agera som nyckelfigur i B-laget och därmed ha betydligt högra krav på sig och vara avgörande för lagets utveckling och prestationer. Moroten för spelaren, för att det inte enbart ska handla om krav, är att denne får speltid med A-laget. beroende på hur han lyckas axla ansvaret och visa framfötterna avgörs framtiden för honom i denna fas. Tanken är att man ska ha ett "klart" beslut det år spelaren fyller 21. Det är i denna fas som Deulofeu nu befinner sig i.

Räkna alltså inte med att Dongou kommer få särskilt mycket speltid innan jul, men däremot kan han få betydligt mer om första fasen går i samma fart som för Deulofeu.

Sen tror jag även klubben lärt sig en del av Bojans tidiga utveckling och det faktum att skador gjorde honom i princip ordinarie redan som 17-åring.
Man kommer skynda långsammare med Dongou, det är jag helt övertygad om.

Men visst vill man se så mycket som möjligt av de största talangerna som supporter. Men den som väntar på något gott...
Barcelona Deulofeu
2012-09-08 21:21
Dongou spelade cirka 90 minuter förra året och avgjorde två matcher trots att han ofta kom in runt 40:onde minuten i andra halvlek.

Han är bättre än de flesta i Liga Adelante att han är 17 bast spelar ingen roll.

I den åldern ska man spela. Eftersom han även är uttagen i NeXT Gen så hoppas jag han spelar mot Tottenham han måste ju försvara sin skytteligaseger han vann förra året som 16- åring!

Barca åkte dessutom ut i kvartsfinalen!

Han ska spela han är vår diamant Araujo,Luis Alberto är på lån!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-08 20:35
Deulofeu

"Eusebios jobb är att hänga kvar och ge talangerna speltid" Det där är en balansgång han måste lyckas med. Men ibland betyder vinna matcher inte att spela 95:or som bara ska utvecklas. Dongou ska få speltid ibland men det är också viktigt att ta tre poäng. Deuolfeu är en annan sak, han är viktig för B-lagets spel men det tycker jag inte Dongou är en så länge.

Gäller att ha tålamod. Dongou är 17 år. Det är bra gjort att redan bara vara med i truppen. Det här året blir nog mycket se och lära. Till nästa säsong dock hoppas jag han kan fightas om startelvan.
Barcelona Deulofeu
2012-09-08 20:12
Kul att Bagnack får debutera men någon minut borde väl Dongou fått?

Även fast man är en man mindre måste man anfalla.

Eusebios jobb är att hänga kvar och ge talangerna speltid. Dongou är en av de största talangerna och bör spela de flesta matcherna speciellt när det saknas spelare.

Gillar inte Eusebio eller behandlingen av Deulofeu eller Dongou.

Nåväl 2 raka nu ser väl lite bättre ut.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-08 19:39
Och det är Luis Alberto, Sevillaförvärvet, som gör målet! Kul för honom och kul för Barca om de nu lyckas hålla detta.
Barcelona FC Barcelona #10
2012-09-08 19:33
Trots en spelare mindre så gör man 1-0! ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2012-09-08 19:27
@EL Corazon - King of Barcelona:

Han är med Spaniens U-21 lag.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-09-08 19:15
Är Deulofeu bänkad eller på landslagsuppehåll?
Barcelona DM1982
2012-09-08 18:10
Det verkar helt dött med streams, underlig.
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-08 18:10
MrKnowledge

BWin säger wiziwig men det kräver reg så jag tror jag ser på lite UEFA futsal cup istället :
Barcelona Thiagooo
2012-09-08 18:09
Någon som har stream?
Barcelona MrKnowledge
2012-09-08 18:07
någon som vet vart man kan streama Barca B:s match ?
Barcelona BB-Barceloneta
2012-09-08 18:02
Barca Bs match har precis dragit igång och laget ser ut såhär: Oier, Balliu, Sergi Gómez, Lombán, Grimaldo, Ilie, Lobato, Luis Alberto, Femenía, Rafinha, Araujo
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-09-08 18:01
Man kan ju säga såhär, Messi har förbättrat sina frisparkar medan Ronaldo var redan i Man.united en frisparksskytt. Ronaldo skott går oftast över men när dem går in i målet är dem faktiskt snyggare än Messis. Messi skott är bättre än Ronaldo när han slår en frispark och dem går oftast i mål. Jag ser bara Ronaldo som den lite bättre än Messi på att lägga frisparkar men Messi är fan inte långt ifrån.
Blaugrana1990
2012-09-08 17:58
Dessutom ska man undvika att kalla folk för bögar eftersom dem i nästan samtliga fall inte är det. Detta är förolämpande. Man ska endast kalla en person för bög om det är bevisat att denne personen är homosexuell och har begått homosexuella handlingar.

Detta sättet att skriva bör man sluta med.
Blaugrana1990
2012-09-08 17:56
Deulofeu

Ta bort ditt moraliska snack på detta forumet. Inte alla i världen stödjer homosexualitet, faktiskt så är det så att majoriteten av världens befolkning är kraftigt emot homosexuella handlingar.

Bara för att du tycker en sak innebär inte att alla andra ska också tycka samma.
Barcelona Deulofeu
2012-09-08 16:46
Vad spelar det för roll att han är homosexuell?
Barcelonistas
2012-09-08 16:41
Xabi Alonso måste ju va ganska så lack över just detta. Att Bögen fortfarande får slå frisparkarna oavsett avstånd.
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-08 16:38
Tycker Ronaldos frisparkar är nästan dubbelt bättre än Messis när de går på mål :P Dock så får han dom inte så ofta på mål så det jämnar ut sig rätt mycket där, svårt att dömma än så länge eftersom Messi blir bättre och bättre på dem hela tiden medan Ronaldo är ojämn.

Kiko är en personlig favorit i b-laget tillsammans med Grimaldo. Han kämpar verkligen för laget Kiko.
Barcelonistas
2012-09-08 16:37
Messi slår numera aldrig en dålig frispark, oftast blir alla farliga. Vet inte hur många gånger som målvakten gjort super räddningar på Messis frisparkar. Ronaldo var bra under tiden i United, där var han en utav världens bästa skyttar. Men just idag så är han medioker enligt mig på den punkten.
Barcelona Deulofeu
2012-09-08 16:30
Dm1982 u-21 spelarna missar matchen ikväll.

Bagnack från Juvenil A är uppflyttad ikväll en högerback som kan spela centralt.

Intressant att se vilka som kliver fram.Kiko är för en gångs skull i form och Araujo ser het ut.Även Dongou borde få några extra minuter.

Jag räknar med att någon av nyförvärven kliver fram.

Kul att se Grimaldo lär förresten starta också bara det gör det värt att se.Intressant tror det börjar vid 18.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-08 16:03
Förstår inte hur man kan säga att Ronaldo är öve5rlägsen Messi på frisparkar. Ronaldo hade några år där han satte i varannan/var tredje match i stort sett. Numera blir det oftast hårt i muren eller upp på läktaren när han skjuter på liggande boll. Messi var för några år sedan en rätt medioker frisparksskytt men har utvecklats enormt mycket senaste året/två åren. Han har gjort fem mål 2012, vilket jag inte tror Ronaldo har. Det är löjligt att hänvisa till mål genom karriären då Messi gjort mestadels av sina senaste året och Ronaldo gjorde fler för några år sedan. Som allt annat när det gäller jämförelser så tittar man på senaste säsongen eller två säsongerna. När man jämför Ronaldo och Messi totalt går man efter 11/12.

Tycker det är rätt jämnt om jag ska försöka vara objektiv. Sen finns det flera spelare i Europa och världen som gör fler frisparksmål, så ingen av dem är en av de bästa i världen på den punkten. Aja, det här var sista inlägget från mig gällande det här ämnet.
Barcelona Andrés V
2012-09-08 16:03
Missade Barca vs Valencia förra helgen, har letat överallt men hittar inte matchen för nerladdning, har kollat runt på rojadirecta men hittar inget, någon som sitter på en fungerande länk för nerladdning?
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-08 16:02
Carles Puyol - 1899

Fortsätter Messi skjuta frisparkar såhär så kommer Ronaldo tyvärr att vara nr 2 på frisparkar också.

Messi skjuter aldrig sina frisparkar långt över mål och på läktare o.s.v.
Som du sett så träffar Messi oftast stolpe, ribba eller på mål.

Folk anser Ronaldo som bättre skytt för att han satt mycket fler frisparkar än vad Messi gjort..

Glöm inte att Ronaldo tagit varenda frispark sedan Sporting tiden och fram till idag.

Messi har börjat ta över frisparkarna sedan 2008 och då allt som oftast delat dom med Xavi. Ge Messi 3-4 år utan konkurrens om frisparkarna så får vi se vad han lär åstadkomma speciellt nu när han finslipat sina frisparkar väldigt mycket.
Barcelona Éluc
2012-09-08 16:01
Undrar om det kan gå någon dag utan att Piqué är inblandat i något dylikt hyss.
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-08 15:59
@Carles Puyol - 1899:

Statistik senaste åren visar att Messis frisparkar är effektivare.

Punkt.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-09-08 15:54
Killar, det är okej att ha en åsikt om vem som är bättre. Men att säga att Messi är bättre än Ronaldo på frisparkar är för mkt att ta in. Ronaldo är betydligt bättre än Messi på frisparkar enligt mig men Messi är bra men inte närheten av Ronaldo. Tyvärr måste man inse det för annars så ljuger man för sig själv. Messi är smartare än Ronaldo som fotbollsspelare och där är Ronaldo långt efter Messi.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-09-08 15:53
Mido

Next gen series. Ungdomar.
Annons: