/spanien/barcelona/forum/8596.aspx/spanien/barcelona/forum/8596.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Walee
2012-09-01 13:02
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta // Blir lite less över att vi inte tar in nån mittback vet att de är brist på klass mittbackar nu. Men seriööst vi är i ett behov lite tråkigt att Real hela tiden har större muskler i transfer marknaden. Man kan acceptera att man inte värvar när man inte behöver. Men nu behöver vi en mittback likaså en anfallare. Varför inte låna in typ Huntelar man vet aldrig han kanske kan bli riktigt bra igen.. Klass värvning som Essien ger enorm boost till vilket lag som helst. Vi såg ju att Modric va en moral höjare..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-01 12:34
Älskar snubben
Länktips: t.co/SDuAalQc
Barcelona Essienesque
2012-09-01 12:07
Mår innerligt dåligt över att Essien nu spelar i Real..

Får han vara frisk är han hur som helst en uppgradering över Khedira. Kommer han upp i en nivå som är något lik den han var i för några år sen, ja då blir det jobbigt..
Barcelona xoro international
2012-09-01 11:54
Underskatta inte essien som en sluten kort . Killen kan komma att skapa problem för la liga han starkhet och spelförstående är extradionärt Real ser vassa ut -------xabi essien------ Özil ----modric-----di maria --------Christina-------- Sätter skräck i vilken back linje som helst
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-01 11:33
Återigen sparar vi spelare som vi inte behöver. Det är ett under att Fontas kan få vara kvar. Det är så jävla dåligt att de inte kunde skeppa iväg honom, jag vet inte riktigt vad han ska göra i laget. Han får spela väldigt sällan och när han gör det så är han kass. J.DosSantos har jag inget emot även om jag gärna hade sett honom gå på lån. Men han vet ju hur konkurrensen är så det är endå modigt av honom att stanna kvar till skillnad från en annan i familjen.
Barcelona Grimaldo
2012-09-01 11:13
@Walee:

Tänk också på att han har varit väldigt skadedrabbad de senaste åren. Sen är ju song 5 år yngre än Essien. Plus att det endast handlar om ett lån.
2012-09-01 10:24
@Rivaldo_gudarnas gud:

Jo absolut. Det kan mycket väl vara så, en ny Pirlo typ. Men jag kan inte se det framför att han skulle peta Alonso eller Khedira. Jag tycker att Vårt lag ser bra ut, den är tillräckligt bredd nu. Det finns bara två problem som kan förstöra våran säsong Och det är alla våra tabbar så fort vi möter ett bra lag eller att de andra anfallarna förutom Messi och Pedro är usla. Det största problemet var bara inte att Real var väldigt bra utan vi servera de med många poäng också. De andra anfallarna MÅSTE komma igång snarast, för jag vill inte att det ska bli som förra året där så fort Messi gick mållös en match så tappa vi poäng.
Barcelona påfågeln
2012-09-01 09:44
Essiens bästa dagar ligger bakom honom. Song har nog sin bästa period framför sig :)
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-01 09:01
Peshmerge - AS9

Alexis?? Neymar Messi Pedro
Barcelona Walee
2012-09-01 08:49
Hoppas att Essien lyser med sin frånvaro från topp fotbollen alla skador har ju förstört för han. Man ska àlldrig önska någon skada men man hoppas att Essien inte kommer upp till sin normala standard för då var han bäst i världen enligt mig!!!
Barcelona grande jw
2012-09-01 04:12
Alldeles för tidigt att säga någonting om Essiens vara eller icke vara. Var längesedan killen gjorde en riktigt bra match och han var borta en lång period. Jag tror det kan bli en viktig kugge OM han når upp till sitt gamla jag, för då var han enligt mig en av de bästa på sin position.

Men det ska mycket till för att han ska komma tillbaka.. Att vara i 30 årsåldern och komma tillbaka till toppfotbollen från en korsbandskada är INTE någonting man gör bara sådär. Att Chelsea ens lånar ut honom tycker jag är ett väldigt starkt tecken på att han är slut. För hade han varit tillbaka på allvar hade han väl garanterat petat Obi Mikel eller Lampard som såg rätt sleten ut senast idag?

Är riktigt glad å Malagas vägnar som har gjort några riktigt fina värvningar idag. Roque Santa Cruz och våran gamla J Saviola kan lätt skapa lite magi i La Liga om de får en nytändning. Otroligt viktigt för ligan att dom fick den CL-platsen!
Peshmerge - AS9
2012-09-01 03:10
@Rivaldo_gudarnas gud:

Tror du verkligen Messi låter Falcao ha en fri roll där uppe? Så länge Messi är i Barca kan ingen central anfallare komma in. Te.x Zlatan! jag skulle aldrig byta ut han mot någon i världen som en central anfallre med fri roll. Men eftersom Messi sökte sig dit så var Barca tvungna och säga adjö till Ibra. Trist men sant! Stackars Falcao borde vi inte förstöra han kan söka sig annanstans. Det får bli bra med Neymar-Messi-Alexis. Plus så länge Messi äger Barcas anfall med 60+ mål varje säsong kan alla anfallare kolla på alla hans mål på youtube och lära sig av kung LEO. :)
Peshmerge - AS9
2012-09-01 03:08
Barcelona Walee
2012-09-01 03:05
Essien seriööööst driver Barca och vi har Song? Song är mycket sämre än Essien i sina bästa dar!!!
Barcelona Walee
2012-09-01 02:43
Essien seriööööst driver Barca och vi har Song? Song är mycket sämre än Essien i sina bästa dar!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-01 02:04
Rivaldo_gudarnas gud

Grejen är ju att Llorente går gratis nästa sommar. Han är en så otroligt duktig spelare att man bara inte kan missa en sådan möjlighet. Och även om Llorente och Falcao är två olika spelartyper är båda spelartyper du verkar söka, giftiga målspottare. Dock är det ett faktum att alla nyförvärv har haft problem att anpassa sig till vår spelstil de senaste åren, speciellt offensiva lirare. Falcao hade antagligen behövt ändra på sitt spelsätt och skulle inte presterat lika bra hos oss, det är jag nästan säker på. Därför tycker jag inte vi ska lägga ut en stor summa pengar på en anfallsstjärna. Meb som sagt, om Llorente går gratis är det ett utmärkt tillfälle att knyta till sig en världsanfallare, som inte kommer kosta mycket och inte få så stor press på sig, för ingenting alls och få en spelare som verkligen kommer göra skillnad. En skillnad som är viktig, men som jag inte tycker är värd 50 miljoner, vilket troligen skulle vara Falcaos pris.

Helt sjukt btw att jag redan snackar om nästa transferfönster. Haha.

Sen tycker jag inte Real breddat truppen ännu mer gentemot oss i sommar, snarare tvärtom. De har tappat Sahin, Granero och Lass och fått in Essien och Modric. Vi har tappat Keita och Afellay och fått in Alba samt Song. Tycker vår trupp ser bättre ut än ifjol. Reals ser ungefär lika stark ut.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-09-01 01:59
Namn: Diar Iniesta Shekha //

En spelare som essien kanske bara behöver ett miljö ombyte för att hitta motivationen och börja prestera igen. Likt pirlo i juve. Essien har vart en av 2000 talets absolut bästa dm och spela inte så mycket föregående säsong pga skada. Väldigt bra värvning av real som ej förlorat någon spelare av betydelse och förstärkt med essien och modric. Det va det som va skillnaden i ligan förra året reals bredd i truppen! Det försprånget har dom bara förstorat denna säsong. Medan vi misLyckats med att köpa in en ersättare till Puyol och en forward att avlasta Messi när villa är tveksam till att någonsinn bli samma spelare. Så har real förstärkt där det behövs och har nu en trupp utan brister eller svagheter. Vår startelva är fortfarande starkare men real har världens näst starkaste elva samt fullgoda ersättare på varje position!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-09-01 01:47
1.70 ligan//

Llorente hade vart bra men personligen så tror jag inte vi behöver hans spelartyp. Det vi behöver är en anfallare som kan avlasta Messi i målskyttet. Som är en Kobra i boxen. En etoo eller david villa helt enkelt. Falcao är väll den mest ideala ersättaren t villa som är påväg ner. Kanske kan vi erbjuda villa, afellay + pengar nästa säsong för falcao? Så kommer neymar 2014 som det är sagt. Neymar falcao och Messi. Dräggel:P.
Barcelona petersays
2012-09-01 01:32
@Siempre Barça:

Köpt av Tottenham för sjukt reapris! £5M!
Barcelona petersays
2012-09-01 01:31
@Coach pep.:

De har ju jobbat ihop förr i Chelsea så han har nog en plan med det hela. Och i en stormatch, typ en Clasico, så tror jag absolut att en spelare som Essien är milsvida bättre än Lass. Essien har en tendens att kunna vara usel större delar av säsongen men ändå kliva fram i större matcher. Lass är bara Lass. Dvs, ganska kass.
Barcelona Siempre Barça
2012-09-01 00:58
Är adebayor utlånat till Tottenham eller är han kvar i city?
Coach pep.
2012-09-01 00:41
Random värvning av Real men antar att Jose känner att han kan få ut det bästa av honom.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-01 00:39

Barcelona have contacted Athletic forward Fernando Llorente (27), whose contract expires next summer and who could join for free. [sport]

Fan vad glad jag blir om det stämmer! Det må vara fullt i anfallet men det är en helt annan spelartyp. Borde få plats. Hoppas det finns någon substans i ryktet! Llorente blev ju trots allt kvar i Bilbao, mot alla odds.
Barcelona Zamboza
2012-09-01 00:36
Essien till real skrämmer mig inte det minsta. Det är som att köpa en begagnad bil med rost. Om han hade varit så jävla bra som för några år sen så hade våldtäktsoffret Chelsea knappast lånat ut honom.

1.70-ligan

Både JDS och Fontas kommer ruttna på bänken. Dem må ha stora barca hjärtan, men tyvärr inte mycket innanför pannbenet.

Edit: På läktarn menar jag såklart.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-01 00:31
Rambla

Vad menar du nu? Vi fick ju behålla Fontas och Jonathan. Tacka och ta emot! :P
2012-09-01 00:31
Precis som Rambla säger... Varför är ni oroliga? Okej om det var Falcao eller Cavani.. Essein var en bra spelare förr men har tappat mycket de senaste åren på grund av skador. Han var inte ens ordinarie i Chelsea på slutet, hur ska han då vara det i Real?... Sen om han nu är så bra som vissa försöker få honom till, varför lånar Chelsea då ut honom för? Lägg av
Barcelona Riiio!!
2012-09-01 00:28
kommer ryktas en jävla massa om llorente nu i vinter o nästa sommar om han ens är kvar så länge.. hade varit Nice o få honom gratis nästa sommar
Barcelona II Barça II
2012-09-01 00:27
Varför får Batra (stavning) aldrig chansen? För er som har sett han spela, har han någon framtid i Barcelona? Eller är han för dålig? Har han ens A-lags kontrakt?
Barcelona petersays
2012-09-01 00:27
@Rambla~:

BREAKING NEWS: City and Barca agree on straight swap between Tevez and Villa?
Barcelona petersays
2012-09-01 00:25
Jaha, två rykten som hänger i luften. Moutinho till Tottenham (hoppas) och Javi "Träbenet" Garcia till City - vad i h-vete dom nu ska med honom till.
Annons: