/spanien/barcelona/forum/8594.aspx/spanien/barcelona/forum/8594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-08-30 15:18
@SoN_Un:

Glöm inte Soldados korrekta mål på Bernabeau som blev felaktigt bortdömt för offside.

De saknade repriserna kan du tacka Florentino Perez för. Det har han så klart förhandlat bort i avtalet med det tv-bolag som har sändningsrättigheterna på Bernabeau. Visar ni repriser som kan tänkas få Real Madrid att framstå i lite sämre dager åker ni ut från arenan.

Typ något sådant kan jag tänka mig. :P
BARCA-més que un club
2012-08-30 15:16
Någon som vet vart dom visar priset om guldbollen vilken kanal stream kanske?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Songbillong
2012-08-30 15:13
Deulofeu du kanske har rätt att Song inte borde startat men han borde kommit in andra halvleken direkt!!!
jawwa
2012-08-30 15:12
Saknar Abidal sjukt mycket. Inte var det några knatte misstag med honom på plan. Kung som vänsterback men nästan ännu bättre som mittback.
Miss abidal big time
SoN_Un
2012-08-30 15:10
tycker ni inte att det är helt sjukt. att det inte visas nåra repriser på skit som real gör på plan? exempelvis alonsos sjukt tackling bakifrån. soldados friläge. messis stängningar där alllla domare i världen ger spikat gula kort. Marias försök att stoppa varje kontring. ja listan kan vara ännu längre men ni fattar va jag menar.
Barcelona Songbillong
2012-08-30 15:10
Med han kungen på plan så tror jag barca hade vunnit matchen utan problem!!!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-08-30 15:09
MissyaPep, jag skulle aldrig skriva "Puta"-något lag. Det är ofärdigt sporten. Däremot finns det lag jag verkligen avskyr som tex fascist-laget Lazio med deras fascistiska ultras grupp. Dock skulle jag aldrig få för mig skandera "Puta Lazio". Jag tycker det är barnsligt att skandera "puta". Därför var det pinsamt höra Real klacken skandera högt och tydligt "Puta Barcelona". Samma sak hade jag tyckt om Barcelona fansen hade kommit med. Kärleken till det egna klubben bör vara större än hatat mot rivalerna. Vilket jag tror många i Puertan och här har glömt bort. Men, men, höga testosteron nivån kan ibland få fina medmänniskor att yttra på ett ofärdigt sätt.

Däremot all kärlek till Barcelona som stad och Katalonien som region. :=)
Barcelona Hetfield
2012-08-30 15:09
Bojan sa nyligen att han har pratat med någon i Barcelona som har sagt att han vill spela för Milan, men han säger inte hans namn. Jag undrar vem det kan vara.

Kan det vara Villa? Kanske Adriano, det måste ju vara någon han pratar regelbundet med.
Barcelona Songbillong
2012-08-30 15:05
Förra året när barca vann supercupen så sa real fansen att den betyder inget, nu när dom har vunnit den så tror dom att dom har vunnit cl!!!
Barcelona Deulofeu
2012-08-30 15:03
Songbillong

Song borde inte ha startat men han gjorde det fantastiskt bra de 15 minuterna han spelade.Det var trots allt på Bernabeustadion.

En premiär är en premiär jag är tom nervös när korpsäsongen börjar...
Barcelona Deulofeu
2012-08-30 15:01
Tänk om vi haft möjlighet att starta

Villa-------------Messi--------------Pedro

---------Iniesta------------Xavi-------------

-----------------Busquets-------------------

Abidal-----Puyul-------Pique------Alves

------------------Valdes---------------------

Vi har alltså 4 spelare borta från vår bästa 11 enligt mig.

Tag bort C.Ronaldo,Marcelo,Pepe samt Arbeloa från Real så får de också vissa problem...

Nog om detta ikväll är det lottning och jag är faktiskt övertygad om att Messi vinner igen.

Ronaldo kommer nog på andra plats och Iniesta behöver verkligen inte skämmas för att komma trea.

Priset som delas ut ska väl vara hur de spelat i europaspelet om jag inte missminner mig så då finns det ju bara en vinnare.

Om de räknar med em tycker jag är konstigt eftersom alla inte deltar men det skulle förklara topp 10 listan där Pirlo är 4.Drogba är ju också med så de måste värdesätta cl och europaleague också.

Det vore stort om Messi vinner han vann trots allt skytteligan och gjorde 4 mål mer än Ronaldo de kom dock lika långt i cl.

i Ligan vert jag inte hur de räknar klart det är viktigt att vinna titeln men sett över hela året förutom en vecka var Messi outstanding.Ronlado var också bra men en bra bit efter anser jag trots 46 mål.

17.45 börjar lottningen...Vore kul att se Real få lite motstånd för en gångs skull.

Jag vet hur det kommer bli när Real halkar efter för mycket i ligan då är den titeln inget viktig eftersom de vann den förra året.

Mourinho kommer säga något i stil med att första året hade vi inte Real inte vunnit copan på 50 år andra året var det dags att putta ned Barca från sin tredje raka titel men i år är det cl som gäller och att ta la decima...

Någon som håller med?
Barcelona Songbillong
2012-08-30 15:01
Asså Song spela fantastisk bra, han tog det helt lungt och imot bollarna bra gjorde inte fel pass, han passa till messi utan att titta han e sjuk bra!!! han borde startat!!!
Barcelona Songbillong
2012-08-30 14:59
Kan inte fatta hur Montoya till sist avsluta,gå på kraft istället för att lobba när Iker står i målet!!!
Barcelona MissyaPep
2012-08-30 14:55
Qendil-rip jag älskar dig bram! Jag kunde inte sagt det bättre. Så sanna ord! Visca Barca och puta Madrid! Jag ville hälsa puertan att Barca är still the best! 5-0 förnedring och 2-6 på bernabue samt 14 titlar bevittnar det. Messis frispark igår! Skjut mig nån! Kärlek till alla Cules där ute! Kärlek till FC Barcelona tills jag dör! Nu ser jag fram emot CL lottningen och Valencia i helgen! 5 poängs ledning smakar gott. :))
jawwa
2012-08-30 14:47
Tråkigt att bevittna gårdagens match och jag har inte riktigt kunnat släppa förlusten. 3 saker som vi bör ta med oss från igår är:
1) Villa på plan ger messi betydligt större ytor och vi har en grym djupledslöpande anfallare som dessutom är målfarlig.
2) Pedro verkar vara på uppgång sen Em i somras och bör vara given på högerflanken
3) Alves är en otroligt viktig kugge i detta Barcelona
Barcelona Deulofeu
2012-08-30 14:28
Givetvis vill man hamna i en lätt grupp med tanke på hur svårt det är att vinna de flesta matchern i ligan.

Samt blir man klar tidigt kan man vila spelare och ge undgomarna chansen.

Jag kommer aldrig glömma förra året när vi spelade med Barca b och vann med 4-0 i cl!

Om Afellay blir klar för Schalke är det perfekt han kommer passa bra cl och fartfylld liga kommer passa honom perfekt.För att komma tillbaka måste han typ bli bäst i Tyskland annars höjer hanju sitt värde iallafall.

Perfekt ställe för honom hoppas det blir så.De har ju dessutom två av europas största talanger så det skulle ju inte göra något.Jag syftar på mittbacken Papadopulus samt nya Ballack Draxler(185 cm lång och tvåfotad)

Det vore så skönt om det löste sig väl med truppen Fontas till Malaga är ju perfekt,Afellay till Schalke likaså samt JOnathan till Sevilla bäst för alla men visst vill han stanna med sin polare Thiago och sköta hans utrustning så fine.

Nu vill jag se 11 lejon mot Valencia.
Barcelona MessiyoyO 10
2012-08-30 14:26
Nya Messi haha. Tekniken och speluppfattningen kan man inte klaga på!
På hemsidan står det även att Schalke lånar Affelay i ett år.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-08-30 14:14
Vad roliga somliga av er på Puertan är. Jag har blivit ”satan” anhängare nu också, vad det nu innebär. Jag smörar heller inte för Barcelona. Jag är inte ens Barcelona fan. Det finns många saker jag stör mig med Barcelona som klubb. Vilket jag gör med flesta toppklubbar därute. Dock på det sportliga planet dvs fotbollsmässigt är Barcelona det lag i Europa som spelar den bästa fotbollen. Ni Real fan får ”håna” Barcelonas spel. Det är just den fotbollen som gjort dom världsdominerad i världsfotbollen senaste åren. Det är också den fotbollen som samtliga lag som möter Barcelona får rätta sig efter. Barcelona har en klar spelidé oavsett om man anser att den i alla lägen är bra eller inte. Dom har en identitet dom följer oavsett motstånd och på borta/hemmaplan. Vilket bevisar att Barcelona redan mentalt är före all motstånd därute.

Hade Real spelmässigt varit bättre än Barcelona hade det varit ombytta roller dvs Barcelona som hade behövt anpassa sitt spel efter Reals spel. Vilket inte verkar vara fallet. Real spelade igår fotboll under 30 minuter, resterande tiden jagade man istället boll. Direktiv från Mourinho och det var nog ett drag som kunde kostat honom matchen. För Barcelona var bättre än Real i andra. Dessutom spela med en man mindre och göra det så bra på bortaplan är bara det ett kvitto på deras storhet. När Barcelona spelar fotboll, dom skyndar sig inte till lägen eller spelar panikfotboll som Real har tendens att göra när dom känner sig stressade. Det finns ett lugn i Barcelonas spel och en trygghet som Real inte kommer närheten av.

Sant Ikers målvakt spel i framför allt andra halvlek var avgörande. Utan hans räddningar så hade det kunnat kosta Real matchen. Märker också att ni i Puertan undrar varför ”fotbollsexperter” verkar vara mer sura på Barcelona än hyllar Real för deras spel. Det eftersom Real spelmässigt under både matcherna var sämre än Barcelona. Real gjorde 4 mål mot Barcelona och varav 3 var klara juniorlags tabbar av Barcelona spelarna. Barcelona gjorde lika många mål. En del kan tycka att 1 av Barcelonas mål förra matchen var offside. Vad säger man om de 3 övriga målen?

Ni behöver ej lura er själva. Det blev liv i matchen pga Valdes tavla förra matchen. Utan den hade det aldrig blivit en match igår. Det är just detta ”experter” påpekar. Hade Real under båda matcherna varit spelmässigt bättre laget, ja, då kan man tala om tronskifte i spanska ligan.

Edit:
Ni Real fan som vill mig något PM mig istället för sura i Puertan. Då ni vet att jag har är bannad hos er och ej kan svara er där. Men ni vill nog spela coola inför era Madrid bröder/systrar?
Barcelona grande jw
2012-08-30 14:08
Ser att många av er vill ha en så svår grupp som möjligt i CL. Jag kommer inte på en enda logisk anledning till varför man skulle vilja ha en svår grupp?

Juventus, Man City, Dortmund? Varför i hela friden skulle man VILJA ha den gruppen? Underhållningsvärdet blir högre jo visst. Men för att säsongen ska gå som planerat och vi ska få lufta våran tunna trupp, samt kunna ge Bartra, Thiago, Montoya m.fl. lite skinn på benen så hoppas jag vi får ett eller två skitlag.
En svår grupp kommer förmodligen slita en hel del på våra bästa spelare, och ni såg ju igår hur det gick igår när vi får viktiga spelare skadade.. och då har säsongen ens knappt börjat.
Ryo Miyaichi
2012-08-30 13:50
Klaas Jan Huntelaar ?@KJ_Huntelaar
I want to welcome Ibrahim Afellay at #S04.!! Tomorrow training at 16.00.. Don't forget ;) wilkommen Ibrahim Afellay..!

Verkar som Affelay är klar för Schalke - kul för honom. En ganska intressant spelare som dock inte lyckats som han hade tänkt i Barcelona.

Hoppas ni har en skön dag allesammans,

CHeers
Barcelona Messidinho_10
2012-08-30 13:50
Jag vill att vi ska hamna i en riktig svår grupp, vad sägs om dödsgrupp?? Barca Man C Juventus Dortmund
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-30 13:46
Kul att Song gjorde ett bra inhopp. Men det handlar inte om att peta Busquets, utan om att få speltid! Fortsätter Song prestera borde de kunna spela tillsammans ibland på mitten också, för att ge båda mer speltid. Hade vart intressant att se den kombon!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-30 13:41
Har redan släppt förlusten. Titeln i sig spelar ingen roll och man får försöka ta med de positiva bitarna. Andra halvleken var inte dålig, med tanke på att vi var en man kort var den tom bra! Sen är det alltid surt att förlora mot Madrid men vi gjorde det på ett värdigt sätt. Med marginalerna med oss hade vi lika gärna kunnat vinna. Bara att köra vidare och, som sagt, ta med sig de bra sakerna in i ligaspelet. Där har vi onekligen ett bra läge just nu. DET något att verkligen kunna glädjas åt. Valencia till helgen. Längtar redan.
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-30 13:40
Carles Puyol - 1899

Song är grym, och blir förhoppningsvis en hit. Men snälla, in med honom på Busquets bekostnad?

Hoppas du trollar
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-30 13:39
Två saker att säga. Real förtjänade vinsten igår men Barca kan klart bättre än så. All heder till Real. Andra är, Song grym när han kom in, vilken respekt han fick av Madrid spelarna. Özil blev rädd när han såg Song hahaha. Ut med Busket och in med Song som inte filmar.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-30 13:31
Har inte läst på forumet sedan ni vet vad så jag vet inte om detta diskuterats MEN;

Songs inhopp..bra passningsspel, bra teknik. Özil sprang in i honom och skadade sig, lite roligt. Dock var det flera gånger jag fick sitta flera sekunder och leta efter honom på plan. Jag är van vid att se Sergio spela, alltid samma rörelsemönster. Song befann sig lite överallt.

Nu vet jag inte om Tito tänkt att Song ska spela som Sergio, isåfall har han mycket kvar att lära sig i positionsspelet. Konstigt vore det annars, han har precis kommit. Jag gillade det jag såg, fantastisk passning till Messi i slutet. Mitt hjärta satt i halsen när Messi sköt - tyvärr missade han.

Även Modric skötte sig utmärkt om man nu ska berömma motståndarna. Det lilla man såg var väldigt bra.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-08-30 13:30
En taktisk aspekt som jag funderade på igår:

Skulle det bli att Barça fler gånger blir lika högt pressade av Madrid som de blev igår ser jag gärna att Messi droppar ner djup och spelar mittfältare. Vårt mittfält blir då en man mer (och inte vem som helst heller) vilket ger större chans att spela sig ur pressen. Ett mittfält med Messi-Xavi-Busquets-Iniesta borde ha tämligen goda chanser att reda ut Madrids förstapress.

Denna konstelation skulle ju dock bara var tillfällig och utnyttjas i matchens början. Madrid kommer ALDRIG orka pressa på det sättet under 90 min. När pressen börjar avta och Barça börjar få kontroll över bollinnehavet flyttar Leo upp i plan igen.

Vad tror ni? Håller ni med?
Barcelona Bàckis / f.d GerardPiqué3
2012-08-30 13:21
Ronaldinho10yElfenomeno9

Aa, fast de va förra årets grupp :) En gammal bild du sett.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-08-30 13:21
barcas grupp i CL: ac milan, victoria plzen och bate borisov
Barcelona rob.BARCA
2012-08-30 13:20
Jag var väldigt kritiskt ska jag erkänna efter första halvleken igår men kan säga att jag tar tillbaks det jag skrev på en gång. Är förbannat stolt över killarna efter andra halvleken igår. Man håller sig till sin spelide och spelar ju nästan ut real med 10 man. Vad jag kommer ihåg så hade dom nästan inga farliga lägen i andra. Kom igen nu, säg något lag som skulle klara av det!

Man kämpade och man slet, med lite tur så hade vi lika gärnat kunnat vinna matchen eller minst fått oavgjort. Tycker hela laget spelade upp sig, förstår inte varför ni är så missnöjda. Ja, vi gjorde misstag i backlinjen igår men hur lätt tror ni att det är att gå in som vänsterback och spela på högern? såklart att vi inte kan skylla på att alves va borta men det påverkade nog förbedelserna rätt så grovt. Jag är i alla fall stolt och tror att det här bara kommer bli bättre och bättre! jävligt kul att se att pedro är på g igen och att song nog kommer passa in perfekt, tycker inte alls han såg klumpig ut som någon skrev förut.
Annons: