/spanien/barcelona/forum/8593.aspx/spanien/barcelona/forum/8593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-25 13:15
Idag fyller världens bästa playmaker 33 år, Grattis Xavi.
Barcelona true_barca_fan
2013-01-25 12:39
Feliz cumpleaños Xavi :)
Barcelona Bernie
2013-01-25 12:34
Idag fyller Xavi 33! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-25 12:00
Haha, så uppgiven Iturra ser ut. Alvessi :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 11:09
Sjukt att det är El Clásico om fem dagar. Personligen var jag inte förberedd på att matchen skulle komma så snabbt vid en eventuell vinst mot Málaga. Det läskiga är att form inte spelar någon roll i El Clásico, faktiskt så brukar ofta det laget som har minst press på sig göra bäst ifrån sig. När alla varit övertygade om att Barca ska köra över Real har det ofta slutat oavgjort eller med förlust, senaste exemplet är Supercupen där vi spelade ut dem spelmässigt i första matchen men det var precis tvärtom i andra, dvs de körde över oss i speciellt första halvleken.

Jag tror det är väldigt bra att börja borta. Känns väldigt skönt. Vi har ingen press att vinna men vet att vi om vi spelar ut vårt fulla register kommer ta segern. Real Madrid måste förmodligen pressa på hemmaplan, och även om de får in något mål så är 1-1 eller 2-2 ett bra resultat till Camp Nou. Även om vi naturligtvis ska gå för vinst.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-25 11:08
Jag tycker att Pique stod för en stabilinsats igår och det han har gjort det ända sedan hans skadebekymmer försvann för två månader sen typ. Jag tycker att våra försvarare har en otacksam uppgift då vi ofta blir tagna på kontringar och våra mittbackar får väldigt stora ytor att täcka. Speciellt i andra målet då jag tyckte att mittfältet och anfallet slutade spela och väntade på att domaren skulle blåsa för stämplingen på Fabregas. Vi ska inte räkna med att domarna blåser av och vi måste vara beredda att fortsätta spelet annars händer det som hände igår.
Barcelona Baronen
2013-01-25 10:50
Verkligen. Xavi borde vila, tycker han sett trött ut de sista matcherna. Låt Thiago spela hela mot Osasuna. Och Tello. Montoya måste bara få chansen i Alves ställe. Är drömläge att lufta truppen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-01-25 10:31
FC Barcelona - Osasuna League - Round 21 Sun 01/27/2013 19:00

Real Madrid - FC Barcelona Copa del Rey - 1/2 1st leg Wed 01/30/2013 21:00

Valencia - FC Barcelona League - Round 22 Sun 02/ 3/2013 19:00

Barcelonas tre nästkommande matcher. Kanske läge att vila lite spelare hemma mot Osasuna? Känns inte som vi har råd att vila mot Madrid eller Valencia borta?
Barcelona koeman92
2013-01-25 10:14
@A - TotsUnitsFemForca.com:

Det är för att de är rädda för våra fans som även låter högre än deras när de är på Bernabéu fattar du väl? ;)
Barcelona A - TotsUnitsFemForca.com
2013-01-25 10:09
Matchen är spikad i Madrid den 30:e Januari?
Gött att man befinner sig i Madrid 30-31.

Dock såg jag på hemsidan precis:
"The amount of tickets available to FC Barcelona is 598"

Av 80.000 platser (cirka) får Barcelona alltså inte ens 600.
Finns det inga regler i Spanien som säger att bortalaget måste få x-antal procent? typ 5% eller så..

Sjukt snålt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-25 09:42
Fege Mourinho måste ha in en ny målvakt bara för att Iker är borta någon månad. Varför då? Enligt honom så var ju Adán bättre än Iker för tillfället. Då bör ju han duga unden Ikers frånvaro. Det lär ju bli härlig harmoni i den truppen om ännu en klassmålvakt ska slåss med Iker om en startplats när han kommer tillbaka.
Barcelona Mido
2013-01-25 09:15
Real Madrid är ute efter en ny målvakt, högst upp i listan Julio cesar, ter stegen,,, fan nu är det krig mellan klubbarna om målvakt positionen,, suck
Barcelona Gio Style
2013-01-25 08:19
Alves inlägg är en gåta. Vissa säsonger har man kunnat säga med all rätt att han har vassa inlägg överlag samtidigt som han går andra säsonger och göe r precis tvärtom :P konstigt det där...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-25 08:14
Jag tycker fortfarande Alves har tappat enormt. Spelmässigt igår var han inte så bra heller. Tar för många touch vilket gör att han skatar ner spelet och slår för många felpass. Man ska dock inte klaga för mycket då han gör två fina assist. Ser ut som han i alla fall tränat på inlägg på träningarna.
Barcelona koeman92
2013-01-25 07:59
Rolig fakta:

Igår gjorde Dani Alves så att två spelare som bara är 169 cm långa gjorde varsit nickmål.

#Respect!
Barcelona Mido
2013-01-25 07:08
Vad ska jag säga om matchen?? Kan inte förneka att jag tvivlade på våra killar, malaga var heta! Men när Messi sviker då kliver magikern fram, nästan onsdag är det första elclasico, längtar
Barcelona FCB_Messi
2013-01-25 06:58
Busquets tunnel igår . Gå in på youtube och skriv : busquets panna... Så kommer det direkt .. Den e helt sjuk !!
Barcelona Gio Style
2013-01-25 04:57
Busquets 3

Gabriel
Ja, jag medveten om, men vissa drar slutsatsen att han är slut/saknar motivation pga att han varit dålig under en lite längre period.
Samma sorts mentalitet som dyker upp vid en (1) dålig match, då är varken Pique eller Puyol värdiga att ha som ordinarie i vår backlinje.

Jag hoppas verkligen att Alvezchh formkurva börjar peka uppåt
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-25 02:59
Diar Iniesta Shekha (Barcelona) Hur jävla bra är den här killen egentligen? Han slutar aldrig förvåna mig!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-25 02:37
@westinho - Sergio #16:

Här har du. Och han är defensiv mittfältare, hatten av!!!!
Barcelona Siempre Barça
2013-01-25 02:23
Vet nån när det kommer spelas andra matchen i cupen? har tänkt på åka ner och kolla på matchen om matchen spelas på tisdagen den 26e februari. När blir det officelt datum? tacksam för svar:)

Visca el Barca y Visca el Puyol
Barcelona Dinho the artist
2013-01-25 01:44
@Gabriel:

Visst har han det, men det är ju också normalt för spelare att ha formdippar ibland. Blir bara lite frustrerad när många här inne vill lyncha honom efter en dålig prestation. Han har ju trots allt presterat på en otrolig nivå hos oss under ett flertal år nu.
Barcelona Gabriel
2013-01-25 01:36
Ingen culé ogillar Alves personlighet. Han har bara gått ned sig i år, det kan ingen blunda för. Men ikväll gjorde han en riktigt bra match.
Barcelona Dinho the artist
2013-01-25 01:32
Personligen älskar jag Alves. Tycker han verkar vara härlig och ödmjuk. Sen är det bara en bonus att alla realdo-fans avskyr honom.
Barcelona Gio Style
2013-01-25 01:14
Sköt det gärna via pm grabbar.
Bra att vissa spelare spelat upp sig. Säger det, här inne är folk för snabba med att såga spelare till höger och vänster. När säsongen är slut kan vi summera spelarnas insatser och därifrån avgöra ifall någon ska bort eller ej :)
Vore guld om Alves kunde hitta formen, skulle vara så nyttigt för oss. Tänk er Jordi och Alves i toppslag, vi hade sprungit ihjäl motståndarna. Sen har vi Adriano i bra form också.

Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-25 01:10
Sang Blaugrana

Vad leker du mannen? Jag hatade han, kom!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-01-25 01:06
Vart är alla alves hatare nu då?
Barcelona Nesto
2013-01-25 00:52
Hur mycket tror ni en biljett till semifinalen på hemmaplan kommer gå loss på?
Hyffsat bra platser på långsidan. Hur svårt är det att få tag i?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-25 00:50
Barca King keff
Barcelona Barca King -
2013-01-25 00:47
Jag vet sorry :P,,, ska lägga upp länken så fort den kommer.
Annons: