/spanien/barcelona/forum/8592.aspx/spanien/barcelona/forum/8592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-09-07 13:54
Fantastisk nyhet och Gud vad jag kommer hoppa som en idiot om Abirey kommer tillbaka. Killen som har varit så enastående som mittback och vänsterback. ---------------------------------------------------- Det ser i dag ut som om allt går enligt planerna gällande Eric Abidal. Det råder ingen tvekan om att spelaren blir starkare för varje dag som går. Det som inledningsvis varit jobbigt för Eric Abidal har varit hans vikt-situation, men under en period just nu går han upp ungefär 800 gram i veckan. Detta trots att han tränar allt mera, om än i begränsad omfattning. Eric Abidal tränar i dag 4 dagar i veckan och det är riktig träning för att bygga upp honom inför en het emotsedd comeback. Juan Carlos Garcia-Valdecasas som är chef på Hospital de Barcelonas clinic för levertransplantationer har talat om för mig att han kommer ge allt för att komma tillbaka. Han är otroligt tacksam för att han får en ny chans, menar Juan Carlos Garcia-Valdecasas, som vidare säger att han inte ser något hinder för att Eric Abidal skulle vara åter i spel under december månad. Sport.es / Rolf Källa, http://blogg.barcaloneta.com/?p=65330
Postat via SvenskaFans-appen
2012-09-07 13:44
Jag tycker att det är lite tråkigt att vår kära Thiago har varit borta så länge. Jag vill ha honom tillbaka snabbt så han hittar formen och hjälper laget. Thiago är vår nya Iniesta enligt mig för hans teknik är fan grymt bra. Men Iniesta håller hög klass när det gäller teknik. Tito borde låta Batra få lite speltid för hur ska han annars utvecklas. Vi är behov av en mittback men Song kan lära sig spela mittback sen om något år är han mittback.
Barcelona Deulofeu
2012-09-07 13:06
Jo men visst vi lånar gärna ut den förlorade sonen för han räknade kallt med att bänka xAvi eller INiesta när han skrev på.

Tror dock han kommer få en mer framträdande roll detta året hoppas han lyckas sänka mer än de 9 målen han gjorde i ligan.

Han har ju missat en del hittils men kommer vara nyttig som alltid.

Både han och Thiago kommer rotera en del.Skönt att i år ha mittfältare där man gillar alla...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 13:01
Haha, Milan. Låna Fàbregas?
Barcelona Essienesque
2012-09-07 13:00
Italian club AC Milan could try to sign Cesc Fabregas (25) on loan during the winter transfer window in January. [corriere dello sport]

Haha, måste vara ett skämt?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 11:02
Thiago, who has recovered from a shinbone injury, is feeling better every day. He could be part of the match squad next league game.

Så kul att han snart är tillbaka. Som man har saknat hans passningar och dribblingar nu i början av säsongen.
Barcelona Deulofeu
2012-09-07 10:19
Rambla~

Han tillhör a-laget nu!
Barcelona Rambla~
2012-09-07 09:33
Deulofeu

Thiago saknades ju också, eller är han inte med längre?
Barcelona Deulofeu
2012-09-07 08:45
Dagens tips

Argentina - Paraguay tv 10 kl 01.05

Messi leder laget i vanlig ordning.
Länktips: tvmatchen.se
SoN_Un
2012-09-07 08:31
vill igentligen inte blanda mig i det här men jag håller faktiskt med CHARLES PUYOL - 1899. folk här inne leker ibland alldeles för mkt, jag har ställt frågor ibland o enligt vissa så kanske det har varit dumma frågor, fått en del attacker,

låt oss fylla forumet mer barca love istället. mer än en klubb. låt oss vara mer än bara fans!
Visca barca!
Barcelona Deulofeu
2012-09-07 08:26
oxfilé

Tello gjorde väl en av de bästa matcherna jag någonsin sett honom göra han hade ett par fräsande skott som precis gick utanför han var även väldigt direkt i sitt spel till skillnad mot många andra.

Deulofeu fick starta matchen till höger och fick 60 minuter han gjorde verkligen inte bort sig men fick bollen alldeles för lite i mitt tycke.

Motståndarna hade scoutat väl och de hade ofta två man på honom rätt häftigt i hans debutmatch.Han lyckades ändå ta sig förbi någon gång.

Rodrigo på topp är helt klart en duktig spelare lite svag kanske men skjuta det kan han.Han kommer garanterat nå a-landslaget.

MIttfältet tycker jag var det stora problemet i matchen det roliga var ju att lösningen satt på bänken igår Isco samt S.Roberto.

Jag har inte sett storheten i Koke och Sarabia(Sarabia borde väl spela ytter?)
Romeu var ovanligt trög och satte inte sin prägel på matchen.

Planas i backlinjen är rätt stabil det jag inte gilar är att han påminner mycket om "lagspelaren" Maxwell han tar inga risker och spelar ofta hemåt.

Mittbackarna var bra igår och speciellt Bartra vilket lugn och pondus han utstrålar.Han måste få spela en match snart han är redo.Montoya är pigg och alert som vanligt men slarvar en del i 1 mot 1 offensivt fyller han på bra.

De Gea kapten och snart flyttas han upp och blir andre eller tredjemålvakt på bekostnad av Reina eller Valdes.Gjorde ett misstag i övrigt stabil.

Saknades i laget gjorde Muniain som är dess största stjärna och en av anledningarna till att Deulofeu fick debutera.

Detta var 7 matchen i kvalet och den första matchen för nya coachen lustigt nog den första som Spanien inte vinner.DEt ska dock sägas till den gamla målvakten Lopeteguis försvar att de mötte tvåan i en svår bortamatch.

Skönt att inte längre se Milla på bänken som fick sparken efter fiaskot i os.

2012-09-06 22:59
Gio Style (Barcelona) Håller med dig och tro mig jag försöker inte försvara mig men jag ogillade hur han kommenterade om min text som jag kopierat av. Jag säger bara att det är en nyhet och jag råkade glömma källan så jag tycker att det är sjukt att folk ska hoppa på en så fort eller snabbt. Men vissa människor söker bråk för man ser det i långa vägar, tråkigt säger jag bara. Det är okej att missa källan men det får inte bli en vana.
Barcelona S91
2012-09-06 22:27
@koeman92:

Oense med dig gällande den sista meningen. Engelska spelare (som betraktas som "stjärnor") är väl knappast något att ha i en bra liga ;)
Barcelona Gio Style
2012-09-06 21:45
Hur fel och otillåtet det än må vara att klistra in en text rakt av så kan jag inte låta bli att läsa mellan raderna och tycka att golden barcas svar låter som reklamannonser, något som i sig inte heller är tillåtet.
Barcelona koeman92
2012-09-06 21:37
Nu när man kollat på alla la liga spelare som gått till PL så inser man verkligen hur sorgligt det är. Anglofilerna har nästan börjat se La Liga som sin egna plockmarknad där man plockar superstjärnor för att sedan kunna skryta om vilken bra liga de har.

Tänk bara om vi hade haft kvar dessa stjärnor i La liga: (Aguero, D.Silva, Mata, Torres, De Gea, Michu, Y.Toure, Arteta, Cazorla osv.)

Och inte nog med det! Trots det planerar nu City och Chel$ea att ha någon slags dragkamp mot varandra om Falcao! Och trots allt det här vinner ändå de spanska lagen oftare, kommer längre i Europaspelet och vinner mer än de förlorar när de möter Engelskt motstånd (läs Atletico Madrid v. Liverpool, Atletico Madrid vs Fulham, Barca v. Arsenal och Man Utd, Atl Madrid v. Chel$ea och Ath Bilbao v. Man Utd).

Hoppas det fortsätter så! Genom det bevisar vi vilken liga som är bäst! Och jag lovar att om det bara hade funnits lite mer pengar i La liga så är jag säker på att stjärnorna hade stannat! Men hoppas ändå på att PL en dag får kraschar och att det blir ombytta roller! Då jävlar får de veta hur det känns att ge bort värdefulla stjärnor och att deras liga får sämre TV rättigheter och sämre uppmärksamhet!
Barcelona oxfilé
2012-09-06 21:18
Riktigt pissgäng Spaniens U-21. Fy vad usla dom är.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-06 20:27
Några rätt mysiga citat från portugisen.

Klart att rivaliteten har gjort så att klubbarna pushar varandra framåt och det leder till framgångar. Det har också gjort så att bägge klubbarna har spenderat mycket pengar historiskt sätt, på gott o ont.
Barcelona Golden Barca
2012-09-06 20:24
Marc Bartra är en spelare jag har stora förhoppningar på. Hoppas bara att Tito förstår att vi måste spela in nya spelare i försvaret. exempelvis på grund av vår lagkaptens upprepade skaor. Även är det ett fakta att Puyol troligt bara gör en säsong till och inte heller den säsongen kommer spela i närheten av alla matcher.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-06 20:05
Mycket bra försvarspel av Bartra. Vad snabb han är!
Han hann ikapp en helt friställd forward och lyckades med avvärja farligheten med en svår brytning bakifrån i sista stund. Vågat att göra så i eget straffområde, lätt att det blir straff om den inte blir perfekt.. men han vågade och vann!
Barcelona LeoMessi
2012-09-06 19:19
Synd att Roberto är på bänken. Är det någon på deras nuvarande mittfält som petar honom?
Barcelona Figosajs
2012-09-06 18:54
Montoya, Planas, Bartra, Deulofeu, Tello och Romeu startar för spanien u21 som spelar mot Schweiz, startar 19:30.. (Sergi Roberto på bänken)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-06 18:05
Viggo Mortensen: "Maradona och Pelé får acceptera att Messi har överträffat de".

Aragorn har talat! :P
2012-09-06 17:55
För sista gången: lägg länkar i rutan för länktips och sluta klistra in hela artiklar i forumet. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?/ Red
2012-09-06 17:49
Golden Barca (Barcelona) Vill bara säga att jag gillade inte hur du kom in i forumet och sättet du skrev till mig var inte fint. Klart jag blir arg för mig var det en nyhet som kopierat inte en uppsats från skolan ( skillnad där). Ska du spela ödmjuk så bör du skriva till folk på ett finare sätt. Men hur som helst så ber jag om ursäkt för jag missade källan från er sida. Kom Ihåg att du kommer själv göra misstag och när nästa person hoppar på dig då får se hur det känns så kände jag när du skrev så. Det handlar om en förbannad nyhet. Det är inte på liv och död utan bara en vanlig nyhet. Mitt råd till dig, Utan misstag blir vi aldrig bättre.
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-06 16:21
Carles Puyol - 1899

Självklart får du göra ett misstag, men när du inser att du gjort misstaget kan du väl be om ursäkt till de som faktiskt har tagit den tid att skriva det där istället för att skriva ett flera raders inlägg om hur de ska växa upp.

Deulofeu27

Styckedela gärna in ditt inlägg så blir det intressant läsning : Lite jobbigt att läsa just nu faktiskt.
Barcelona LeoMessi
2012-09-06 16:01
Jag rekommenderar den sida. Alltid bra information och startelvan hittar man till varje match. Dom fokuserar även på andra sporter än fotboll där. Sen så kläcker Rolf en hel del sköna kommentarer där haha
Barcelona Golden Barca
2012-09-06 15:31
Vi vill tacka för visad support från skribenter på sidan. Vi skriver om alla olika sektioner inom klubben runt10 uppdateringar per dag. Och det är sannerligen inte kul hitta dessa på andra sidor med jämna mellanrum.

Ödmjukt bugar vi oss för supporten från skribenterna på svenska fans.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-06 15:30
Xavi: "Many suggesting I should become a coach after retiring? I don't feel like that at all. [rac1]

Lite tråkigt, hade varit mäktigt med honom vid sidan av planen som coach i framtiden. Men hoppas han ändrar sig.

Från Barcastuff. Viktigt att ange källa:).
2012-09-06 15:20
Killar, ni förstår väl att en människa kan minsann göra misstag och jag råkade missa källan. Det är tråkigt att folk hoppa på en så snabbt. Så är det tyvärr, tråkigt.
Barcelona Deulofeu27
2012-09-06 15:11
Var för andra gången i mitt liv nere i Barcelona för att skåda mitt kära los cúles både a och b-lag givetvis. Eftersom b-laget började 18.00 hoppade man av metron vid collblanc (som området kallas) redan vid tre. Anledningen? Jo, ett måste är att känna av den fantastiska stämning som frodas runt om FCB:s fantastiska sportanläggningar innan matcherna. 18.00 var de avspark på miniestadi där Barca B startade med en väldigt intressant startelva: oier, balliu, planas, lombán, grimaldo. Illie, rafinha, roberto. Kiko, araujo, lobato. En stor besvikelse var givetvis att supertalangen deulofeu inte startade men jag var väldigt ivrig att skåda sergio araujos talanger för första gången iklädd en blåröd tröja. Personligen har jag varit väldigt nöjd med detta köpet då jag själv några månader innan faktiskt köpte han till barca på football manager 2012 utan någon som helst vetskap om att han i verkligheten skulle bli värvad till barca. En slump? Eller andas jag bara Barcelona? Jag skulle chansa på alternativ två (haha). Två timmar senare satt jag och var tvungen att hålla in min glädje över årets första vinst pga att vi av en olycklig slump faktiskt fick biljetter mitt i sabadell klacken, omringade av supportrar med tröjor med texten "fight or die". Deulofeu fick tillslut ändå 20-30 minuter att visa vad han gick för men gjorde inget speciellt stort avtryck på matchen, men ja hoppas alla vet vad han går för så de spelar mindre roll. "Överraskande" var däremot att pojken från kamerun Jean-marie dongou som har öst in mål i ungdomslagen kommer in och verkligen visar vad han kan. Två bortdömda mål med endast 20 min spel visar på att han förhoppningsvis kommer bli vår nästa eto'o, om inte bättre. Ska man dock välja vem som var matchens spelare så får jag faktiskt välja nyförvärvet från xerez David lombán som stod för en felfri insats. Annars var grimaldo som vanligt stabil och otroligt mogen för sin ålder. Roberto visade prov på att han numer faktiskt förtjänar ett a-lags kontrakt och rafinha..ja de lär inte dröja länge innan man får se två bröder lira boll tillsammans i a lags tröjan. Araujo däremot som jag nämnde tidigare imponerade absolut. Med en lugn och sansad spelstil myste han sig ofta igenom sabadells försvar. Men de va inget jag inte hade förväntat mig då jag för några år sedan under u-17 vm hade jämfört den lilla grabben med en viss aguero. Ta er en titt på honom nu så kan man se ännu mer likheter idag, både utseendet och spelstilen. Tack för mig, hoppas jag gav någon glädje genom att dela med mig av mina upplevelser. Mer om a-lags matchen kommer i ett nytt inlägg!
Annons: