/spanien/barcelona/forum/859.aspx/spanien/barcelona/forum/859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 00:57
Vrf ska han ens då spela? Herregud om du man är skadad så ska man inte spela så enkelt är det.
Barcelona grande jw
2016-04-14 00:56
@Vlom:

Man säger ju alltid att Messi är skadad så fort Barcelona åker ur en turnering eller spelar dåligt. Han har ju inte varit sig själv så vem vet,, det kanske ligger någon sanning i det. Men nån jävla måtta får det vara isånafall. Är han skadad så bänka honom för guds skull. Vi hade förmodligen gått vidare utan honom på plan. Inte direkt så att han tillför något överhuvudtaget när han lunkar runt och är helt ointresserad.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 00:54
Handlar nog inte bara om Messi, både Neymar och Suarez har sett dåliga ut en period nu.
Vlom
2016-04-14 00:48
Tydligen har det framkommit via Cope att Messi har spelat halvskadad under de senaste veckorna. Kanske egentligen inte så värst förvånande varför Messis form helt plötsligt har dippat.
Barcelona Nemesis 10
2016-04-14 00:29
Iniesta: "When the referee whistled, I thought he gave a penalty. Don't know if it was inside or outside the area, no use talking about it."

Mer klass från våra spelare, något man kan vara stolt över trots detta nederlag.
Det viktigaste nu är att laget lyckas resa sig från det här för annars kan det sluta illa. Jag tror fortfarande på laget och vinner vi mot Valencia i helgen tror jag verkligen att vi tar ligan då vi kommer ha mer vila än både Atletico och Real.
Jag hoppas verkligen att fansen visar sitt stöd på lördag för det är nu laget behöver det som mest. Våran säsong är inte över bara för att vi åkte ut mot ett bättre organiserat och taggat motstånd.
Barca fansen får verkligen inte vända laget ryggen, jag skulle vilja se ett Camp Nou som hyllar laget på lördag och visar spelarna att vi alltid står vid deras sida oavsett vad! Dags för mig att försöka sova nu även om det blir svårt.

Min kärlek för denna klubb är oändlig!! Sen vill jag bara tacka Cruyff en sista gång, utan dig hade vi aldrig varit där vi är idag, laget som hela världen vill slå. Stort tack och må du vila i frid!

God natt och Visca Barca mina bröder och systrar!!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 00:26
Det var också därför jag ville ha ett lättare motstånd i kvarten. Cl handlar om så små marginaler. Tänk om vi hade lottats mot Wolfsburg i denna dip som vi just nu är i. Vi hade då förmodligen gått vidare och kanske fått tid o hitta formen till semifinalerna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 00:19
Uttåget är givetvis sjukt jobbigt med tanke på hur jävla bra vi varit den här säsongen. Hade vi hållit samma nivå i 1 och en halv monad till så hade vi med största sannolikhet lirat final i år igen och kanske vunnit. Bara den tanken svider enormt.
Barcelona wallmannen
2016-04-14 00:12
@Barcelonistas:
Jag tror jag kan svara dig, för Gud har givit människan denna gudomliga vishet. "Bollen är rund".
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 00:09
Komiskt att Real från 22 raka också blev helt usla sen mot våren. Samma mönster?
Barcelona Reymar
2016-04-14 00:07
Från att ha varit oslagbara i 39 matcher till att förlorat tre matcher i rad är en kollaps utan dess like..

Kan någon förklara varför han tog in Arda och Roberts i ett skede när vi dominerade? Hans byten var misslyckade och förstörde rytmen. Pinsam tränare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-14 00:07
@LennyRomario:

Du är jag är precis på samma våglängd. Jag kunde fan inte sova veckor och månader när vi åkte ut mot Inter och Chelsea för att vi då var 5 gånger bättre än dem de matcherna.

Men idag när vi åkte så tänkte jag spelar vi så här dåligt så är det lika bra att åka nu.

Det man däremot inte släppa är hur kan laget spela så tempofattig, viljelöst och frånvarande nu när det väl gäller?

Hur kommer det sig att Messi börjar plötsligt spela som mittfältare?
Var är pressen, löpningarna och glöden i spelarnas ögon

Vad är det här för feg taktik Lucho och spelarna har anammat ? Mot Sevilla, Valencia, Deportivo, R.Soc, Villareal, två halvlekar mot Arsenal, R.Madrid och Atletico 3 gånger?

Vi ska spela på resultat taktiken har aldrig passat Barca och kommer aldrig göra det heller.

Sist men inte minst, vad har hänt med kontringsspelet Barca slaktade hela Europa med föra säsongen och i höstas?

Det är som att jag vet inte.

Så många frågor och inga svar.

Barcelona Vampíro
2016-04-14 00:05
Mascherano klättrar sakta men säkert på min all time favoritspelare lista i Barça. Går inte annat än att älska den spelaren. Legend.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 23:54
Just det som känns ännu jobbigare. Hur kan Real va i semi efter en sådan usel säsong som dom haft medan vi är ute? Huuuuuuur guuuud. Besvara mig du allsmäktige
Barcelona II Barça II
2016-04-13 23:52
Kan ni fatta att Real kan spela final i CL efter att ha slagit ut top lag så som, Roma, Wolfsburg och City (120% att de får City) Haha finns bättre lag i EL.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 23:51
Komiskt att viasat inte tog upp straffen som vi borde haft. Men men det är ju en sån värld vi lever i..
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-13 23:51
@Heisenberg:

Det jag tror folk förväntade sig var mer dribblingar och att få fart på spelet och driva laget framåt som han normalt sett är så skicklig på men han tog inte många intiativ och spelade enkelt. Men förhoppningsvis är det bara en formsvacka, är dock oroad över att han är slutkörd.

Det är bara att kolla på hur sliten Sanchez har varit den här säsongen till exempel pga VM och Copa America och då är han ändå en spelare med en enorm vilja och kondition. Även Aguero har sett tveksam ut och har inte varit lika kvick trots att hans statistik är helt okej.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 23:50
LennyRomario - hoppa av gymnasiet efter Chelsea 2012. Det var det jobbigaste för mig. Sjukaste motgången för mig som Barca supporter. Denna är också jobbig just med tanke på all förväntningar man haft denna säsong.
Barcelona Barca4life98
2016-04-13 23:50
Tycker att lite av problemet beror på MSN's omogna beteende också. Varje gång LE bytte ut dom ifjol så skapade dom kaos på bänken och gnällde.
Barcelona coach pep-
2016-04-13 23:46
@Rambla~:

Viasatstudion måste känna sig riktigt idiotiska nu efter att ha ägnat hela försändningen åt att trakassera och skapa hets mot Barca, bara för att bli ägda av Mascherano som visar vilken gentlemannaklubb vi är. Där fick de så de teg!
Barcelona Nemesis 10
2016-04-13 23:45
Junta Dimision

Helt rätt!! Lucho är inte dum i huvudet, han vet att MSN inte kan spela varenda match 90 min och skrek verkligen efter Nolito men tydligen var en nödvändig 18 miljoners värvning omöjligt för ledningen att finansiera.
Man måste ha bredd och kvalité om man ska spela alla dom här extra cuperna som tillkommer efter en trippel vinst och samtidigt vara i form när det gäller.
Vi körde slut på laget under hösten och i klubblags VM där vi hade exakt samma trupp som förra våren minus Pedro och då det blev tufft för Lucho att rotera som han ville.
Vi har fortfarande ett bra lag men vi behöver mer kvalité på bänken.
Barcelona Rambla~
2016-04-13 23:44
Heisenbeg Håller med om allt. Den enda kritiken jag om Messi är att han själv borde förstå för sitt eget bästa att han måste vila ibland och inte tvunget ska spela 90m i precis varje match.
Barcelona LennyRomario
2016-04-13 23:43
Det "positiva" med det hela är ändå att ju sämre vi är - desto lättare är det att smälta att vi åker ur. Annars tycker jag ofta att det är själva "orättvisan" som är svår att komma över när man åker ur. När man känner/vet/såg att vi var det bättre laget, men på något jävla vis ändå inte gick vidare. Chelsea 2012 levde jag seriöst i ett vakuum i över två-tre veckor efteråt. Sådana känslor behöver man inte brottas lika hårt med efter denna förlust, vi var ju rätt bedrövliga. I övrigt så tycker jag att forumet (efter att de värsta kidsen gått och lagt sig) håller en väldigt hög nivå efter en förlust i en CL-kvart. Helt rätt, vi följer Alba och Maskens väg som värdiga förlorare.
Barcelona the cameroonians
2016-04-13 23:42
@enkos:

Näpp.

Han ville till att börja med inte att Pedro skulle lämna, och när han ville ha Nolito i januari sa ledningen nej pga det ekonomiska läget.

Man kan prata länge om den bristande sportsliga planeringen, men utan att bli långrandig kan man väl såga att som man bäddar får man ligga.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-13 23:42
Problemet är inte Messi utan problemet är hela anfallare ser trött ut. Lucho har ändå roterat övriga delar bra. Men just anfallet har inte sett bra ut. Uttåg i kvarten e inte godkänt.
Barcelona Heisenberg
2016-04-13 23:40
Ni som gnäller på Messi, såg ni inte att han var den som fick stå i mitten och leta öppnande passningar mest hela tiden? För i ärlighetens namn, vem skulle annars göra det? Hatar hela den här målhysterin (som viasat i vanlig ordning spär på) där Messi är dålig om han inte gör mål. Han ska alltså slita i försvaret, vara mittfältare, spelmotor, ytter, assistmaskin och målgörare precis hela tiden? Trodde vi värvade in Neymar och Arda för att avlasta honom lite med allt det där.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-04-13 23:38
Mascherano förtjänar verkligen bli kapten.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-13 23:37
@enkos:

Skitsnack, Lucho skrek efter Nolito under vinterfönstret men vår fantastiska ledning kunde inte hosta upp de föga 18 m euro som krävdes.
Barcelona Barca4life98
2016-04-13 23:37
En sak som jag reagerar på är varför vi aldrig tar långskott typ... Mot lag som backar hem. Rakitic har ett rejäl skott t.ex.
Barcelona Barca4life98
2016-04-13 23:33
Smogen Vad är det med den gode Frank De Boer då? ;) Alltså varför hade det blivit kaos liksom?
Barcelona Kingeen88
2016-04-13 23:32
Pep: "I know that Cristiano wanted Benfica in semi-finals... I'm sorry for him"

legend
Annons: