/spanien/barcelona/forum/8583.aspx/spanien/barcelona/forum/8583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2012-09-10 02:23
@1.70-ligan:

Haha sorry men det var lite roligt att varken Lucas eller Neymar spelade idag :) Båda är på landslagssamling nämligen.
Kul med Sydamerikansk fotboll trots det mitt i all denna fotbollsabstinens
Barcelona Golden Barca
2012-09-09 22:48
Sicken groda jag gjorde. Mitt minne svek mig totalt fick kolla långt in i minnesbanken Gaspart satt 00 till 03 och var inte 100 % omtyckt så att säga. Jodå jag var med långt förre honom i bland är det en feeling jag varit med sedan Walter Wild var president och det var några år sedan.
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-09-09 22:44
Man ser att åsnan Pepe filmade...Det där gör inte ens ont

@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Barcelona Ghazza
2012-09-09 22:35
Golden Barca,
Tveklöst den minst omtyckte? Då kan du inte varit med på Gasparts tid.
Barcelona Golden Barca
2012-09-09 21:59
Sedan är en mycket intressant fråga gällande Rosell/Laporta. Hur mycket har Rosell kunna peka på att Laporta spenderat så att säga oskälligt. Jo så här långt noll kronor. Inte ett minsta lilla kvitto har Rosell visat för någon.......Dock har Rosell fått beta stålar till instalerande av larmprodukter hemma hos Laporta. Samt att Rosell ((läs vi supporters)) har fått beta livvakter åt Laporta vid flera tillfällen på grund av ""Hetta"" efter flera lögnaktiga påståenden som Rosell fått ut via press och TV. Rosell är troligt galet frustrerad över ganska mycket i sin nuvarande position.
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-09 21:44
För er som vill se spanska supercupen i futsal :) Väldigt intressant match, 2-2 med 21 sekunder kvar nyss haha! Ser på denna samt Santos match samtidigt, haha jobbigt.

EDIT: Jag hoppas det blir övertid annars var det lite onödigt tips då fulltid slutade nyss :D
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-09 21:14
Om Rosell lyckas få ekonomin till en stabil nivå samtidigt som laget fortfarande tar titlar och har sportsliga framgångar ser jag hans tid som president som positiv. Han kommer nog aldrig bli lika framgångsrik eller populär som Laporta då det var han som tog oss ur skiten och fick laget på rätt spår igen. Men jag tycker inte vi ska vara för tidiga med att utvärdera Rosell. Han har gjort både bra och dåliga saker hittils men det är först efter några år som vi verkligen får se hur hans val har präglat klubben.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-09 21:00
Txiki heter han
Barcelona Barcadinho.
2012-09-09 20:58
Rosell har haft redan från början ett viktigt mål - att balansera ekonomin.
Hoppas att han lyckas med det eftersom en balanserad ekonomi bara blir viktigare.

Kul med Santos Vs Sao Paulo nu - så tråkigt med alla dessa uppehåll. Kvalmatcher på landslagsnivå är ofta rätt sådär intressanta.
Barcelona den närkingska älgen
2012-09-09 20:55
Jätteintressant diskussion om Rosell kontra Laporta. Att Guardiola stod på Laportas sida är som vi vet allmänt känt. När Rosell ville att klubben skulle dra Laporta inför rätta pga de något tvivelaktiga ekonomiska redovisningarna var Pep öppen med att han ansåg det fel. Visst var Pep sliten och kände att motståndarna började hitta ett sätt att vinna mot Barcelona, det bidrog säkert till beslutet att lämna över till Vilanova, men det känns som att den största anledningen är missnöjet med Rosell och övriga styrelsen.

Rosell har byggt hela sin karriär (sedan han bröt med Laporta, de har ju jobbat ihop) på att vara "anti-Laporta" och se till att dra allting Laporta gjort i smutsen. Förmodligen såg Rosell en stor jävla prestige i att kunna plocka Fabregas till Katalonien i fjol, något som Laporta och hans sportchef (har helt glömt namnet här, hjälpt mig gärna) misslyckats med flera år i rad.

Precis som andra är inne går den här konflikten mycket längre bak i tiden än bara Rosells nuvarande mandatperiod. Inte heller jag vill se honom ännu en mandatperiod, det känns som att han verkligen skulle kunna hitta på något dumt då.
Barcelona Golden Barca
2012-09-09 20:40
el Flaco - Loco-Motive

Rosell kan bara få ett uppsving. Men att vara säker eller att tro Rosell får uppsving med titlar. Är att vara positiv mot honom i överkant. Han är inte omtyckt hos gemene man i dag. Min övertygelse är att det inte hjälper honom med en tung Títol o dues.......Där av vill han senast till våre driva igenom ett nytt Camp Nou exempelvis.
,Sami
2012-09-09 20:32
L.A.M Nr 10
Juste! Tack nu vet jag:)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-09 20:32
Golden Barca/

Jag vill helst inte se Rosell i ännu ett mandatperiod, men det är för tidigt att sia om vad som kommer ske. Nästa val är trots allt i 2016 och mycket kan hända tills dess. Hans popularitet kan få sig en uppsving i takt med sportsliga prestationer och lyckade nyvärv, samt en allt mer sundare ekonomi. Vi ska inte glömma att den senaste medlemsförsamlingen var det en överväldigande majoritet som röstade för de förslagen han och styrelsen lade fram.

Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-09 20:30
Sami

Går dit i januari när den brasilianska ligan är slut.
,Sami
2012-09-09 20:27
1.70-ligan
Är inte Lucas Moura klar för Psg:P
Barcelona Golden Barca
2012-09-09 20:09
Sandro Rosell är tveklöst den minst omtyckte presidenten i så kallad modern tid. Han har en besatthet att vilja vara störst och bäst. Att efterträda Laporta gör att Rosell vet det inte kommer att lyckas. Rosell har som mål att lämna bättre resultat efter sig än sin föregångare. Vilket inte heller kommer att lyckas. Han försökte dra ner Laporta i dyngan med många ekonomiska lögner och misslyckades totalt.

Sandro Rosell har dock nu bestämt sig för att sätta allt på ett kort och driva igenom en omlokalisering/Nyggbygnation av Camp Nou mera centralt i Barcelona. Han är desperat på att få lämna något efter sig som president. Det är inte många man pratar med här eller i Barcelona som tror att Sandro Rosell sitter mer än en mandatperiod.........Personlig uppfattning att Josep Guardiola avgick. (1) Han var helt utbränd (2) kollisionskursen med Rosell/Zubizarreta var och är uppenbar.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-09 19:53
Om ni också har abstinens efter en helg helg utan fotboll på TV:en, råder jag er att slå på TV4 Sport kl 21.00. Santos - Sao Paulo i direktsänding. Neymar vs Lucas Moura.. duger gott i brist på annat!

.... eller vänta lite - spelar Neymar eller är han iväg på landslagsuppdrag fortfarande?
2012-09-09 19:30
Rambla/

Hur bra vänner Pep och Zubi var back in the days är det uppenbart att de har hamnat på motsatta sidor i ett krig som de förmodligen inte ens vill ha med att göra. Det kalla kriget mellan Laporta och Rosell verkar ha tvingat tränare på alla nivåer, spelare och fans att välja sida.

Spökena från det förflutna med falangerna och alla -ismos verkar bara ha ökat sedan Rosell tog över. Det är den uppfattningen jag har i alla fall. Så länge det bara var huvudfigurerna som slängde salvor mot varandra så kunde man någorlunda stå ut med det, men nu är det så att denna maktkampen har kostas oss den mest framgångsrika tränaren vår historia. Hade gett vad som helst för att få veta vad som fick Pep att lämna.
Barcelona Rambla~
2012-09-09 19:08
el Flaco

Haha, vilda spekulationer från min sida. :P

Nej men skämt och sido. Du minns väl att Zubi åkte ut under Cruijff? För visst var det väl så att Cruijff lät Busquets ta över målvaktsplatsen och Zubi lämnade? Du minns kanske också den spända relationen mellan Nunez och Cruijff? Nunez skickade sin lakej Gaspart ner till omklädningsrummet och gav Johan sparken. Lite förnedrande inför alla spelarna kan man ju tycka.

Teorierna i mitt förra inlägg är ju sådant som riktiga hard core Cruijffistas pekar på och hävdar att så ligger det till. De överdriver nog en del men de är inte helt fel ute inom vissa saker. Visst, Zubi och Pep kanske inte precis var ovänner eller tex inte talade med varandra, för det gjorde de ju. Fast de kanske hade helt skilda åsikter när det kom till lojalitet till antingen Cruijff/Laporta-falangen eller Nunez/Rosell? Jag tror inte heller att Zubi skulle vara den direkta orsaken till att Pep lämnade utan det beror nog på flera saker. Fast precis som du är inne på så ligger det helt klart en hund begraven och jag kan garantera att vi fans inte ens vet hälften av vad som försigår inom den innersta kretsen i klubben.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-09 18:41
Jag kommer ihåg den där matchen. Det roliga var att Messi fick varning för det där, helt rätt, men bara någon minut senare fick Lass bara frispark emot sig för en liknande tackling. Snacka om feg domare, då Lass redan hade gult. Det blev extra tyydligt när det var så direkt efter. Haha.
Barcelona Barca-nist
2012-09-09 17:55
osportsligt och filma och förstärka, som tex alexi sanchez, han får inga sympatier från mig men i vissa situationer måste spelarna förstärka speciellt mot Real som spelar på gränsen till rugby nivå.

Real har alltid spelat fult, de har haft spelare som Gravesen och nu Pepe. Mourinho har utnyttjat situationen och har skapat en mycket hemsk bild av FC Barcelona.
Hans bortförklaringar är närmare patetiska men det köper realfansen och en del av median. Domarna påverkas självklart av median och straffar sällan real för det de gör!
Barcelona Shaappaa
2012-09-09 17:53
Är det bara jag som vill se pep träna någon sämre lag än Barca? Förutom i att han lyckas i Barca så gick det även rätt bra för honom under hans tid i Juvenil A , tror inte ni han hade lyckats med Dortmund?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2012-09-09 17:27
Nej inte alls. Det är mänskligt att få nog.
Om jag själv spelar en match och motståndarlaget har en idiot som sparkar på mig x antal gånger under matchen så kommer jag att eventuellt ge igen.
Man kan inte lägga sig i fosterställning och ropa på fröken varje gång någon inte gör rätt.
Han behöver inte bryta Pepes ben, men det är inte mer än mänskligt att ge igen. Någon måtta får det ju faktiskt vara
Barcelona papillon
2012-09-09 17:26
VizzlA-"Tots Units Fem Força": Medvetet men kolla hur många varv idioten rullar. Messi sparkade honom inte ens utan fällde bara men kolla hur hycklarna viftar med armarna och omringar domaren.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Grimaldo
2012-09-09 17:13
Jag ville inte att han skulle göra som Pepe för då sjunker han till svinets nivå.
Barcelona Gio Style
2012-09-09 16:44
Självklart var det medvetet, synd att det inte var lika hårt som Pepe försökte få det till. Han borde ha tagit i lite mer ;)
Barcelona Barca-nist
2012-09-09 16:40
Medvetet eller inte så får Messi gult kort medans Pepe , Ramos och Xabi Alonso får göra det utan nån konsekvens flera ggr under en och samma match!

Jag finner det rätt svagt av domarna, hela real laget börja vifta med armarna inkl Mou. " det är vår stil att spela så, alla andra bör straffas om de gör liknande!!"
Barcelona Grimaldo
2012-09-09 16:28
Det där var medvetet. Alla vet om det. Så skönt att Messi fick lite revansch!
2012-09-09 16:23
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Det där var i mina ögon klart medvetet gjort. Messi sket bara i, han vill ge igen och var nog beredd på att få det gula kortet. Payback is a... :P
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-09-09 16:17
Detta tror jag messi gjorde medvetet, fan så skön känsla när man ser det svinet få igen lite.
Annons: