/spanien/barcelona/forum/858.aspx/spanien/barcelona/forum/858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2016-04-14 17:03
[QUOTE=Barcelonistas]Gabriel - lottas Real mot Bayern men kanske framför allt Atletico så tror jag att man åker ut. Men precis som du säger så lär dom ju lottas mot Man City och vips så har detta usla Real Madrid lyckats på något konstigt sätt glidit sig fram till en Cl final. Fanns hur många lag som helst som hade slagit ut Real Madrid, (Bayern,Atletico,PSG,Juventus) Ja även mot oss hade dom rykt trots vår usla form men jag tycker Real är ännu sämre det har dom varit hela säsongen. Att vi spelar dåligt nu handlar om en svacka. Intressant med lottning i mon. Atletico - Bayern Real - City så kmr det det bli. [/QUOTE] Fast då det är en klar fördel att avsluta hemma så lär Real få göra just det. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2016-04-14 16:48
Nesto Men samtidigt vad ska han göra? Bänka MSN trots att det inte finns någon riktig ersättare... Hoppas att MSN lär sig av att dom skulle må bra av lite vila då och då.
Barcelona Nesto
2016-04-14 16:39
Första månaderna när Lucho tog över så roterade han väldigt mycket, eller som jag trodde- han visste inte vad han sysslade men när han ställde upp laget.
Spelare som förtjänade att spela fick sitta på bänken medans lite sämre spelare fick speltid. Jag var frustrerad,MSN var säkert det med.

Men droppen var när ju när man torskade mot socidad efter vinteruppehållet. Messi mfl. bänkades och det spekulerades i ett internt uppror/bråk mot tränaren ang. rotationen.
Från den dagen, från den dagen(!) känns det (för mig) som att MSN har bestämt det mesta. Det bästa laget har ställts upp sedan dess, med vissa undantag.
Sedan den matchen finns inte samma rotation kvar och titta vart vi är nu.

Kan det tom. vara så att det är MSN som bestämt att Messi ska spela djupt centralt? Varför annars skulle Lucho spela 3-4 raka matcher med den där patetiska uppställningen?

Saknar Lucho rentav pungkulor eller är han så pass kass i sitt taktiska tänkande?
Barcelona Andresito
2016-04-14 16:38
[QUOTE=Heisenberg]Jag vet inte riktigt om du endast raljerar lite här, men jag är genuint intresserad - är det någon som vet om man kan betta på lottningen? [/QUOTE] Ja det går. På Unibet ligger oddset på 2.90, samma för alla lag såklart.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 16:34
Liunil Masse - har inget emot Bayern egentligen utan de mer att dom har vunnit 5 Cl titlar precis som oss vinner dom i år går dom om oss. Annars håller jag med om Bayern det är en bra klubb och att Pep tränar dom är ju också en anledning att gilla dom lite.

Det svider enormt med tanke på hur säsongen sett att Real kan komma att spela Cl final. För detta är samma Real som vi vann med 0-4 mot i höstas, visst nu har Zidane kommit in osv men han har inte ändrat på speciellt mycket. Zidanes Real är på ungefär samma nivå som Benitez Real kanske något bättre men knappast någon större skillnad.

Vi drog det svåraste motståndet i åttondelen samt kvarten. Hade vi varit i toppform tror jag vi hade spelat semi nu och det får ju en o tänka på hur jävla mycket vi behövde en lätt lottning i kvarten. Lagets formkurva var redan påväg neråt när vi mötte Arsenal mot Atletico var kollapsen ett faktum.

Tänk då om man hade haft Wolfsburg i kvarten? Jag ber till högre makter, att han ger koleran antingen Atletico elr Bayern.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-14 16:25
Det sämsta Real på väldigt länge kan alltså komma att spela final i CL om de får City. Fotbollen är ändå rättvist, man vill spy.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-14 16:23
[QUOTE=Barcelonistas]Hoppas på Man City - Atletico i final det vore en intressant match. Bayern kan ja aldrig önska framgång och Real Madrid hatar jag som ni redan vet något fruktansvärt mycket. [/QUOTE] Varför kan du inte önska Bayern framgång? De knappast en klubb som barca är "fiende" med som typ Chelsea. Barca o Bayern har respekt för varandra. Chelsea däremot kan dra åt helvete.
Barcelona Heisenberg
2016-04-14 16:15
@Gabriel:

Jag vet inte riktigt om du endast raljerar lite här, men jag är genuint intresserad - är det någon som vet om man kan betta på lottningen?
Barcelona Reymar
2016-04-14 16:00
Får Real City imorgon då jävlar kommer huvuden att rulla.. Det enda laget som kan stoppa Real är Atletico. Bayern kommer bli sönder kontrade om de får Real, Bale och Ronaldo kommer ha halva planen att löpa på.

Bayern- Atletico hade varit en fantastisk final.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 15:43
Hoppas på Man City - Atletico i final det vore en intressant match. Bayern kan ja aldrig önska framgång och Real Madrid hatar jag som ni redan vet något fruktansvärt mycket.
Barcelona neymar JR
2016-04-14 15:29
Tror redan nu att det kommer bli Madrid-Madrid i final där atletico kommer ta revansch.
Barcelona Gabriel
2016-04-14 15:16
Kan man oddsa på lottningen? Isf ska ja lägga en tusenlapp på Real - City. Nån som vet?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-14 15:13
Gabriel - lottas Real mot Bayern men kanske framför allt Atletico så tror jag att man åker ut. Men precis som du säger så lär dom ju lottas mot Man City och vips så har detta usla Real Madrid lyckats på något konstigt sätt glidit sig fram till en Cl final. Fanns hur många lag som helst som hade slagit ut Real Madrid, (Bayern,Atletico,PSG,Juventus) Ja även mot oss hade dom rykt trots vår usla form men jag tycker Real är ännu sämre det har dom varit hela säsongen. Att vi spelar dåligt nu handlar om en svacka.

Intressant med lottning i mon.

Atletico - Bayern
Real - City

så kmr det det bli.
Barcelona neymar JR
2016-04-14 14:40
Santiago Hur kommer det sig att han ens slutade med tränarjobbet i Chile? ---------- Måste säga att det har varit oerhört skönt att slippa spelarna på social medier. Ingen aktivitet på flödet för den delen alls! Haha
Barcelona Liunil Masse
2016-04-14 14:30
[QUOTE=socccerfan1]Halva forumet kan inget om fotboll.. Jävla fjantar.. Hur ska ni kunna hålla på laget när vi slutar vinna som vi gör? Sälj här sälj där.. Köp honom och honom .. Blablabla.. Vi är urform och blev utspelade taktiskt.. Grattis till atletico.. 1/8 har de vunnit nu.. Sluta böla [/QUOTE] Så man får inte kritisera? Allt är gröna skogar för dig eller? Man är inte mindre fan för att man är kritisk till grejer om ens klubb, snarare bryr man sig för mycket.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-14 14:24
@neymar JR:

Han blev intervjuad för ett tag sedan och var lite kritisk till Barcelonas försvarsspel och Reals sätt att spela i det senaste El Clasico. Om ni är intresserade finns intervjun i länktipset.
Barcelona Krabban94
2016-04-14 14:17
@II Barça II:

Jodå, väldigt synd... Men efter att han stack från Sporting hördes inget mer om honom, väldigt lite i Sporting redan.
Barcelona socccerfan1
2016-04-14 14:13
Halva forumet kan inget om fotboll.. Jävla fjantar.. Hur ska ni kunna hålla på laget när vi slutar vinna som vi gör? Sälj här sälj där.. Köp honom och honom .. Blablabla.. Vi är urform och blev utspelade taktiskt.. Grattis till atletico.. 1/8 har de vunnit nu.. Sluta böla
Barcelona neymar JR
2016-04-14 14:04
Nja man gratulera atletico för avancemanget men det tar stopp där. Varje år gnäller dom om samma sak, domaren är emot dom och dom har en liten budget. Dem har värvat för fullt och lyckats behålla stommen, dom borde lägga ner med det omoraliska beteendet dom använde sig av efter första matchen. Smarta? Absolut inte, vidriga? Självfallet! Lag med betydligt mindre budget har lyckats betydligt bättre, *host Dortmund. Absolut inga som helst ursäkter för varken sättet dom spelar på eller deras beteende. Hoppas dom bli manglade av vilka dom än får möta i semifinalen.
Barcelona Heisenberg
2016-04-14 13:55
Vampiro

Jag håller med dig helt och fullt. Jag är den första att erkänna att diverse invektiv haglade mot tv:n efter slutsignalen igår, men nu när det börjat lägga sig är det bara att lyfta på hatten. Atlético säger själva att vi är ett bättre lag, så de måste göra vad de kan för att försöka vinna. Om det är att spela hårt eller lipa i media, so be it. De gör egentligen inget fel (lite osportsligt och på gränsen till omoraliskt, visst, men inte fel). Med handen på hjärtat är det precis så jag själv spelar när det väl hinns med. För att jag vill? Nej, för att jag inte har kvalité att spela så som jag önskar att jag kunde.

De enda som jag fortfarande känner agg emot är domarna. Det är de som tillåter Atlético att spela så mycket över gränsen utan att varna, och sen när det inte längre går att blunda för det börjar kompensera varningen. Eller låta Oblak ta 50 sekunder på sig vid varje inspark och få varning först i minut 80. Och det ser verkligen ALLTID ut så här. Domarna måste ju vara medvetna om det, men gör ingenting för att försöka stävja det. Och som grädde på moset är det sedan VI som ska stå i skottgluggen och behöva höra att det är VI som får fördelar?!
Barcelona neymar JR
2016-04-14 13:07
I slutändan kvittar det vem vi har som tränare när han inte får bestämma. Pep är nog den ende som hade kunnat kontrollera dessa världsstjärnor. Barcelona måste vara det laget där bänkspelarna lipar mest. Går inte ens att vila snorungarna längre. Då ska vi inte ens gå in på ledning, lucho försökte lipa till sig förstärkningar under januari men det gick inte hem. Svårt med en tom plånbok...
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-04-14 13:04
Roberto Martinez är en tränare jag beundrar. Han har inte fått till det riktigt i är med Everton, men tycker om hur han försöker få dem att spela. Han är ett alternativ jag skulle vilja se i Barca en dag. Tycker dock inte att LE ska beskyllas för spelet, det handlar om motivation nu. Den saknas hos för många spelare, blir väldigt nonchalant.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-14 13:01
frank de boer eller Cocu hade jag inte tackat nej till.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-14 12:41
[QUOTE=neymar JR]Finns bara en tränare ifall lucho skulle lämna, vill absolut inte det. Chiles före tränaren är den ende jag hade velat ha. [/QUOTE] Han är också ett väldigt bra alternativ. Bielsa-skolad tränare som Pep.
Barcelona neymar JR
2016-04-14 12:32
Finns bara en tränare ifall lucho skulle lämna, vill absolut inte det. Chiles före tränaren är den ende jag hade velat ha.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-14 12:17
[QUOTE=Katalano]Om vi inte vinner ligan med det försprång som vi hade så känner jag spontant nej till en fortsättning med Lucho. Jag har dock svårt att se vem som skulle ersätta honom så av den anledningen, i brist på andra alternativ, så är jag trots allt ganska neutral i frågan. Vår förlustfria svit till trots så har spelet hackat ordentligt denna säsong och jag har börjat tvivla på Lucho. [/QUOTE] Jag tycker Paco Jemez är värd en chansning på. Den fotbollen han får Rayo o spela som har den lägsta budgeten i La liga är beundransvärt. Tror han hade gjort underverk med vår trupp o resurser. Han får oss att förlora bollinnehavet med gratisspelare för fan haha.
Barcelona Tiki-Taka
2016-04-14 11:55
Jag tycker att 9 spelare bör säljas: Douglas Adriano Mathieu Vermaelen Bartra Alves Arda Munir Sandro Dessa 9 bidrar 0 till laget. Sälj dessa spelare så fort det bara går!!!! Ersättarna är: Marin (villareal) Laporte Umtiti Samper D.suarez Veratti Gameiro Dembele Målvakter: bravo, ter stegen, masip Försvarare: s.roberto, Vidal, Alba, marin, pique, mascherano, laporte & umtiti Mittfältare: Samper, busquets, rakitic, iniesta, rafinha, d suarez & veratti Anfallare: neymar, suarez, Messi, gameiro & dembele En komplett 23 manna trupp med hög kvalité
Barcelona Katalano
2016-04-14 11:18
@II Barça II:

Om vi inte vinner ligan med det försprång som vi hade så känner jag spontant nej till en fortsättning med Lucho. Jag har dock svårt att se vem som skulle ersätta honom så av den anledningen, i brist på andra alternativ, så är jag trots allt ganska neutral i frågan. Vår förlustfria svit till trots så har spelet hackat ordentligt denna säsong och jag har börjat tvivla på Lucho.
Barcelona II Barça II
2016-04-14 11:13
Tycker/tror ni att Lucho kan sitta kvar om vi inte vinner ligan?
Barcelona Katalano
2016-04-14 10:55
neymar JR

Just det du nämner med att det är svårt att hitta lämpliga anfallare att stärka anfallssidan med är ett problem jag varit inne på också. Dels att det är svårt att locka till sig spelare när MSN är självskrivna och dessutom så kräver de otroligt mycket speltid. Frågan är om det är bättre att ha 2 självskriva anfallare i truppen och fylla på med en plats där det sker stor konkurrens om speltiden. En väldigt svår fråga tycker jag då jag absolut inte vill bli av med någon av MSN, men samtidigt så kanske det är bättre för laget egentligen. jag menar att även om spetskvalitén sjunker så får vi då en starkare trupp och mer vila på spelarna så att vi orkar fajtas hårdare i varje tävling även med ett så hårt spelschema som vi haft i år.

med dagens anfallare så är enda alternativet att fylla på med någon äldre spelare eftersom våra yngre talanger måste få speltid för att utvecklas. Alternativt måste MSN vilas mycket oftare och acceptera det.
Annons: