/spanien/barcelona/forum/8579.aspx/spanien/barcelona/forum/8579.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 23:35
Pedro igen! Två chippar över målvakten. Vilken form Pedrito är i för tillfället, revanchsugen från förra säsongen. Fin pass också av Silva(?).
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 23:30
Intressant med Casillas. Han har alltså 138 landskamper som 31-åring, något som är helt unikt. Det totala världsrekordet är 178. I nuläget känns det som skrivet i sten att Casillas slår det. Han lär ju fortsätta minst till EM 16. Om han under den tiden fram tills dess håler sig skadefri och i närheten av nivån han håller nu så har han passerat rekordet vid den tiden.

En levande legend, en spelare alla respekterar oavsett lagtillhörighet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 23:24
Villa! Skönt för honom att sätta den i comebacken.
Barcelona Keite
2012-09-07 23:23
Roligt med "hat-trick" av Barca spelare! :D
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-07 23:23
Gool de David Villa!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 23:08
Perfekt frispark av Xavi.
Barcelona Andresito
2012-09-07 23:06
XAVIII
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-07 22:31
Och där sätter Pedro 2-0 otroligt kyligt. En lobb över målvakten. Fan vad jag älskar att se Pedro såhär!
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-07 22:27
Spanien vs Saudiarabien

Pedro, Busquets, Cesc, Pique och Valdes spelar. Står i skrivande stund 1-0 efter mål av Cazorla på en retur från Pedro
Barcelona S91
2012-09-07 21:02
Luxemburg 1 - 0 Portugal :)
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-09-07 20:14
Hej kära Cules!

Spenderade en vecka i Barcelona och fick chansen att se Barcelona - Valencia live på Camp Nou. Det var jävligt mäktigt att vara på plats o se sitt favorit lag spela, men tyvärr var publiken tråkiga och matchen likaså.
Jag köpte mina biljetter från Ticket2 för 1800 kr, men såg att de kostade egentligen 107 euro...vill bara varna er som köper biljetter från deras hemsida. Det var inte heller det enda som jag blev sur på, när vi kom fram så märkte vi att vi satt inte ens bredvid varandra trots att jag hade sagt till Ticket2 att vi vill ha biljetter brevid varandra.
För de pengarna hade jag fått de absolut bästa platserna om jag hade köpt de på plats plus att vi hade fått sitta bredvid varandra.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-09-07 19:00
Real fan kan också vara mänskliga:

"im a real madrid fan... im a football fan... messi deserves respect from everyone... he is the best... i got so pist at him when he scored that first goal between casillas? legs... but when he scored the second one... i just said wow..."
Barcelona LeoMessi
2012-09-07 18:13
Kommer ni ihåg när abidal lirade mittback för nästan två år sedan? Helvete vad han dominerade! Så jävla kylig och jag minns inte ens att han gjorde ett enda misstag. Den perioden han lirade där så var han bästa mittbacken i världen, i mitt tycke det vill säga. Saknar honom
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-07 17:54
@zick9:

För att vi alla skiter fullständigt i det min vän, fullständigt.
Barcelona zick9
2012-09-07 17:44
Roligt att Real Madrid-fans tycker att Özil och Alonso är bättre än Xavi och Iniesta för att sedan påstå att Messi gör fler mål tack Iniesta och Xavi. Om deras mittfältare är bättre, varför klagar de på att Messi inte är något utan Xavi och Iniesta? Dubbelmoral?
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-07 17:06
Cesc ska ingenstans, framtiden personifierad.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-09-07 15:19
Hahaha den var bra, Cesc till Milan.

Sedan släpper vi Messi till Perugia på fri transfer när vi ändå är i farten...

Barcelona Gabriel
2012-09-07 15:16
Låna ut Cesc till Milan? Haha, lol!
Barcelona Messidinho_10
2012-09-07 14:25
Hahaha vilka lirare dem där pasta ätarna verkar vara. Rest my case I am out!!
Barcelona Rambla~
2012-09-07 14:02
Milan låna Cesc? LOL, detta efter en liten töntig notis i italiensk press. Detta för att han råkade bli utbytt i supercopan mot Real Madrid.

Jaha, så nästa gång Messi blir utbytt så kommer rykten om att även han ska lämna? Idioter. Efter att klubben jagat Cesc i flera somrar i rad och lyckats med stor möda värva honom, skulle de nu överväga att låna ut honom till Milan? Bara för att klubbarna råkar ha goda relationer?

Ja jesus....
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 14:02
Det känns som Abidal verkligen satsar på att komma tillbaka. Och då menar jag verkligen satsa. Han gör allt, tränar så mycket som möjligt för att kunna göra comeback.

Så kul att se. En 33-åring som har vart borta vid två tillfällen pga levern. Han kommer kanske ändå inte spela så jättelänge, men han älskar fotboll och vill komma tillbaks till högsta nivån.

Faktum är också att han skulle tillföra otroligt mycket. Som vänsterback känns Alba och Adriano som en bra uppsättning, men som mittback har vi varit lite tveksamma. Med Abidal där bak hade vi blivit betydligt säkrare i defensiven.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-09-07 13:54
Fantastisk nyhet och Gud vad jag kommer hoppa som en idiot om Abirey kommer tillbaka. Killen som har varit så enastående som mittback och vänsterback. ---------------------------------------------------- Det ser i dag ut som om allt går enligt planerna gällande Eric Abidal. Det råder ingen tvekan om att spelaren blir starkare för varje dag som går. Det som inledningsvis varit jobbigt för Eric Abidal har varit hans vikt-situation, men under en period just nu går han upp ungefär 800 gram i veckan. Detta trots att han tränar allt mera, om än i begränsad omfattning. Eric Abidal tränar i dag 4 dagar i veckan och det är riktig träning för att bygga upp honom inför en het emotsedd comeback. Juan Carlos Garcia-Valdecasas som är chef på Hospital de Barcelonas clinic för levertransplantationer har talat om för mig att han kommer ge allt för att komma tillbaka. Han är otroligt tacksam för att han får en ny chans, menar Juan Carlos Garcia-Valdecasas, som vidare säger att han inte ser något hinder för att Eric Abidal skulle vara åter i spel under december månad. Sport.es / Rolf Källa, http://blogg.barcaloneta.com/?p=65330
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-09-07 13:44
Jag tycker att det är lite tråkigt att vår kära Thiago har varit borta så länge. Jag vill ha honom tillbaka snabbt så han hittar formen och hjälper laget. Thiago är vår nya Iniesta enligt mig för hans teknik är fan grymt bra. Men Iniesta håller hög klass när det gäller teknik. Tito borde låta Batra få lite speltid för hur ska han annars utvecklas. Vi är behov av en mittback men Song kan lära sig spela mittback sen om något år är han mittback.
Barcelona Deulofeu
2012-09-07 13:06
Jo men visst vi lånar gärna ut den förlorade sonen för han räknade kallt med att bänka xAvi eller INiesta när han skrev på.

Tror dock han kommer få en mer framträdande roll detta året hoppas han lyckas sänka mer än de 9 målen han gjorde i ligan.

Han har ju missat en del hittils men kommer vara nyttig som alltid.

Både han och Thiago kommer rotera en del.Skönt att i år ha mittfältare där man gillar alla...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 13:01
Haha, Milan. Låna Fàbregas?
Barcelona Essienesque
2012-09-07 13:00
Italian club AC Milan could try to sign Cesc Fabregas (25) on loan during the winter transfer window in January. [corriere dello sport]

Haha, måste vara ett skämt?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-07 11:02
Thiago, who has recovered from a shinbone injury, is feeling better every day. He could be part of the match squad next league game.

Så kul att han snart är tillbaka. Som man har saknat hans passningar och dribblingar nu i början av säsongen.
Barcelona Deulofeu
2012-09-07 10:19
Rambla~

Han tillhör a-laget nu!
Barcelona Rambla~
2012-09-07 09:33
Deulofeu

Thiago saknades ju också, eller är han inte med längre?
Barcelona Deulofeu
2012-09-07 08:45
Dagens tips

Argentina - Paraguay tv 10 kl 01.05

Messi leder laget i vanlig ordning.
Länktips: tvmatchen.se
Annons: