/spanien/barcelona/forum/8575.aspx/spanien/barcelona/forum/8575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-14 13:43
AndreD

Det tror jag inte på. Om du hade en familj som höll på att svälta då? Isåfall är du ganska egoistisk om ett hat för ett fotbollslag går före kärleken till din familj.

Visst förstår jag om du hade fått €2M/år av Valencia och 10 av Real att du hade valt Valencia. Men om det var Real eller inget tror jag även de djupaste culén hade satt sin familj före fotboll. Allt annat vore fjantigt hur mycket man än älskar sporten och klubben.
Barcelona koeman92
2012-09-14 13:35
@AndreD - General pardon:

Så kan du inte säga. Som fotbollsspelare måste man ju rädda sin karriär och man kan inte förneka att Real är ett av världens bästa lag och har möjligheter till att vinna titlar. Många Barca fans genom tiderna har spelat i Real för att rädda sin karriär, bl.a Zidane, Van der vaart, Robben, Özil, Modric osv. Men eftersom Barca inte ville ha dem (bortsett från Zidane) och för att Real erbjöd de löner som de inte kunde säga nej till så kunde de inte säga nej till det. Personligen skulle jag hellre vilja spela i Real Madrid än att stanna här i Sverige och spelat i sopiga allsvenskan, hur mycket jag än älskar Barca. Först och främst skulle jag utvecklas som spelare och sen skulle jag tjäna väldigt bra pengar och ha en möjlighet till en lyckad karriär. Men som sagt, om man inte har något val och det inte finns andra möjligheter, så måste man ta den enda möjlighet man har. Oavsett hjärta till en annan klubb eller inte.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-14 13:19
Tello och Deulofeu åker med till Madrid. Kul att även Gerard fick plats! Ingen Sergi Roberto dock. Hade nästan trott det, men då är väl Thiago helt redo, antar jag. Sen har vi ju Jonathan, som med sitt a-kontrakt bör gå före... Och Barca B har match i helgen de med. Ganska logiskt att Sergi inte togs upp, när man tänker efter lite!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-14 13:17
"Official: Puyol has recovered from his fractured cheekbone and got the medical green light."

"Official: Jordi Alba has not yet recovered from his flu and will not be able to play against Getafe tomorrow."
Barcelona NoGo™
2012-09-14 13:14
Deulofeu och Thiago med i truppen till Getafe matchen! Alba åker inte med.
AndreD - General pardon
2012-09-14 12:53
barca_joe

Om jag var uteliggare och Real erbjöd mig ett kontrakt med bäst lön i världen hade jag spottat Florentino i huvet och bajsat på kontraktet. Hade hellre skjutit mig själv än gått till den klubben. Så nästa gång, säg inte "varken för mig eller för er". Man skäms att en "culé" kan säga en så äcklig sak som du precis sagt.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-14 12:41
- Under hela min karriär är det bara en spelare som imponerat lika mycket på mig - när jag först såg honom mot mitt Juventus i Joan Gamper trophy, som Messi och det är Radamel Falcão säger Capello till La Gazzetta dello sport.

- Han är en fantastisk forward, utan tvekan den bästa forwarden i världen för tillfället.

Det här måste vara enormt.. Messi är den första som Capello har imponerats så mycket av och nu El tigre vid namn Falcao. Och Messi var endast SEXTON år gammal då. Det här är sjukt. Capello har haft spelare som Van Basten, Maldini och mött spelare som Zidane, Ronaldinho, Del Piero, CR7, Ronaldo och Totti tex.. Och endå väljer han Messi, men nej, vi överdriver inte när vi säger att Messi är den bästa spelare vi någonsin sett.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-14 12:22
Sergi Sampers prestationer igår mot Tottenhamn fick ganska mycket uppmärksamhet i engelsk press. Daily Mirror döpte honom till "Super Samper" och jämförde honom med Xavi. Sen är det känt sedan länge att engelska klubbar, främst då Arsenal men även City som Daily Mirror nämner, följer hans utveckling.

Dels är det naturligtvis bra att Samper gjorde bra ifrån sig, men nackdelen är att han väcker uppmärksamheten från utländska klubbar och det kommer bli bara mer och mer svårare att behålla honom.

Sen tycker jag att främst Bagnack, Ebwelle och målskytten Sandro gjorde bra ifrån sig på White Hart Lane. Kommer bli svårt för detta Juvenil A att leva upp till prestationerna från förra laget, som hade Sergi Gómez, Deulofeu, Espinosa, Rafinha och Dongou, men de har börjat bra, såväl i ligan som nu i Next Gen Series.
2012-09-14 12:11
barca-joe/

Anledningen till att jag inte vill eller kan tänka mig se Kluivert träna Barcelona har inget med hans uttalanden att göra utan mer med att jag aldrig har sett honom som en potentiell tränare allmänt sett.

Sen så gillade jag aldrig spelaren Kluivert särskilt mycket. Som Gabriel var inne på var han ganska ojämn, hade en tveksam attityd och var långt ifrån en målskytt man kunde lita på.
Barcelona barca_joe
2012-09-14 10:57
Så ni menar att om Real Madrid skulle erbjuda er att A-lags kontrakt idag med en monsterlön skulle ni tacka nej?

Hade jag spelat i Fulham t.ex och Schalke och Real ville ha mig då jag var 28 år så hade inte klubbhjärtat spelat någon roll, varken för er eller mig. Kolla bara på Özil och Modric nu. De har ambitioner att vinna alla titlar men vill inte Barca ha dom så är ju bästa stället att göra det på, faktiskt Real Madrid.

Kluivert är en minilegend för mig och hans uttalande är väl inte smidigaste i år. Men han är i början på hans tränarkarriär om jag inte missminner mig och han känner nog att han är villig att träna vilken storklubb som helst, och då även Real.
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-14 09:59
Myrran

Ta fram statistik utan Messi hade varit kul att se.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-14 09:26
kluivert who? gilla aldrig den spelaren.
Barcelona Myrran
2012-09-14 09:17
Barcelona have lost 53 of the possible 150 points in the 50 Liga games Iniesta didn't play in the last 8 years #fcblive [via marca]

Det här är ju insane, Iniesta är så grymt viktig för Barca så det är inte klokt...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-14 08:23
Barcelonistas

Fast det känns inte längre som att vi gör usla matcher mot sådana här lag. Det är helt enkelt en riktigt tuff match. Vi får helt enkelt acceptera att spelet aldrig kommer se strålande ut mot Getafe, Osasuna borta etc. Om vi tar ett annat exempel, inte säger man att vi gör en usel match om vi vinner El Clasico? Väldigt sällan. Såklart inte riktigt samma sak mot dessa lag, men ändå riktigt svåra och jobbiga motståndare där vinst egentligen är det viktiga.
2012-09-14 08:02
Gabriel/

Å andra sidan lär Kluivert aldrig få erbjudandet att få träna Barcelona och därmed känns hans uttalanden ganska irrelevanta :P

Håller för övrigt med dig i din beskrivning av honom som spelare. Han var aldrig en av mina favoriter back then.
Barcelona Gabriel
2012-09-14 02:46
Kluivert: "Det skulle vara en dröm att få träna Barça... och även Madrid!"

Haha, bra där. Riktigt smart, Kluivert!

Du kanske borde ta en extra funderare vare sig du är ämnad som tränare för dina taktiska förmågor är inte de vassaste direkt.

Han lär ju ha en jävla stor chans med att bli våran framtida tränare nu efter ett sådant här klokt uttalande. Skrattanfall!

Kluivert var annars inget annat än ett stort jävla misstag i mina ögon. En anfallare som ständigt agerade målsumpare i viktiga matcher och när han inte gjorde det var han upptagen med att härja runt på nattklubbarna, umgås med strippor och skapa problem internt i klubben. Att hans bästa målfacit under en La Liga säsong ligger på 18 st säger en hel del om hur "bra" han var. Dessutom var flera av hans mål, mål i en och samma match. Han kunde gå runt mållös i 5 matcher för att sedan få flipp och göra 4 i en annan match.

Alltid haft en viss gnutta respekt för han dock, vilket jag har för alla våra ex-spelare (bortsett Figo) men den respekten försvann direkt när jag såg detta.

Rivaldo hade aldrig ens övervägt ett tränarkontrakt av Madrid!
Barcelonistas
2012-09-14 01:10
Westinho Borta matcherna mot Getafe brukar alltid vara jobbiga för oss. Vi har sedan Guardiola tog över Barcelona 2 vinster och 2 förluster mot Getafe borta. Kommer vi upp i 60-70% av vår kapacitet så kommer vi vinna. Mitt tips är att vi gör en usel match och vinner med 0-1.
AndreD - General pardon
2012-09-13 22:33
Xavi#6

Samma här...
Barcelona Deulofeu
2012-09-13 22:31
Intressant att se Vilka som åker till Madrid.

Tror att både S.Roberto samt Deulofeu får åka med eller rättare sagt hoppas.

Vi har ju bara Pedro,Tello samt Villa som yttrar så Deulofeu borde följa med.

Han är ju i strålande form sedan debuten i u-21.
Barcelona Rambla~
2012-09-13 22:27
L.A.M Nr 10 Låt Tello springa sig trött och hota i djupled under 60m så sätter vi in Villa och avgör matchen.
Barcelona Rambla~
2012-09-13 22:22
Ja just det, Dongou måste ju också ha åldern inne. Gillar Sandro annars, riktigt vass avslutare. Behöver kanske bli rörligare. Båda mittbackarna, alltså även Robert, var bra. Bagnack kan var lite för het och stöta för ofta vilket leder till att går bort sig. Fast båda två är väldigt trygga med boll och har bra uppspel.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-13 22:18
westinho

Det kanske går bättre när man är helt förberedd på otroligt tuff match. Visst visste man förra säsongen att både Getafe och Osasuna var bra lag, speciellt hemma, men man räknade ändå med tre poäng. Inför bortamatchen med Osasuna för några veckor var jag beredd på poängtapp, men vi lyckades vinna. Hoppas verkligen vi gör det på lördag igen. Vilka sköna tre poäng. 8 poäng före Real för en liten stund, det hade varit något.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-09-13 22:15
Grymt taggad inför Getafematchen på lördag. Alba, Iniesta och Alexis är borta, första matchen efter landslagsuppehåll (vi vet hur det brukar gå för oss då), och en spökmotståndare som Getafe på Coliseum Alfonso Pérez. Känns som allt talar för poängtapp.

Härlig utmaning, jag hoppas och tror att spelarna kommer göra allt för att motbevisa mig, men detta är inte en match där jag räknar med 3 poäng.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-13 22:13
Lägg till mittbacken Bagnack som har visat bra egenskaper ikväll.

Barcelona Deulofeu
2012-09-13 22:12
Född 93 får man vara.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-13 22:12
Undra hur Tito ställer upp i anfallet imorgon. Messi och Pedro kändes givna redan innan Alexis blev skadad och nu är det verkligen 100 %. Sen är frågan hur Tito tänker. Fàbregas har hittils knappt fått någon speltid alls som falsk nia den här säsongen, kanske får han chansen där nu? Eller är Villa redo för att starta? Skulle heller inte förvåna mig om Tello fick starta, såhär långt känns det som vår nya tränares egna lilla favorit.

Blir väldigt intressant att se. Själv hoppas jag på Cesc från start, men tippar på Tello.
Barcelona Deulofeu
2012-09-13 22:09
Next Gen matchen slut och man kan väl säga att

Målvakten Ondoa borde bli bättre på spelet med fötterna trots en assist.

Bagnack borde vara given i Barca b riktigt kul spelartyp som nyligen kommit tillbaka efter en skada och varit borta nästan som Villa.

Samper slarvade lite men oj vad vi kommer ha nytta av honom. Hoppas vi får se han i b-laget i år.5 år yngre än b-lagets kapten och minst lika bra.

Ebwelle spred och teknik riktigt fin spelare sämre avslutare.1 mot 1 är han nästan alltid förbi.Samma sak med Adama vilken teknik gudomlig att se och snabbheten likaså född 96 med spanskt medborgarskap.

Sandro lite lik Pedro tycker jag spelade som falsk 9 långt ned Dongou är bättre men han är bra.

Skönt med vinst och smågrabbarna leder gruppen.

Barcelona Rambla~
2012-09-13 22:09
L.A.M Nr 10 Jag har faktiskt ingen koll på det. Kolla NextGens websida, det står säkert där.
Barcelona Rambla~
2012-09-13 22:07
Satan vad Sergi Samper imponerar. Jag börjar förstå att Wenger dreglar över denna spelare. Förresten, jävla helvetes Fifa-virus. Alltid är det vi som drabbas av dessa jävla landskamper. Ursäkta utbrottet, ville bara få det ur mig. Rant over.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-13 22:04
Rambla

Man får vara 93:a som högst va?
Annons: