/spanien/barcelona/forum/8574.aspx/spanien/barcelona/forum/8574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-10 15:19
Rambla/

Ett tag var det snack om att Tito hade förått Pep till och med. Guardiola har också varit lite vag kring hur det hela gick till. Det värsta av allt är att det enda vi kan göra är att spekulera vilt eftersom den enda i hela den här historien som har ett 100%-ig trovärdighet och som ingen tvivlar på är Pep Guardiola och han har inte uttalat sig och lär förmodligen aldrig göra det.
Barcelona Rambla~
2012-09-10 15:12
Golden Barca

Jag vet inte om du har missat eller bara förträngt det men Oriol Romeu såldes förra sommaren till Chelsea.

el Flaco

Jag fick tom intrycket att Pep inte ens kände till att Tito skulle ta över efter honom.

Hetfield

Det var inte mina personliga spekulationer, även om kanske någon detalj här och där kanske trots allt nog stämmer. Det är de som är hard core Cruijffista som har den uppfattningen.
2012-09-10 15:04
Hetfield/

Pressen över att handskas med alla interna strider och skitsnacket bakom ryggen kan slita ut de flesta. Det var ju därför bland annat som Pep lämnade som spelare. När man såg presskonferensen där Rosell sa att Tito skulle ta över Pep kunde man se hur Guardiola inte kände sig bekväm i den stunden. Verkade som han bara ville därifrån och den kyliga kramen mellan honom och Rosell indikerar att något inte stämde. Den är det intrycket jag har i alla fall.
Barcelona Hetfield
2012-09-10 14:57
Det var mycket spekulationer, men varför skulle Pep dra för att han inte trivs med Zubi och Rosell? Pep älskar fansen och laget för mycket för att dra iväg för det.

Det syntes klart och tydligt på honom att han var sliten. De flesta i hans närhet hade påpekat att han slet ut kroppen, dessutom hade han ryggproblem. Om det var så att han stack iväg för tjafs, varför tog han inte över ett annat lag? Jag är rätt så säker på att han valde att gå iväg för att han var trött och kunde inte ge laget samma energi.
Barcelona Golden Barca
2012-09-10 14:44
Vad det gäller Oriol Romeu så tyder det mesta i dagsläget. Att han lånas ut till en premiership klubb. Spelaren noterar vad jag förstår 0 minuter den här säsongen. Att han skulle landa i Valencia är enligt undertecknad lika troligt som att AIK vinner Champions League säsongen 13/14.

Skulle vilje se Bojan i en mer attackriktad liga. Och inte i en genommutad spaggettiliga.
Barcelona Deulofeu
2012-09-10 14:27
Bojan (Milan): "Wearing Kaka's number 22 is no pressure at all. At Barcelona, I wore the number 9 of Ronaldo, Ibra and Cruyff." [gazzetta]

Mycket bra svarat av den unga mannen.
Barcelona Deulofeu
2012-09-10 14:20
Rambla~

Tja vad ska man säga jag hade nog helst sett honom som nyförvärv istället för Song.Nu ser Song bra ut och inget ont om honom.

Romeu kan vårt spela och hade kostat mindre pengar.Så lite som han spelar kan han lika gärna göra hos oss anser jag.

Att se honom i la liga är kul och Valencia ännu bättre.Han kommer bli en stjärna inget snack om saken han har nog dessutom störst chans att lyckas i ett lag som just Valencia.

Kul för honom men jag hoppas att vi kommer ha något att säga till om i framtiden.

Lite ledsen för hanteringen av Botia är man också fortfarande.

Barcelona Rambla~
2012-09-10 14:15
Vad säger ni om detta då?
Barcelona Deulofeu
2012-09-10 14:05
Ledsen men jag bara måste dra igång den eviga diskussionen om Neymar.

Många landsmän till honom försöker få honom att flytta redan i vinter vad tror ni om det?

Villa är ju visserligen på väg tillbaka och något säger mig att han kommer vara hungrigare än någonsin.

Messi är i sitt livs form.Pedro är åter på väg mot storformen.Alexis gör sin andra säsong hos oss och då brukar det bli svårt för en del och riktigt bra för många.

Cuenca kommer snart tillbaka från skada och spelar redan mycket moget.Tello tror jag mest spelar för att andra alternativ saknas även fast han har vissa spelsegenskaper.Hoppas jag har fel dock.,

Deulofeu är den ytter som är närmast att flytta upp även fast han kanske inte är helt redo för a-laget.

Många andra klubbar rycker givetvis i honom och frågan är hur vi ska agera.

Jag tycker givetvis vi ska satsa på honom för att bredda truppen ytterligare och få in världens största talang som redan ärm redo för stora scenen.

Han är ju en sorts spelare som vi inte själva riktigt producerar heller och jag vill ha en Romario,Rivaldo,Ronaldinho,onaldo i laget en brasse som är offensiv det är liksom pricken över i för mig.

Detta är för mig den sista pusselbiten vi behöver vi har alla andra spelartyper i b-laget.Jag ser inte att vi behöver värva några mer spelare sedan på ett bra tag.

Neymar är sista värvningen sedan är det la masia som gäller.Jag skulle kanske inte heller bli ledsen om vi värvar Götze heller...Man ska aldrig säga aldrig dock.
Atlético addeh
2012-09-10 13:39
Detta var den bästa nyheten på år och dar gällande våra tröjor. Ja, kanske någonsin. Hoppas verkligen det stämmer.

Vattnas redan nu i munnen. Lite dumt att den här säsongen precis har börjat. :P
AndreD - General pardon
2012-09-10 12:53
Abbe.

Tack
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-09-10 12:31
Hahah har ni sett Puertans nya design, ser ut som en 5 åring har gjort den
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-09-10 12:06
Vore ju rena drömmen om bortatröjan nästa säsong blir rödgul. Helst med blå text också. Som jag väntat på detta. Lovar, det kommer bli en tröjsuccé. Ja, såvida det stämmer vill säga.
,Sami
2012-09-10 11:41
Rijkaard: "Messi is a gift for world football and hopefully we can have a good time for many more years watching him with the Barça shirt."
Barcelona Golden Barca
2012-09-10 11:15
Getafe på bortaplan är oftast riktiga grismatcher. Oduglig ""fotbollsplan"" 60 % av läktaren tom en riktig betongöken. Vi har visserligen vunnit 5 av 8 på bortaplan mot Getafe samt 2 förluster och 1 oavgjord. Men det har varit knappa segrar och rättvisa poängtapp. Vi förlorade 06/07 med 2-0 för övrigt fick Zambrotta rött i den matchen. Förra säsongen förlorade vi med 1-0 och det finns inget säga om det mer än att vill du inte så vinner du inte. Så som laget ser ut i dag och så som tito disponerar laget kommer vi troligt få ett helvetes lidande i 90 minuter. Hoppas naturligtvis att vi vinner men om så lär det bli knappt.

Man kunde verkligen önska att några spelare kunde komma loss ordentligt. Att skylla på VM kväl och försörkningsmatcher är löjligt i lägsta graden. Vi är FC Barcelona vana vid detta och vi vet vad som gäller varje säsong utan minsta undantag.
Barcelona Valdés
2012-09-10 10:40
Klickar man ner bland gårdagens inlägg ser man att man inte längre behöver gå in på andra lags forum för att få skratta högt åt diverse konspirationsteorier.
Barcelona Abbe.
2012-09-10 10:39
AndreD

Den är photoshopad. Här är originalbilden.
AndreD - General pardon
2012-09-10 10:23
el Flaco

Säker på att den är photoshoppad? Har sett den bilden många gånger, tror den har använts i en Gamper-match.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-10 10:17
Men den nya bortatröjan är inget bekräftat eller? Iofs brukar ryktena stämma, det har åtminstone varit fallet på senare år
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-09-10 09:38
Hur är er känsla inför Getafe-mötet på lördag?

Själv tycker jag inte att känslan är jättepositiv. Oglamorös bortamatch efter landslagsuppehåll samtidigt som Champions League hägrar i bakgrunden. Detta var ju lite vår akileshäl förra säsongen; FIFA-viruset som katalansk press kallar det för.

Hoppas nu verkligen spelarna kan hålla fokus och inte är allför slitna. Sydamerikanerna väntas väl till exempel vara tillbaka i Barcelona tidigast på torsdag.

Att vi förlorde där förra säsongen samt att Madrid förlorade där för bara några veckor sedan borde förhoppningsvis varna spelarna att det inte bara är att ställa ut skorna.
Barcelona Gio Style
2012-09-10 08:51
@el Flaco - Loco-Motive:

Reagerade också på att det var puyol på bilden.
Gjorde det hela lite mäktigare :)
2012-09-10 08:36
Måste säga att Sport gjorde rätt som använde sig av Puyol i sin photoshopade bild i artikeln. Om det är någon som kan "sälja" bilden av en Barcalirare med de katalanska färgerna så är det han. Hoppas han får lira på lördag mot Getafe. Vore episkt att återigen få se kaptenen kriga i sin mask.
Barcelona Rambla~
2012-09-10 08:35
@el Flaco - Loco-Motive:

Ingenting fövånar mig längre när det kommer till Sandrusco och att vinna popularitetspoäng. :P
Barcelona Deulofeu
2012-09-10 08:14
Jag gilar det definitivt vi har som tradittion att ha de fulaste bortaställena i europa och de snyggaste hemmaställen.

Jag gillar tanken att vi kommer se ut som Lecce riktigt snyggt.

Tror det kommer göra att de som är födda i katalonien kommer kriga ännu mer.Synd att det är ett år kvar.

Det känns som det kommer hända en del nästa år detta bortaställ samt ta ställning till Neymars vara eller inte vara samt nya talanger som ska flyttas upp.
2012-09-10 08:07
Rambla/

Kan det vara så att Rosell försöker vinna några patriotiska poäng med den här nyheten? :P
Barcelona Rambla~
2012-09-10 07:49
@el Flaco - Loco-Motive:

Oh, la senyera som bortaställ. Så vackert. Lite förvånande att det tidigare aldrig hänt under klubbens 113-åriga historia. Hade det varit för kontroversiellt och vågat tro? Konstigt att andra klubbar har haft de färgerna så som Valencia och Levante. Närmare än en liten flagga i nacken på tröjan som Laporta införde har man inte varit.
Barcelona Gio Style
2012-09-10 06:36
@el Flaco - Loco-Motive:

Positiv och förväntansfull inför detta :)
Sannerligen ovant, men får sköna vibes av bilden.
2012-09-10 06:29
Enligt Sport ska Barcelona bära de katalanska färgerna på sitt andra ställ nästa säsong, likt de i de photoshopade bilden. Ser ganska coolt ut.
Barcelona LeoMessi
2012-09-10 02:46
Ännu en vecka utan Barca:/ Får nöja med att se Albanien spela på tisdag istället:-) Inte för att dom kommer att kvala till vm men jag älskar lorik cana. Så som han dominerar i backlinjen, hans vinnarmentalitet och hans kämparglöd påminner mig om Puyol. Skulle älska att ha honom i Barcelona där vi kunde endast använda honom i el clasico då han hade köttat lite madridspelare:P Väldigt underskattade som mittback, kanske för att han är en defensiv mitt egentligen:P
Barcelona Gio Style
2012-09-10 02:23
@1.70-ligan:

Haha sorry men det var lite roligt att varken Lucas eller Neymar spelade idag :) Båda är på landslagssamling nämligen.
Kul med Sydamerikansk fotboll trots det mitt i all denna fotbollsabstinens
Annons: