/spanien/barcelona/forum/8570.aspx/spanien/barcelona/forum/8570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2012-11-20 17:33
@Puyolinho:

Vad jag vet så är Messi mållös i Ryssland.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-20 17:31
Hade hellre satt Deulofeu på en kant än Iniesta, synd att han inte får starta, men hans chanser kommer snart.
Barcelona Puyolinho
2012-11-20 17:31
Någon som har statistik på antal mål som Messi gjort mot de ryska lagen i CL? Har för mig att han sprutat in mål i Ryssland!
Barcelona Grimaldo
2012-11-20 17:20
Busquets är tillbaka!!!
Världens bästa defensiva mittfältare.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-11-20 17:14
Stream för er som inte har sopcast installerat.

Tror vi kommer spela mer centralt idag utan yttrar och med flygande ytterbackar som äger sina respektive sidor såväl framåt som bakåt.
Barcelona Baronen
2012-11-20 17:06
I mitt tycke det absolut bästa lag vi kan ställa upp med, frånsett Puyol. Mittfält och anfall är overkligt, utstrålar makt. Vi har ett bisarrt bra lag.

Lionel Messi - Större än sporten.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-11-20 17:01
Deulofeu petar alltså Tello ur truppen idag! Det där U21-målet har nog lyft grabben alla väntat på sen han var 11. Förhoppningsvis får vi se honom spela en stund idag.
Barcelona I.Cuenca
2012-11-20 16:58
Viktig match idag mina vänner. Jag vill inte ha en avgörande sista match. På förhand Tack
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zakiz
2012-11-20 16:57
Vamoooooooos cules! Olele olala ser del Barca es el millor qui hi ha
Barcelona Grimaldo
2012-11-20 16:56
Barcelona Grimaldo
2012-11-20 16:56
Barcelona NoGo™
2012-11-20 16:52
Barcelona line-up (official): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Cesc - Pedro Messi Iniesta #fcblive

Barcelona bench: Pinto, Montoya, Puyol, Song, Dos Santos, Villa, Deulofeu #fcblive

Deulofeu på bänken!
Barcelona Deulofeu
2012-11-20 16:48
Hetfield

2 stjärnor som är köpta vi blir knappast Madrid håller med till fullo de har ju typ två egna och resten köpta he he...

Men det är så de jobbar de köper ju de allra bästa unga spelarna från hela världen och glömmer sina egna spelare.Ska bli kul att se om Garcia gör en bättre match än senast mot Real.
2012-11-20 16:35
Det handlar inte om vi vill ha Neymar, i dagsläget behöver vi Neymar! David Villas lön kommer nästan täcka hela Neymars, han börjar blir äldre och sett missnöjd ut pga speltid.

Neymar är en spelare som kommer göra mer mål än Benzema och Higuain, han kommer förhoppningsvis vara den spelaren som Messi har saknat bredvid sig och även Messi kan få motivation. Messi hade definitivt roligare med Ronaldinho och Henry än vad han har med Pedro, Villa och Alexis.

Man hör ofta skitsnack om att Messi inte kan leverera utan Xavi och Iniesta, sen säger de att Alonso och Özil är bättre än dessa herrar... Det låter bara så jäkla ointelligent. Poängen är att Messi faktiskt kunde ha haft 2 bättre spelare bredvid sig än Villa, Alexis och Pedro. Han kunde ha haft Neymar eller Aguero för att ta 2 snabba alternativ. Tänk då vad han hade åstadkommit!

Vi behöver fler spelare som avgör matcherna!
Barcelona Hetfield
2012-11-20 16:34
Deulofeu

Du gör en väldigt ologisk jämförelse. Barcelona blir inte Real Madrid bara för att man vill krydda laget med en stjärna, det är så Barcelona har gjort i flera år.

Det är fint att egna spelare får ta en del av laget, men även en del av Barcelonas framgångar de senaste åren har kommit ifrån att man har köpt spelare. Dessutom så är det ganska klart att Neymar lär tillhöra Barcelona med tanke på hur mycket de har flörtat med honom och alla rykten om att Barcelona har börjat betala av hans övergångssumma. Jag förstår att du gillar Deulofue, men om han är tillräckligt bra så kommer att han få sin del av laget, särskilt med tanke på att Villa kommer att försvinna och Sanchez form.
Barcelona Deulofeu
2012-11-20 16:31
Ingen som antar min utmaning?

Snart match kul jag tycker Kim var riktigt bra sist han läste Messi riktigt bra han är ju vänsterfotad också...Ikväll hoppas jag han är blek he he.

Skulle vara kul att se någon kliva fram lite extra någon mer än Messi.

Jag räknar kallt med två Messi mål ikväll han måste ifatt Ronaldo.
Barcelona Deulofeu
2012-11-20 16:29
Varför inte Neymar och Götze vi kan bli nya Real Madrid he he.

Faktum är att just de två skulle passa fint men kommer inte ske då vi har både Deulofeu samt Thiago.Drömma får man det är snart jul...
Barcelona Deulofeu
2012-11-20 16:27
Någon som kan hjälpa mig med följande?

Jag söker personen i Puertan som hette Morata - La estrella que nunca llegó a brillar

Han har pmat mig och jag kan inte svara då han bytt nick.Någon som vet vad han heter nu eller kan ställa frågan på deras forum?

Jag är givetvis bannad där för jag försökte diskuttera för en tid sedan och deras argument tog slut och då bannades jag istället.

Det gäller en fifa fråga och jag är tacksam för hjälpen.
Barcelona Gabriel
2012-11-20 16:24
Jag tillhör skaran som verkligen vill se Neymar hos oss, men precis som vissa andra är jag lite orolig för att man begränsar hans talang och inte utnyttjar han tull fullo. Hoppas verkligen att man låter honom spela som han vill ifall man värvar honom. Att han kommer tvingas till att bli mer taktiskt involverad är en självklarhet, men det får inte ske samma som det skett med Alexis.
Barcelona Deulofeu
2012-11-20 16:24
Då jag är ett riktigt stort fan av Deulofeu minns jag Sociedad matchen som igår Barca tvingades till tidiga byten pga skador annars hade han fått debutera då.

När man summerar hans karriär hade det varit häftigt med en så tidig debut samt att det räknas som en säsong...

Han kommer spela ikväll ; ) men inhopp förmodligen barcastuff?@barcastuff

Possible line-up (vs Spartak): Valdes - Alves Pique Puyol Alba - Cesc Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive [elpuntavui el9]
Barcelona Barca King -
2012-11-20 16:20
Glöm Neymar och ge mig Götze för halva hans pris;);););););) Det är Barca DNA mina vänner! Neymar kommer inte springa upp och ner som en hund gör att hjälpa alba täcka ytor. Vi har Messi låt Madrid köpa Neymar av PSG för en Miljard senare.
Atlético addeh
2012-11-20 16:13
Shanghai

Bartra skadade sig på gårdagens träning och finns därför inte tillgänglig i kväll.
Real Madrid slimm
2012-11-20 16:09
besök min nya blogg kommer handla om barca. nyheter osv.

flygandeibrahim.blogg.se
Barcelona Hetfield
2012-11-20 16:08
Ride

Det hela handlar om att vara tydlig med vad man vill ha. Om man köper Neymar så ska han spela som han gör, han ska inte vara en arbetshäst.

Det är just det som var felet med Sanchez, man köpte honom och gör honom till en arbetshäst. Låt Neymar få stå för kreativitet och göra mål, låt killen få avlasta Messi.
Barcelona zakiz
2012-11-20 16:08
Messi.corleone Vilken nolla han är den grabben
Barcelona Andresito
2012-11-20 16:07
Shanghai

För det första så är Bartra skadad. För det andra så Deulofeu alldeles för omogen för en sånhär match. Att åka till Ryssland som 18-åring och spela CL mot motiverade Spartak är inte lätt. Glöm inte att Bojan också spåddes som "La Masías största talang efter Messi". Även om Pedro och Villa varit under isen på sistone så visade de båda under Spaniens landskamp att de fortfarande håller en hög nivå.

Att starta med Deulofeu idag är totalt värdelöst, dels för att han är 18 och knappast har bråttom att få speltid och även att det hade varit en bättre långsiktig lösning för denna säsongen om Messi och Villa/Pedro/Tello fått spela ihop sig ordentligt. Leder vi med 3-0 så är Deulofeu definitivt välkommen in, annars inte. Det är alltför tidigt för att sätta press och krav på honom som 18-åring.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-11-20 15:58
El Pasillo Du säger att Barca inte skulle kunna gå vidare från er grupp. Låt mig påminna dig om er väg till nästan finalen förra säsongen. Ni hade Lyon, Ajax o Dinamo i gruppen. Ni mötte CSKA i åttåndelen. Ni slog Apoel i kvarten. O var straffar ifrån final. Hahahaha ni kunde varit finalister o eventuellt vinnare av CL utan motstånd. Då var du tyst din minus.
2012-11-20 15:53
Man kan inte gnälla på Neymars effektivitet trots att han showar och jag skulle verkligen inte vilja se honom sluta showa. Han borde spela som han vill i sin nästa klubb, med hans egna spelstil, annars blir det antingen en Zlatan eller en Ronaldinho. Behöver inte förklara historierna..
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-11-20 15:40
Deulofeu

Det är sant. Gerard är nog den andra bästa spelaren som producerats efter Messi från La Masia. Jag har verkligen stora förväntningar på att han kommer bli en stor spelare, inget snack om saken, men han behöver verkligen chanser i A-laget för att visa upp sina talanger. Killen blev ju uttagen till Real Sociedad matchen på bortaplan 2010-11 och han var endast 16 år. Tyvärr så hoppade han inte in matchen, fast det säger en hel del om killen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-11-20 15:40
Hetfield

Satt och grubbla över samma, nog för att han har talangen för att lyckas, är han mentalt redo för att spela för en stor klubb?

Med tanke på att vi inte kan spela med en riktig striker med nuvarande formation som Pep och Tito envist kört hårt på, tror jag Neymar skulle passa in som en hand i handsken om han bara lär sig att vara mindre "show" och mer effektiv.

Även om jag gillar att ha en riktig striker ala Eto/Villa, passar en sådan spelartyp inte in för tillfället och troligtvis framöver, så jag ser gärna att han anknyter sig till klubben i framtiden. Min fråga är på vems bekostnad?

Den enda jag kan tänka mig i nuläget är att man cashar in på Villa som fyller 31?
Troliga destinatinationer:

*Juventus- får sig en nytändning i en ny klubb precis som Pirlo fick.
*Valencia- återvänder till Mestalla och spelar så länge han har orken kvar.
Liverpool - bildar ett fruktat anfall med Suarez, det enda klubben egentligen saknar är väl en lek kamrat till Suarez som står för målskörden i klubben.

Annons: