/spanien/barcelona/forum/8569.aspx/spanien/barcelona/forum/8569.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-09-15 18:59
Vad gäller startelvan till kvällens match så har jag en känsla av att Messi kan vilas, Tito har ju sagt att de ska känna efter lite extra kring hans status efter landslagsuppehållet. Och efter matcher och långa resor för hans del samtidigt som han kom tillbaka till träning först i torsdags så känns det inte helt omöjligt. Vi får inte heller glömma att av de få matcher han började vid sidan om förra säsongen var en mot Real Sociedad just efter ett landslagsuppehåll om jag inte minns helt fel, den matchen slutade också med ett poängtapp....
Postat via SvenskaFans-appen
LionelMessiTheHandOfGod
2012-09-15 18:58
Valdes, Alves, Pique, Puyol, Adriano
Xavi,Busi,Cesc
Pedro,Messi,Tello

Såg detta på en spansk kanal att det är så Barca kommer starta
Barcelona Éluc
2012-09-15 18:56
Unofficial: Messi will start on the bench against Getafe #fcblive [mundo deportivo]

Jahapp. Lycka till att bryta mönster utan varken Messi eller Iniesta.
Barcelona barca!54
2012-09-15 18:52
Barcelona B starting XI vs Ponferradina: Oier, Balliu, Lomban, Planas, Grimaldo, Ilie, Sergi Roberto, Rafinha, Lobato, Luis Alberto, Kiko.
Barcelona Thiagooo
2012-09-15 18:48
Någon som vet hur b-laget startade i dagens match?
Barcelona LeoMessi
2012-09-15 18:46
Grimaldo är för jävla bra!
Barcelona barca!54
2012-09-15 18:42
Grimaldo är SJUK!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-15 18:41
Har någon stream till matchen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-15 18:40
1.70-ligan

Cesc som falsk nia och tre mittfältare bakom sig hade jag välkommnat med öppna armar. Men inte på mitten, och definitivt inte om han ska vara motorn i hela spelet. Med andra ord, nu när Iniesta är skadad måste Xavi eller Thiago starta.
Barcelona koeman92
2012-09-15 18:37
Härligt! Grymt frisparksmål!
Barcelona barca!54
2012-09-15 18:34
Jag fattar inte hur Sergie Samper inte blev uppflyttad till b laget? Han hade petat illie så jävla hårt!
Barcelona barca!54
2012-09-15 18:32
FYFAN VAD USEL LOMBAN ÄR!
Barcelona LeoMessi
2012-09-15 18:22
Lomban kan vara den sämsta mittbacken världen har skådat. Han är brutalt dålig!
Barcelona LeoMessi
2012-09-15 18:13
Herregud vilket dåligt försvarsspel av b-laget
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-15 17:37
Idag ska vi vinna över Getafe men ingen underskattning tack för Getafe är bra hemma. Getafe vann hemma mot Real Madrid med 2-1. En Messi på hugget då vinner vi. En viss Song hoppas jag för han är för bra för att nöta på bänken. Vila Busket och in med Song så vi inte sliter på våra spelare. UCL nästa vecka och viktigt att alla spelare kommer igång. In Tito We Trust.
Barcelona B-Guden
2012-09-15 17:28
@birger-jarl:

Lite tidigt att dfråga nu, men kan säga om du inte laddat ner sopcast gör det, helt klart värt det, kräver ingen regg eller epost eller nåt bara ladda ner.
Sen har du stream som på är lika bra som cmore, speciellt om du har en sladd du kan dra från datorn till tvn :)
Barcelona birger-jarl
2012-09-15 17:21
Hallå!
Någon som har ett bra länktips till matchen ikväll så att det går att streama matchen med vettig kvalité?

Idioterna på Cmore har ju lagt matcen på Cmore fotboll vilketså klart man inte har.

Det skulle uppskattas!!!

Tror på 1-4 ikäll:)
Barcelona Barcelona10Messi
2012-09-15 16:38
Välkommen tillbaka till Spanien, kaninen! :)
Barcelona B-Guden
2012-09-15 16:36
Saviola har nu har gjort mål för Malaga :)
Barcelona Smogen
2012-09-15 15:35
Barcelonistas

Kan du vara vänlig och sluta idiotförklara alla här inne på forumet som inte tycker samma sak som du? Det börjar bli ganska tröttsamt att lyssna på. Någonstans inom dig verkar du ju ha förmågan att skriva konstruktivt, kan du inte försöka utnyttja det och skippa alla påhopp du håller på med titt som tätt?

Bra exempel är ditt inlägg till Mojito där du skriver om Messi, jättebra och jag håller med dig, men sen avslutar du med att i praktiken kalla honom för en idiot. Kan du inte bara skippa sista meningen? Den är bara onödig och sänker dig och ditt annars vettiga inlägg till dagisnivå.
Barcelona Baronen
2012-09-15 15:06
Jag är nöjd så länge Tello inte startar. Han ska vara ljusår från en plats i elvan. Förstår inte ens vad han gör på bänken i en klubb av våran dignitet.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-09-15 14:56
@Barcelonistas:

"bara en idiot tänker så"

Jo tack, men om nu Messi är sliten och inte känner sig 100 efter landlagsspel och resor, är det inte mer idiotiskt att starta honom då och riskera en skada som håller honom borta från, säg, el clasico?
Spansk media skriver nämligen om just detta, och att Tito kommer kontrollera Messis status extra noggrannt inför matchen ikväll och inte vill riskera något.

Ibland undrar man över folks förmåga att sätta en sak i ett sammanhang...

Visst är det ett frågetecken över bortaspelet, men om man lärt sig läxan från förra säsongen kommer inte Getafe att vara värre än något annat mittenlag.

Klarar vi oss inte utan Messi (och Iniesta) mot Getafe kanske det är dags att sänka förväntningarna inför denna säsong rejält.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-15 14:45
LAM nr 10

Den kombination jag helst inte vill se är Xavi och Cesc framför en pivote. Det har hittills aldrig funkat särskilt bra och jag tycker inte man ska vara naiv och hoppas på att Getafe borta, efter landslagsuppehållet blir första gången alla bitar faller på plats..
Däremot har jag inget emot att se Cesc och Song tillsammans på planen, fast i en sån här formation:

Alves-Pique-Puyol-Adriano
--------Busi----Song--------
------------Thiago-----------
--Pedro---Cesc----Messi--

Tycker en sån formation ser väldigt intressant ut och jag tror den hade fallit väl ut över hela planen. Hoppas på något sådant! Men känslan är att det tillslut blir en lite mer klassisk 4-3-3 och att antingen Tello eller Villa kniper en startplats.
Barcelona koeman92
2012-09-15 14:30
Är det någon som vet vart Xaviesta är? Man har inte sett honom på det här forumet på länge. Har han blivit spärrad eller?
Barcelona Hetfield
2012-09-15 14:14
AndreD

Ja du, det gör jag väl när någon är dryg, vilket jag inte var. Jag tror mest att du störde dig på att mitt inlägg gick emot det du tyckte.

Men det är väl som det är. Du har rätten att tycka som du vill, vore bara skönt om man kunde slippa allt "Real Madrid snack" här, det skulle nog gynna forumet i längden. Det är inte fel på att vara lite ödmjuk, man ser ju sällan Pep snacka illa om Real Madrid, jag tycker att man ska följa det exemplet. Förresten så leder det inte till några givande diskussioner heller för den delen. Ta det lugnt, och skriv om ditt lag istället, det blir mer givande för forumet och då kan man diskutera om saker. Jag föredrar hellre relationen som Puyol och Raul hade, då två kaptener för de lagen kunde krama om varandra efter en match, istället för att bråka och tjafsa om vem som är sämst.
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-15 14:14
Hoppas på denna startelva

Valdes
Alves Pique Bartra Adriano
Xavi Song Cesc
Pedro Messi Deulofeu

Tycker vi ska vila Masch och Puyol och ge Bartra chansen.
Skulle vilja se Thiago men tyvärr är han inte helt redo efter skadan. Vill hellre se Song ist. för Busquets, vill se lite vad han går för.
Kul också om Deulofeu skulle få göra sin första A - lags debut för denna säsong.
Hoppas att Villa, Thiago och Tello får hoppa in de sista 30-20 min.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-09-15 14:12
Du har blivit tillsagd två gånger den senaste veckan om att sluta klistra in hela artiklar och eftersom att du vägrar sluta får du en veckas spärr. Tråkigt och onödigt, men du har bara dig själv att skylla./ Red
Barcelonistas
2012-09-15 14:02
Hetfield What goes around Comes around :). Det var på tiden att någon här stängde käften på dig. Och snälla håll borta ditt hyckleri tack, tror många här är ganska trötta på det nu.
AndreD - General pardon
2012-09-15 14:00
Hetfield

Härmade bara dig när du brukar rätta andra vännen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-15 13:51
Lite ot mina vänner. Tjänar ett land/stad mer cash på att arrangera OS eller EM? Tacksam för svar.
Annons: