/spanien/barcelona/forum/856.aspx/spanien/barcelona/forum/856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bosketts
2016-10-18 11:42
@Felix-Forca Barca!:

Hmm. Svårt, tycker egentligen inte vi är i behov av någon ny startspelare. Och på bredden ser det (för första gången på länge) rätt bra ut. Min första tanke var Luka Modric eller Veratti, men i dagsläget tycker jag inte att dem petar någon på mittfältet, och jag ser hellre Rafinha, Gomes, Suarez, Samper etc ta den platsen när Iniesta och Rakitic blir för gamla.

På backplatsen vill jag egentligen inte byta ut någon heller. Umtiti är perfekt för oss, och har stor chans att bli världens främsta mittback inom en snar framtid. Pique är ovärderlig, och på kanterna har vi full täckning med Roberto och Alba/Digne. Möjligtvis skulle vi behöva en högerback som backup till Roberto.

Så mitt svar skulle nog bli David Alaba. Den enda spelare vi i dagsläget skulle ha väldigt stor användning för då han kan täcka upp på de flesta positioner.
Barcelona Shanghai
2016-10-18 11:20
Neymar will become Barca's best paid player by signing a contract of €25M P.A (until 2021), which is €3M more than what Messi earns. [MARCA] Vet inte om denna nyhet är verifierad att han kommer tjäna bäst men med denna lyft och lukrativa kontraktet är det bra om han även växte som spelare och slutar att dra på sig onödiga ostskivor. Annars är man glad att han stannar i klubben. Han är Messis naturliga arvtagare när den sistnämnda lämnar klubben för spel i argentinska ligan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Felix-Forca Barca!
2016-10-18 10:40
En lekfull tanke med hopp om liten diskussion:
Om ni hade fått möjligheten att bestämma en "drömvärvning", vilken spelare som helst utan att ta hänsyn till dess kostnad osv, men bara en spelare - vem hade ni valt då - och varför?
Barcelona Junta Dimision
2016-10-18 09:16
@Barca4life98:

Real möter ändå Bilbao som spelar Europa League på torsdag, hade ju varit rätt oskönt får Bilbao att bara få en dags vila. Atletico möter dock Sevilla som också spelar ikväll i CL, så den hade ju kunnat spelas på lördag. Vi spelar ändå hemma imorgon medan Sevilla och Atleti spelar på bortaplan ikväll.
Barcelona Junta Dimision
2016-10-18 09:16
@Barca4life98:

Real möter ändå Bilbao som spelar Europa League på torsdag, hade ju varit rätt oskönt får Bilbao att bara få en dags vila. Atletico möter dock Sevilla som också spelar ikväll i CL, så den hade ju kunnat spelas på lördag. Vi spelar ändå hemma imorgon medan Sevilla och Atleti spelar på bortaplan ikväll.
Barcelona Barca4life98
2016-10-18 07:45
Hur kan vi spela på Lördag 16;15 borta mot Valencia när vi möter City på Onsdagkväll? Real och Atletico spelar CL idag (Tisdag) och i ligan på Söndag...
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-18 02:32
Vad är det för snack om att Iniesta inte ska vara 100%? Läst det från några av er här. Han spela båda landskamperna med Spanien och vila nu mot Deportivo. Har jag missat något kanske?
Barcelona Lionel12
2016-10-18 01:59
Om iniesta inte är 100%. Har svårt att starta med en annan spelare just nu på mitten förutom dom du nämnt och jag. I en så pass viktig match går gomez arda och d.suarez bort för mig. Det är ju inte extremdefesivt men det är något mer balanserat. Jag kanske bara är rädd att spela en 3 backs linje och släppa in fler bollar då vi klantar till det i vissa matcher hittils.
Barcelona S.Eto'o
2016-10-18 01:45
Defensivt i camp nou? förlåt men vill aldrig någonsin se den där startelvan i Camp nou inte ens i borta plan ska den där startelvan spelas. Vi har krossat Real, Bayern och Atletico med busi rakitic och iniesta vad får dig att tro vi inte skulle kunna pulvrisera city med dessa herrar?
Barcelona Lionel12
2016-10-18 01:08
Borde vi spela något mer defensivt mot Peps city på onsdag. stegen sergi. pique. umtiti. digne busquets. mashe rakitic messi. suarez. neymarjr.
Barcelona Kröjff
2016-10-17 23:11
En stormatch i premier league, blev det närmaste man kan komma sparka och spring på den här nivån. Passningskvaliteten var under all kritik och tekniken anskrämlig. Hade det varit ett El Clásico , så är risken överhängande att såväl Puertan som Les Rambles fått slå igen butiken för alla upprörda kommentarer. Två aktörer höll spansk klass, de Gea och stundtals också domaren.Zlatan?Såg ut som i Barca. Bedrövligt.
Barcelona Andresito
2016-10-17 23:07
Så, världens största klubb med en tränare som ses som en av de allra främsta och som bär smeknamnet "The Special One" är alltså nöjd med 1 poäng mot Liverpool när man är 6 poäng ifrån tabelltoppen.

Vilken mentalitet, och vilken tråkig utveckling ett lag som United har fått. Mourinho är inget annat än en bromskloss för United i vägen tillbaka till eliten. Likt ett virus sprider han sin defensiva antifotboll vart han än går.
Flavia
2016-10-17 22:06
Matchen mellan Eibar vs. Osasuna är betydligt roligare match att följa än den sketna fotbollen som spelas just nu mellan ManUtd och Liverpool
2016-10-17 21:53
När lag i PL (detta fallet Liverpool) inte har ytor att spela på så ser de helt vilse ut. United krymper ytorna och Liverpool spelarna förstår inte vad dom ska göra med bollen. Barça är en annan nivå. helvete vilken skillnad.
Barcelona FCB-1899
2016-10-17 21:45
6-backslinje för United mot Liverpool. Pinsam mourinhoe fotboll. Annars en tråkig match.
Barcelona Andresito
2016-10-17 21:40
[QUOTE=neymar JR]English club Manchester City tried to sign Messi, Suarez, Neymar as well as Busquets from Barcelona this summer #fcblive [md] Haha förstår pep, man är dum om man inte gör ett försök med det kapitalet han sitter på. [/QUOTE] Tror inte på allt du läser. Det är ett rykte som endast kommer upp för att Barça möter City om några dagar. Absolut noll trovärdighet.
Barcelona neymar JR
2016-10-17 21:37
English club Manchester City tried to sign Messi, Suarez, Neymar as well as Busquets from Barcelona this summer #fcblive [md] Haha förstår pep, man är dum om man inte gör ett försök med det kapitalet han sitter på.
Barcelona neymar JR
2016-10-17 21:22
0 spel intelligens mellan liverpool- man u en riktigt skit match
2016-10-17 19:16
Paco Alcacer: Not scoring goals? "I have no anxiety. It would be worse if I had. I have patience and the goals will come." [MD] Alcacer: "I'm not worried about scoring. Because I receive chances and they will continue to arrive. I will score at any point Alcacer: You want your first to be against Man City or against Valencia? "You always want to score in the next game." Bra inställning.
Barcelona Kröjff
2016-10-17 18:27
Shanghai, hang in there!

Om statistik är det som fäller avgörande, så vet vi två saker trots svårigheter med vissa matcher mot somliga klubbar. Vi är mer eller mindre predestinerade att ta en enkel seger mot Manchester City i veckan, eftersom FCB de senaste mötena har vunnit fyra matcher av fyra möjliga i Champions League. Och vad sen gäller La Liga så vann vi förra året, trots nutidshistoriska svårigheter mot vissa klubbar så som Celta Vigo.

Faktum är att även om vi inte lyckats besegra Real Sociedad på bortaplan sen Frank Rijkaards tid, så har Barcelona ändå stoltserat med slutsegern i serien sex gånger sedan dess; fast endast åtta år förflutit. Så hoppet är inte ute ännu, Mirakel har inträffat förut och kommer förhoppningsvis att göra det igen; trots de dåliga odds som du uppmärksammat forumet på. Eller har hoppet övergivit dig helt och hållet?
Flavia
2016-10-17 18:18
På tal om någonting annat; Jag har tyvärr gett upp hoppet om att Halilovic en dag kommer vara tillräckligt bra för oss...

- Abelardo
- Kroatiens f.d. förbundskapten
- Kroatiens nye förbundskapten.
- Hamburgs f.d. coach
- Hamburgs nye coach.

När 5 chefstränare väljer att inte ha med någon som startspelare (eller ens en truppspelare i det kroatiska landslaget), då är det minsann någonting fel hos spelaren i fråga...

Halilovic har goda egenskaper när det kommer till teknik och dribblingar, men det verkar som att han brister gällande beslutsfattande, det avgörande momentet samt att jobbar betydligt mindre på planen jämfört med majoriteten av övriga spelarna.

Hans tränare har ständigt valt spelare som är betydligt mindre talangfull än honom offensivt, men vars all-round produkt (offensivt, defensivt, arbetskapacitet, rörelsemönster, slutprodukt etc.) är högre än Halilovic.

Halilovic kommer förmodligen att vara en spelare som är bra nog för Tottenham/Everton/Neverkusen eller vilken klubb det än nu kan vara av deras kaliber...

Han behöver onekligen jobba en hel del och förbättra oerhört mycket för att ens nå till de klubbarna som jag nämnde en dag.
Flavia
2016-10-17 17:54
Med tanke på Guardiolas usla bortafacit i CL-sammanhang, så är jag inte alltför orolig mot Manchester City i övermorron...
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-10-17 17:43
Ska vi spela 3-4-3 finns det några saker att tänka på. Enligt mig finns det tre olika sätt att spela med trebackslinje på, åtminstone är det de sätten som är aktuella för oss. Den första är en 3-4-3 med yttrarna/ytterbackarna som agerar kantslickare. Fördelen är att man får tre mittbackar, ordentliga kantspelare och tre farliga strikers nära mål. Nackdelen, en stor sådan, i synnerhet när vi spelar mot ett lag lett av Pep Guardiola, är att vi bara har två innermittfältare. Vi riskerar då att helt och hållet förlora kampen på mitten och med det kontrollen på matchen hemma på Camp Nou, vilket inte är att föredra. Det finns två sätt att undvika detta och med andra ord ha tre spelare på innermittfältet samtidigt som man har kvar trebackslinjen. Alternativ 1 är att plocka ner Messi ett snäpp i banan. Han är otroligt duktig i den rollen och kan utnyttja sin briljanta teknik och spelförståelse för att krossa Citys mittfält. Nackdelen då är att man förlorar Leos fantastiska straffområdesspel. Han kommer helt enkelt inte vara lika nära målet, och det är aldrig något att eftersträva. Alternativ 2 är att göra som Pep gjorde 11-12, spela med tre backar, fyra innermittfältare och tre anfallare. Man får total kontroll om mittfältet men tappar däremot kantspelet helt och hållet. Bra lag kan utnyttja detta och såra oss ordentligt i kontringar. City har duktiga yttrar och enligt mig ska vi ha respekt för det och därmed inte vara alltför naiva i vår uppställning och formation. Där har ni det, tre alternativa sätt att spela med en trebackslinje på. Det finns rätt påtagliga nackdelar med alla sätt men även stora fördelar om man utnyttjar systemens fördelar på rätt sätt. Vad tycker ni passar bäst mot City?
Barcelona ElRaval
2016-10-17 16:22
[QUOTE=Barca4life98]Den dagen Enrique lämnar vill jag ha Klopp. Hade varit så häftigt att se hur han skulle få absolut alla spelare att ge 110% varje sekund. Hans presspel kombinerat med vårt grundspel hade låtit oss ta ännu mer risker. [/QUOTE] Tycker det är för mycket tuta och kör över Klopp. Jag är rädd att vi redan håller på och går i en riktning som kommer göra oss till ännu ett lag i mängden.
2016-10-17 14:36
Kommer Roberto och Alba hinna tillbaka mot City?
2016-10-17 13:39
[QUOTE=Barca4life98]Den dagen Enrique lämnar vill jag ha Klopp. Hade varit så häftigt att se hur han skulle få absolut alla spelare att ge 110% varje sekund. Hans presspel kombinerat med vårt grundspel hade låtit oss ta ännu mer risker. [/QUOTE] Gillar din tanke, men tror Klopp är i Liverpool long term, så tror inte vi kan ta in honom dom kommande åren iallafall.
Barcelona Iniesta70
2016-10-17 13:29
Jag är helt såld på att få in S Roberto på Raketics plats , Busken , Iniesta , Roberto! Tiki taka , lite Oldschool triangel lir på mitten !
Man Ciity skulle inte få låna bollen:)

Problemet är ju högerbacken i så fall ...låt Alba ta den , Digne tar vänsterbacken.
Lär ju inte hända idag , men Roberto måste ta och föra Xavis och Iniestas DNA vidare , sen har vi ju Rafhina som kanske får sitt stora genombrott i år , då kan vi
tiki taka på mitten igen nått år framåt .....

Men Lucho och jag är ju inte överens speciellt ofta när det gäller taktik och laguttagningar , kan man kanske så ett frö hos nån på forumet att pilla upp Roberto ett steg högre upp i banan.....eller blir man kölhalad av pöbeln för tanken att ha Alba som högerback , han kan ju matcha Sterling i snabbhet i alla fall .
Forum är ju till för att lufta sina idéer och tankar...man upplever mycket olika , jag har ju inte många med mig tex när jag diskuterat Marsherano , men jag vädrar en åsikt , försöker inte värva " likes" , tänk på tonen och vokabulären:)
Barcelona Barca4life98
2016-10-17 13:25
Den dagen Enrique lämnar vill jag ha Klopp. Hade varit så häftigt att se hur han skulle få absolut alla spelare att ge 110% varje sekund. Hans presspel kombinerat med vårt grundspel hade låtit oss ta ännu mer risker.
2016-10-17 13:19
Ex-Barcelona player and Everton coach Ronald Koeman has his eyes set at the potential Barcelona coaching job in future. [Daily Star] Sam Wallace (Telegraph journalist): “I’ve no doubt in my mind that Ronald Koeman wants the Barcelona job. That’s where he’s heading.” [BBC] Wallace: “Koeman's plotting his career towards that Barca job. That’s the one that he really wants. I’m sure that one day he will get it." Nej, nej!! Jag älskar Koeman men hans fotboll är inte vad jag vill se i Barça. Finns bättre alternativ. Philip Cocu eller Tuchel är mycket bättre alternativ.
Barcelona Barca4life98
2016-10-17 13:06
Jag hade nog spelat; MAtS Mascherano, Pique, Umtiti Roberto, Busquets, Rakitic, Rafinha Messi, Suarez, Neymar Iniesta är halvskadad om jag inte är helt borta och cyklar? Sen får man två mittfältare i Roberto och Rafinha som kan hantera att spela innermitt och spela som "wingback". Man kan även gå över till 4-3-3 med Umtiti som vänsterback, i en "Abidal-roll"
Annons: