/spanien/barcelona/forum/8556.aspx/spanien/barcelona/forum/8556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2012-09-16 19:26
Jag skulle inte påstå att Xavi är på nedgång, inte alls, men det går inte att komma ifrån att åldern spelar in här. På den här nivån är det väldigt tufft och med åldern kommer fler och fler skador och krämpor, se bara på Puyol.

Nu har de två olika spelsätt men jag menar att även Xavi kommer behöva matchas mycket sparsammare än tidigare. I och med att Thiago finns och är redo att hoppa in blir det perfekt, Xavi kan spela CL nu på onsdag för att sedan vila mot Granada på lördag.

Hela laget spelade bra igår men jag måste peka ut Xavi som den som verkligen fick igång spelet och mittfältet. Det märks när han är sliten och trött, det blir väldigt stabbigt och flytet försvinner. En utvilad Xavi kommer vara guld värd under säsongen.

Sedan kan jag bara upprepa det jag skrev igår, ett Barcelona utan Puyol är tyvärr något som man redan nu kan vänja sig vid. Han drabbas hårt av diverse skador och det kommer ta längre och längre tid för honom att komma tillbaka. Lägg även motivation till det, det är extremt frustrerande att skada sig ofta och köra rehab. Även där är det dags för en seriös inskolning av en mittback, Puyol kommer nog spela relativt få matcher den här säsongen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-16 19:15
Haha folk i puerta gråter blod. Kul.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 19:09
Xavi är smidigare, mer teknisk, snabbare, bättre passningsspelare och mer kreativ. Han är bättre på i stort sätt allt.
Barcelona papillon
2012-09-16 19:07
Jag fattar inte hur man kan säga att Xavi är på nedgång och peka på åldern samtidigt som man hyllar Xabi trots att han bara är ett år yngre.

Xavi och Xabi är båda bra, jämngamla, men Xavi är självklart mycket bättre.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-16 18:50
Tyvärr kändes inte Xavi i EM helt i toppform. Mycket hade nog med formationen att göra, men Xavi själv kändes inte heller lika bra som tidigare. Troligen sliten efter en lång säsong.

Sen i finalen var han ju helt dominant, planens bäste spelare och den största delen i att Spanien spelade ut Italien. Och att Alonso är bättre än Xavi kan man ju bara skratta åt.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 18:34
papillon (Barcelona) Han var bra under em men det blev grötigt med 6 mittfältare på samma yta. Xavi hade inte samma yta att jobba på. Men ändå slog han typ 115 passningar på en match
Barcelona papillon
2012-09-16 18:27
LeoMessi:

Förståeligt :)
Det ständiga snacket under EM, att Xavi var för gammal och på nedgång.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 18:08
papillon Haha jag misstänkte det, inte lätt när man läser sånt när man precis har vaknar från sig Power nap:P
Barcelona papillon
2012-09-16 18:03
LeoMessi:

Ja, du missade det rejält :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-16 17:44
Kan man vara mer nöjd idag? Vilken match vi gör igår, kändes som att hela laget tillsamans hade förberett sig perfekt för matchen och betsämt sig för att vinna. Gör man det spelar det inte så stor roll att flera nyckelspelare är borta. Spelare för spelare är vi fortfarande ett bra mycket bättre lag än Getafe, sådana här matcher handlar mer om inställning och taktik, något som igår var fantiskt bra gjort av laget. Grymt av Tito att förebereda sig så bra till den här matchen.

Sen vet man inte riktigt vad som händer i Madrid. Förlust igen enda vinste i ligan för säsongen har kommit mot Granada hemma. Det är något allvarligt fel just nu i den klubben. Men hur som helst, orkar inte bry mig för mycket om det. Huvudsaken är att vi ligger 8 poäng före dem, vilket är en start man inte kunde drömma om. Ligan leder vi iofs bara med två poäng men alla är nog överens om att det är Real man måste komma före för att vinna titeln.

Jag välkommnar gärna mer rotation på onsdag. Man ska aldrig underskatta ryska lag, men laget är i en grym form just nu och det är bättre att låta oigga och hungriga spelare få starta än lite slitna grabbar. Ni har varit inne på Busquets och Xavi, och det tycker jag är helt rätt. Låt de stå över helt. Jag vet inte med Thiagos fysikska stauts, men klarar han en match till så ska han bara starta. Vilken comeback han gör! Dessutom är han den enda just nu som kan ersätta Xavi på ett tillräckligt bra sätt. Cesc "tvingas" nog ner på mittfältet mot Spartak, tyvärr då han som många andra gånger igår bevisade att han är bättre som anfallare. Så ett mittfält med Song, Thiago och Cesc hade jag gärna sett.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 17:39
papillon Är du helt seriös med det där? Xabi är långt ifrån bättre än xavi. Xavi är snabbare, bättre bollkontroll, bättre passningar och väldigt mycket smidigare. Nej xavi är inte sämre, enda problemet är att han kan skadas lättare nu än för några år sen. Jag tycker inte att han är skadad så jävla ofta ändå. Nu kanske jag missade att du var sarkastisk:P
Barcelona papillon
2012-09-16 17:39
grande jw:

Sjukt att Thiago bara är 21 år :) Lika gammal som Tello.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 17:37
Så mycket jag har saknat thiago! Vilken mittfältare han är! För mig är han den största talangen i Europa. Iaf mittfältstalangen. Hans passningar, teknik och bollkontroll är helt otrolig
BARCA-més que un club
2012-09-16 17:36
Iker Casillas, Till Barcelona nästa säsong :)

Stakars Iker blir nertramapd inne hos Marrängerna !!!
Barcelona papillon
2012-09-16 17:36
Fan att Xavi är på nedgång pga sin ålder (född 1980) och att Alonso (född 1981) är så mycket bättre och bara blir bättre och bättre!
Barcelona grande jw
2012-09-16 17:21
Thiago mot Getafe i länktips. Den här killen kommer bli så jävla stor en vacker dag. Det här var hans första tävlingsmatch sedan 4-0 vinsten mot Espanyol den 5e Maj.

O killen som bara är 21 bast kommer in helt matchotränad i en såhär svår bortamatch o dirigerar hela mittfältet och gör allting rätt. Rätt imponerande.
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-09-16 17:10
Och det var nog Peps största misstag nånsin, för med Eto'o hade vunnit Champions League det året + sparat en hel del pengar.

@barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!:

Barcelona LeoMessi
2012-09-16 16:46
Sry för spam, svenska fans appen är sämst
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 16:45
Kollar på Juventus match och inser hur jävla dåliga dom italienska lagen är. Dom enda som håller klass är just Juve. Juve kommer att leka hem ligan
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 16:44
Kollar på Juventus match och inser hur jävla dåliga dom italienska lagen är. Dom enda som håller klass är just Juve. Juve kommer att leka hem ligan
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 16:44
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-09-16 16:38
Uppföljning på tidigare inlägg

Resultat i ligan mellan Real Madrid och Barcelona efter deras möten i supercupen:

1988 (real vinner supercupen mot Barcelona)

Vinst hemma och oavgjort borta för Barcelona

1990 (real vinner supercupen mot Barcelona)

Vinst hemma och vinst bort för Barcelona

1993 (real vinner supercupen mot Barcelona)

Vinst hemma och förluts borta för Barcelona

1997 (real vinner supercupen mot Barcelona)

Vinst hemma och förlust borta för Barcelona (matchen skulle ha slutat oavgjort om det inte var för att domaren dömde bort ett korrekt mål av Rivaldo)

Så de fyra gånger tidigare som Real vunnit supercupen över Barcelona har möten i liga slutat med 5 vinster 2 förluster och en oavgjord.

Så mycket för din respekt herr Esbjörnsson!
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 16:34
Nu börjar de fatta nåt il phenomeno (Real Madrid) 2012-09-16 16:24 tycker det är dags att man bänkar CR. Snubben har skapat bara problem senaste veckorna. Sen kommer han aldrig nånsin bli en lika bra dribbler som Ronaldo eller Ronaldinho..De gånger jag har sett real spela utan cr, har jag sett ett RIKTIG lag på plan.
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-09-16 16:30
Nån här som länkade till Esbjönssons krönika efter Supercupen. Den sammafattar ganska bra varför Esbjörnsson är en medioker expert. Sämre analytisk förmåga får man leta efter, han har ingen som helst förmåga att läsa av fotbollen och se detaljer i ett större sammanhang.

Jag föreslår att Esbjörnsson tar och tittar på vilken "respekt" Real Madrids tidigare supercupvinster över Barcelona gett.

Barcelona har vunnit ligan tre av de fyra gångerna som man har förlorat supercupen till Real Madrid.

1990
1993
1997
Rivaldo Ferreira
2012-09-16 16:24
Någon som vet vart man kan kolla Chelsea Barca repris på Svenska?
Tacksam för svar.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 15:59
Läs och förundras :P

http://www.givemefootball.com/premier-league/barcelonas-pique-is-worlds-best-defender?state=429c461773ed4b59899648999b3eddcd
Barcelona Sentuary
2012-09-16 15:55
Ibland tror jag att Casillas största dröm är att spela för Barcelona, varje gång han spelar med spanska landslaget, omringad av flera Barcaspelare ser han väldigt glad och nöjd ut. Varje el Clasico ser det ut som om han håller på att gråta, och varje match med Real Madrid känns som om han är tvingad till att stå målvakt till de och ser allmänt ointresserad ut, Casillas är välkommen :P, gör ett försök nästa sommar haha
Barcelona DM1982
2012-09-16 15:43
@barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!:

Nu kan jag inte påstå att Etoo verkade det minsta mätt faktiskt, det var mer andra orsaker till att han fick gå.

Däremot tycker jag att problematiken i Real bland spelarna mer påminner om Ronaldinhos sista säsong i Barcelona, det var en spelare som ställde till med problem. Det ser ut som om det kan bli svårt att lösa problemen i Real med mindre än att de låter spelare gå, kanske redan i januari.
Barcelona Isaac Cuenca
2012-09-16 15:42
Barca 3 poäng igår och real tar 0 poäng! FAN VA SKÖÖÖNT! Visca el Barca! 3
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-09-16 15:37
Gillar att man på Puertan sågar Casillas för att han inte skyddat Ronaldo utan att gå igenom de förmodliga skälen till varför han inte gjort det..

Tror personligen att det är ett bråk mellan Marcelo och Ronaldo. Ska Casillas välja sida som den kapten han är? Absolut inte.. Professionell som han är väljer han att låta dem sköta det själva.

Istället för att skylla på Ronaldo för att göra som han gör. Ett otroligt dumt mediahanterande där han avslöjar interna problem med klubben.

Varför går det som det går för Madrid? Kommer ni ihåg när vi vann ligan 2008/2009? Pep gjorde ett antal förändringar i truppen, bl.a skickade ut Eto'o och tog in Ibrahimovic. Man sålde en mätt spelare och tog in en hungrig. Någon som hade något att bevisa, en spelare som gav allt för att vinna.

Skillnaden mellan att jaga och behålla ligan är otroligt stor, någonting som Mou inte räknat med.
Annons: