/spanien/barcelona/forum/8553.aspx/spanien/barcelona/forum/8553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
DivineNerd(Man utd fan)
2012-09-17 07:56
Cesc kommer visserligen från eran akademi men åren i Arsenal har präglat hans spelstil. Det märks att han inte riktigt kommer in i eran extrema possesionfotboll, han är bättre i ett rakare spel, likt Arsenal. I Arsenal var det hans roll att alltid titta framåt och slå den avgörande passningen. Nu ska han ha en helt annan roll, en svårdefinierad roll. En roll som kräver mer än talang, erfarenhet är det viktiga, både Xavi och Iniesta peakade ganska sent. Iniesta har väl sin nu och Xavi hade sin bästa säsong för två år sedan. Cesc är redan nu en världsklass spelare som hade dominerat i vilket lag som helst förutom erat. Det eftersom Xavis och Iniestas skor är så stora att det inte räcker att kasta in en spelare av världsklass och förvänta sig att den ska fylla dem. Ge Cesc 2-3 år så har ni kanske den bästa ersättaren som går att hitta.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-17 05:17
Cesc tränar varje dag med spelare som Xavi, Iniesta och Messi, det vore konstigt om han inte förbättrade sina mottagningar, passningar och beslutsfattning.

Tänk på alla gånger Xavi har sagt att pressen att vara nästa Guardiola höll på ta död på hans karriär i Barca. Det vore lika tråkigt om Cesc blir nästa offer för det.

Cesc behöver bli rörligare med bollen, han stoppar bollen för mycket. Xavi och Iniesta är såpass överlägsna alla andra för att de faktiskt aldrig låter bollen stå still. Song spelar likadant precis som Arteta gör nu i Arsenal. Thiago stoppar faktiskt inte heller bollen så mycket. Cesc har enligt honom själv gått ner 4 kg sen förra säsongen och jag är säker på att ledningen vet vad hans svaghet är just nu.

Men när Cesc om ett eller två år är stensäker i startelvan så tror jag inte många här inne kommer gnälla på hans spel. Han är en tränares dröm, ge han till vilket annat lag som helst i världen och han kommer styra deras mittfält utan problem. Nu pratar vi om en spelare som Real mycket hellre hade velat ha istället för spelare som Modric och co.

Han måste bara få vara den spelare han kan vara. Inte någons ersättare så han behöver bära den bördan på sina axlar.

Jag tycker fortfarande att Cesc är en viktigare spelare än Thiago i truppen. Blir någon skadad i mitten så har jag hellre Cesc i en viktig match! Thiago är en jäkla bra spelare men han har också en tendens att sätta sina lagkamrater i jobbiga situationer bara för att ha slagit passningen folk väntar på. Han behöver mer tålamod och det kommer med åldern. Men Cesc är en spelare som kan det där redan.
Barcelona grande jw
2012-09-17 04:40
Gabriel satte huvudet på spiken :)

Cesc dräller så jäkla mycket med bollen och saknar kvickhet för att klara av det snabba tiki taka mittfältet vi har. Det är det som är speciellt med vårat mittfält att Iniesta Xavi Busquets har hela systemet i blodet. När Cesc kommer in där blir systemet helt plötsligt mycket slöare och rullar inte på lika smidigt. Det gör en avsevärd skillnad.

Det är det jag gillar otroligt mycket med Thiago. Killen har DET i sig. Han har vuxit upp med spelsystemet och vet exakt hur han ska spela. Inga frågetecken alls och det rullar på i princip felfritt.

Man kanske ska ge Cesc lite tid men jag vet inte. Ser han hellre högre upp i banan. Tyckte redan förra säsongen att han ibland såg helt förvånad ut "Nämen oj fick jag bollen nu" när spelet rullade på snabbt.. Lite stum i benen.. Funkar ju inte riktigt när du ska ha Xavis roll med 300 passningar per match. Haha
Barcelona Gabriel
2012-09-17 03:31
LeoMessi

Instämmer. Sedan är Cesc inte i närheten av Xavi och Iniestas bollbehandling. Om Cesc i framtiden ska klara av att axla Xavis mantel som speldirigent så måste han förbättre en del saker och det avsevärt. Bollbehandling, tålamod och kvickhet framför allt. Tålamod kommer förmodligen med tiden, de andra sakerna måste han träna upp, något jag tror han absolut skulle kunna klara av. Varken Xavi eller Cesc är relativt snabba som spelare, skillnaden är att Xavi är kvickare i kroppen på små ytor medans Cesc är relativt klumpig faktiskt. För tillfället tycker jag inte om att se han på mittfältet, helt enkelt då jag inte anser att han är tillräckligt bra för den rollen och för att spelet blir sämre med honom där.

Bona nit!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-09-17 03:20
Skulle vara snällt om någon kunde skicka en länk där alla legender, tränare och spelare säger att Messi är genom tidernas bästa. Har letat överallt, men hittat inget!

Barcelona LeoMessi
2012-09-17 03:05
Rivaldo_gudarnas gud (Barcelona) Jag är inte beredd att hålla med dig om att cesc är överlägsen iniesta i spelsinnet. Iniesta brukar skapa målchanser från absolut ingenting. Han är bättre i passningsspelet än cesc. Cesc må vara lika bra som xavi och iniesta att slå sen svåra passen men när det gäller kortpassningsspelet så har en del att slipa på innan han når till deras nivå. Cesc är inte underlägsen i spelsinnet men han väljer väldigt många gånger att slå en svår passning istället för en enkel. Han måste förbättra sitt tålamod.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-09-17 02:28
Vilket lag kan ha Messi, Villa, Song, Mascherano på bänken, Iniesta, Alexis, Alba skadade och ändå slå Getafe borta med Valdes, Montoya, Puyol, Pique, Adriano, Busquets, Xavi, Thiago, Tello, Fabregas och Pedro?

Den truppen vi har just nu kan vara bland det bästa vi har haft någonsin. Vi har 7 absoluta världsspelare som inte startade matchen av olika anledningar.

Mot ryssarna tycker jag vi har råd att spara Xavi eller Busquets. Songs fysik lär behövas!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2012-09-17 02:15
Ang Xavis arvtagare. Befängt av vissa här inne att mena på att cesc inte skulle klara den rollen för att han är för offensiv! Han har fått den offensiva rollen i Barca och agerat ut efter det. Efter xavi så har han överlägset bäst spelsinne i Barca. Iniesta och thiago i all ära men cesc har ensam styrt spelet i Englands spelskickligaste lag i 6 år. Vi behöver inte en direkt kopia av xavi som ersätter. I dags läget är det Xavis Barca och han dirigerar spelet utefter sitt eget tycke. Precis som Deco med en annorlunda spelstill styrde innan honom och pep innan det. Cesc har redan bevisat att han är en mästare på att kontrollera spelet, om laget byggs kring hans tempo likt det gör vid xavi nu så kommer han garanterat att växa med uppgiften. Thiago lär va för ung för att va redo när xavi behövs bytas ut. Och iniesta är helt enkelt inte den spelartypen. Kan garantera att cesc kommer bli Xavis ersättare både i landslag och klubblag. Å thiago ta över efter cesc förhoppningsvis.
Barcelona papillon
2012-09-17 01:30
B-Guden:

Tror du har fel där. Busquets i all ära men att han skulle klara av Xavis roll det tror jag absolut inte på. Han är inte den speldirigenten.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-17 01:08
dubbelpost.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-17 01:08
B-Guden, det skulle aldrig fungera med både Ronaldinho och Messi. Den sistnämnda skulle aldrig tolerera vara nr 2. Ronaldinho i storform hade Messi fått se sig som nr 2. Om Barcelona har varit inne i en storhetsera från 2000-talets mitt och framåt så bär Ronaldinho en otrolig stor vikt. Messi har ärvt vad Ronaldinho & Co lämnade efter sig. Messi hade aldrig blivit den Messi han är idag med en gammal Ronaldinho. Ronaldinho har aldrig varit en favorit. Så tro inte att jag favoriserar honom framför Messi. Messi är heller ingen favorit. Dom fyra spelarna jag alltid varit svagast för i nutida och dåtida Barcelona är:
Romario
Iniesta
Kluivert
Etoo
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-17 00:49
Tito fyller år idag. :)

Barcelona B-Guden
2012-09-16 23:51
Ser att ni snackar om Xavis arvtagare.
Ni snackar om Iniesta Thiago och Cesc, Cesc tror jag inte alls på han har inget tålamod han vill va uppe vid straffområdet.

Men jag tror Thiago är den som kommer göra det bäst av dom, men jag har en lite annan tanke också, Busquets jag tror han kan ta den rollen och vill även se han där nån match framöver, Han är snabbtänkt lugn och trygg med bollen, den enda han saknar är att slå bra crossbollar.
Barcelona B-Guden
2012-09-16 23:42
@Pique y Puyol:

Gråter varje gång jag kollar klipp med Ronaldinho, Varför varför varför varför valde han att festa bort sin karriär ?
Gråter ännu mer av att vi aldrig kommer få se nåt liknande igen, Neymar i all ära, men inte ens i närheten
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-16 23:38
Ville bara säga tackar killar för ni hjälpte mig och uppskattar det verkligen. Har hittat länken och tack igen.
Atlético addeh
2012-09-16 23:25
Blev knivigt för Atlético till slut, Rayo gjorde tre snabba på slutet. Men visst har Atléti inlett säsongen fruktansvärt bra. Det gäller att de vinner sådana här matcher, då kan det bära riktigt långt. Spelschemat är med Madrid-klubben också, de har på pappret ganska enkelt i början. Men inga matcher är enkla, fråga bara Real Madrid. Höhö.
Barcelona Corazon
2012-09-16 23:20
Oj vad Vallecano mäste vara hungriga till nästa match efter att dom va så nära nyss.. REAL se upp ; )
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-16 22:41
4-0 nu till de Atletico. Det är tur att vi inte heller möter dem förrän i december!
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-16 22:38
Fan vad Atletico de Madrid är bra för tillfället! Hade varit underbart om de hade tagit emot Real snart på Vicende Calderon, men det är dessvärre flera månader dit.
Kan ju hoppas att deras form håller i sig hela året, för då hamnar de inte långt bakom toppduon. Det är ett som är säkert. Ligans näst bästa lag just i detta nu, enligt mig.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-09-16 22:35
Du kan se den på fotbollskanalen.se och om du har iPhone/android kan du även se genom deras FK-app eller TV4 play appen.
Barcelona Gabriel
2012-09-16 22:34
el Flaco - Loco-Motive

Graciés Charly!

Mycket trevlig herre dessutom. Träffade på honom utanför Camp Nou under en intervju med danska Viasat Sport inför matchen mot Köpenhamn, råkade bli så att jag inte kunde bärga mig tills intervjun var slut utan istället gick fram och presenterade mig. Rätt som det var stod jag och diskuterade saker med legenden samtidigt som vi båda blev filmade av DViasat.

Tog all tid i världen på att svara på alla mina frågor och på att dessutom fråga mig om vem jag var.

Tyckte alltid det var synd att han aldrig lyckades som tränare, även om jag inte direkt tycker att han fick en ärlig chans.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-16 22:18
Imorgon är det exakt 12 år sedan Messi anlände i Barcelona med sin far för att provträna. Tack och lov att det var upp till en fotbollsromantiker som Rexach att bestämma om huruvida den unge argentinaren skulle få stanna kvar i klubben.
Barcelona papillon
2012-09-16 22:13
LeoMessi :

Jag tror också att Iniesta är den rätte att ta över Xavis position och att Thiago kommer ta över Iniestas. Fast i spelstil tycker jag att Dos Santos liknar Xavi mest.
Barcelona LeoMessi
2012-09-16 22:10
Kommer inte veckans elva upp längre?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-09-16 22:07
FC Barcelona 1899

Tv4 play
Barcelona oxfilé
2012-09-16 21:54
FC Barcelona 1899

Har för mig att du kan se programmet på fotbollskanalens hemsida.
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-16 21:52
Killar, jag är behov av lite hjälp. Jag vill gärna se Fotbollskanalen Europa som börjar 23.10 och jag har lite problem att se den på tv. Kan någon skicka länk så man kan se det på datan? Tacksam för ert svar.
Barcelona Éluc
2012-09-16 21:52
Real verkar ha ytterligare en bortamatch nästa söndag mot Rayo. Här finns det ju chans för fler poängtapp. Vi spelar ju dessutom kvällen innan hemma mot Granada där allt annat än seger är ett fiasko, så en potentiell 11-poängsledning inför deras match kommer nog sätta ännu mer press.
Barcelona Pique y Puyol
2012-09-16 21:41
Saknar de underbara tiderna med Dinho
Barcelona BB-Barceloneta
2012-09-16 21:35
Vilken fantastisk säsongsinledning! När man kollade på inledningsmatcherna av säsongen så fanns det en del potentiella poängtapp i och med att vi skulle möta lag som Getafe och Osasuna borta, även Valencia hemma var på förhand en tuff match. Med full pott efter alla dessa matcher så är jag mer än nöjd. Lägg också till premiärsegern mot Sociedad så har vi en perfekt säsongsöppning. Om man dessutom slog ett öga på Reals inledande matcher så hoppades man optimistiskt på något poängtapp där, kanske speciellt i matcherna mot Valencia och Sevilla. Även Getafe kunde ju också vålla problem. Och det blev ju till slut i våra ögon maximal utdelning med två förluster och en oavgjord. Det var i såna här matcher vi förlorade förra säsongen och Real vann dem, nu har det börjat helt omvänt och för mig får det gärna fortsätta så här.
Annons: