/spanien/barcelona/forum/8551.aspx/spanien/barcelona/forum/8551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-18 17:37
Håller med att Bartra bör få spela någon gång under hösten för att visa framfötterna. Tito är nog full medveten om att det inte kommer hålla med att låta Piqué och Mascherano spela varje match. Skulle inte heller bli förvånad ifall Busi och kanske även Song lär få klivet ner i banan, men jag vill helst se Bartra få chansen istället.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-18 17:21
Om inte Bartra ska få speltid nu, när ska han annars få det? Hemma mot Granada är en så perfekt match för honom att få 90 minuter i. Det kommer vara ett tufft spelschema nu framöver och Bartra är nog mer än redo att hoppa in i startelvan när han behövs.

Kan ni fatta att det är 18 dagar till El Clàsico? Två ligamatcher innan dess. Sjukt tidigt det ligger i år, nästan lite för tidigt. Gillar mer när det är sent i november.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-18 17:17
Vilanova: "Puyol is out, but it's clear Mascherano and Pique can't play all games."#fcblive #ucl

Öppnar för Bartra - och en till backvärvning i vinter eller nästa sommar?
Barcelona Baronen
2012-09-18 16:58
Mourinho är det äckligaste i hela världen. Kort och gott.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-09-18 16:56
Deulofeu

Skulle bara tycka det vore skönt om Mourinho fick sparken alt lämnade frivilligt, längtar tills den dagen då det blir officiellt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-18 16:33
Deulofeu

Ja, stor skillnad på hur Mourinho och Pep tränar sina lag. Pep vill det absolut bästa för Barcelona, bygger spelet för framtiden, försöker spela in nya formationer, tar upp väldigt många ungdomar etc. Mourinho bryr sig bara om titlarna som kommer just nu, han bryr sig inte ett skit om hur stora problem Real kommer ha både i anfallsspelate och försvarsspelet efter honom. Han bryr sig heller inte ett skit om ungdomarna, iofs har väl ingen tränare i Real gjort det de senaste åren. Det ska bli jäkligt intressant att se hur Real spelar efter Mourinho, personligen tror jag det blir ett rejält mellanår.

Och trots allt detta har han knappast gjort jättestor succé hittils. Inget fiasko då han trots allt vunnit ligan men om man tänker på vilka spelare han fått och hur mycket han fått bestämma själv så borde det helt klart ha gått lite bättre. Första säsongen var riktigt dålig, inte nog med att man bara vann copan, lägg till 5-0-matchen på det. Om han inte tar CL i år har det ju varit ett ganska rejält misslyckande, den saken är nog klar för många. Jag tror heller inte Realsupportrar är så nöjda med spelet som Real spelat de senaste två säsongerna. De spelar efter motståndarens misstag och individuella prestationer. Inget lagspel för fem öre, vilket blir svårt med så många individualister i truppen som tänker väldigt mycket på sig själv och kanske inte tillräckligt mycket på lagets bästa.

Ok, nu blev det väldigt mycket Real. Sista inlägget angående det ämnet.
Barcelona den närkingska älgen
2012-09-18 16:33
L.A.M

Tror att Mourinho får sitta så länge som Perez gör det. Han har byggt hela sitt nuvarande presidentskap kring Mourinho och att ge denne så fria händer som det bara går. Om jag inte räknar fel borde väl Real Madrid gå till nytt presidentval i sommar? OM, notera verkligen OM, den här säsongen blir titellös lär han knappast bli omvald, blir han inte det kommer Mourinho naturligtvis också bli tvungen att lämna, vare sig han vill det eller inte.

De andra klubbhöjdarna i Real vågar inte stöta sig med Mou då de vet att han har Florentino i sin hand. Många anser honom vara på tok för mäktig i klubben nu och kommer gärna se honom någon annanstans än i Madrid. Zidane är en, Valdano en annan. Vet att Valdano inte är kvar i klubben, men han lär vara mer än sugen på en comeback om möjligheten ges.
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 16:15
L.A.M Nr 10

Mourinhoe har ju likt de stora coacherna i Premier League nu så mycket makt att han inte bara är tränare.

Tror det kallas typ general manager eller nåt han bestämmer allt kolla bara hur han städat bort Raul,Guti,fått Zidane att byta roll ja kort och gott alla vandrar efter hans pipa.

Jag tror inte heller han får kicken och vill det inte heller det känns som han gör rätt mycket skada nu som det är.

8 poäng efter oss efter 4 matcher liksom det har jag aldrig uppleft.

Sen när väl den dagen kommer ska det bli oerhört spännande att se vad han lämnar för arv.

Klubbarna han lämnar har ofta varit i riktigt dåligt skick när han lämnar dem.Inte som Pep direkt som lämnade efter sig ett skönt arv till Tito.

Vad lämnade Mou efter sig i Chelsea och Inter? Kaos är bara förnamnet...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-18 16:07
Deulofeu

Jag har väldigt svårt att se Mourinho få sparken så här tidigt på säsongen. Han har otroligt mycket makt i den klubben. Pérez kommer verkligen inte låta honom gå bara sådär, utan då ska de spela riktigt kasst under en lång tid. Jag tror inte ens han får sparken även om de missar titlarna faktiskt. Det känns som han är den som bestämmer i klubben, vilket man kan tycka är väldigt märkligt.
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 16:04
Hoppas det inte blir ett riktigt slag i morgon vill bara se ett lag på plan inget slag för då blir jag orolig

Vem har inte sett när de kommer igång " This is Sparta"

Ironi från filmen 300...
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 15:58
Katalano

Vi får ju inte glömma att det är ett riktigt mästarmöte ikväll vinnaren av La LIga mot vinnaren av PL.

Ett riktigt tungnviktsmöte där de köpta spelarna på planen kostar typ lika mycket som resten av lagen i la liga inklusive arcelona.

Ska bli extra Cule att se Toure Yaya! Även Kompany,Hart,Aguero är personliga favoriter.Silva är rätt ok med och så Tevez herregud vilket lag de har...

5 Timmar kvar...Vad händer i Madrid vid en eventuell förlust?

Hoppas han blir kvar för försvinner han kan de bli ett hot igen med en riktig tränare.
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 15:49
Ett uttalande jag både gillar och ogillar

Whoever goes to Real, stands in the shadow of Cristiano Ronaldo. Whoever goes to Barca, stands in the shadow of Lionel Messi. So I prefer to be the captain of Manchester City." Sagt av Vincent Kompany och jag förstår honom han har nyss vunnit pl och är bästa backen i ligan.

Kompany är väl en av få spelare i världen som skulle tillföra något till vårt lag.Jag gillar honom något enormt.

Jag lade en slant på City igår 5 ggr pengarna får se hur de klarar första 15 minuterna...

Samma situation som Fabregas bästa mittfältaren men vann inget jag nästan samma sits då...

Fabregas tog det sista klivet för att han skulle tillhöra den absoluta toppen vilket han numera gör trots att han inte alltid spelar.

Barcelona,Real Madrid, Bayern Munchen är de största klubbarna just nu.Man U,City,Chelsea får ursäkta de ligger en nivå ned.
Barcelona Katalano
2012-09-18 15:47
Gabriel

Förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg i ett forum när du inte vill skapa en diskussion. Kändes mest som en väldigt onödig liten örfil på de som känner sig träffade. Jag skulle föreslå att du i så fall inte skrev något alls om det.

-----------------------

Ser fram emot Champions league ikväll. Missade vår match mot getafe i helgen och måste stilla mitt sug efter fotboll. hoppas få se ett City som pinkar Real ordentligt. Tror det blir en jämn match dock.

Barcelona Gabriel
2012-09-18 15:35
Vissa saker som sägs här inne är helt beyond me, jag lämnar det så då jag inte orkar skapa en diskussion som kommer att leda till ett tjafs. Men a, helt sjukt att vissa kan kalla sig culés (inga namn nämnda).
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-09-18 14:34
Messi_Etoo_R10 Köp alltid alltid från officiella hemsidan eftersom att det är där priserna är som billigast, och köp aldrig paketresor då det blir dyrare. Rekommenderar andra ringen för platser då det är skönast därifrån. Var själv nere och såg hemmamatchen mot atletico förra året (5-0) så hoppas att du får njuta av något liknande! Någon annan som tror på Malaga och Arsenal ikväll?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-18 14:17
Jag tror Real kommer gå ut med en sådan där hysterisk press i början av matchen precis som mot oss. Sen tar City över matchen och kommer vara spelförande. Min teori i allafall. Det är så det ser ut i många av Real Madrids stormatcher. Bayern på Bernabéu i våras, de gjorde två mål men sedan dominerade Bayern stora delar av matchen. Även om Bayern är ett bättre lag än City så klarar Real inte av att föra matcher när de möter lite tuffare motstånd.
Nyckeln för City är såklart att inte gå bort sig i början av matchen, som vi gjorde senaste Clàsicot. Det kommer också vara nyckeln för oss nästa El Clàsico. Om de står ut första 20-25 minuterna har de stor chans att vinna matchen. Själv tror jag på 1-1. Känns väldigt logiskt.
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 13:55
8 timmar kvar till cl premiär!

Fler än jag som kommer kolla Real-City?

Tror Mancini mer än gärna skulle tvåla till the Lonely one...
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 13:28
El Kaiser de Michoacán

Det är ju bara en tidsfråga det kommer nog ske denna säsongen.Har för mig att det var Peps mål att starta en cl final med 11 egna spelare...

Mäktigt ungefär som Madrid fast tvärtom...alla köpta utom en typ.
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 13:27
Någon som har koll på Rafael Veloso?

Han spelade i Next gen serien förra året med våra nya killar Agostinho Ca samt Edgar Le.

Hoppas han inte har Mendes som agent.Har generellt lite svårt för Portugiser tack vare Mourinhoe samt Cristina men spela boll det kan de och spela över kan de dessvärre ofta också.

En låpng målis född 93 låter ok i mina öron.I linje med vad man vill ha perfekt med en ersättare till Oier som inte håller måttet alls.

Köp han i Januari och låt honom jobba sig in i b-laget så har vi snart en ersättare till allas vår favorit Pinto.

Han kan inte hålla på för alltid "bara" för att Messi gillar honom...Jag säger köp om vi inte ska flytta upp monstret Ondoa snart vilket vore häftigt.

Ja jag vet skynda långsamt bla bla den killen ser inte ut att vara 16 någonstans...
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-09-18 13:13
Vet inte om det redan har diskuterats här inne men av de 11 som startade mot Getafe i lördagskväll så var 10 från la Masía! Imponerande!

Adriano var det enda spelaren som inte har ett förflutet i Barcelonas ungdomsakademi. Tänk om Jordi Alba varit frisk och hade spelat, då hade det varit 11 av 11.
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 13:10
Barcas Youtube sida

Kolla speciellt matchen med mina gamla favoriter Koeman och Stoickhov.

Koeman gör två frisparkar i samma match.En i klyk och en efter backen tänk om vi hade hans högerfot kvar...Han vann ju skytteligan i mästercupen 93-94 som mittback!

Barcelona Messi_Etoo_R10
2012-09-18 13:10
Hej alla
Jag brukar läsa det ni skriver men skriver inte jätte ofta. Jag och mina 2 kompisar tänkte åka ner och kolla på Barca - Atletico. Ska jag köpa biljetter från officiella hemsidan eller ticknet2.com?
Tacksam för svar
Barcelona oxfilé
2012-09-18 13:08
Härligt att iPhone 5 kommer snart. Kan tyvärr inte se Real Madrid i tabellen med min nuvarande iPhone 4s. iPhone 5 blir ett givet köp för min del iaf!
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 13:02
Väntar spänt på truppen...

Köpte nyss nya worldsoccer tidningen och där var det med topp 50 talanger som väntas slå igenom denna säsongen två var från Barca Deulofeu och den svarta pärlan Dongou.

Kul att många tror på dem synd att deras tränare inte gör det...Dongou inbytt 89 minuten senast...

Barcelona barca!54
2012-09-18 12:50
Kommer Tito efter träningen idag ta ut truppen till matchen imorgon?
Barcelona Rambla~
2012-09-18 12:32
Nästan helt omöjlig. Hur stor är chansen att City och Ajax båda vinner borta mot så tufft motstånd? Satsa hellre på kryss i Madrid och 1:a för Dortmund.
Barcelona Siempre Barça
2012-09-18 12:07
Dortmund vs Ajax 2 Real vs city 2 Malaga vs zenit 2 Mont va Arsenal 2 Är det möjligt ????
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2012-09-18 11:45
Deulofeu och Rambla

Wtf? Vad är det som händer? Finns det någon källa på att Deulofeu är på väg att lämna eller är det bara spekulationer? Förstör Eusebio den här kullen med talanger så ska jag personligen åka ner och läxa upp honom.

Edit: Såg inte "Deulofeus" länktips. Vad håller Eusebio på med? Han måste vara hjärndöd!
Barcelona Rambla~
2012-09-18 11:24
Det stämmer, klanten Eusebio försöker genom att bänka Deulofeu lära honom hyfs och ändra attityd. Risken är då stor, om inte spelaren har någon respekt för tränaren (vem har respekt för Eusebio?), att det slår bakut och att spelaren istället väljer att lämna klubben i ren protest.
Barcelona Deulofeu
2012-09-18 10:49
Det verkar som om de vill låna ut Deulofeu för att han ska få spela i ett a-lag.

I Barca blir det svårt så en utlåning inom Spanien kanske?

Jag vill inte se honom i någon annan liga.Helst vill jag se honom som supersub eller kanske i ett lag som Malaga om de kunde garantera honom att få spela gillar Pellegrionos syn på fotboll.

Intressant att han bänkas i Barca b spelar bra och gör mål i u-21 men kanske ska flytta till en större klubb på lån?

Hur tänkte du där Eusebio? Bänka honom för att lära honomhyfs?

Som 18 åring måste du spela speciellt denna mannen han har otroliga kvaliteer inom vissa områden men måste också slipa en hel del och det göra bara genom matcher.Tycker det är dåligt skött om detta stämmer.

Det borde inte varit ett problem att hitta en lämplig klubb åt honom i somras...

Hoppas han får några miuter ikväll och bidrar för att visa att han ska ingenstans.Bort med Tello istället...

Tycker dock ledningen agerar smart med Tello låter honom spela och starta mycket nu när Villa och Alexis är skadade.Han känner sig då viktig och förlänger sitt kontrakt då kan vi låna ut honom eller ha honom som inhoppare ; ) Han är som gjord för det.Han kommer dock bli bättre han med.
Länktips: fichajes.net
Annons: