/spanien/barcelona/forum/8549.aspx/spanien/barcelona/forum/8549.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2012-09-17 18:05
I Spanien så måste väl alla spelare ha en utköpsklausul i sina kontrakt om jag inte minns fel. Vet inte varför men det kan säkert någon annan svara på? :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-17 17:47
Varför har man ens utköpsklausul? Känns så sjukt onödigt. Det ska väl vara för att det ska vara möjligt att köpa alla spelare men man höjer ju bara upp klausulen på tex Messi till typ 1000 miljoner euro, och Fontàs till typ 50. Helt onödigt enligt mig.
AndreD - General Pardon
2012-09-17 17:25
Någon här som har tips på billiga bra spelare man kan ha till sitt Uefa Fantasy Football lag?
Barcelona Rambla~
2012-09-17 17:25
B-Guden Det tror jag inte spelar någon roll, se bara på Javi Martinez till Bayern. Utländska klubbar slipper tom skatten till den spanska staten. Om inte någon speciell klausul i kontraktet förhindrar det är det fritt fram även för utländska klubbar att lösa en spelares klausul.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-09-17 16:31
Deulofeu

Hyfsad bakåt i Juvenil B. Ska du jämföra det med Segunda division? På riktigt alltså?..
Barcelona B-Guden
2012-09-17 16:29
@Rambla~:

Man kan väl neka icke spanska klubbar även om du bjuder på utköpsklauselen ?
Barcelona Rambla~
2012-09-17 16:02
Det roliga är ju att Deulofeu fortfarande får spela i Juvenil A. Hade varit kul att se honom leka i NextGen.

Nu ryktas det att Chelsea (äckliga jävla klubb) planerar att göra en raid för Deulofeu nu i januari och tom lösa hans klausul på €10m. Jag har dock läst någonstans att Barca planerar förnya och förlänga hans kontrakt till 2016 i december.

Det roliga var att de i någon engelsk skitblaska skrev att han hade ramlat ner i rangordningen bland talangerna för spel i A-laget, ja tom efter Tello. Haha, de begriper inte att Deulo har flyttats upp till B-laget först till denna säsong och att nu genomgår den sk trestegsfasen innan man flyttas upp till A-truppen. Så för att få spela mer "first-team fotboll" som de skriver överväger nu Deulo att ta steget över till Stamford Bridge.

Precis som om han skulle få mer "first-team football" i Chelsea? Vi ser ju hur de behandlar talanger i den klubben. Fråga bara Romeu. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-17 15:51
Det känns bra om Samper stannar i Juvenil till sommaren. Känns lagom. Både han och laget dominerar just nu, så nästa säsong hade han nog blivit för överlägsen och stannat i utvecklingen. Just nu är det dock bra att man inte tar det för snabbt med att flytta upp honom. Han skulle förmodligen inte ta en plats från start i nuläget, och då känns det onödigt att han ska spela i Barca B.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-17 15:41
Deulofeu/

Samtidigt är Ilie och Samper inte samma spelartyp- Den förstnämnda är mer av en bollvinnare, medan den andra är en klassisk cuatro. Känns som att det behövs en renodlad bollvinnare på mittfältet för att bibehålla balansen. Framförallt i ett ligaspel där det finns många lag som är betydligt mer rutinerade och fysiskt överlägsna.

Sen ska man ha åtanke att Ilie har blivit utsedd till lagkapten efter att Armando och Soriano har lämnat. Han har nog en ganska stor tyngd inom omklädningsrummet. Och ledarskap är även det en viktig egenskap att besitta.

Jag är inte orolig för Samper, hans tid kommer. Prioriteringen just nu borde vara i att leda Juvenil A till samma triumfer som Espinosa, Deulofeu & Co lyckades med under tidigare säsonger.
Atlético addeh
2012-09-17 15:37
Ser att ni har diskuterat Samper under dagen. Håller med er som anser att han bör vara kvar i Juvenil, åtminstone till nästa sommar. I B-laget finns redan Ilie, Gustavo & Agostinho på hans position och han hade inte fått den regelbundna speltiden som krävs i den åldern för att utvecklas på rätt sätt. I Juvenil får han ju även spela NextGen vilket är riktigt bra, och nivån där är väldigt hög.

Hoppas däremot han gör sina första matcher med B-laget den här säsongen. Det råder inga tvivel om att han befinner sig på den nivån som krävs för att spela i Segundan.
Barcelona Deulofeu
2012-09-17 14:57
Krul i Newcastele är rätt skön tycker han påminner om Hesp från förr.

En målvakt jag gillade skarpt.

Tror det är bättre att satsa på en yngre målvakt som kan spela i b-laget och sitta i bänken i a-laget när matcherna inte krockar?

Jag kan inte se oss värva en så bra andremålvakt annars det går inte hålla två målvakter nöjda.

Att vi förknippas med Hummels njuter jag av att läsa.En Tysk Pique underbart.
Barcelona Deulofeu
2012-09-17 14:51
el Flaco - Loco-Motive

Det handlar inte om att panikflytta upp någon han har tillräckliga kvaliteer för att spela där.

Illie ser jag inte som en spelare som är så mycket bättre.Samper är ju en defensiv playmaker som är hyfsad bakåt.Det är ju visserligen Gustavo och Agostionho Ca också men han borde få känna på det helt klart.

Jag gillar inte hur Dongou sköts byttes in i 89 minuten senast.Du var ändå Deulofeu borta.

Visst vi tog tre poäng men det satt långt inne.

Med Dongou från start hade matchen varit vunnen tidigare.

Hoppas Deulofeu får några minuter i cl.
Barcelona Rambla~
2012-09-17 14:49
@Golden Barca:

Om du syftade på mig, så skrev även jag att hur troligt är det att en holländsk landslagsman skulle nöja sig med bänken i Barcelona. Mindre trovärdiga rykten från England som sagt. Dessutom, hur dyr skulle han inte bli?
Barcelona Guardiola_Pep
2012-09-17 14:41
Hahahahah Iniesta!
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-17 14:31
Rambla Åh, det hade inte varit fel... :P men om Hummels blir omöjlig/för dyr att lösa vore fortfarande lovren ett bra alternativ. Som kanske kan bli aktuellt redan i sommar beroende på hur det går med puyol.
Barcelona Keite
2012-09-17 14:31
I'm sexy and I know it!
Barcelona koeman92
2012-09-17 14:27
Jorge Valdano: "Nadie se acerca ni de lejos al nivel de Messi".

Svensk översättning: "ingen kommer ens i närheten av långt ifrån Messis nivå".

@Mundodeportivo
Barcelona Golden Barca
2012-09-17 14:14
Tim Krull spelar i Newcastle och Hollands landslag. Nu spekulerar du/pressen i att han ska sitta på bänken hos FC Barcelona.? Lika trovärdigt som att Osasuna vinner La Liga i år.
Barcelona Golden Barca
2012-09-17 14:11
Grattis Tito Villanova som i dag fyller 44 år enligt FC Barcelonas officiella sida. Född 17 september 1968.
Barcelona Rambla~
2012-09-17 13:58
1.70

Enligt tyska 4-4-2 så är målet för Barca nästa sommar ingen mindre än Hummels. Bör väl glädja dig? :P

Jag vet inte, Hummels lär bli för jävla dyr att lösa. Han skrev ju på ett nytt kontrakt som sträcker sig fram till 2017.

Ett annat galet rykte säger att Newcastles Krul ska ersätta Pinto nästa sommar. Jag vet inte jag, Krul som är landslagsman för Holland lär knappast nöja sig med Pintos roll i Barca.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-17 12:56
Lyons Dejan Lovren flirtar än en gång med Barca och hoppas att de ryktena som placerade honom i Barca kan bli verklighet en vacker dag. Man kanske skulle överväga att låta hans dröm slå in i vinter? Efter puyols senaste skada känns vår uppsättning av mittbackar lite i minsta laget. För jag tror dessvärre vi inte kommer kunna räkna in kaptenen som en regelbunden startspelare längre. Tito beklagade sig själv över att man, precis som ifjol, återigen fått börja säsongen med skadebekymmer därbak. Kanske är en förstärkning möjlig i januari. Och då känns Lovren som ett bra val. Han sägs va den spelare med bäst rapporter från våra scouter. Och han skulle tom nästan kunna komma för de pengarna som återstod av sommarens budget.
Barcelona Capitan Puyi
2012-09-17 12:48
Talangerna vet att de kommer få sin chans i A-laget om de imponerar. Agenterna vet också det vid det här laget så jag tror inte vi bör vara så oroliga.
Barcelona Hetfield
2012-09-17 12:35
De utländska lagen filtrerar ju bort de ruttna träden så att säga. Om en yngling väljer pengar före att spela för Barcelona, då kan han lika gärna dra.

Sen så kan man ju påpeka att det knappast har gått bra för talangerna som har valt just pengar före Barcelona. Det är väl en läxa.
Barcelona Mido
2012-09-17 11:38
Va skönt å läsa Madrids forum som börjar å inse sanningen om Mou o co...dom som kallade oss för enögda hmmmmm
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-17 11:36
Deulofeu/

Det hade nog varit ännu värre att panikpromota Samper upp till B-laget redan nu. Dels för att han behöver prestera under en hel säsong i Juvenil A och dels för att B-laget redan har en hel del mittfältare och Samper hade hamnat långt ner i hierarkin. Se bara på Espinosa som har liknande spelstil och får finna sig i att inte spela varje match.

Hotet från utländska klubbar, och framförallt de engelska, kommer alltid finnas, det är inget vi kan göra åt saken. Det enda vi kan fokusera på är att ta hand om talangerna och låta de utvecklas i lugn och ro. Sen behöver det inte vara något negativt att de spelarna utan hjärta för klubben lämnar för de brittiska öarna. Kolla bara på alla som har lämnat genom åren. Inte har det hindrat oss från att vara framgångsrika.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-17 11:33
Ett erkännande E. Ibric - ''Jag har inget lag'' (Real Madrid) 2012-09-17 11:27 Di Maria filmar. Men han gör så mycket mer än det. Smutsig på alla sätt och vis. Finns flera anledningar till varför alla utanför Real Madrid avskyr honom.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-09-17 11:31
Det är två ligamatcher kvar innan el Clásico på Camp Nou:

Granada (h)

Sevilla (b)

Det hade ju varit förbannat skönt ifall Barça kunde vinna bägge dessa och på så sätt ha (minst) 8 poängs försprång inför Madrid-matchen. Då skulle pressen verkligen ligga på huvudstadslaget.

Granada hemma ska väl förhoppningsvis inte kunna vålla alltför stora svårigheter. Däremot visade Sevilla i lördags med all önskvärd tydlighet att man knappast bara valsar in på Sanchéz Pizjuan och plockar 3 poäng. Den matchen blir tuff.

Real Madrid har inför el Clásico:

Rayo (b)

Deportivo (h)

Visst, Rayo är väl lite halvlurig (lite som Getafe, oglamurös match) men jag tror att Madrid kommer att köra över dem. Man lär vara taggad till tänder efter den senaste tidens poängtapp och Depor hemma lär inte heller bli några problem. Så vill Barça hålla 8 poängs försprånget så vill det nog till att man tar 6 poäng mot Granada och Sevilla.
Barcelona El Soap
2012-09-17 11:00
Grattis Tito som fyller 43 år idag!
Barcelona Barcadinho.
2012-09-17 10:51
En sak som jag tycker är väldigt tråkigt är publikkulturen inom spansk fotboll de senaste åren. Det känns som det har fått ännu negativare utveckling den här säsongen. Det är nästan oroväckande hur många halvtomma arenor vi ser i stora matcher. Sevilla-Real är det senaste exemplet. Förut en stor match med jäkla drag från publiken och så klart fullsåld. Och idag gapar det om tomma sektioner. Och det finns flera sådana exempel.

Lite dålig ekonomisk tid i Spanien är en förklaring, biljett prishöjning är en annan förklaring. Men jag gissar på att den största orsaken är minskad intresse. Ett resultat av att ligan är en två-lags liga.
Barcelona Barcadinho.
2012-09-17 10:42
På tal om Cesc – han gav en indirekt kritik till båda fans och sportjournalister i en intervju för ungefär två veckor sen. Han klagade på att folk (fans och journalister) som ständigt jämför honom med Xavi och Iniesta.
Det är nästan första gången Cesc är så tydlig med den här kritiken.

Han drog som motargument när Xavi var på väg in i a-laget och på väg att ersätta Guardiola. Xavi fick då också mycket kritik för att hans spelstil och prestationer på plan var väldigt olika legenden från 90-talet. Alla ville se en ny Guardiola men fick se en annan typ av spelare,
Och Cesc avslutar med att poängtera att Xavi har utvecklat till klubbens viktigaste spelare nånsin.

Så han menar indirekt att han har sin egen spelstil och det bör folk acceptera och fram för allt respektera och uppskatta. Vi kommer inte få en ny Xavi, men det säger ingenting om framtiden.

I en ännu tidigare intervju sa han att han gillar att spela på större ytor än vad att nu får i Barca.
Och det är kanske så man bör använda honom, över större delen av gräsmattan. Låt honom ha lite friare roll och bättre rörelse möjligheter.
Annons: