/spanien/barcelona/forum/8546.aspx/spanien/barcelona/forum/8546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-09-16 15:16
det roliga är att ingen reagerar på hans kommentar heller. jag hade lackat.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 15:02
CS - Riposa in pace Piermario Morosini (Real Madrid) 2012-09-16 14:48 WTF Iker, som kapten, måste ta en stor del av ansvaret. Jag ser ingen trygghet när det blåser. Sen ser det faktiskt jävligt illa ut att man ser honom på bild tillsammans med Xavi oftare än någon i egna klubben.
Barcelona Barca o Mort!
2012-09-16 15:01
zick9

Nej gör inte detta till något youtube nu :P

Alex Song

Antagligen ville han byta ut halva laget men sparade en ifall det blir skador. Ser inget fel med det där uttalandet =P

Haha att de skyller på Iker nu. Marränger är så roliga.
Barcelona Unicef
2012-09-16 14:44
Iker är vell den ende i den föreningen med någon som helst ryggrad och värdighet!!! Sen spelar det jue ingen roll hur bra ledare man nu än är när tränaren är en lobotomerad Pungråtta med hybris!!!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-16 14:33
Att skriva de sakerna om Iker är lika obegripligt som om någon culé skulle ifrågasätta Puyols ledaregenskaper. Helt sjuk!
Barcelona zick9
2012-09-16 14:30
Gilla om ni är säkra på att Barca vinner ligan! :D

Vill se om det finns folk som tvekar. :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-16 14:28
@ALEX SONG:
Han måste nog vara full. Finns det nån match där Iker inte gör sjuka räddningar och räddar de?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-09-16 14:25
Om Villa och Pedro gör 20-30 ligamål tillsammans så är jag mer än nöjd. Igår tex när Messi inte var inne så näta Adriano istället. Egentligen bryr jag mig inte om vem som gör målen så länge vi spelar bra. Men förra året hade vi stora problem så fort Messi inte gjorde mål en match och självklart kommer det finns matcher där Messi går mållös.. Sen är det jävligt kul och se att Adriano har börjat näta och gör ett bra jobb i backlinjen, samtidigt som han konkurrerar med Alba.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 14:22
Shi (Real Madrid) 2012-09-16 14:19 Roten till allt ont är vår usla kapten Casillas, han är helt värdelös på att hålla ihop gruppen, saknar en karismatisk och trevlig kapten som Sanchis eller Raul, Casillas förtjänar inte och vara kapten över detta lag. Hahaha stackars Iker.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-16 14:08
Mourinho: jag gjorde 2 byten i halvtid men ville göra 7, Borde han inte gjort 3 byten i så fall, 3 byten är ju närmare 7 byten än vad 2 byten är.
Barcelona Baronen
2012-09-16 13:58
Vilken fantastisk känsla man har efter matchen. Inte alls en lätt match att bara hämta hem tre poäng. Fabregas var riktigt bra och man kan inte annat än älska Thiago. Underbart att han är tillbaka med sin ungdomliga fartfyllda entusiasm. Det känns som han väcker liv i hela laget, han kommer bli en stor ledargestalt i framtiden. Pedro är helt strålande! Och Villas mål - yppersta världsklass! Nu har vi något jävligt bra att gå på här och det känns så jävla bra.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-16 13:58
Tycker att gårdagens match var en av de bästa Barça har mäktat med under de 4-5 senaste åren efter ett landslagsuppehåll. Finns så många positiva aspekter man kan lyfta fram. Fabregas mer än godkänna insats bådar gått inför de två närmsta matcherna, där han med största sannolikhet lär få starta i Iniestas frånvaro.

Sen var det roligt att Thiago fick sina första minuter denna säsong. Det faktumet att Messi kunde få vila lite och ändå näta två gånger om. Men det stora jublet kom när Villa fick göra ytterligare ett mål. Känns som att el Guaje håller på att komma tillbaks till gammal fin form. Hans mål var oerhört saknade förra säsongen.

Däremot gjorde det ont att se Puyol ännu en gång dra på sig en skada. Han förtjänar verkligen inte gå igenom detta helvete! Svårt att säga om det är hans ålder som gör att han åker på alla dessa skador, eller om det snarare handlar om hans uppoffrande spelstil. Jag lutar mer åt det sistnämnda. Vi får nu hoppas att Piqué och Mascherano inte blir skadade eller avstängda inför el Clásico om några veckor.

Sen får vi inte glömma att vi nu har vunnit på två bortaarenor som vi förlorade på förra säsongen, Reyno de Navarra och Coliseum Alfonso Pérez. Det är sådana segrar som senare blir guldvärda när man ska summera säsongen.
Barcelona El Maestro 2
2012-09-16 13:52
"We have had enough patience, and we can achieve more goals. It is good for everyone to know that we lost in Pamplona and Getafe [last season], and this year we won. There are never easy games, but there are many points at stake."

Vilanova

Precis, mycket talar för Barça . Det är dessa matcher som kan avgöra ligan. Det gör inte El Clasico!
Barcelona tuner
2012-09-16 13:47
@Sentuary:

ja, lite skadeglada hälsningar har han förtjänat tycker jag. ser fram emot hans nästa krönika om spansk fotboll. om det nu blir någon.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-09-16 13:38
Ok, jag vill skriva en inofficiell lag här på Les Rambles.

Min favorit kommentator (och säkert många andras) är Ray Hudson så efter varje match så letar jag efter highlights med honom som kommentator. Och idag hittade jag för första gången den här säsongen Goltv highlights med honom i matchen mot Getafe

Så från och med nu om man råkar hitta highlights från den senaste matchen med honom som kommentator så "måste" man länka den här i Les Rambles.

Jag startar idag. Länktips.

EDIT

Såg att Mojito - Culé (un estilo de vida) redan länkat. Haha tack
Barcelona Sentuary
2012-09-16 13:35
Haha, tuner det där va det roligaste jag läst på länge.. Förväntar mig att många skickar några hälsningar till pajasen, killen verkar ha noll koll på fotboll, jonas.esbjornsson@expressen.se, måste väl fråga honom om Madrid har övergreppet idag?
Barcelona tuner
2012-09-16 13:24
hehehe...
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-16 13:16
Skönt.

Tummen upp.
Barcelona Sentuary
2012-09-16 12:48
Gratulerar alla till 8 poängs försprång mot världens så kallade bästa lag, på karate måste det vara då. Någon som har koll på om Higuain eller Di Maria som sparkades och försökte boxas under en match kommer få några avstängningar? Eller just de, äckel förbundet ser inget som har med äckel Madrid att göra.
Barcelona koeman92
2012-09-16 12:32
Denna startelva skulle jag vilja se mot Spartak Moskva:

Valdes

Alves Piquè Mascherano Alba

Song
Fabregas Thiago

Deulofeu Messi Villa

De spelare som spelade igår, bl.a Xavi, Sergio och Pedro vill jag vila efter att de gjort en strålande insats igår och för att inte riskera skador efter landslagsuppehållet. Dessutom vill jag nu se Deulofeu få chansen då jag anser att han är redo och dessutom är han ljusår bättre än Tello. Skulle gärna även vilja se ett inhopp av Bartra i andra halvlek.
Barcelona Corazon
2012-09-16 12:24
Snälla gubbs missa matchen igår vill verkligen se den kan inte nån hjälpa mig med att hitta nän länk å ladda ner den?
Barcelona koeman92
2012-09-16 12:21
Mycket bra skriven artikel av Robin Hyder! Jag instämmer, nu när Puyol är skadad (igen) kan man ge lite speltid åt Bartra för att kunna avlasta Piquè och Mascherano, men också för att Bartra ska kunna ta klivet uppåt och utvecklas som mittback och få lite mer A-lags rutin så att han på lång sikt kan växa till en bra ersättare till Puyol.
Barcelona El Maestro 2
2012-09-16 12:18
Mr Mourinho hänger ut hela laget igen! Det förvånar mig inte alls. "Jag har inget lag idag" säger han. Por qué? Por qué? Por qué? Jag undrar hur många gånger han upprepade detta varför i omklädningsrummet efter matchen? Por qué Ronaldo, Por qué Alonso….? Varför ska jag bry mig om det förresten?

I förra säsongen såg man direkt att Barça inte skulle vinna ligan. Det var för uppenbart. Skador, lite sviktande motivation o.s.v. Nu kan jag konstatera, även om det är för tidigt, att Barça kommer att stå som vinnare när säsongen är avgjord. Jag vet att det är dumt att spekulera det så här tidigt men det brukar vara så av erfarenhet.
Jag tycker förresten att säsongens bästa värvning är David Villa. När han är väl tillbaka för fullt så kommer han att göra sina minst 25 mål som han brukar göra. Det är inte illa att ha en så erfaren och van målskytt i laget.
Välkommen tillbaka David Villa. Du saknades verkligen i förra säsongen, framförallt i bortamatcherna där du brukar dyka upp med ditt djupled från kanten!
Barcelona tarrak
2012-09-16 11:57
Jag läste att Messi gjort 60 mål under 2012 och då återstår ändå 19 matcher innan årsskiftet. Är det någon som vet vad rekordet ligger på?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-09-16 11:16
Höjdpunkterna från gårdagens match i länktips.

Villas mål är underbart ur så många synpunkter!

Hur ytan öppnas upp, hur löpningen tajmas, hur perfekt passningen kommer, nertagningen, hur backen hålls undan och till sist det kliniska avslutet.

Underbart att Cesc står för två assist och fortsatt framstår som en riktig poängspelare.

Att Tito vågade vila Messi är riktigt stort. Att loppan dessutom kommer in och sätter två mål är större.

Men störst av allt var glädjen som hela laget visade upp. Det är sånt som ger titlar.
Redaktionen
2012-09-16 11:15
Inga omotiverade startelvor tack! Om ni nödvändigtvis känner ett behov av att skriva startelvor, ska dessa vara utförligt motiverade.
Barcelona Siempre Barça
2012-09-16 11:01
Vill ha denna elvan mot Moskva nu på onsdag. V.v Alves, masch,p,Alba Song Cesc, thiago Pedro, Messi, D.v Hoppas Tito vilar xavi. Han har spelat 3 matcher på 1 vecka. Och bort med tello kille. Kan inte gå förbi nån:(
Barcelona Jonas - tots units fem força
Hur länge blir Alba borta?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
Nu är det bara Real M, Espanyol, Valencia, Betis och Athletic borta som är kvar.
Barcelona ViscaBarca1899
2012-09-16 10:50
Härligt att se laget vinna. Skönt för Cesc som får göra assist och för Villa att göra mål
Annons: