/spanien/barcelona/forum/8545.aspx/spanien/barcelona/forum/8545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-19 01:54
Biji Kurd u Kurdistan Qendil gian!
Postat via SvenskaFans-appen
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 01:33
Okej. Förr hade Les Rambles högre nivå på forumet än nu för tiden. Ju populärare Barcelona har blivit i Sverige, ju lägre har nivån här blivit. Jag tänker inte svara en del personers grodor här. Jag låter moderatorerna på ert forum göra sitt jobb. Ni andra som hållit sansad nivå, kan nå mig via PM. För jag lär inte skriva här på ett bra tag framöver. Tack och hej!
Barcelona papillon
2012-09-19 01:33
Jajaja och nu har den där "Qendil" fått sina 15 min i rampljuset. Grattis! Låt honom vara nu så att han kan gå och sova stackarn!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Riiio!!
2012-09-19 01:28
skriv va fan du vill och hur långt du vill... vi skiter väl ändå i vad du skriver! problemet är bara att du är helt dum i huvudet och alla börjar störa sig på dig.. så visst gör du bäst i att dra till Din lilla trygga säng och drömma om hur tjockisRonaldo o fejkRonaldo drar över dig.
Barcelona FC Barcelona 1899
2012-09-19 01:23
Qendil-R.I.P Morosini! (Barcelona) Jag är ingen Messi älskare men jag älskar Barcelona sjukt mkt. Messi gör saker som ingen annan gör på plan. Att någon ens tar upp snacket om vem som är bäst är sjukt. Messi är och har klart varit bäst inom dem senaste åren. 4 år har han dominerat totalt.
Barcelona Gabriel
2012-09-19 01:20
Vet inte vad som sagts här inne efter kvällens match mellan Madrid - City och är alldeles för lat för att gå igenom åsikterna, men tycker att de i studion överdrev något ofantligt gällande Madrids prestation ikväll. De vinner, och det var verkligen på håret.

Madrid hade självklart matchen, att påstå något annat vore bara korkat. Men hallå nu? Exeggerate much?

City må ha stora spelare, men de är fortfarande inget stort lag. Visst, de vann PL förra året, en liga som i min mening rent kvalitetsmässigt sätt på lagen är en överskattad liga. Och då menar jag precis som jag sa, nivån på lagen, inte på själva ligan (för där liger den ljusår före La Liga exempelvis). Min poäng är, det säger mig inte speciellt mycket att de lyckades med att vinna PL, City är fortfarande ett oerfaret lag ute i Europa som har väldigt mycket att lära sig och en lång bit att gå.

Med detta sagt tycker jag att det är en självklarhet att Madrid skulle vara spelmässigt överlägsna City på Bernabéu, allt annat vore... konstigt? Dessutom var det även rätt så tydligt att City inte ville gå all in på att tok anfalla på bortaplan utan snarare gick med på att låta Real sköta spelet medans de själva skulle ta vara på de få chanser som skapades.

Och gällande alla deras chanser. Comon, det är så Madrid spelar. Tänk efter lite nu va, de skjuter på precis allt, allt, allt och allt. ALLT! 30 skott mot mål, jo men tjenare, hur många av dem var egentligen riktigt farliga? Det ser oftast jävligt mycket farligare ut än vad det egentligen är när de skjuter, och många som inte är erfarna med att kolla på dem är också ovana med att se så mycket skott.

Om vi hade skjutit i precis vartenda anfall på samma sätt som de gör hade vi hamnat i minst 50 avslut per match eftersom 90 procent av matchen spelas runt motståndarlagets straffområde. Bara något att tänka på...

Real påminner mig mycket om ett hockeylag i deras sätt att försöka skapa målchanser. Skjuter på allt, chans skjuta på målvakten, försöka få en styrning på nån back eller medspelare eller vad tusan som helst för att bollen ska åka in. Eller så skapas en retur som någon spelare ska vara först på och peta in. Det är därför så många "skit mål" görs av dem.

Nej, folk överdrev ofantligt deras insats. Jag var inte ett dugg imponerad. Annars var det väl starkt av dem att ändå lyckas komma tillbaka och vända på underläget med så lite tid kvar, det kan jag ändå ge dem. Men egentligen tycker jag mer att det handlar om City's loser mentalitet än något annat. Tvivlar på att de hade lyckats vända på det resultatet mot Man U, Bayern, Chelsea eller något annat storlag med så lite tid.

Som sagt... Exaggerations!
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-19 01:19
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Messi knu**ar alla lag upp och ner, i Argentina och i Barcelona så stäng din stora mun.

Jag talar åt Messi.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 01:19
FC Barcelona 1899, med Ronaldo menar jag brassen och inget annat. Godnatt! :)
2012-09-19 01:18
Qendil-R.I.P Morosini!

Ok Sneijder eller vem de nu var du snackade om i Morunho kollektivet skulle ha vunnit 2010

satt i knä Julio Cesar i semifinalen
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 01:17
FC Barcelona 1899, ju jag ser på Barcelona. Nej jag är ingen CR7, Messi eller Real fan. :)
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 01:15
Riiio!!, kanske i din ding dong värld :). Eller har du tänkt jag skulle skriva ett långt svar på något som man bäst skulle ignorerat från början? För kanalens bästa drar jag nog till sängs. Jag är ingen Barcelona fan. Även om jag verkligen gillar Barcelonas sätt att spela fotboll. Jag är heller ingen Messi-dyrkare. I min värld kommer Messi vara en duktig grabb. En grabb som vann allt som går att vinna i en och samma klubb. Som inte lyckats prestera något utanför Barcelonas trygga miljö. Om han blir ansedd vara den största någonsin. Kommer jag tappa respekten helt för topp fotbollen. Jag kan bara modern tid nämna Zidane och Fenomenet Ronaldo som bättre spelare än Messi :). Dock lär ju folk gå bananas när jag skriver det. Nåja, jag bjuder på det.

Avanti Livorno
Visca Catalonya
Biji Kurdistan
2012-09-19 01:07
Qendil-R.I.P Morosini! (Barcelona) Är du en Real fan eller CR Fan? Bara undrar för du verkar ha lite svårt att släppa med Messi grejen. Att Messi vinner är för att han är den bästa spelaren inte för han är älskad eller något annat. Messi får alla lag att se dumma ut tyvärr och det borde du veta . Om man tittar på Barca så är Messi nästan intill hela Barca. Messi gör lite över 60 % målen för Barca och och hans assist behöver jag inte ens säga för dem är sjuka. Vill bara att du ska veta att det finns ingen i världen som är lika Bra som Messi. Bara inse det eller blunda som hela bunten gör i Madrid.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 01:07
MESSI.CORLEONE, ja, ligan kommer nog bli Barcelonas i slutändan. Svårt att se Barca släppa detta. Dock när det kommer till CL tycker jag ännu det inte finns någon solklar favorit. Vi märker nog slutet av säsongen vem som vunnit CL. Kanske det blir Bayern? Två CL finaler. De kanske blir tredje gången gillt? :)
Barcelona Dradrian
2012-09-19 01:06
Qendil: Dina senaste inlägg tyder på klart bristande intelligens. Just sayin'. Sov gott!
Barcelona Riiio!!
2012-09-19 01:05
helgonförklarar inte Messi.. inte ännu, men vi kommer dit ;) finns många bra spelare och om någon har visat att det går o vara mänsklig så är det ju Ronaldo nu under säsongsinledningen då han varit riktigt kass eller Tores som gick från storformen i pool till en bajssäsong i Chelsea.. visst är Messi inte sådär extrem varje match men det är väldigt sällan han inte bidrar med något alls, han gör nästan alltid bra eller galet bra matcher. ni som blundat under dessa 4 år han dominerat totalt kan fortsätta göra det.. vi Barca fans har inget emot det och snart är han absolut den bästa genom alla tider! bye bye era jävla haaaaters!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-09-19 01:03
Real var brutala idag. Även om vi ligger 11 poäng före de om 3 veckor känner jag mig inte säker förrän vi närmar oss slutet. Ska bli fantastiskt att komma före de i ligan och vinna CL. De är utan tvekan världens andra bästa lag.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:58
Josep Guardiola, nej, det skulle jag aldrig göra. Då en spelare är aktiv och den andra har lagt skorna på hyllan. Dock skulle mitt svar inte göra dig glad :). Det håller jag för mig själv.
iMadridista hasta que me muero! (Real Madrid) 2012-09-19 00:06 Mancini borde lagt någon bänk framför Hart med eftersom hans buss inte funkade , fan miljarder spenderar dom och så backar dom med 11 man , jävla äckel lag --------------------------------------------------- Killar, vill ni skratta lite här har ni hahaha. Jag kan inte fatta en sak när Real backar hem med hela laget mot oss då är det OKEJ för alla maränger men när andra lag backar hem mot Real då är det vidrigt hahahaha. Helt sjukt att marängerna är så blinda och enögda. Tyvärr så är det bara synd om dem att dem inte vet bättre. Denna Karl har noll koll att han ens säger så om City förstår jag mig inte på alls. När Barca tar emot Real så backar dem själv hem med 11 spelare och själv så har Real spenderat flera miljarder just för att va på samma nivå som Barca hahaha. Helt korkad kille, att säga så om City men att inte säga om sitt eget lag när dem själva är så helt osannolikt. Dör av garv, det var två köpelag som möttes idag och de laget som vann förtjänade vinna för dem var bättre. Måste hylla Reals insats och Real åt upp City tyvärr för det var verkligen så. City förtjänade knappt sina mål för 1 mål förtjänade dem men inte två. Dem spelade inte lika bra som Real. Vi ska hylla våra rivaler för dem är trots allt människor och vi ska alla inte vara så fula och inte hylla rivalerna. Viva Barca.
AndreD - General Pardon
Yaya Toure (Manchester City): "I will never ever forget Barça, it's the greatest team in the world." [tv3]

Så sa han enligt Barcastuff.

Tvåa :(
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-09-19 00:53
Yaya Toure (Manchester City): "I will never ever forget Barça, it's the greatest team in the world." [tv3]

Fy fan vad jag saknar honom och Samuel Eto´o.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:52
Riiio!!, äsch, sluta idoldyrka på ett ohälsosamt sätt. Ni nästintill gudförklarar honom. Messi är utan tvivel en väldigt duktig spelare. Dock den här persondyrkan är perverst. Nej, experterna verkar inte bry sig om vem som är bäst för säsongen i världen. De går efter Messi-lagboken. Samma Messi som missade straff i CL semi mot Chelsea. Ja, även Messi kan vara "mänsklig", men för somliga verkar han gå på vatten.

Mess+Ballon d'Or=Förprogrammerad vinnare. :)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-19 00:51
Qendil

Du har PM!
2012-09-19 00:48
@Qendil-R.I.P Morosini!:

Snälla jämför inte Messi med Zidane, jisses.
Barcelona Riiio!!
2012-09-19 00:47
Messi är något helt speciellt.. när han inte gör mål så spelar han fram.. när han varken gör mål eller assist så ligger han ändå på något sätt bakom det mesta! därför är han unik och det är därför de flesta "experter" håller med oss andra här!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:47
Culé - Messi y Alexis, precis :). Messi vinner för att han är Messi. Skrämmande persondyrkan. Inte för han nödvändigtvis är bäst. Tycker du det inte är magstark att vinna ett sådant pris då hans största triumf var spanska cupen :)? Eller ska han få priset för alla de mål och assist han gjorde förra säsongen? Då kunde väl även CR7 få det när han vann skytteligan och spanska cupen? Det är ju samma resonemang. Om man nu ska ta det skämt priset som de hart blivit tack vare Messis vinster, ja, då får den gå till den som spelat bäst den säsongen i världen. Inte vem som man anser "egentligen" borde få den. Punkt slut. Tack för ditt inlägg dock.

Avanti Livorno! :)
Visca Catalonya :)
Biji Kurdistan :)
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:40
Riiio!!, bevisar bara hur komisk somliga är här för skydda Messi. Nej, Arbeloa var en av dom sämsta spelarna i spanska landslaget under EM och var inte bärande kraften till Reals liga vinst. Dock var Iker det definitivt. Tänk om och tänk rätt. Då kunde jag lika gärna sagt Torres som vann CL, EM och FA Cupen. Varför nämnde jag inte honom :)?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-19 00:40
Qendil-R.I.P Morosini!

Respekterar din åsikt och kul att du kan diskutera utan att kalla våra spelare för massa öken namn dylikt.

Sneijder bättre Messi under 2010? Det Messi gör är helt...amazing sen oavsett vad han(Sneijder) vann för titlar spelar ingen roll. Det är ett individuellt pris, och ja Messi var/ är bättre individuellt. Sålänge Messi är akiv kommer han vinna Balon d'Or. Vi vet alla att han förtjänar det:).

Match idag/imorgon, äntligen!

Spelar Welliton fortfarande i Spartak Moskva? Han är grym på FIFA, hahaha! ;)

Någon som har koll på honom?

Bona nit, culés!

Btw, kul att Malaga vann, glad för deras skull. Va'fan gör Hulk i Ryssland? Herregud...pengar o pengar. :/
Barcelona Riiio!!
2012-09-19 00:37
det är ett INDIVIDUELLT pris för fan! Arbeloa vann ju både ligan och Em, ska han kanske vara topp tio världens bästa spelare iår?
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-19 00:33
Unnar Malaga en kväll som denna, verkligen.

Imorgon är det vår kära barca och det är bara och decka.

god natt :D
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-09-19 00:30
Barcaholic, definitivt inte Messi i alla fall. Hellre Iker, som både vann EM och La Liga än Messi. Dock vet vi alla redan nu att Messi vinner. Eftersom det är Messi. :)
Annons: