/spanien/barcelona/forum/8544.aspx/spanien/barcelona/forum/8544.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-10-05 18:50
Eh det kommer ordna sig. Inget och oroa sig för. På dagens bilder såg han jävligt glad ut och han Kmr få sin son när son helst.:) jag är mer orolig för backlinjen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-05 18:31
westinho

Har för mig att det var planerat till 7e oktober, och vi alla vet vad som händer den dagen... Känns inte jättebra såhär på förhand.
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-05 18:31
Jag har en fråga till Taher (Red)

Vad hände med måndag hela veckan som flyttades till fredag p.g.a El Clasico?
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-10-05 18:26
@Andres "El Ilusionista" Iniesta:

Detta är inte samma som en transfer under silly season. Barnet väntas väl komma om ett par veckor.
Barcelona Andres "El Ilusionista" Iniesta
2012-10-05 18:18
Leo har nu officiellt bekräftat att han och antonella INTE fått barn idag....jag tippar på imorgon!
Barcelona Hetfield
2012-10-05 18:13
Sakho, Ogbonna, Benatia, Astori, Höwedes, Hummels, Rami, Barzagli, Dede och Mbwia är några mittbackar som kunde komma. Men nej, det klarade inte Zubi av.

Ingen av de, förutom Hummels, skulle kosta i närheten av vad Silva eller Martinez skulle kosta.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-10-05 18:13
Rivaldo hälsade laget under träningen och kommer befinna sig på plats på Camp Nou på söndag för att se el clásico. En av mina barndomsfavoriter.
Barcelona FCB_Cule
2012-10-05 18:12
Faan.. Ville att det skulle vara sant ! Gud vet vad han hade gjort på söndag då !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-10-05 18:02
FCB_Cule

Messi @facebook:
My family and I thank you all for the comments and messages of affection that we have received today, but we want to make it clear that the information circulating that my son has been born is completely false. A hug to everyone!
Barcelona FCB_Cule
2012-10-05 17:44
Är det verkligen officiellt att kungarnas kung har fått en prins :D ?!?!?!
2012-10-05 17:35
@AndreD - General Pardon:

Är du säker på att det är Montoyas officiella fb då? :P
Barcelona Gothica Ramblas
2012-10-05 17:28
Saludos todos los fans de Barcelona :)

Håller på och lär mig spanska så ha överseende vid eventuella stavfel :)
För övrigt så vinner Barcelona med 3-0 på söndag.
Barcelona socccerfan1
2012-10-05 16:55
tja grabbar!!!

har någon aftonbladet plus och kan kopiera in erik nivas text om derby helgen?

Tack på förhand
AndreD - General Pardon
2012-10-05 16:38
westinho - Sergio #16

Tror inte heller det är hans officiella. Tog bilden från Montoyas officiella som delade "Songs" bild. Återstår att se om det är sant.
Barcelona Golden Barca
2012-10-05 16:23
Det är att notera inför söndagen att vi gjort mål 25 La Liga matcher i rad. Att 11 av våra 17 mål gjorts av spelare från La Masia. FC Barcelona har bytt in spelare som gjort 6 mål under La Liga säsongen. FC Barcelona har på 6 matcher i La Liga slagiit 4181 passningar och 3704 gick till rätt spelare. Otroligt hittade detta på
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-10-05 16:13
Hetfield

Kan du nämna alla 10 mittbackar? Bara intresserad.
Barcelona Éluc
2012-10-05 16:11
Barcelona sources deny the rumour that Lionel Messi has become a father last night. [punto radio]
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-05 15:58
Leo Messi har på sistone sett ofräsch ut. Vore skönt om han exploderade mot Real Madrid med tanke på glädjen som han nu har inom sig med sin son och allt.

Thiago Messi!
Barcelona ~Més que un club~ ?
2012-10-05 15:34
VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN THIAGO ROCCUZZO MESSI! ALL LYCKA I VÄRLDEN!
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-05 15:32
Längtar så mycket tills söndag alltså. Men är lite nojjig angående mittbacks positionen. Spekulerar runt lite i mitt huvud om vilka jag skulle kunna tänka mig som mittbackar, funderar på att om man kanske ska ner med Sergio på mittbacken och Song på deffensiven. Men Sergio gör så mycket i det tysta på den deffensiva rollen så måste även ha honom där.
Barcelona Hetfield
2012-10-05 15:30
Jag är inte särskilt förtjust i Zubi som sportchef, det har jag gjort tydligt flera gånger. En sportchef måste ha fler alternativ i backfickan, vilket Zubi inte verkar ha.

Så tanken var att man skulle värva Martinez eller Thiago Silva under sommaren, men man hade ingen backup plan. Trodde de att Milan eller Bilbao skulle sälja de för kaffepengar? Vad förväntade de sig? Lider det verkligen brist på mittbackar? Är det så svårt att köpa en mittback? Jag kan på rak arm nämna minst 10 mittbackar som skulle passa i Barcelona, och jag har inte ens yrket som sportchef. Sen så är det förstås inte bara Zubis fel, det är ju även Tito som är envis. Men som helhet, jag är inte särskilt imponerad av Zubis köp, han köper spelare för överpris. Den dagen Zubi kan hitta en spelare för ett par miljoner och göra honom till en stjärna, den dagen erkänner jag att han är en duktig sportchef, tills vidare så väljer jag att se det som att Zubi har den rollen pga svågerspel, dvs. att han har fått jobbet för att han är en Barcelona legend.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-10-05 15:17
Att köpa Song - en DM som nyss omskolades till en offensiv spelare i Arsenal, och omskola honom ännu en gång till CB - känns jävligt korkat. Det var flera år sedan han spelade mittback i Arsenal och förra säsongen spelade han mer offensivt än defensivt på mittfältet. Jag gillar Song som spelare, han är duktig med boll, versatil och en "matnyttig" spelare och det är inte hans fel att backlinjen har sett ostabil ut när han spelar men jag blir lack när Tito väljer att spela han som en defensiv kugge.

Väljer Tito att köra Song & Mascherano i backlinjen på söndag så tror jag satt mina pengar på ett Real Madrid som såg JÄVLIGT spelsugna ut mot Ajax. Kaka var bra, Ronaldo lekte, Benzema gjorde drömmål etc. Nu kommer vi knappast bjuda på samma ytor - det var korpenklass på Ajax i vissa perioder - men ändå.
Barcelona den närkingska älgen
2012-10-05 15:06
Barcasuff skriver att Piques chanser till spel på söndag bedöms till 50/50. Han kommer inte att spela på smärtstillande om det finns risk för ett bakslag och således ännu längre frånvaro.

Börjar mer och mer ställa in mig på att det blir Song och Masch som bildar mittlås på söndag. Känns som att vi måste göra tre framåt för med den backlinje vi förmodligen mönstrar och sett till Reals offensiva krafter blir det minst två bakåt.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-10-05 13:25
Men herregud! Klart som fan att Song inte skulle slänga upo en bild på FB med Messis nyfödda son, låter absurt...
Barcelona Walee
2012-10-05 13:22
Förstår inte vad våran så kallade ungdoms akademi är till för. Jag antog att vi skulle kunna ta spelare där ifrån vid stora behov. Ja mena Batra kan väl ändå inte vara så dålig?? Montoya var väldigt bra det lilla jag såg av honom i klassikern. Han gick inte bort sig istället valde vi att spela Adriano som höger back som till slut blev utvisad. Vi måste kunna lita på våra talanger i försvaret också.. Jaa nu lär vi se Song och Masken har aldrig vart oroligare innför en klassiker..
2012-10-05 13:17
@Andresito:

Mascherano la upp en bild på en barnvagn nyss på FB. Jag vet inte om det är till hans egna barn eller om det är till Thiago Messi.

Haha Thiago Messi. Det låter faktiskt coolt.
2012-10-05 13:07
Det känns som att vi får spela utan Pique om man läser de spanska tidningarna idag. Han kör fortfarande i gymmet enligt de. Fan vad arg man blir egentligen. Inte på Pique men mest på ledningen. Om de inte köper en mittback i Januari så kan de avgå (eller det kanske blir bättre om de gör det redan nu, då jag är 110 % säker på att vi inte lär få se en mittback). Song-Mascherano mot Real? Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta..
Barcelona Andresito
2012-10-05 12:50
@westinho - Sergio #16:

Med tanke på att hans förnamn stavas Alexandre, så är det högst troligt att det är fake, om han nu inte är efterbliven och inte kan stava till sitt egna namn :)
2012-10-05 12:42
note: there's is no confirmation about messi's son being born tonight, a picture going around is therefore most probably fake #fcblive

Är det där verkligen Songs officiella facebooksida?
AndreD - General Pardon
2012-10-05 12:32
Vår nya anfallsstjärna :)
Annons: