/spanien/barcelona/forum/8542.aspx/spanien/barcelona/forum/8542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 23:08
Sedan Etoó och Ibra lämna Barca så har Barcelona inte spelat med en "riktig" striker. Även om Villa är det så har han hittills i Barcelona bara använts helt fel. Det känns mer som Barcelona spelar utan anfallare. Blir lättare för försvaret hos motståndarna att försvara. Heter försvararna Ramos-Pepe så spelar Barcelona precis som Mourinho vill. Undrar när Barcelona ska lära sig att dom behöver en anfallare. Barcelona spel just nu är lättläst.
Barcelona Bàckis
2012-10-02 23:07
Är Pique helt borta från Clasicot?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2012-10-02 23:07
@H.Alavi - Magico!:

Våra alternativ kan göra det bra men inte lika bra.

Nu är det som det är, det är bara att tuta och köra på det. Song/Mascherano lär det bli om inte Pique kliver in mirakulöst.

Det kommer bli nervigt med dem men de gjorde verkligen inte bort sig mot Sevilla borta, en av dem svåraste och snabbaste matcherna i ligan.

Jag undrar fortfarande vad Busquets åkte ut för. Någon som vet?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-02 23:06
Ja, det blir riktigt tufft på söndag. Busquets får en viktig roll då han får ligga längre ner än vanligt. Men någon kross blir det inte. Med en motiverad Messi och både Alexis och Pedro i bra form så gör vi ju några mål framåt också. Tippar på en målrik match, speciellt om Real kör sin höga press istället för den typiska Mourinho-taktiken.
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 23:03
@H.Alavi - Magico!:

Sant. Barcelona fick erfara hönsgård senast mot Real i försvaret. Det känns som repris från Super Cupen.
Barcelona Henrik Larsson 7
2012-10-02 23:03
Klockren analys av colaflaskan (Niva)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-02 23:01
Keite

Håller med. Vad fan är det för jävla trams ni håller på med egentligen? Carles Puyol är inte FC Barcelona. Visst det blir svårare bakåt för laget utan honom men vi har fortfarande alternativ som kan gå in och göra det bra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-02 23:01
Fan va synd om Puyol. Krigar för att hinna tillbaka och sen händer detta. Trots nyheterna jag läser om 2-3 veckor kan jag inte vara positiv efter de bilderna. Visst, ibland ser det mycket värre ut än vad det är men det här såg riktigt äckligt ut.
Barcelona Keite
2012-10-02 23:00
Jävla pessimistfitter vissa är!!!!!!!!
- "öhh vi kommer torska"
- "Grattis Madrid"
- "Song o Mascherano suger"

Man äcklas vafan
Qendil-R.I.P Morosini!
2012-10-02 23:00
LionelMessiTheHandOfGod, :) det gör jag, din roliga filur. Blir du störd av min närvaro?
Barcelona Shaappaa
2012-10-02 22:59
Kul. Två premier league mittfältare spelar som backar i världens bästa klubb mot just Real Madrid nu på söndag. Jag svär på mitt liv att det inte är ens kul att kolla på el clasico längre med de backar vi har..... så j@vla arg. KRYA PÅ DIG PUYOL! Hoppas du ser det här medelandet så du får motivation och ger lillbroder en kjäftsmäll på söndag.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-02 22:59
Smogen Varför ska vi rasa ihop om Puyi byts ut? Tränaren lär väl lita på sina andra spelare, eller? Kan han ställa upp med Song och Masche borta från start ska väl Benfica borta och 2 mål upp inte vara något problem?
AndreD - General Pardon
2012-10-02 22:58
Så jävla skönt att den inte är bruten
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-10-02 22:58
Det jag tänker på just nu är hur många mål Real kommer att göra. Jag tror att Mourinho skrattar nu åt oss för hans spelare kommer att leka med hönsgården Song och Mascherano.

Jag skriver återigen grattis till vinsten Real!
LionelMessiTheHandOfGod
2012-10-02 22:57
Qendil-R.I.P Morosini!

Din skojare vad gör du här och bara kritiserar? Dra till ditt forum och skriv om laget du tycker om, för här har du inget att göra !
Barcelona NoGo™
Ohh inget brutet, tack gode gud för det!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Official: Puyol has a dislocated elbow #fcblive #ucl

Inget verkar vara brutet :D
Barcelona DM1982
2012-10-02 22:56
Official: Puyol has a dislocated elbow #fcblive #ucl

Då var det bekräftat. Inte alls så farligt som jag först trodde, skönt.
Barcelona Barca4eva
Som andra har sagt, lätt att vara efterklok. Synd som fan dock.
Barcelona Hyder
Det hade inte förvånat någon om armbågen är ur led och diagnosen säger att Puyol blir borta i 4+ veckor. Sen när man tar en titt på startelvan under söndagskvällen så finns Carles helt plötsligt med och ska spela.

Det finns bara en Carles Puyol.
Barcelona Barca o Mort!
Skulle skadan bero på att han var överbelastad efter skadan hade jag förstått att man flamear Tito. Men det här hade ingenting med skadan att göra och skulle hänt även om han hade varit oskadad hela livet. Det var Puyol som landade fel, inte hans skada som kom upp igen.

Om det är armbågen som är ur led så lär han vara tillbaka inom en månad. Skönt om det stämmer, såg dock inte skönt ut för Puyol fyfan vad det där måste ta ont.

EDIT:

L.A.M nr 10 Hade inte Busi knäet uppe i ansiktshöjd med andra killen då riktigt nära ansiktet? Tycker isåfall att det är en tveksam utvisning men inte helt feldömd. Andra killen borde fått en varning för sina efterknuffningar.
Qendil-R.I.P Morosini!
Rambla~ el chico dorado, tack, detsamma anser jag om dig :).
Barcelona DM1982
2012-10-02 22:55
@Rambla~ el chico dorado:

Jag måste säga att det var ganska onödigt att spela honom över huvud taget. De kunde ha startat med Song och låtit Puyol komma in sista tjugo eller något.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-02 22:55
Men vilken sjuk avslutning. Jag gillade Benfica i första halvlek för deras härliga spel och offensiva inställning. Men sista 10 kändes det som 11 Pepes på planen. Kändes som de hade order från Mourinho om att skada så många Barcaspelare som möjligt.

Ändå är det vi som får det röda, en utvisning som måste vara den billigaste någonsin. För mig är det inte frispark. Busquets får in riktigt hårt, men är det emot reglerna? Man ska gå mot bollen så hårt man kan, det visar inställning. Tre viktiga grejer här. Han siktar på bollen, hans enda mål är att skjuta bort bollen. Sen går han inte in med dobbarna, utan sträckt vrist. Sedan tar han också bollen klockrent. För att summera, en perfekt tackling som resulterar i rött. Ofattbart.

Det kommer naturligtvis drar paralleller till Pepes utvisning. Det absolut viktigaste är att Pepe har alla dobbar riktade mot Dani Alves fot, vilket är riktigt farligt spel. Sen kanske han tar bollen, men absolut inte lika klockrent som Sergio som verkligen var långt ifrån att träffa Benficakillen.

Aja, ändå är det vi som blir kallade Uefalona, vilket känns lite surt, men ärligt talat, varför ska man bry sig? Tråkigt att matchen fick en sådan avslutning, Benfica spelade roligt och bjöd på motstånd. Men efter de sista 10 kan jag tyvärr inte "gilla" dem längre. Speciellt den där Matic, gick ju bara på Messis ben och armbågade Alves. Men som sagt, vi får utvsningen.
Barcelona Smogen
2012-10-02 22:54
Både Lagerbäck och Niva verkar verkligen gilla Puyol och förstå hans storhet. Jag gillar....
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-10-02 22:54
Qendil Jag har heller ingen lust att diskutera Messi, så det är lugnt. Känns meningslöst att försöka diskutera med en vägg. ;)
Barcelona Smogen
2012-10-02 22:52
Rambla

Hade Puyol pajat knäet igen så hade du haft rätt att klaga, men armbågen ur led? Det kan ju hända när som helst, knappast Titos fel. och säg så här, Tito byter ut Puyol i 60e minuten och Benfica reducerar? Då hade det kunnat bli kalabalik i Barcas försvar och då jävlar skulle det varit kritik mot Tito efter den här matchen.
Coach Pep,
@Viking:

Lättnad!!! Då såg det värre ut än vad det var.
Atlético addeh
Förmodligen är det ingen allvarlig skada, men han kommer inte kunna spela till helgen, det är det som är mest surt. Armbåge eller axel ur led tar några veckor, längre än så lär det troligtvis inte bli.

Ser värre ut än vad det är också. Gör nog förbannat ont också.
Rivaldo Ferreira
@Vampíro:

Sura efter 5-0 vinst borta förra säsongen?
Annons: