/spanien/barcelona/forum/8541.aspx/spanien/barcelona/forum/8541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-09-20 10:18
el Flaco/

Håller med. Känns inte speciellt tryggt med Song-Mascherano. Det enda positiva med det mittförsvaret är väl att bägge två är enormt bollskickliga om man järför med andra mittbackar. Men bakåt alltså, fy fan.

Funderade ett tag om jag ville se Busquets som mittback. Kom fram till att deet går nog OK mot Granada, Sevilla och Benfica. Men mot Real Madrid som säkert kommer att kontra blixtsnabbt är ju inte Sergios seghet något som talar för oss.
Barcelona Deulofeu
2012-09-20 10:17
Vad sägs om denna elvan i helgen?

Villa-------------Messi--------------Sanchez

--------Thiago-------------Fabregas--------

--------------------Song------------------------

Alba--------Mascherano-------Barta---Montoya

-------------------Valdes--------------------------------

Villa dags att starta en match nu mot storformen ser het och pigg ut.

Sanchez gjorde ett fantastiskt inhopp senast.

Thiago perfekt spelare som får igång publiken vår egen Ronaldinho.

Fabregas behöver alla minuter han har så mycket i sig samt Xavi måste vila denna matchen är perfekt.

Song behöver spelas in och har gjort det bra när han fått chansen vila Busquets inför stormatcherna runt hörnet.

Alba behöver spela då Adriano slarvat en del i defensivcen.

Bartra dags att starta en match nu det är läge.Görs det perfekt har vi kanske en lösning till Sevilla borta? Jag hoppas på det.

Montoya hoppas jag faktiskt startar har gjort det mycket bra när han spelat och Alves ser lite rostig ut.Sedan kan man ju starta Alves för han lär vara revanschsugen och självkritisk.

Ska Deulofeu vara med i truppen han kan inte bara träna han behöver verkligen matcherna det är dags att han får spela lite nu.
Barcelona DM1982
2012-09-20 10:11
@ElChilenito:

Alexis hade en bra match, helt klart. Han skapade ytor och fintade bra.

Trist med skador på mittbackar men sådant är livet. Visst borde de ha köpt in en mittback i somras men nu hände inte det så det är bara att släppa det.

Bartra kan spelas in men frågan är med vem? Dubbla pivotes? Trebackslinje?

Barcelona Deulofeu
2012-09-20 10:09
Som sagt vi kan inte börja tänka på El classico ännu.

Vi har tre matcher innan el classico som minsann inte är lätta

Granada hemma sedan två tuffa bortamatcher mot först Sevilla och sedan Benfica.

Mot Granada borde väl ändå Bartra få starta? Jag köper Titos argument till viss del att han slängde in Song.Men Bartra har spelat med Mascherano förut ett par gånger under försäsongen och borde inte ha alltför stora problem att göra detsamma i helgen.

Jag gillar verkligen inte att vi har hållit nollan 1 gång i år inte så stabilt precis och nu är våra två bästa mittbackar borta.

Jag räknar inte Fontas alls då han är på tok för långsam för att spela i Barca Bartra däremot är ´både elegant bekväm med bollen och snabb.Han spelar ju dessutom med u-21 regelbundet och borde vara redo.

Otroligt positivt inhopp av Sanchez igår det bästa man sett av honom på ett tag.15 passningar bara en gick fel och en härlig assist.

Han dribblade också vid rätt tillfällen.Jag saknade däremot vår press en del och hoppas att det blir lösningen på vårt mittbacksproblem.Börjar vi försvara från anfallet är det inte många gånger motståndarna kommer att ta sig igenom hela vårt lag och testa vår backlinje samt Valdes.

Messi var kall igår men gör ändå två mål fantastiskt.Jag störde mig en del på honom igår men han levererar alltid.

Tycker också Pedro ser riktigt alert ut synd att han inte kommer i så många lägen.

Jag vill verkligen se Villa från start i helgen så han är igång till stormatcherna runt hörnet.Samma sak med Thiago hans senaste match visade att han tom kan vara bättre än innan skadan.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-20 09:07
Det går inte att redan nu tänka på el Clásico och vilket mittbackspar Tito kommer starta med. Om Spartak Moskva, med all respekt, lyckas kontra in ett mål mot den backlinjen vi hade igår vet jag inte hur det kommer sluta mot Real Madrid.

Song-Mascherano känns långt ifrån en trygg duo av många anledningar. Två veckor är inte tillräckligt lång tid för att spela ihop sig. Busquets kommer nog få ta betydligt mer defensivt ansvar än i vanliga fall i el Clásico.
Barcelona ElChilenito
2012-09-20 08:30
Är det bara jag som tycker att Alexis var bra under tiden han fick vara inne igår? Inlägget till Messi var verkligen riktigt jävla bra.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-09-20 05:59
El capitano El clasico är om 17 dagar, inte 21. Det är inte säkert att Pique är tillbaka då
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2012-09-20 03:53
Mäktiga Messi

Det är typ Sydamerikanska Classico. En landskamp som äger rum varje år där endast spelare som spelar i de inhemska ligorna deltar. Alltså Argentinska spelare som spelar i den Argentinska ligan vs Brasilianska spelare som spelar i Braslianska ligan.

Brasilien har ett helt ok lag med Daimao, Neymar, Luis Fabiano på planen. Rätt många okända annars.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-09-20 03:05
Grabbar vet någon vad det är för match Brasilien mot Argentina spelar alltså vilka spelare o sånt
Barcelona grande jw
2012-09-20 02:32
xoro international

Du bara skriver en massa skit som låter bra men som är heeeeeeeeelt felaktigt.. "Song och Mascherano kommer bli världens bästa mittbackspar"? "Vi vinner ändå om vi släpper in mål huvudsaken är poäng". Snälla nån. Sluta trolla. Man kan vara supporter men ändå kritisk.

Med dagens försvarsspel kan jag säga dig att vi inte kommer ta en enda titel eller ens vara i närheten om det fortsätter på samma vis.
Så även om det kanske låter jättebra i ditt huvud met "tici taca biatch vi vinner allt vi är Barca" så är det faktiskt lite mer komplicerat än så. Troll
Barcelona xoro international
2012-09-20 02:05
Song och macherano kommer bli världens bästa mittbacks par så länge pique - puyol är borta men macherano ska ha stor eloge att komma som mittfältare och omskolas till mittback mer kan vi inte kräva av nån i Barca . Dessa spelare är proffisionella ni tror ni snackar om korpen spelare vi snackar om macherano och song grabbar våran defensiv är våran offensiv vi vinner ändå oavsett om vi släpper in mål huvudsaken är poäng . Tito tänker så och en kille med Barca hjärta följer alltid el director tecnico . Vi har vunnit alla matcher den säsong så sluta stressa upp er och visa respekt för klubbmärket . Bara ni här i Sverige som klagar men gubbarna i Barca njuter . Tici taca biatch vi vinner allt vi är Barca
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-09-20 01:56
Det är aldrig stabilt i Real Madrid, aldrig.

Länktips.
Barcelona Messidinho_10
2012-09-20 00:28
@barcastuff: Topscorer in European Cup: Raul 71 - Van Nistelrooy 60 - Shevchenko 59 - Messi 53 - Henry 51 - Inzaghi 50 - Di Stefano 49 [via misterchip]
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-09-20 00:24
Pique kommer till el clasico lugna er! El clasico är ju om 21 dagar och Pique kommer vara tbx då:)
Barcelona Mido
2012-09-20 00:04
barca har gjort klart med en ny talang, titta på videon å njut
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-20 00:02
Hetfield

''Hur tänker Tito? Ska vi ha fyra mittbackar hela säsongen, varav en brukar ha svackor, en är en defensiv mittfältare, en har just kommit från en skada och en är en yngling.''

Du glömde Fontás! ;)
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-09-19 23:59
Andre D

a lá Pep :)
Barcelona rob.BARCA
2012-09-19 23:58
fan det är långt kvar till klassikern. orka ens tänka på den matchen just nu, en match i taget. glöm inte att vi har Sevilla borta också, sluta vara så negativa..
Barcelona grande jw
2012-09-19 23:53
Josep Guardiola:

Snälla tyst bara. Det är ju då förbannat tur att alla inte har samma "mentalitet" som du har. Vi vände nästan senast mot Real på Bernabeu med 10 man och så kommer idioter som dig och droppar dessa kommentarer. Tyst istället.
AndreD - General Pardon
2012-09-19 23:47
Älskar att Tito alltid har klockrena svar på alla frågor
Barcelona Josep Guardiola
2012-09-19 23:43
Tråkigt att vi kommer förlora klassikern pga mittbacks-avbräck.
Barcelona Riiio!!
2012-09-19 23:43
inget bra spel idag.. massa rullande offensivt och slarv bakåt. Återigen visar alltså Messi att han är kapabel o vända på steken själv. Världens absolut bästa spelare asså!
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-19 23:41
Barcadinho

Man tog en chasning och lät bli att köpa en mittback. Kan tyckas naivt efter förra säsongen då vi fick en det svidande demonstrerat för oss att vi borde förstärka där. Jag är inte emot köpet av Song alls, och absolut inte uppflyttningen av Bartra... men Puyol kommer inte att hålla och vi har inga marginaler kvar för skador som den på Pique idag. Vi behöver en mittback till och borde agera i vinter. Fast det känns långt ifrån säkert att vi kommer göra, och går det att knyta till sig någon som är nåt att ha då?
Barcelona grande jw
2012-09-19 23:39
Vilanova: "Song has more experience at the highest level, and Bartra didn't yet play this season, that's why I chose the first.

Tycker fortfarande det är lite konstigt med tanke på försäsongen Bartra hade. Och visst att han inte blev inbytt, men grejen är den att vi har ju inga mittbackar i vårt lag om inte Bartra spelas in så snart som möjligt. Det funkar liksom inte att skola om varenda DM till mittback. Bartra har stor potential och nu är det hög tid att ge honom speltid men tanke på hur miserabelt vårt försvar är. SUCK :/
Barcelona DM1982
2012-09-19 23:38
Vinst efter en dåligt genomförd match, det är styrka. Stark moral att jobba sig in i matchen och kul att Messi gjorde två mål. Jobbigt med skada på Pique men det ska vi kunna lösa, det blir inte optimalt men det kommer funka.
Barcelona Gabriel
2012-09-19 23:37
Jag var väl den första som klagade på att Tello skulle få chansen från start ikväll, jag är benägen om att erkänna att jag hade fel och att han faktiskt gjorde en riktigt bra match. Kul att ha fel ibland!

Messi gjorde 2 mål ikväll, utan att på några sätt som helst ha gjort en bra match, snarare tvärtom. Och det säger väl en hel del om hur bra än ändå är. Men vad som börjar irritera mig med honom är att han börjar agera rätt så divigt ute på plan. Han kämpar inte alls lika mycket defensivt som han gjorde för exempelvis 2-3 år sen, han går mest runt där uppe och väntar på att få bollen av de andra. Nej, sånt gillas inte.

Och jag är ledsen men Cesc tillför absolut ingenting alls. Det är riktigt tråkigt för jag hoppas att han ska börja spela bra i varje match han får chansen men sanningen är den att han inte bidrar med ett skvatt för tillfället. För tillfället ser jag hellre att Thiago får chansen.

Annars skönt att få börja gruppen med en vinst och 3 poäng, framför allt när det faktiskt satt så hårt inne. Jag tror vi kan konstatera en gång för alla att Mascherano absolut inte är bra som mittback. Inte heller Song av det vi fick bevittna ikväll. Beslutet av att inte köpa in en mittback kan komma att kosta oss dyrt i slutet av säsongen, säger bara det.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-09-19 23:33
Håller med där, jag trodde helt klart att Busi skulle spela mittback och Song mitt men tydligen inte.
För övrigt så går det inte att påpeka tillräckligt ofta hur JÄVLA BRA Busquets är!!
Barcelona Barcadinho.
2012-09-19 23:29
Att inte värva en mittback är så jäkla klantigt, på gränsen till amatöriskt.
Sen är lösningen som Tito valde idag fel. Han behåller Busq i mittfältet och låter Song spela mittback. Det skulle vara tvärtom. Busg = mittback, Song = mf.

Återigen tre pinnar etter en svag insats (beror mest på inställning tycker jag), precis som tidigare liga matcher.

Några få positiva punkter idag:
Messi fortsätter jaga RVN och Raul i skytteligan.
Vi vänder ett underläge.
Tello gör en bra match. Han är grön, det syns, men det var han som utmanande mest. Ett mål och en assist dessutom.
Barcelona grande jw
2012-09-19 23:24
Vilanova: "We hope Pique will be back soon, but if not, no problem. We believe in academy players and are not afraid to give them chances."

Känns inte riktigt som han gick efter den filosofin ikväll, eller? Är faktiskt lite lack på att Bartra inte fick spela. Detta var en perfekt match för honom att komma in i.
Barcelona NoGo™
2012-09-19 23:20
Helvete! 2-3 veckor på Pique :/ Är ju inte helt borta från El Clasico men det blir tight med tid. Masken och Song mot Real, vågar inte ens tänka på det, känns ju inte helt stabilt direkt.
Annons: