/spanien/barcelona/forum/8537.aspx/spanien/barcelona/forum/8537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2012-09-17 23:17
Missyapep - det var mina egna tankar om matchen mellan Real Madrid och Manchester City. Jag vet vad du syftade på i det senaste inlägg, så du behöver inte förklara för mig igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2012-09-17 22:59
Jag tror både Tello och Cuenca kommer få agera 5-6 val om dom inte lämnar klubben, just när är Messi Pedro Alexis före, sen tror jag när Deulofeu och Rafinha kommer upp i A-laget kommer peta båda 2, + att nån värvas in.

Villa är inte med då jag tror han hunnit sluta innan deulofeu och Ranfinha kommit upp A-laget permanent
Barcelona MissyaPep
2012-09-17 22:41
Barcelonistas.. Jag sa inget om huruvida jag bryr mig om resultatet imorgon mellan shity och smutsen. Det jag ville att man skulle lägga märke till var " Reals bästa spelare känner vi till sedan tidigare och vi behöver inte nämna HENNE mer " enkelt :)
Atlético addeh
2012-09-17 22:35
1.70

Jag är mer orolig för hans framtid än saknar honom. Men det ska bli skönt att han snart är tillbaka i spel. Ska bli intressant att se hur Tito ser på honom och vart han hamnar i hierarkin.
Barcelona DM1982
2012-09-17 22:34
När beräknas Cuenca komma tillbaka?
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-17 22:12
Måste erkänna att jag var lite orolig för att Thiago skulle tappa lite och stagnera efter sin skada, men så verkar ju som tur är inte ha blivit! Det är annars inte ovanligt att skador i det skedet kan sabotera/försämra en annars väldigt lovande karriär.

Nu är det bara Cuenca som oroar. Jag saknar faktiskt honom och har alltid tyckt han besitter mer klass än Tello. Mer talang, mer användbar. Hoppas verkligen han slipper att hämmas av skadad och få bakslag utan snabbt kan lämna den bakom sig. Och ges speltid som gör att han fortsätter utvecklas.

Det känns som folk knappt tänker på Cuenca längre. Ingen mer som saknar honom och är lite orolig för hans framtid?
Barcelona LeoMessi
2012-09-17 21:54
Jävlar vad Betisspelarna är snabba och luriga
Barcelona LeoMessi
2012-09-17 21:51
Fartfylld match mellan valladolid och Betis
Barcelona El Maestro 2
2012-09-17 21:39
Ha-ha, Cristiano lär ju gråta ännu mer!

"Messi is a class apart from the rest if you ask me. There is nobody who's even close to the level at which he plays," Valdano was quoted as saying by El Heraldo.

Var han inte inblandad att köpa loss Cristiano från Man United som sportchef?
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-09-17 21:37
Många räknar med att real ska vinna imorgon! Det blir minst kryss mellan de eller så vinner city. Vilket jag tror att de gör!
Barcelonistas
2012-09-17 21:25
Missyapep Haha :). Jag tror dock att City får det tufft, Real Madrid är numret för stort. Men samtidigt så är ju Real i urusel form så kanske kan City sno åt dig 1 poäng?.
Barcelona 1.70-ligan
2012-09-17 21:18
Sorry för OT, men Droba och Jens Lehman är rolig dom. Haha!
Barcelona MissyaPep
2012-09-17 21:16
Haha saxat från citys inför rappport....... ///// Real Madrid har en uppsjö av kvalitetsspelare att ta till och den bäste känner vi väl till sen tidigare därför finns det ingen anledning att nämna henne mer. Svagheterna då? Inte är de många men ytterbackarna är inte fullt så bra som övriga laget så förhoppningsvis kan Silva och Nasri göra sina gubbar bara de får bollarna ofta och längs marken. Jag är dock rädd att vi inte kommer ha så mycket bollinnehav och då är det viktigt att Kompany och Co håller huvudet lugnt när de erövrar bollen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-17 21:08
Bra senaste artiklel och härlig läsning. Hoppas ni fortsätter med den serien lika bra!

Champions League imorgon. Fan vad kul det ska bli. Real-City kan bli en extremt underhållande match. Vet inte riktigt om City får möta Real i ett väldigt tacksamt läge eller ett jobbigt läge. Vi såg ju hur motiverade de var mot oss i Supercupen, det kanske kan se likadant ut imorgon och då får engelsmännen tufft. Grejen är ju också att den här gruppen inte kommer bli en walk in the park för Real, varje poäng kommer vara viktig. Förlorar man imorgon så kommer man få kämpa rejält för att ta sig vidare tror jag.

Sen spelar vi på onsdag. Vi har otroligt bra form just nu och bör väl ta tre poäng där också. Det blir återigen intressant att se startelvan och vilka som får chansen. Vissa spelare man vill se få starta nu och vissa som behöver vila. Sen ska man absolut inte underskatta ryska lag, kom ihåg att vi förlorade mot Rubin på Camp Nou för ett par år sedan. Men spelar vi som vi gjort i inledningen av säsongen så bör vi som sagt gå ifrån matchen med en vinst i bagaget.
Barcelona ALEX SONG
2012-09-17 20:21
I puertan säger de så har: Mourinho skapade en spel ide som är snabba omställningar, detta gjorde han för att vinna just mot Barca och det tog lång tid innan det funkade mot Barca. Men problemet är vad händer när bi möter ett lag som är bra lik Sevilla som stänger ytor och inte bjuder på nånting, vi vet i te hur vi ska lösa upp det, Vi är sönder lästa, Alla la liga lag har lärt sig hur de ska spela mot oss
Barcelona tarrak
2012-09-17 19:59
Anledningen till att stora delar av Sánchez Pizjuán ekade tomma beror på att del Nido ligger i konflikt med Sevillas största supportergrupp Birirs Norte som bojkottar samtliga hemmamatcher. Inga ekonomiska orsaker där alltså.

Annars är det lite sorgligt hur en klubb som Getafe, i dessa kristider,chockhöjer biljettpriserna ( de billigaste biljetterna kostade €60) när Barcelona och Madrid kommer på besök vilket gjorde att de hade ynkliga 9000 personer i publiken. Getafe är ju ingen stor klubb, men förra säsongen hade man nära på det dubbla när Barcelona kom på besök. Kontraproduktivt och dumsnålt kan tyckas.
Barcelona Barca-nist
2012-09-17 19:36
Barcadinho.

Det kallas ekonomisk krig samt är det stora lönerna som betalas ut till spelarna som kan reta folket som sliter för sitt existens!

Därför lokala fotbollen med normala löner lockar mer folk nu mera än dessa stjärnspäckade lag (genomsnitt).

Förut identifierade folk sig själva med sitt lag, idag är det inte lika attraktivt och jag tror inte fotbollens utveckling har en ljus framtid!
Barcelona Katalano
2012-09-17 18:50
Utköpsklausul är framförallt till för att spelaren i fråga inte ska tvingas stanna kvar i en klubb om han vill lämna rätt pris kommer. Ett bra exempel är Javi Martinez. Han ville lämna och detta var möjligt tack vare hans klausul. Spelaren är ju med och bestämmer denna när han skriver på kontraktet också vilket gör att den i de flesta fall är rimlig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-09-17 18:07
Rambla

Tycker det är bra att man värvar på positioner där det behövs en välbehövlig konkurrans, har man även en tränare som tror på en frisk rotation när det behövs så är det toppen.

Puyol ska vara kvar så länge han själv vill, hans inflytande är ovärdelig, varje gång han är med så blir det ett lyft för dem andra, speciellt Pique som ser lite vilsen ut emellanåt. Men en spelare som Hummel känns som en rätt spelartyp, han har dem attribut vi söker.

Sen om värvningen av Krul skulle bli aktuell, skulle jag välkomna den, han är verkligen på väg upp och förbättras för varje säsong( har bara följt honom under 2 säsonger)

Inte helt omöjligt att en sådan spelare tar platsen före Valdes i framtiden, eller har han untouchable stämpeln karriären ut månne?

Intressant med dessa två spelare, sen om det blir av är en annan 5a.
Barcelona NoGo™
2012-09-17 18:05
I Spanien så måste väl alla spelare ha en utköpsklausul i sina kontrakt om jag inte minns fel. Vet inte varför men det kan säkert någon annan svara på? :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-17 17:47
Varför har man ens utköpsklausul? Känns så sjukt onödigt. Det ska väl vara för att det ska vara möjligt att köpa alla spelare men man höjer ju bara upp klausulen på tex Messi till typ 1000 miljoner euro, och Fontàs till typ 50. Helt onödigt enligt mig.
AndreD - General Pardon
2012-09-17 17:25
Någon här som har tips på billiga bra spelare man kan ha till sitt Uefa Fantasy Football lag?
Barcelona Rambla~
2012-09-17 17:25
B-Guden Det tror jag inte spelar någon roll, se bara på Javi Martinez till Bayern. Utländska klubbar slipper tom skatten till den spanska staten. Om inte någon speciell klausul i kontraktet förhindrar det är det fritt fram även för utländska klubbar att lösa en spelares klausul.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-09-17 16:31
Deulofeu

Hyfsad bakåt i Juvenil B. Ska du jämföra det med Segunda division? På riktigt alltså?..
Barcelona B-Guden
2012-09-17 16:29
@Rambla~:

Man kan väl neka icke spanska klubbar även om du bjuder på utköpsklauselen ?
Barcelona Rambla~
2012-09-17 16:02
Det roliga är ju att Deulofeu fortfarande får spela i Juvenil A. Hade varit kul att se honom leka i NextGen.

Nu ryktas det att Chelsea (äckliga jävla klubb) planerar att göra en raid för Deulofeu nu i januari och tom lösa hans klausul på €10m. Jag har dock läst någonstans att Barca planerar förnya och förlänga hans kontrakt till 2016 i december.

Det roliga var att de i någon engelsk skitblaska skrev att han hade ramlat ner i rangordningen bland talangerna för spel i A-laget, ja tom efter Tello. Haha, de begriper inte att Deulo har flyttats upp till B-laget först till denna säsong och att nu genomgår den sk trestegsfasen innan man flyttas upp till A-truppen. Så för att få spela mer "first-team fotboll" som de skriver överväger nu Deulo att ta steget över till Stamford Bridge.

Precis som om han skulle få mer "first-team football" i Chelsea? Vi ser ju hur de behandlar talanger i den klubben. Fråga bara Romeu. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-09-17 15:51
Det känns bra om Samper stannar i Juvenil till sommaren. Känns lagom. Både han och laget dominerar just nu, så nästa säsong hade han nog blivit för överlägsen och stannat i utvecklingen. Just nu är det dock bra att man inte tar det för snabbt med att flytta upp honom. Han skulle förmodligen inte ta en plats från start i nuläget, och då känns det onödigt att han ska spela i Barca B.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-09-17 15:41
Deulofeu/

Samtidigt är Ilie och Samper inte samma spelartyp- Den förstnämnda är mer av en bollvinnare, medan den andra är en klassisk cuatro. Känns som att det behövs en renodlad bollvinnare på mittfältet för att bibehålla balansen. Framförallt i ett ligaspel där det finns många lag som är betydligt mer rutinerade och fysiskt överlägsna.

Sen ska man ha åtanke att Ilie har blivit utsedd till lagkapten efter att Armando och Soriano har lämnat. Han har nog en ganska stor tyngd inom omklädningsrummet. Och ledarskap är även det en viktig egenskap att besitta.

Jag är inte orolig för Samper, hans tid kommer. Prioriteringen just nu borde vara i att leda Juvenil A till samma triumfer som Espinosa, Deulofeu & Co lyckades med under tidigare säsonger.
Atlético addeh
2012-09-17 15:37
Ser att ni har diskuterat Samper under dagen. Håller med er som anser att han bör vara kvar i Juvenil, åtminstone till nästa sommar. I B-laget finns redan Ilie, Gustavo & Agostinho på hans position och han hade inte fått den regelbundna speltiden som krävs i den åldern för att utvecklas på rätt sätt. I Juvenil får han ju även spela NextGen vilket är riktigt bra, och nivån där är väldigt hög.

Hoppas däremot han gör sina första matcher med B-laget den här säsongen. Det råder inga tvivel om att han befinner sig på den nivån som krävs för att spela i Segundan.
Barcelona Deulofeu
2012-09-17 14:57
Krul i Newcastele är rätt skön tycker han påminner om Hesp från förr.

En målvakt jag gillade skarpt.

Tror det är bättre att satsa på en yngre målvakt som kan spela i b-laget och sitta i bänken i a-laget när matcherna inte krockar?

Jag kan inte se oss värva en så bra andremålvakt annars det går inte hålla två målvakter nöjda.

Att vi förknippas med Hummels njuter jag av att läsa.En Tysk Pique underbart.
Annons: